Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1469

1. Minä+olen+helluntailainen.+Minä+hyväksyn+kaikki+Jeesukseen+uskovat,+kuuluvat+he+mihin+seurakuntaan+tahansa.+He+ovat+minun+veljiäni+ja+sisariani.+Minä+uskon,+että+raamattu+on+Jumalan+sanaa+ja+se+on+ohjenuorani+elämässäni.+Jos+joku+puhuu+vastoin+raamatun+sanaa,+en+usko+häntä,+oli+hän+helluntailainen+tai+joku+muu+-lainen.Juutalaisilla+on+minun+sydämessäni+oma+paikkansa.+Jeesus+oli+juutalainen,+apostolit+olivat+juutalaisia,+Paavali+oli+juutalainen,+joka+toi+evankeliumin+meille+pakanoille.+Minä+toivon,+että+juutalaisetkin+ottaisivat+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.Sinä+kyllä+nyt+valehtelet,+kun+sanot,+että+helluntailaiset+eivät+hyväksy+kristittyjä.+Kerro,+mistä+noin+päättelet.+Tunnetko+kaikki+helluntailaiset,+että+voit+sanoa,+että+me+vihaamme+kristittyjä.+En+osaa+kuvitella,+mistä+olet+tuon+saanut+päähäsi.Islam+uskoa+en+hyväksy,+koska+se+on+väärä+uskonto,+en+hyväksy+myöskään+Aasian+eri+uskontoja.+Mutta+ihmiset+minä+hyväksyn.+Näen+heidät+sen+kautta,+että+Jeesus+on+kuollut+kaikkien+ihmisten+vuoksi.+Hän+kantoi+meidän+kaikkien+ihmisten+synnit+ja+Jumala+tuomitsi+ne+siellä+ristillä.+Jos+Jeesus+rakasti+ihmisiä+niin+paljon,+että+kuoli+heidän+puolestaan+ristillä,+mikä+minä+olen+vihaamaan+heitä.+Se+olisi+minun+mielestäni+väärin.+Yksi+asia,+mitä+vihaan,+on+synti.
  2. Jos+uskoton+vaimo+kivitettäisiin,+niin+Suomessa+monia+vaimoja+olisi+kivitetty.+Se+kuului+Vanhan+Testamentin+aikaan,+ei+nykyaikaan,+ainakaan+länsimaissa.+En+tiedä,+miten+on+maissa,+missä+totellaan+koraania.Suomessakin+on+laissa+kieltoja.+Se+ehkäisee+sen,+ettei+suurin+osa+suomalaisista+tee+sitä,+mikä+on+lailla+kielletty.++Minun+esi-isäni+ja+-ätini+tappoivat+yhdessä+miehen.+Heidät+teloitettiin+vuonna+1817+Mäntsälässä.+Se+oli+rangaistus+siihen+aikaan+väärästä+teosta.Minä+tiedän,+että+maa+kiertää+aurinkoa.+Ei+raamattu+sellaista+ole+kertonut.+Mutta+entisaikojen+ihmiset+luulivat+niin,+kun+he+katsoivat+taivaalle,+niin+heistä+näytti+siltä,+että+aurinko+kiertäisi+maata.+Miten+sinun+mielestäsi+pitäisi+sanoa+oikein+"aurinko+nousee"+tai+"aurinko+laskee"+?+Koska+aurinkohan+ei+nouse+eikä+laske.+Pitäisikö+sanoa,+että+aurinko+tulee+näkyviin+horisontin+takaa+?+En+nyt+keksinyt+parempaa+ilmausta.+Joten+me+suomalaisetkin+sanomme+väärin,+kun+sanomme,+että+aurinko+nousee.Jäniseläinten+ja+muutamien+jyrsijälajien+ravinnonkäytössä+on+erikoisuus:+ne+syövät+säännöllisesti+osan+ulosteestaan.+Ehkä+sen+takia+se+on+laitettu+märehtijöihin.+Siihen+aikaan,+kun+tämä+ohje+annettiin,+ei+ihmisille+merkinnyt+eläintiede+samaa+kuin+meille.Minä+uskon,+että+Joona+oli+kolme+päivää+kalan+vatsassa.+Mutta+ei+sinun+tarvitse+uskoa+sitä.+Saat+ihan+rauhassa+olla+uskomatta.+En+yritä+edes+pakottaa+sinua+uskomaan.+Samoin+on+aasin+kanssa.+Ihan+rauhassa+saat+olla+uskomatta.Ei+suvaitsevaisuus+ole+sitä,+että+minä+pakotan+sinut+uskomaan+kaikkea+sitä,+mihin+minä+uskon+ja+päinvastoin.+Minunkaan+ei+tarvitse+uskoa+kaikkea,+mihin+sinä+uskot.