Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
varakaanari
profiilit
varakaanari
varakaanari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
650
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mitäs+typerää+siinä+on+jos+löytää+mukavan+kaverin+jonka+kanssa+jakaa+elämäänsä?
Jos+tuo+hyväkaveri+on+myös+hyvätuloinen+niin+mitä+siinä+on+ikävää+typeryyttä?
Haluatko+jakaa+kansaa+tyyliin,+köyhät+köyhtyköön+ja+rikkaat/hyvätuloiset+tyytyköön+osaana?
Minä+jakaisin+vaikka+omalla+kohdallani+molemmat+eukot+ovat+olleet+ihan+kohtuu+tuloilla+olevia+kuten+itsekin.+Se+helpottaa+elämää+kun+voi+suunnitella+eteenpäin+miettimättä+koska+saa+sossun+rahaa!
On+siis+todellista+älykkyyttä+jos+saa+auttavaisen+kaverin!
22.01.2020 13:29
Palkkatuki+ei+ole+yritystukea+vaan+työntekijälle+maksettavaa!
Yrittäjien+asumistuista+en+tiedä+koska+en+ole+minkään+sortin+asumistukea+koskaan+saanut+vaan+aina+maksanut+omat+asumiskustannukseni+tilistä.
En+oikein+ymmärrä+mihin+edes+pyrit!
Yritystuki+on+ymmärtääkseni+yrityksen+toiminnan+tukemista,+siinä+voidaan+tukea+vaikka+tuotekehitystä,+tuotannon+laajentamista+tai+muuta+vastaavaa+toimintaa,+jonka+on+tarkoitus+lisätä+yrityksen+menstymismahdollisuuksia+eli+lisätä+niin+työntekijöiden+kuin+tuloksenkin+määrää+eli+kasvattaa+yrityksen+tuottamaa+verotuloa!
21.01.2020 20:21
Sen+mitä+duunarit+tekevät+kun+seuraat+työttömäksi+jäädeiden+tuottamaa+tulosta.
Yritys+tuottaa+ja+siitä+saadaan+rahaa,+duunarit+ovat+monesti+siinä+apuna+mutta+toivon+mukaan+tekevät+yrityksen+työtä+koska+siitähän+heille+maksetaan.
KELA:n+tuet+ovat+yrityksiltä+veroina+perittyä+rahaa+joko+suraan+tai+välillisesti+alvina+tai+työntekijöiden+veroina+mutta+yrityksen+tuottamaa+joka+tapauksessa.
KELA.n+tuet+ovat+sairaille+ja+vajaa+kuntoisille+noin+periaatteessa.+Jos+olet+terve+ja+voimissasi+niin+sinun+pitää+itse+ansaita+työllä+elantosi+etkä+tarvitse+tukea.+Minäkään+en+ole+sitä+koskaan+saanut!+Silti+olen+pärjännyt+koska+osaan+hoitaa+talouteni+aina+olevissa+olevilla+varoillani!
Rahaa+riittää+niin+koulutukseen+kuin+sairaanhoitoon+kun+saatte+ne+puupäät+siellä+ay+liikkeessa+ymmärtämään+miten+pitää+toimia,+jotta+työttömyys+saadaan+katoamaan.+Se+vaatii+sopimusten+isompaa+rukkaamista!
21.01.2020 20:13
Mielikuvitus+on+tietysti+oikein+käytettynä+eduksi,+esim+Muumien+kirjoittaja+ja+Anderssen+ovat+siitä+hyvä+esimerkki.+Jos+haluat+voin+olla+vaikka+keisari+tai+parooni,+en+tosin+oikein+ymmärrä+miten+se+sinun+elämääsi+helpottaisi!
Lotot+ja+muut+pelit+ovat+järjettömiä+varten.+Jos+sijoitetusta+summasta+aina+saisi+takaisin+kaiken+ja+voiton+päälle+niin+se+voisi+olla+hyvä+systeemi+mutta+veikkaan+käyvän+noin+keskimäärin+siten,+että+kun+olet+tonnin+sijoittanut+olet+saanut+satasen+takaisin.+
Jopa+0,1%+korolla+toimiva+säästötili+on+parempi+tuoton+kannalta+koska+siinä+on+pääomalle+100'000€+takuu+jokaisessa+pankkiryhmässä+eli+voit+säästää+ainakin+400'000€+avaamalla+jokaisen+sadan+tonnin+jälkeen+uuden+tilin+uuteen+pankkiryhmään.
Totuuden+kertominen+ei+ole+kehumista+vaan+faktaa,+jos+se+sinusta+vaikuttaa+kehulta+niin+olen+surullinen+puolestasi+kun+et+itse+ole+pärjännyt+edes+kohtuudella!
21.01.2020 20:05
Jos+on+tilanteessa+"siivooja"+niin+mistä+hitosta+niitä+lapsia+noin+vain+siivouksen+oessa+siunaantuu+edes+nykyaikana?
On+siinä+jo+tehty+monta+mokaa+ennen+kuvaamaasi+tilanteeseen+joutumista.+4+mokaa+ainakin+kun+on+jääty+siivoojaksi+jos+se+ei+tyydytä+talouden+tarpeita,+antauduttu+1+-+3+siittäjän+armoille+tarkastamatta+sieltä+tulevaa+rahoitusta+lasten+kasvatukseen.
Olen+itsekin+noita+lapsia+saanut+aikaan+mutta+olen+huolehtinut+siitä,+etteivät+ole+pulaan+joutuneet+siivoojan+armoille.+Tällä+en+halua+sanoa+siivoojan+olevan+muita+huonompi+mutta+toisaalta+monikaan+niistä+tuskin+on+vauraudella+pilattu+jos+se+on+ainoa+tulonlähde.+Isät+vastuuseen+ja+äkkiä!
Olen+aikjoinaan+ollut+työssä+yrityksessä+jossa+30+-+40+vuotiaat+työn+ohessa+ovat+opiskelleen+ammattikorkeassa+insinööreiksi+joten+ei+sekään+ole+mahdotonta.+Jos+olet+innokas+niin+monet+yritykset+ovat+jopa+hengessä+mukana+ja+tarpeelliset+joustot+työaikaan+kyllä+järjestyvät!
On+todella+mahtava+idea+korjata+nuoruuden+hairahduksensa+niin+lasten+talouden+kuin+omankin+työ+ja+ammatti+sivistyksensä+osalta.
21.01.2020 19:57
KELA:n+maksamista+tuista+oli+kyse!+Paljonko+KELA+maksaa+yrityksille+ja+millä+perusteilla?
Toisaalta+maksetaanko+tukia+vai+peritäänkö+vain+hieman+vähemmän+veroa?+Huima+ero+ja+yleensä+siitä+hyötyvät+juuri+sinun+duunarisi+eniten,+koska+yritykset+jatkavat+työllistämistä+ja+osin+saattavat+jopa+lisätä+sitä.
Jos+väität+yritysten+saavan+tukia+niin+niiden+on+saatava+sitä+enemmän+kuin+maksavat+veroja+sillä+ei+se+muutoin+ole+tukea!+Mistähän+ne+rahat+tukevat+jos+yritykset+eivät+niitä+tuota?+Äläkä+ala+väittämään+palkkaveroista+tai+mjuustakaan+verosta+koska+nekin+ovat+kaikki+yritysten+tuottamaa+verorahanippua!
21.01.2020 11:57
Työtä+on+kun+on+kunnon+tekijöitä.+Molemmat+lapseni+ovat+työssä,+veljieni+lapset+ovat+työssä,+minun+ja+veljieni+lapsenlapset+joko+opiskelevat+tai+ovat+työssä.+Yksikään+ei+ole+lusmuilemassa.+Yksikään+ei+ole+antautunut+ay+orjuuteen.+Minä+ja+veljeni+olemme+täysin+palvelleina+jo+eläkkeellä,+työ-sellaisella!
Työtä+kannattaa+aina+hakea+koska+työtonni+on+aina+parempi+kuin+sossutonni,+sillä+työtonni+lisää+tulevaisuuden+mahdollisuuksia+aivan+eri+tavoin+kuin+sossutonni.
Kokemus+lisää+paremman+työn+mahdollisuuksia+kun+sossuloikoilu+lisää+murheita+ja+tekee+mahdottomaksi+paremman+elämän+tulevaisuudessa.
Hyvä+parisuhde+on+oiva+elämänlaadun+parantaja+monessa+suhteessa,+taloudenkin!
Kaikki+me+aikanamme+päätämme+päivämme+tai+useimmilla+ne+päättyvät+ilman+omaa+tehostetta,+joka+sinulla+lienee+mielessä+kun+tyhmyys+estää+sinua+parantamasta+elämäsi+laatua!
21.01.2020 11:50
Eipä+ole+korviini+putkahtanut+moista+vitsiä,+että+KELA+maksaa+tukia+yrityksille!
Odota+pääsi+selviämistä+ja+kokeile+uudestaan!
Jos+et+pärjää+yksin+niin+hanki+parempituloinen+puoliso!
20.01.2020 23:44
Hanki+hyvätuloinen+puoliso!
20.01.2020 23:42
Miten+ajattelet+nuo+"yhteiskunnalliset"+yritykset+ja+niiden+omistuspohjan?
Miten+niiden+tuottoa+jaettaisiin+omistajien+kesken?
Suuriako+osinkoja+ne+mielestäsi+maksaisivat?
Jos+eivät+maksaisi+niin+kuka+niihin+ja+miksi+sijoittaisi?
Jos+maksaisivat+kohtuullisen+osingon+niin+miten+ne+käytännössä+eroaisivat+yksityisistä?
Monta+asiaa+jäi+auki+joten+laitapa+selittäen!
20.01.2020 11:21
Näppis+kirjoittaa+joskus+väärin+eli:+...+peruskannattaja+=+persukannattaja+...
20.01.2020 11:17
Tuosta+päätellen+SKP+ja+PerusS+ovat+veljeksiä+mutta+jostain+syystä+löytyy+200+peruskannattajaa+jokaista+SKP:n+kannattajaa+kohden.
Mikähän+on+vikana+SKP:n+suhteen?
Eikö+tällä+palstalla+olisi+osuvampaa+mietiskellä+tuota+missä+se+vika+on?
Minä+sen+teille+kerron+koska+asia+on+todella+yksinkertainen,+SKP+eli+kommunismi+vaatii+meitä+kuulemaan+ja+uskomaan+mitä+te+syötätte+vaikka+se+on+humpuukia+jonka+maailma+on+jo+todistanut.+Persut+taas+kuuntelevat+kansaa+ja+pyrkivät+elämään+sieltä+kuulemansa+mukaan+puolueena+jotta+mahdollisimman+moni+äänestäisi.
Kommunismin+suurin+vika+on+se+komu-uskonto+johon+se+nojaa+kun+persut+ovat+vapaamuotoisia+eläen+kansan+mukana.
Minä+en+ole+persu,+minusta+ei+tule+persua,+minä+kuitenkin+näen+ja+ymmärrän!
PS.+jos+mietit+miten+ajan+kuluessa+komut+ovat+toisin+ajattelevia+kohdelleet+niin+persut+eivät+kuulu+samaan+joukkoon!
20.01.2020 11:14
Ollaan+menossa+hieman+sivuraiteelle.+Ihmiset+eivät+edes+viitsi+opetella+tulemaan+toimeen+tuloillaan+vaan+heti+ollaan+kerjäämässä+yhteiskunnalta.
Jos+haluaa+suuria+tuloja+on+mietitytävä+miten+niitä+oikeasti+saa.+Toive+kun+on+huono+keino+useimmiten,+koulutus+ja+oikea+asenne+auttaa.+Sekin+auttaa+monessa+yrityksessä+jotta+olet+firman+miehiä/naisia+etkä+ay+orja+johon+ei+voi+luottaa+kun+mafioso+sanoo+työt+seis.
Ne+KELA:n+rahat+ovat+alkujaan+yritysten+aikaansaamia+koska+muualta+ei+rahaa+siunaannu,jos+yritys+hyötyy+aikaansaamastaan+rahan+kierrosta+niin+mitä+pahaa+siinä+olisi?
20.01.2020 11:07
Ei+nöyryytystä,+ei+kyykytystäkään+vaan+palkkaa+työn+mukaan.+Jos+työtä+on+tarjota+vain+osa-aikaisesti+niin+palkkaakin+voi+maksaa+vain+osia+siitä+mitä+koko+työajasta+maksettaisiin.
Pitää+hommata+monta+osa-aikatyötä+jos+ei+onnistu+yhdessä+kokoaikaisessa.
Varsinkin+palvelu+aloilla+kuten+kahviloissa,+kaupoissa+jne.+tarvitaan+osa-aikaista+työvoimaa,+koska+asiakkaiden+määrä+eri+päivinä+ja+eriaikoina+päivän+kuluessa+vaihtelee,+joten++työnkin+määrä+vaihtelee+samoin.
Jos+taas+aina+koko+lössi+olisi+vahtaamassa+missä+hitossa+ne+asiakkaat+piilevät+kun+eivät+tee+ostoksia,+niin+hintoja+pitäisi+nostaa+ehkä+oleellisestikin,+jotta+kaikkien+palkat+saataisiin+maksuun.
Ei+sitten+tule+mieleen,+palkka+on+ansaittava,+seisoskelusta+ei+ole+varaa+maksaa+sen+enempää+kuin+kahvihuoneessa+vetelehtimisestäkään!
20.01.2020 11:00
Et+sitten+kyennyt+asiaa+valaisemaan+ainakaan+sen+suhteen+miten+nykyhallitus+saisi+velanottoa+vähenemään,+mitä+ideoita+sillä+on+työpaikkojen+lisäämiseksi?
Nykyhallituksen+oivallisuudestahan+oli+kyse+alkujaan,+se+kuitenkaan,+se+sen+erinomaisuus+tulee+julki+koska+se+viimeistään+syksyn+lehtien+kanssa+laskeutuu+historiaan+jos+Keskustaan+vähääkään+voi+luottaa.
Hallitus+odottaa+selvästi+ihmettä+vaan+sen+jälkeen+kun+Punainen+meri+jakaantui+ammoin+israelilaisten+kuljettavaksi+ei+ihmeitä+ole+näkynyt+jos+silloinkaan.
Ihmeet+on+itse+luotava+eikä+vasemmisto+siihen+kykene,+koska+se+vaatii+taloustaitoja+muussakin+mielessä+kuin+muiden+ansioita+edelleen+jakamalla!
19.01.2020 12:55
Virran+tai+jännitteen+säätö?+Ledin+jännite+on+lähes+vakio+ja+se+syö+sitä+virtaa+niin+paljon+kuin+virtalähde+suostuu+antamaan+ja+jos+se+kykenee+liialliseen+niin+LED+tuhoutuu.+Niillähän+on+määritetty+max+virta+mitä+niihin+voi+syöttää.
Aina+kun+säädät+virtaa+lineaarisesti+jollain+virransäätökytkennällä+joista+yksinkertaisin+on+sarjavastus+niin+hukataan+tehoa.+Sitä+hukataan+koko+ajan+kun+LED+on+toiminnassa.
Ajamalla+suurta+virtaa+"pätkien"+LED+tietysti+"vilkkuu"+mutta+jos+tahti+on+riittävän+nopea+niin+silmä+ei+havaitse.+Sen+pitänee+vilkkua+vähintään+yli+20+kertaa+sekunnissa+ja+silmä+luulee+sen+palavan+koko+ajan.+Silloin+saadaan+max+kirkkaus+min+tehon+häviöllä.
Sitä+perustetta+jossa+LED:in+valotehokkuus+laskisi+virran+kasvaessa+en+lähtisi+allekirjoittamaan.+Valon+määrä+ainakin+lisääntyy+kun+virta+kasvaa+kunnes+homma+loppuu+LED+vainaan+siirtyessä+ikuiseen+lepoon.
18.01.2020 11:19
Vaikka+monessa+olen+samaa+mieltä+niin+siinä+v-paikassa+jonka+otit+esiin+on+joskun+myös+muuta+kuin+tyhmyyttä+ja+ahneutta+sillä+jokainen,+tai+lähes+ainakin,+olemme+sieltä+lähtöisin+minkä+lienet+jo+unohtanut!
Sillä+v-paikalla+tuskin+on+siihen+merkitystä+oletko+tyhmä+tai+ahne+vai+kumpaakin,+vaan+se+taas+lienee+enemmän+ympäristötekijöiden+aikaansaamaa,+perintötekijöitä+tosin+unohtamatta!
Itse+olen+sen+v-paikan+koko+ikäni+liittänyt+muihin+yhteyksiin+kuin+ahneuteen+ja+tyhmyyteen.+Tyhmyyttä+en+kykene+todistamaan+mutta+ahneutta+en+ole+havainnut+koska+kaiken+mitä+sinne+laittaa+saa+ennen+pitkää+myös+takaisin+ja+joskun+vielä+korkojen+kanssa!
18.01.2020 11:08
Sosialisti+on+aina+tuhlannut+vaikka+ei+tiedäkään+miten+sitä+uutta+tuhlattavaa+saisi+aikaan.+Siihen+tuhlattavan+hankintaan+taas+sopivat+kapitalistiset+riistäjät,+heidän+kielellään+ilmaistuna!
16.01.2020 23:20
Koko+kiky+häviää+kun+siirrytään+ajasta+maksamisen+sijaan+tuloksesta+maksamiseen+yrittäjien+lailla!+Jokainen+voin+tehdä+työnsä+yrittäjäperiaatteella!
16.01.2020 11:35
Olisit+nyt+voinut+hieman+kertoa+perusteita+tuolle+väittämällesi+vai+oliko+se+vahingossa+päässyt+aivotuhnu?
Minusta+kuin+näyttää+ettei+väitteellesi+ole+perää,+hallitushan+ei+käytä+verovaroja+vaan+on+jo+siirtynyt+velkarahoituksen+puolelle!
Mitä+siihen+sanot?+Äläkä+edes+yritä+tyyliä,+niin+ne+muutkin+ovat+tehneet+koska+uusi+hallitus+lupasi+ettei+menoja+lisätä+yli+uusien+työpaikkojen+tuoton!
16.01.2020 11:30
14 / 33