Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
haikalle
profiilit
haikalle
haikalle
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+tarinani.+Loukkasin+polveni+2017+kesällä+urheiluharrastuksessa.+Kävin+ottaa+omakustanne+magneettikuvat+ja+lääkäri+ei+todennu+mitään+pahempaa+siellä+olevan.+Sovittiin+että+yritetään+kuntouttaa+polvea.+Kävely+onnistui+mutta+hieman+ontuen.++2018+maaliskuussa+en+enään+pystynyt+oikein+kävelemään+kunnolla+ja+polvessa+oli+leposärkyä.+Polvi+tähystettiin+ja+sieltä+löydettiin+1x1.5cm+alueen+rustovaurio.+Oli+polvilumpion+alla+ja+ei+kantavalla+pinnalla.
Tähystyksen+jälkeen+alkoi+kova+kuntoutus.+Minua+varoitettiin,+että+kuntoutus+tulee+olemaan+rankkaa+mutta+se+kannattaa+tehdä+kunnolla+ja+tulee+kantaa+hedelmää+tulevaisuudessa.+Minulla+oli+monta+kertaa+kuntoutuksen+aikana+hetkiä+jolloin+luulin+että+nyt+polveni+meni+uudestaan+hajalle.+Yhtä+äkkinen+kipu,+mutta+jokaisella+kerralla+kipu+lähti+pois+levolla,+
Nyt+kun+tähystyksestä+on+kulunut+1v6kk+niin+nyt+polveni+tuntuu+hyvältä.+Olen+käynyt+juoksulenkeillä+ja+harrastanut+muutakin+urheilua.++Pieni+tunne+minulla+siellä+polvessa+on+edelleen,+mutta+mikä+tärkeintä+se+tuntuu+vahvalta+ja+voin+luottaa+siihen+vaikka+teen+vähän+rajumpiakin+liikkeitä.+
Kannustuksen+sanana+kaikille,+jotka+käyvä+tämän+prosessin+läpi+on+se,+että+olkaa+kärsivällisiä+kuntoutuksen+aikana.+Kipu+kuuluu+myös+asiaan.+Itse+ainakin+huomasin+tietyn+toistuvan+kaavan+millä+varmistuin+että+mitään+pahempaa+ei+tapahtunut.+Kun+tein+jonkun+liikkeen+polvellani+ja+jos+tunsin+äkkinäistä+kipua+liikkeen+aikana+niin+tein+tuon+saman+liikkeen+uudelleen+jos+kipu+oli+vähäisempi+sillä+kertaa+niin+tiesin+että+se+oli+sellaista+hyvää+kipua.+Rusto+alueellehan+muodostoo+sellainen+arpikudos.+Ja+tuo+äkkinäiset+kivun+tunteet+oli+minulla+vain+kertoja+jolloin+tuo+arpikudoksen+rososet+kohdat+vain+tasoittuivat+ja+pinta+tuli+tasaisemmaksi+ja+tasaisemmaksi.+
Pitkä+on+ollut+tie+itselläni+ja+kyllä+tämä+on+jättänyt+pienen+pelon+takaraivoon+ettei+kyllä+toista+kertaa+jaksais+tuollaista+kuntoutus+rumpaa+käydä+läpi,+mutta+kiitollisin+mielin+nyt+kun+pystyy+taas+elämästä+nauttii+täysin+:)+T.Samuli+Riihikoski
20.09.2019 16:18
1 / 1