Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
varakaanari
profiilit
varakaanari
varakaanari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
650
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Suomen+kannalta+II+maailmansota+todella+päättyi+vasta+kun+Neuvostoliitto+kaatui.+Silloin+vasta+uskalsimme+kaataa+osan+niistä+määräyksistä,+joita+meille+sieltä+oli+tullut+punafasistien+vaatimuksesta!
15.12.2019 23:31
Pahin+fasismin+kirous+mitä+jäi+II+maailmansodan+jälkeen+eloom+oli+toisen+aloittajan+viljelemä+punafasismi!
Noilla+kahdella+fasismillahan+ei+isoa+eroa+ollut+muualla+kuin+lipun+värissä!
15.12.2019 23:29
Kenenkäs+mielipiteitä+sinä+kerrot+asioista?++Olisi+kivaa+tietää!
Tottakai+minä+kerron,+miten+asian+itse+näen+vuosikymmenten+kokemuksella.
Marxin+talousteorianhan+kaatoi+Suuren+ja+Mahtavan.+Niin+kauan+kuin+olen+asiaa+edes+hieman+seurannut+eli+jostain+-50+luvulta,+naapuri+(NL)+kehui+miten+talous+loistaa+marxilaisen+talousteorian+avulla+vaan+kuinka+kävi!
Varmuudella+marxilainen+talousteoria+on+hieno+teoria+vaan+se+ei+toimi!+Vai+onko+sinulla+esittää+yhteiskuntia+joissa+on+edes+Suomen+vertainen+elintaso+juuri+siksi,+että+he+elävät+marxilaisen+taousteorian+opeilla?+Missä+ovat+ne+käytännön+esimerkit?+Yli+100+vuotta+kun+on+harjoiteltu+niin+pitäisi+valmistakin+jo+tulla!
Todista+nyt+sitten+se+teoriasi+oikeaksi,+siis+sinun+kehumasi+ja+Marxin+kirjoittama.+Olisipa+todella+hauskaa+nähdä+yrityksesi.+Tee+se+itse,+älä+laita+linkkiä+mihinkään!+Älä+kopsaakaan,+vaan+anna+tulla+ihan+oman+käsityksesi+mukaan.+
Aion+nimittäin+hakea+sen+lauseilla+mistä+se+on+kopioitu+jos+epäilen+moista!+Tämä+tietysti+koska+mielestäsi+minä+en+saisi+omia+mielipiteitäni+kertoa+mutta+sinulta+vaadin,+jotta+näen+oletko+edes+kelvollinen+muiden+ajatusten+kulkua+arvioimaan.
15.12.2019 23:26
Postissahan+ei+pyritty+palkan+muutokseen+vaan+sopimuksen!+Eikö+ay+pomojen+sopimuksiin+voi+luottaa?++Miten+ne+ovat+voineet+hyväksyä+tiettyyn+työhön+sopimuksen+joillekin+mutta+jos+sitä+muille+sovittaa+niin+se+onkin+sieltä+minne+päivä+ei+paista?
Selitäpä+minulle+minkä+johtopäätöksen+tuosta+teet+ay+kihojen+suhteen?+Minusta+he+vaikuttavat+sekopäiltä+jotka+eivät+oikeasti+tiedä+mitä+tekevät.
Missähän+olisi+ollut+nähtävissä+jotta+palkankorotukset+olisivat+nostaneet+työn+tuottavuutta?+Minä+en+usko+koska+se+ei+kuulu+ay+organisaation+ajattelumalliin!
Palkka+pitää+ansaita+suorituksella+ja+siinä+on+ay+sopimusten+rakenne+pettänyt+talouden.+Aika+on+huono+mittari,+tulos+on+ainoa+luotettava+mittari+joka+kertoo+paljonko+on+ansaittu!
Lähes+kaikkiin+töihin+on+mahdollista+saada+uudet+perusteet+palkanmaksulle,+perusteet+jotka+perustuvat+työn+tulokseen.
15.12.2019 23:14
Siellä+Pariisissahan+nuo+naapurin+punafasistit+sanelivat+paljon+joten+niiden+pravdaan+ei+ole+luottamista.
Punafasisti+on+realiteettia.+1939+loppukesästähän+ne+harmaat+ja+punaiset+fasistit+liittoutuivat+Molo+-+Ribbe+sopimuksellaan,+jossa+ne+takasivulla+sopivat+Euroopan+jaosta+keskenään.+Siitä+eli+sen+sopimuksen+toimeenpanostahan+sitten+II+maailmansota+syttyi+ja+oli+häpeällistä+päästää+toinen+alkaja+sinne+muka+voittajana+päällepäsmäriksi,+kun+maailmaa+uudelleen+järjestettiin.
Pitäisi+kaltaisesi+komun+se+ymmärtää+ja+alkaa+keräämään+varija+jolla+tuon+sopimuksen+vääryydet+korjataan+Esim+NL:n+meiltä+varastamat+maa-alueet+sekä+korkoineen+ne+korvaukset+joita+meidät+pakotettiin+maksamaan+vaikka+sodan+alkaja+oli+siinä+meitä+syyttelemässä!Pistä+nuppis+kuntoon+poika/tyttö/muu!
Kun+natsit+tehtiin+syntisiksi+niin+kommunistit+kuuluivat+samaan+tunkioon,+jos+niin+olisi+tehty+niin+maailma+olisi+vauraampi+koska+kylmää+sotaa+ei+olisi+edes+aloitettu!
15.12.2019 22:33
Mainitsemasi+järjestöt,+suojeluskunnat+varsinkin,+eivät+olleet+mitään+fasistisia+mutta+kommunistit+olivat+punafasisteja!
Mainitsemasi+järjestöt+olivat+isänmaallisia+Suomi+Suomena+mielipiteen+puolustajia!
Punafasistit+vaan+ovat+ottanaat+tavakseen+tuon+pravdansa+jakamisen+kun+kuvittelevat+muiden+heitä+uskovan!
15.12.2019 17:55
Kaikki+riippuu+siitä+miten+itse+asennoidut+työhösi+ja+sen+tekemiseen.+Hyville+ja+tuottaville/aikaansaaville+työntekijöille+tuppaa+sitäkin+sorttia+löytymään.
Yrityksessähän+tehdään+työnantajan+työtä+joten+siinä+öpitääkin+määräillä+miten+se+tehdään+ja+ehkä+sekin+koska+pitää+olla+valmista.Miten+voit+perustella+1000+ihmisen+ansaitsevan+palkankorotusta?+Se+pitää+jokaisen+hoitaa+itse+osoittaen+että+sen+ansaitsee.
Yrityksen+omistus+nyt+harvoin+joka+yö+muuttuu+mutta+saattaa+joskus+muuttuakin.+Veikkaan,+jos+asiat+ovat+kunnossa+niin+suuria+muutoksia+tuskin+tulee+ainakaan+heti.+Uusi+omistaja+tietysti+ajan+mittaan+katsoo+mitä+väkeä+hän+oikeasti+tarvitsee+ja+se+on+hänen+oikeutensa.+Ylämääräistä+väkeä+kun+ei+voi+pitää+palkkalistoilla.+Jokaisen+täytyy+palkkansa+ansaitta.
15.12.2019 17:52
Mikään+marxilaisuuden+teorioista+ei+pidä+ainakaan+sikäli+paikkaansa+jotta+niiden+varjolla+saisi+aikaan+hyvinvointia.+Siihenhän+sitä+on+vuosisatoja+ellei+tuhansia+pyritty.
Sano,+jos+kuvittelet+Maxin+olleen+oikeassa,+edes+kolme+yhteiskuntaa,+jossa+niillä+ideoilla+on,+edes+köyhän+Suomen+vertaista+hyvinvointia,+saatu+aikaan!
Marx+on+monesti,+esim+entisessä+Neuvostoliitossa,+ollut+vain+tekosyy+kansan+kurjistuttamiseen.+Siitä+oli+tehty+sielläkin+uskonto+ja+jos+uskomattomuus+vie+hengen+tai+terveyden,+joten+kannatti+näytellä+mutta+se+ei+asiaa+sinänsä+korjaa+vaan+litkittää+kärsimystä!
Missä+viipyy+työn+kokoarvon+laskelmasi?+Miksi+aina+vaan+kysyt+uutta+vaikka+et+edes+entisiäkään+kyelyitäsi+kykene+perustelemaan.
Todista+nyt+marxin+lisäarvoteoriankin+käytännön+totuus+ja+missä+se+on+tuonyt+ihmisille+lisää+hyvinvointia,+mikä+itseasiasa+on+koko+talouden+päätarkoitus.+Missä+marxilaisuus+on+ollut+hyvinvoinnin+lähteenä?+Kerro+meille!
Miksi+yleensä+lähdet+jo+sortuneen+kommunismin+tyyliin+väittämään+asioita+joita+kukaan+ei+kehittyneessä+maassa+enää+usko?+Oletko+vallan+komutoope?
En+usko+missään+väittäneeni+palkkojen+olevan+syynä+työttömyyteen,+vaan+sen+etteivät+työläiset+ole+ansainneet+niitä,++niitä+kun+ei+määritetä+tuloksen+mukaan+vaan+typerästi+käytetyn+ajan!
15.12.2019 13:57
Sinä+aloit+joten+ensin+se+laskelma+siitä+miten+sen+työsi+kokonais+arvon+mahdat+laskea.+Siitähän+tässä+on+kyse+pohjimmiltaan.+Sinä+kun+esität+ideaa+joka+on+jo+100+vuotta+sitten+osoittautunut+huuhaaksi!+Todista+nyt+sen+perusteet+numeerisesti+tai+ainakin+esittämällä+mitä+eri+tekijöitä+otat+niissä+laskelmissa+huomioon+ja+millä+painoarvolla+minkäkin+niistä!
Minä+väitän+jottet+edes+ymmärrä+mitä+työn+kokonaisrvoon+sisältyy!+Elättelet+komujen+haavekuvaa+jotta+sen+työn+tulos+jota+sinut+on+palkattu+tekemään+on+vain+ja+ainoastaan+sinun+ansiotasi!+Siinä+olet+ainakin+90%+väärässä!
15.12.2019 11:35
Minulla+riittää+mainiosti+rahat+niin+lääkkeisiin+kuin+muuhunkin+tarpeelliseen+vaikka+eläkevakuutusyhtiö+onkin+tulojeni+lähteenä+pääosin.
Työt+pitää+tehdä+laillisissa+työpaikoissa+jolloin+eläkettä+kyllä+kertyy+kuten+esimerkkitapauksessakin+yli+2000€/kk.+Monen+lapsen+äitien+kohdalla+voi+olla+korjaamista+pitkien+lasten+hoidon+työtaukojen+vuoksi+mutta+jos+onnistuu+niiden+lasten+isän/isien+kanssa+elämään+ja+on+ne+oikein+valinnut+niin+eiköös+sitä+perhe-eläkettäkin+ole+edelleen+jaossa?
Aina+pärjää+kunhan+vain+osaa+asiansa+järjestää!+Nyt+vaan+on+tulllut+monilla++tavaksi+toimia+vastoin+omaa+etuaan.
15.12.2019 10:58
Palkat+eivät+ole+ongelma+vaan+se,+ettette+kykene+niitä+ansaitsemaan.
Olen+vuosikymmeniä+seurannut+"työläisten"+touhuja+ja+monta+olen+nähnyt+joka+ei+palkkaansa+olisi+montaakaan+kertaa+ansainnut.+Tuossa+tarkkailussa+etunani+oli+työpaikkani+varsin+taaja+vaihtelu+vaikka+työnantaja+ei+niin+tiuhaan+vaihtunutkaan+eli+keikkatyö!
Et+kuitenkaan+kyennyt+vastaamaan+huutoosi!+Missä+on+se+laskelma+siitä+koko+työn+arvosta+sinun+itsesi+kohdalla?+Annapa+tulla+tai+myönnät,+jotta+taas+kirjoittelit+läpiä+päähäsi!
15.12.2019 10:51
Eiköös+tuo+nyt+keskimääräiseen+eläkkeeseen+verraten+ole+kohtuullionen?+Eikä+hän+kertonut+paljonko+hänellä+on+muita+tuloja+eläkkeen+lisäksi.
Jos+on+työvuotensa+ollut+fiksu+niin+niitä+muitakin+eli+pääomatuloja+voi+olla+vaikka+enemmän+kuin+eläkettä.
14.12.2019 21:53
Tyuotahan+te+hoette+mutta+miten+lasket+työn+koko+arvon,+se+minua+kiinnostaa!
Annapa+nyt+selvitys+vaikka+oman+työsi+koko+arvon+laskemisesta.+Kerro+mitkä+tekijät+siihen+työhön+vaikuttavat+ja+suuriko+on+niiden+tekijöiden+osuus+lopullisessa+hinnassa.
Ei+kannata+tuota+Marx+huumoria+levittää+ilman+perusteluja.+Moni+nimittäin+saa+palkkanaan+enemmän+kuin+työnsä+arvon+ja+siitä+kertoo+noin+vai+olisikohan+reilun+200'000+työttömän+lauma,+joka+lienee+kasvusuunnassa.+Jos+he+olisivat+palkkansa+ansainneet+ei+moista+laumaa+edes+olisi!
14.12.2019 21:10
Päinvastoin,+ome+esimerkkini+kertoo+sinun+olevan+väärässä.+Jos+olisin+lähtenyt+ay+linjalle+niin+olisin+ehkä+odottanut+mitä+sieltä+tulee.+En+lähtenyt+vaan+olen+itse+hoitanut+työsuhteeni+lakien+mukaan.+Mikään+lakihan+ei+velvoita+ay+liikkeen+jäsenyyteen.
Oma-alotteisuus+on+antanut+minulle+uran+johon+ay+ei+olisi+koskaan+yltänyt!
Se+ura+ja+hyvä+oman+talouden+ja+sen+mahdollisuuksien+käsitys+on+tuonut+vaurautta+enemmän+kuin+pelkkänä+ay+liikkeeseen+uskovana+olisin+koskaan+saavuttanut.
14.12.2019 21:03
Oikeisto+ja+Kokoomus+sen+osana+on+se+pohja+jolla+hyvinvointimme+seisoo!+Keskusta+on+osin+tosin+tuossa+myös+mukana+mutta+vasemmisto+ei+ole+saanut+aikaan+mitään+joka+hyvinvointia+lisäisi!
En+usko+sinunkaan+kykenevän+kertomaan+yhtäkään+sosialistista+yhteiskuntaa+jossa+olisi+edes+köyhän+Suomen+vertaista+hyvinvointia!
Eikö+tuokin+kerro+sinulle,+jos+silmäsi+avaat,+miunun+olevan+oikeassa!
14.12.2019 20:58
Ei+missään+tapauksessa+palkan+alennuksia+vaan+siirtymistä+ansaittuun+palkkaan!+Se+kun+on+se+ainoa+oikea+palkka+joka+saattaa+jopa+yltää+hyvinvointiin+asti.
Vartiainen+taas+oli+ensin+SDP:n+jäsen+ja+jopa+eduskuntaan+ehdolle+SDP:n+listoilta+aiemmin.+Hän+kuitenkin+viisastui+ja+siirtyi+Kokoomukseen.+Kannattaa+seurata+hänen+jälkiään+jos+haluat+menestyä!
14.12.2019 19:10
Poliittinen+ohjelma+on+perin+harvoin+jos+koskaan+"vaalilupaus"!
Ohjelmasta+selviää+mihin+suuntaan+pyritään+politiikkaa+viemään+eikä+siinä+sanota+mistaan+mitään+summia+euron+tarkkuudella.
Jos+et+ymmärrä+ay+liikkeen+poliitista+ohjelmaa+niin+lyhykäisyydessä+sen+voi+ilmaista+seuraavasti:
Ay+liike+pyrkii+riistämään+työnantajia+antamatta+vastaavaa+tuottoa+työn+muodossa.+Jos+työnantaja+ei+suostu+niin+lähdetään+kiristyksen+ja+uhkailun+tielle.
Noin+se+on+toiminut+sen+ajan+kun+sitä+itse+olen+seurannut,+eli+-50+luvulta+tähän+päivään,+ja+jatkaa,+ellei+Marin+nyt+sitten+tuota+saa+korjattua.
14.12.2019 19:03
Pekingissähän+ne+omaisuuden+särkijät+istuvat.+Antaisivat+vapaan+demokratian+vallita+niin+yksikään,+tai+ei+ainakaan+moni,+ei+lähtisi+kaduille+mieltään+osoittamaan+ja+särkemään+omaisuutta.
Myös+se+ylipääjohtaja+jonka+Kiina+sinne+halusi+pitää+vaihtaa+alueen+vapailla+vaaleilla+valitsemaan.+Vapaa+demokratia+on+se+ainoa+sallittu+muoto,+se+antaa+ihmisille+eniten+mahdollisuuksia+heidän+niitä+halutessaan.
14.12.2019 13:47
Kommunismihan+siellä+on+vain+rajoittava+tekijä.+Kiinan+talous+toimii+perin+kapitalistisin+menetelmin.+Kiinan+olisikin+parasta+itselleen+antaa+Hong+Komgille+itsenäisyys+ja+silloin+demokratia+ei+ehkä+saisi+Kiinaa+niin+nopeasti+valtaansa.
Riippumatta+siitä+miten+hyvin+Kiina+kuvittelee+taloutensa+pyörivän+niin+kansantulo/asukas+on+vain+murto-osa+siitä+mikä+se+on+Hong+Kongissa.+Ainoa+tapa+Kiinalle+päästä+nousemaan+on+kaataa+kommunistinen+hallinto+jolloin+talous+pääsee+vielä+vapaammin+kehittymään.
Kommunistinen+hallinto+ei+ole+etu+Kiinalle+vaan+jarru,+etu+se+on+vain+pienelle+ryhmälle+Pekingissä+ja+sen+edun+menettämistähän+ne+palkäävät+suuresti.+Jos+heidän+omaa+malliaan+käytetään+heihin+niin+he+kokevat+vähintään+uiguurien+kohtalon.
Itsenäisyys+niin+Hong+Kongille+kuin+Uiguureille+ja+Formoosallekin+olisi+hyvä+alku+kommunismin+inhimillistämisessä+eli+alas+ajossa!
14.12.2019 13:40
Olet+sokea+tai+harhainen+jos+väität,+ettei+ay+liike+ole+poliittinen!+Aika+pitkälti+odotetaan+ay+liikkeeseen+liittyneen+myös+liittyvän+liikkeen+poliittiseen+katsantokantaan+mm+lakkojen+aikana.+Hyvä+on+jos+saat+asian+siellä+läpi,+jotta+jokainen+on+yksilö+eikä+ketään+voi+edes+painostaa,+saatikka+pakottaa+lakkoihin.+Lakkovahdit+ovat+sinun+ay:ssäsi+turhia+sillä+vapaastihan+siinä+jos+haluaa+saa+mennä+töihin!
Se+ei+ole+puolue+vaan+yhdistys+kuten+ompelu-+ja+metsästysseurat+ja+siksi+sen+pitäisikin+ottaa+asenne+niiden+tiimoilta+käyttöön.+Ay+liike+kuitenkin+koko+ajan,+varsinkin+nyt+kun+katsovat+aatetoverien+olevan+ruorissa,+pyrkii+vaikuittamaan+politiikkaan+monella+tavalla.
Olisi+todella+viisasta+ay+porukoiden+etääntyä+politiikasta,+siellä+ei++ainakaan+uutisissa+kerrota+ompeluseurojen+aikaansaamista+mielenilmaisuista+ja+lakoista.+Ottakaa+oppia+ja+ala+sinäkin+miettiä+miksi+ay+johto+on+kokoajan+painostanmassa+poliitikkoja+varsinkin+nyt+kun+kerran+aatetoverit+siellä+jakkaralla+istuvat.
14.12.2019 13:29
23 / 33