Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Nainen39vee
profiilit
Nainen39vee
Nainen39vee
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
366
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näin+juuri.+Tämänkin+aiheen+tiimoilta+on+huvittavaa+huomata,+että+tietty+porukka+on+tyytymätön+naisiin,+tekivät+he+sitten+mitä+tahansa.+Jos+naiset+haluavat+armeijaan,+se+on+huono+asia+-+toisaalta+sitten+sekin+on+huono+asia,+jos+vaan+miehet+käyvät+armeijan.+Ilmeisesti+ainoa,+mikä+kelpaisi,+olisi+se,+että+naiset+keskittyisivät+tässä+maailmassa+vain+ja+ainoastaan+miehiä+koskevien+epäkohtien+poistamiseen+-+mutta+siinäkin+tulee+sitten+tämän+armeijan+kohdalla+just+se+ongelma,+että+todella+moni+feminismin+tai+naisten+vapaaehtoisen+asepalveluksen+vastustaja+vastustaa+sitten+samalla+myös+sivareita+ja+totaalikieltäytyjiä.+Ja+kun+naiset+eivät+kerran+voi+tälle+asialle+ja+epäkohdalle+mitään+(koska+kaikki,+mitä+he+tekevät+tai+ajattelevat,+on+joka+tapauksessa+tietyn+jengin+mielestä+väärin),+niin+sitten+sekin+on+huono,+jos+ehdotetaan,+että+jospa+miehet+itse+tekisivät+jotain.+Kun+ei+voi+kun+on+kaikenlaisia+syitä.
12.07.2019 16:38
No+ei+kai+se+nyt+suoranaisesti+auta.+Mutta+toisaalta,+kyllä+vegaaninainen+todennäköisemmin+kiinnostuu+vegaanista+kuin+lihaa+syövästä,+ainakin+jos+vegaaniruokavalioon+on+eettiset+syyt.+Mutta+ei+siinä+syynä+ole+ruokavalio+sinänsä,+vaan+samanlaiset+elämänarvot.+Eli+vegaaniruokavalio+voi+auttaa+vegaaninaisen+saamisessa,+mikäli+vegaaniruokavalio+liittyy+omaan+eettiseen+ajatteluun+ja+maailmankatsomukseen,+mutta+ei+se+silloin+auta,+jos+se+on+vaan+esittämistä+-+muut+arvot+ja+ajatusmaailma+paljastuu+kuitenkin,+ja+luultavasti+silloin+käy+ilmi,+ettei+riittävästi+yhteistä+olekaan.
Itse+olen+kasvissyöjä,+ja+silloin+kun+deittailin,+oli+kyllä+plussaa,+jos+toinen+oli+vegaani+tai+kasvissyöjä.
11.07.2019 18:47
No+tuota+noin...+Itse+asiassa+viime+sodissa+kyllä+käytännössä+marssittiin+porkkanoilla.+Ei+siellä+mitään+lihapullia+ja+sisäfilettä+tarjoiltu.
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/armeijan-kasvisruokapaiva-puhuttaa-vaikka-sota-ajan-jermut-taistelivat-kasvisruuan-voimin-tallainen-vegemenu-sotilailla-oli/
11.07.2019 18:43
"Eikös+feministit+sano+olevansa+tasa-arvon+asialla?+He+näkivät+aikoinaan+asepalveluksessa+tasa-arvo+-ongelman,+koska+naiset+eivät+saaneet+mennä+armeijaan.+He+ajoivat+agendansa,+ja+suht.+nopeasti+saivat+mutoksen+aikaiseksi.+Nyt+naiset+saavat+mennä+inttiin,+mikäli+haluavat,+pakko+ei+ole.+Miehet+joutuvat+edelleenkin+menemään,+vaikka+eivät+haluaisi.+Feministit+ovat+vaienneet+tämän+asian+suhteen.+Tasa-arvo+on+siis+saavutettu."
Eivät+feministit+ole+vaienneet+tämän+asian+suhteen.+Useampikin+feministi+on+ottanut+asiaan+kantaa,+ja+toiseksi+kaikki+feministit+eivät+edes+ole+naisia.+Virallisista+järjestöistä+Naisasialiitto+Unioni+on+kommentoinut+armeijaa+ja+kritisoinut++myös+miesten+pakollista+asevelvollisuutta.
"Mutta+eipä+asialle+ole+saatu+mitään+aikaiseksi.+Vertaa+siihen+vauhtiin,+jolla+feministit+ulvoivat+naisille+vapaaehtoisen+asepalveluksen.+Ongelma+on+se,+että+naiset+kyllä+saattavat+sanoa+eriävän+mielipiteensä+nykysysteemistä,+mutta+siihen+se+jääkin.+Niin+kauan,+kun+joku+epäkohta+ei+kosketa+naisia,+naisia+ei+aivan+oikeasti+kiinnosta.+He+elävät+mieluusti+etuoikeuksiensa+kanssa,+koska+jos+miesten+asemaa+parannettaisiin,+naiset+menettäisivät+etuoikeutensa+ja+sehän+ei+pikku+prinsessoille+kelpaa,+he+eivät+voi+tuntea+olevansa+erityisiä."
Ensinnäkään+naisten+vapaaehtoinen+asepalvelus+ei+koskaan+ole+ollut+erityisesti+feministien+agendalla.+Ja+toiseksi+en+ymmärrä,+mitä+valitat+nyt+siitä,+että+mielestäsi+naiset+eivät+aja+tarpeeksi+miesten+asioita.+Mitä+hittoa,+jos+kerran+miehet+huomaavat+miehiin+kohdistuvia+tasa-arvo-ongelmia,+niin+miksi+odotatte,+että+joku+muu+alkaa+ajaa+niitä+teidän+puolestanne?+Ja+sitten+valitatte,+että+"ketään+ei+kiinnosta+nämä+meidän+asiat".+Miksi+ette+itse+ala+ajaa+niitä+asioita,+joita+koette+tärkeiksi?+Sillä+laillahan+osa+naisista+sai+sen+asepalveluksenkin+mahdollistettua+(naisille+siis,+vapaaehtoisesna).+Ja+huomautan+siis,+että+se+ei+edes+ollut+mikään+kaikkien+naisten+yhteinen+idea.+Jos+on+joku+ongelma,+joka+koskettaa+valtaosaa+miehistä,+niin+luulisi+olevan+aika+helppoa+alkaa+yhdessä+ajamaan+siihen+muutosta.+
"Entäs,+jos+olen+ujo+yhteiskunnasta+syrjäytynyt+ätmi,+jolla+ei+ole+itsevarmuutta+ja+uskallusta+tehdä+heikoilla+ominaisuuksilla+varustettua+minääni+julkiseksi+sylkykupiksi?+Eväätkö+minulta+ainoan+mahdollisuuteni+saada+ääneni+kuuluviin?"
Ai+että+oikein+eväänkö+minä+sinulta+mahdollisuutesi...+Kuulehan,+voit+aivan+hyvin+jatkaa+tällä+valitsemallasi+linjalla.+Kannattaa+kuitenkin+muistaa,+että+esimerkiksi+tuosta+miesten+pakollisesta+asepalveluksesta+on+aivan+turha+syyttää+naisia,+jotka+eivät+ole+sitä+käytäntöä+edes+luoneet.+Iso+osa+miehistä+(kuten+naisistakin,+toki)+kannattaa+armeijaa+instituutiona,+ja+iso+osa+myös+pitää+hyvänä+sitä+käytäntöä,+että+sinne+on+mentävä.+Sitten+osa+miehistä+ja+osa+naisista+vastustaa+nykyistä+käytäntöä,+jossa+asevelvollisuus+on+kaikille+miehille+pakollinen.+Joten+jos+sinä+koet+armeijan+syrjivän+itseäsi,+niin+kannattaisikohan+naisten+sijaan+osoittaa+kritiikki+armeijaa+ja+pakollista+asevelvollisuutta+kannattavia+ihmisiä+kohtaan+-+heissä+kun+on+aika+paljon+miehiäkin?+Jos+syyttelet+naisia+siitä,+että+naiset+eivät+ole+poistaneet+miehiltä+miesten+itsensä+keksimää+pakollista+asepalvelusta,+alkaa+kritiikki+näyttää+lähinnä+naurettavalta.
"Eikö+niiden,+jotka+ovat+mielestäsi+samaa+mieltä+kanssani+asepalveluksesta,+ja+jotka+ovat+yhteiskunnan+hyväksymiä,+vilkasta+seksielämää+viettäviä+itsevarmoja,+ison+kaveripiirin+tsemppaamia+pätijöitä,+olisi+oikein+tehdä+asialle+jotain,+ja+puolustaa+niitä,+jotka+eivät+siihen+pysty?+"
Kyllähän+monet+niin+tekevätkin.+Kaikista+ei+ole+tietysti+ole+kampanjointiin+tai+asioiden+eteenpäin+viemiseen,+mutta+aina+niitäkin+löytyy,+jotka+pystyvät+siihen.+Kyllähän+sitä+toivoisi,+että+maailma+olisi+aina+reilu+paikka,+jossa+menestyjät+tsemppaisivat+muitakin.+No,+aina+se+ei+mene+niin.+Mutta+kohdista+sinä+kritiikkisi+oikeaan+osoitteeseen.+Se,+että+jotkut+naiset+haluavat+mennä+vapaaehtoisesti+armeijaan,+ei+ole+syy+miesten+pakolliseen+asevelvollisuuteen.+Eivätkä+naiset+ole+siihen+syyllisiä+muutenkaan.+Koko+armeijainstituutio+kuten+koko+sotateollisuus+on+kyllä+perinteisesti+ollut+melko+miehistä+alaa+-+miehisillä+säännöillä.
10.07.2019 01:37
Sankarihaudoissa+tosiaan+on+enemmän+nuoria+miehiä,+vaikka+toki+on+siellä+lottatehtävissä+toimineita+naisiakin.+Mutta+sodissa+kyllä+kuolee+naisiakin,+lapsia+myös.+Heitä+vaan+ei+haudata+sankarihautoihin,+sillä+siviilikuolemia+ei+pidetä+uhrauksena+isänmaan+hyväksi,+vaan+sankaritaisteluiden+välttämättömänä+sivutuotteena.+Ja+niitä+lapsiahan+tappavat+juuri+nämä+sankarimiehet.
Kannattaisiko+sinun+käyttää+tuo+energiasi+misogyynisen+meuhkaamisen+sijaan+johonkin+hyödyllisempään?+Kun+kerran+pidän+miesten+pakollista+asepalvelusta+epäkohtana,+niin+miksi+et+yrittäisi+toimia+tämän+epäkohdan+poistamiseksi?+Aika+moni+mies+ja+nainenkin+on+vuosikausia+kampanjoinut+ja+tehnyt+työtä+sen+puolesta,+että+pakollinen+asevelvollisuus+poistettaisiin,+ja+aina+välillä+esitetään+vaihtoehtoisia+ratkaisuja+sille.+Näen+hyvinkin,+että+yhteiskunnassamme+on+olemassa+mahdollisuus+asian+muuttamiseen,+mutta+sekään+ei+tapahdu+itsestään.+Sen+eteen+on+tehtävä+jotain,+ja+mitä+useampi+ihminen+toimii,+sitä+tofennäköisemmin+se+toteutuu.+Mutta+tuo+sinun+keskustelupalstalla+raivoaminen+ei+tuota+mitään+tulosta.+Olet+täysin+väärässä+siinä,+etteikö+yhteiskunnassa+tiedostettaisi+pakolliseen+asepalvelukseen+liittyviä+ongelmia.+Minusta+tuntuu,+ettet+itsekään+tunnista+sen+perimmäistä+ongelmaa,+koska+tarkastelet+sitä+tuosta+näkökulmasta,+mistä+tässäkin+viestissäsi.
09.07.2019 16:12
Jokin+tässä+yhtälössäsi+mättää+pahemman+kerran.+Onko+naisista+suurin+osa+lesboja,+vai+miten+voi+toteutua+se+yhtälö,+että+miehet+eivät+saa+seksiä+eivätkä+parisuhdetta,+mutta+naiset+saavat+nämä+molemmat?+Äläkä+nyt+ala+väittää,+että+joku+muutaman+miehen+valiojoukko+harrastaa+vuoropäivinä+seksiä+kaikkien+naisten+kanssa,+kun+ei+se+niinkään+mene.
Suurin+osa+seurustelee+suunnilleen+oman+ikäisensä+kanssa,+joten+jos+lukiolaisista+tytöistä+moni+aiemmin+kokematonkin+löytää+seurustelukumppanin,+niin+se+on+todennäköisesti+joku+ainakin+jotakuinkin+samanikäinen.+Joten+mikäli+melkein+kaikki+lukiolaistytöt+seurustelevat+ja+harrastavat+seksiä,+silloin+ei+voi+pitää+paikkaansa+se,+että+suurin+osa+miehistä+ei+saisi+seksiäkään+ennen+25+ikävuottaan.+Veikkaan+tosin,+että+itse+suurentelet+mielessäsi+sitä+lukiolaistyttöjen+seksin+ja+seurustelujen+määrää.+Itse+en+edes+halua+alkaa+veikata+mitään,+vaan+mieluummin+lukisin+jonkun+tutkimuksen+tai+tilastojen+aiheesta.+Mutta+omana+aikanani+lukiossa+vain+muutama+tytöistä+seurusteli.+Meidän+luokalta+taisi+seurustella+tytöistä+ehkä+joku+5+kpl,+tosin+yksi+heistä+oli+uskovainen,+joka+ei+halunnut+seksiä+ennen+avioliittoa.+Mutta+näistä+ajoistahan+on+toki+aikaa.+En+silti+usko,+että+nykyisin+tilastot+ovat+merkittävästi+muuttuneet+varsinkin,+kun+samaan+aikaan+tutkimusten+mukaan+nuorisosta+on+tullut+edellisiä+sukupolvia+konservatiivisempia+ja+ns.+"kunnollisempi"+(esim.+tupakointia+yleisesti+ottaen+paheksutaan+ja+dokaaminen+on+vähentynyt+paljon).
09.07.2019 16:03
"Et+kai+saatana+yritä+tuossakin+uhriuttaa+naisia?+Miehet+joutuvat+menemään+pakollisen+asepalvelukseen,+ja+pahimmassa+tapauksessa+uhraamaan+itsensä+taistelussa,+kun+naisilla+ei+ole+mitään+vastaavia+velvollisuuksia.+Ja+kaiken+tämän+he+joutuvat+tekemään+tuossa+ylempänä+olevien+kirjoittajien+kaltaisten+pihtaavien+lehmienkin+puolesta.+"
Miten+niin+uhriuttaa+naisia?+Pointtini+oli+se,+että+miehet+armeijassa+ollessaan+missaisivat+lapsensa+vauvavuoden,+mikä+olisi+kyllä+isän+kannalta+todella+murheellinen+juttu.+Ja+mitä+armeijaan+tulee,+niin+olen+aina+pitänyt+miesten+pakollista+asevelvollisuutta+sekä+epäreiluna+että+tasa-arvo-ongelmana.+Joten+olen+ehkä+nyt+vähän+väärä+ihminen+noille+hyökkäyksillesi.+Ja+mitä+itsensä+uhraamiseen+tulee,+pidän+kyllä+valtavana+tragediana+jokaista+sodassa+kuollutta.+Kukapa+ei?
08.07.2019 19:30
"Parikymppisenä,+jolloin+on+se+oikea+aika+lasten+hankkimiselle,"
Ai+silloin+kun+nuoret+miehet+ovat+armeijassa,+jolloin+he+eivät+ole+hoitamassa+vauvaa?
08.07.2019 17:12
No+jos+80%+naisista+ei+harrasta+seksiä+yläasteella,+niin+miksi+sen+seksiä+harrastamattoman+pojan+pitää+verrata+kokemustaan+juuri+sen+pienen+vähemmistön+kanssa,+joka+harrastaa?+Mikä+ongelma+tässä+sitten+on+-+jos+haluaa+yhtä+kokemattoman,+niin+näyttäisi+tilastojen+valossa+siltä,+että+80%+tytöistä+kuuluisi+siihen+porukkaan,+joten+mitä+väliä+sillä,+jos+20%+karsiutuu?+(Vai+oliko+nyt+niin,+että+luokan+suosituin+ja+kaunein+tyttö+kuului+siihen+20%:iin,+ja+olisi+pitänyt+saada+juuri+hänet,+joten+sitten+joku+tavistyttö+ei+kelvannutkaan...?)
08.07.2019 17:10
Mihin+asti+pitäisi+katsoa?+Katsoin+kolme+minuuttia+juuri+tuosta+kohdasta,+minkä+mainitsit.+Joku+nuorempi+naishenkilö+on+siinä+nyt+vaan+päivittelee+että+mihin+maailma+on+menossa+ja+on+kehittänyt+päässään+jonkun+salaliittoteorian,+että+Priden+värien+ja+sateenkaarisymbolien+tarkoitus+on+houkutella+lapsia.+En+ole+vähään+aikaan+kuullut+mitään+noin+foliohattuista+pohdiskelua.+En+jaksanut+katsoa+pitemmälle,+mutta+olisiko+sieltä+tullut+jotain+uutta+informaatiota?+Pelkääkö+se,+että+lapsista+tulee+homoja,+jos+ne+näkevät+yksisarvisia+pride-kulkueessa?++:D+Tässä+olis+kyllä+hyvää+matskua+jollekin+sketsihahmolle.
Mutta+onhan+siellä+Prideilla+kirkko+mukana+ja+kirkolla+on+ainakin+joinain+vuosina+ollut+siellä+lapsille+pomppulinna.+Mitäs+tähän+sanotte?+Tuo+youtube-hahmo+varmaan+järkyttyisi+ainakin+sanattomaksi+:D+:D+:D
30.06.2019 21:43
"Sulle+ja+disselle+toki+melkein+toivoisin+että+sitten+kun+itse+olette+vanhoja+kaikki+mihin+olette+uskoneet+murskattaisiin+ja+myllättäisiin+johonkin+täysin+uuteen+kuosiin,+siinähän+sitten+hämmennyksissänne+ja+voimattomina+ihmettelisitte+että+kun+tämäkin+vielä+piti+nähdä."
Itse+olen+ajattelutavoiltani+sellainen,+että+ihan+helposti+minua+ei+saa+hämmästymään+tai+hämmentymään,+mutta+uskon+silti+ja+pidän+jopa+todennäköisenä,+että+jos+elän+vanhaksi+(kuten+toivon),+tämä+kuvaamasi+tulee+tapahtumaan+vielä+useamman+kerran.+Mutta+ei+maailmaa+voi+paikoilleenkaan+jarruttaa+vain+sen+vuoksi,+että+pelätään+jonkun+mummelin+järkyttyvän.+Ja+sitä+paitsi+eivät+ne+vanhat+ihmiset+aina+niistä+uudistuksista+edes+järkyty.+Eiväthän+monet+vanhukset+kännykkää+tai+nettiäkään+opetelleet+käyttämään,+mutta+elivät+silti+omalla+tavallaan+muiden+kaltaistensa+kanssa+välittämättä+siitä,+että+muu+maailma+surffasi+netissä.+Suhtautuminen+varmasti+vaihteli+hämmästyksestä+välinpitämättömyyteen+ja+huumorista+uteliaisuuteen.
30.06.2019 20:38
Niin,+kirkko+tosiaan+on+muuttunut+satojen+vuosien+aikana.+Mähän+anoin+aiemmin+yhden+esimerkin+ja+se+oli+naispappeus.+Alunperin+naisetkin+olivat+pappeja+(ihan+kristinuskon+alussa),+sittemmin+erinäisten+käänteiden+kautta+päästiin+tilanteeseen,+jossa+siitä+oikeudesta+jouduttiin+uudestaan+vääntämään.+Kirkko+on+muuttunut+ja+uudistunut+monessa+muussakin+asiassa.
Mihin+muuten+perustat+sen,+että+suurinta+osaa+ei+puhuttele+priden+teemat?+Käsittääkseni+nykyisin+enemmistö+ei+mitenkään+vastusta+homoparien+oikeuksia.+Veikkaan+myös,+ettei+se+pihtiputaan+mummonkaan+näkemys+kokonaisuutena+edustaisi+suurimman+osan+näkemystä.
Ja+siis+kun+edelleen+toistan,+että+ei+ole+käynyt+niin,+että+jotkut+"pride-ihmiset"+olisivat+sanelleet+kirkolle,+mitä+pitää+tehdä+ja+mitä+mieltä+pitää+olla.+Ota+huomioon,+että+osa+"pride-ihmisistä"+on+ollut+kirkon+sisällä+jo+valmiiksi+-+joko+työntekijöinä+tai+seurakuntalaisina+-+miksi+heidän+näkemyksensä+olisi+jotenkin+toisarvoinen+kuin+sen+pihtiputaan+mummon?+Ja+lisäksi+moni+hetero,+jota+pride+ei+kosketa+henkilökohtaisesti,+haluaa+silti+tasa-arvoisesti+suhtautuvan+kirkon.+Heitäkin+on+kirkon+jäseninä.+Ei+tällaiset+vaatimukset+todellakaan+ole+mistään+kirkon+ulkopuolelta+tulleet.
"Et+ole+edelleenkään+vastannut+kyymykseen+että+miksi+ihmeessä+ei+sateenkaariväki+voi+rakentaa+omia+kirkkojaan?"
Olen+käsittääkseni+vastannut+tähän+todella+monta+kertaa.+Ensinnäkin+olen+sanonut,+että+en+tiedä,+miksi+osa+heistä+haluaa+olla+nimenomaan+kristillisessä+kirkossa.+En+mä+heidän+syitään+tiedä.+Ehkä+he+ovat+kristittyjä+ja+luterilaisia?+Mutta+luulen,+että+oman+kirkon+perustaminen+ei+ole+enää+tarpeellista+tai+ajankohtaista,+koska+näyttää+siltä,+että+luterilaisen+kirkon+piiriinkin+sopii+ja+mahtuu+-+joissain+seurakunnissahan+on+jo+nyt+sateenkaaritoimintaa.+Veikkaan+myös,+että+kirkon+piirissä+toimivat+teologit+haluavat+itse+uudistaa+olemassa+olevaa+kirkkoa,+koska+näkevät+tasa-arvoisemman+kirkon+enemmän+jumalan+sanan+mukaiseksi+ja+kristinuskon+periaatteiden+mukaiseksi.
30.06.2019 18:22
Tosin+luterilaisessa+kirkossa+avioliitto+ei+ole+sakramentti.+Luterilaisessa+kirkossa+avioliittokysymys+ei+ole+niin+keskeinen+ja+tärkeä+osa+uskonnon+sisältöä+kuin+joissain+muissa+suuntauksissa/kirkoissa.
30.06.2019 17:43
Mutta+miksi+juuri+sen+Pihtiputaan+mummon+näkemyksen+pitäisi+vaikuttaa+kaikkien+Suomen+seurakuntien+toimintaan?+Jospa+hänen+omassa+seurakunnassaan+olisi+jo+riittävän+perinteistä+toimintaa,+niin+miksi+on+ongelma,+jos+vaikka+jossain+etelä-helsinkiläisessä+seurakunnassa+on+vapaamielisempää?+Moni+seurakuntahan+sitä+paitsi+järjestää+todella+monenlaista+ohjelmaa+vähän+sen+mukaan,+millaista+toimintaa+juuri+sen+seurakunnan+jäsenet+haluavat+ja+tarvitsevat,+eli+vanhoillisemmilla+alueilla+voi+olla+perinteisempää,+jossain+muualla+perinteisen+lisäksi+jotain+kokeellisempaa+ja+uudempaa.+Minusta+ainakin+tämä+kuulostaa+ihan+hyvältä.+Kyllä+minustakin+on+ihan+jees,+että+se+pihtiputaan+mummo+voi+harjoittaa+uskoa+omalla+tavallaan,+mutta+en+näe+sitä+mitenkään+esteenä+sille,+etteikö+kirkon+piirissä+voisi+olla+muutakin.
30.06.2019 17:40
En+verrannut+itsemurhaa+ja+seksuaalista+suuntautumista.+Vaan+on+valitettavasti+ihan+totta,+että+ympäristön+ahdasmielisyys+on+aiheuttanut+joillekin+nuorille+itsetuhoisia+ajatuksia.+Kyseessä+on+äärimmäinen+pahoinvointi+tilanteessa,+jossa+ihminen+huomaa,+että+ei+ole+hyväksytty+omana+itsenään.
30.06.2019 15:42
"Aina+tulee+olemaan+vähemmistäjä+(minkä+olen+sanonut+tässäkin+ketkussa+miljoona+kertaa,+olen+itsekin+vähemmistö+eikä+minun+silti+tarvitse+näkyä)."
Se+on+ihan+ok,+että+ajattelet+niin.+Sekin+on+ok,+jos+joku+haluaa+näkyä.
30.06.2019 15:41
"Sinun+vaikeutesi+on+hyväksyä+enemmistön+olemassaolo.+Sen+näkee+kaikki.
Viisaat+ihmiset+ovat+hiljaa+ja+elävät.+"
Eivät+viisaat+ole+hiljaa,+senhän+todisti+jo+Jeesus+omalla+toiminnallaan,+kuten+ehkä+tiedätkin.
Ja+ei+minulla+ole+vaikeuksia+hyväksyä+enemmistön+olemassaoloa.+Minulla+on+vaikeuksia+hyväksyä+syrjintää,+epäoikeudenmukaisuutta,+ahdasmielisyyttä,+huonosti+perusteltuja+sääntöjä+ja+huonosti+perusteltuja+normeja+ja+vaatimuksia+normin+mukaisuudesta+silloinkin,+kun+se+ei+ole+ihmisen+oma+juttu.
30.06.2019 15:40
Tosin+näistä+mainitsemistasi+tapahtumasta+ainoastaan+pride+oli+mielenosoitus.
30.06.2019 15:37
"Vertaatko+sinä+nyt+ihan+tosissasi+seksuaalista+suuntautumista+ja+itsemurhaa+toisiinsa?+On+älyvapaata+kysellä+tuommoisia.+"
En+verrannut.+Joskohan+lukisit+sen+viestin+uudestaan.+Vai+oliko+siinä+liian+vaikeita+kysymyksiä,+joihin+et+osannutkaan+vastata,+ja+siksi+päätit+vetää+hatusta+tuollaisen+ihan+absurdin+tulkinnan?
30.06.2019 15:30
"Joo+ja+kyllä+vapaat+kirkkopyhät+kelpaa.+Miksi+ne+niitä+viettää+jos+kirkko+ei+muuten+kuulu+mihinkään+heidän+elämässään?+Aika+saamarin+kaksinaismoralismia.+No+eikun+töihin+sitten+jos+ei+kirkollisveroakaan+makseta.+Mitä+ne+"pyhäpäivät"+heille+on??+"
Työelämässä+ne+pyhäpäivät+eivät+ole+uskonnonharjoittamista+vaan+yleisiä+vapaapäiviä.+Ihan+sama+sitten+harjoittaako+niinä+päivinä+kristinuskoa,+hare+krishnan+palvontaa+tai+vaikka+pelkkää+seksiä.+Työelämässä+kaikilla+on+samat+säännöt.+Muutenhan+kannattaisi+valita+joku+sellainen+uskonto,+jossa+joka+toinen+päivä+on+pyhä+päivä+-+tai+perustaa+vaikka+sellainen+itse,+jos+kerran+uskontokunnan+mukaan+katsottaisiin+työajat.
30.06.2019 15:28
8 / 19