Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1469
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä+olen+helluntailainen.+Minä+hyväksyn+kaikki+Jeesukseen+uskovat,+kuuluvat+he+mihin+seurakuntaan+tahansa.+He+ovat+minun+veljiäni+ja+sisariani.+Minä+uskon,+että+raamattu+on+Jumalan+sanaa+ja+se+on+ohjenuorani+elämässäni.+Jos+joku+puhuu+vastoin+raamatun+sanaa,+en+usko+häntä,+oli+hän+helluntailainen+tai+joku+muu+-lainen.
Juutalaisilla+on+minun+sydämessäni+oma+paikkansa.+Jeesus+oli+juutalainen,+apostolit+olivat+juutalaisia,+Paavali+oli+juutalainen,+joka+toi+evankeliumin+meille+pakanoille.+Minä+toivon,+että+juutalaisetkin+ottaisivat+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.
Sinä+kyllä+nyt+valehtelet,+kun+sanot,+että+helluntailaiset+eivät+hyväksy+kristittyjä.+Kerro,+mistä+noin+päättelet.+Tunnetko+kaikki+helluntailaiset,+että+voit+sanoa,+että+me+vihaamme+kristittyjä.+En+osaa+kuvitella,+mistä+olet+tuon+saanut+päähäsi.
Islam+uskoa+en+hyväksy,+koska+se+on+väärä+uskonto,+en+hyväksy+myöskään+Aasian+eri+uskontoja.+Mutta+ihmiset+minä+hyväksyn.+Näen+heidät+sen+kautta,+että+Jeesus+on+kuollut+kaikkien+ihmisten+vuoksi.+Hän+kantoi+meidän+kaikkien+ihmisten+synnit+ja+Jumala+tuomitsi+ne+siellä+ristillä.+Jos+Jeesus+rakasti+ihmisiä+niin+paljon,+että+kuoli+heidän+puolestaan+ristillä,+mikä+minä+olen+vihaamaan+heitä.+Se+olisi+minun+mielestäni+väärin.+Yksi+asia,+mitä+vihaan,+on+synti.
01.08.2021 10:36
1+Joh.+1:9+Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä.
Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo,+ei+ole+muuta+tietä.+Kun+me+otamme+Jeesuksen+vastaan+elämäämme,+me+pelastumme.+Me+tunnustamme+syntimme+ja+siitä+alkaa+uskovaisen+tie+Jumalan+lapsena.+Matkan+varrella+voi+langeta,+mutta+ihminen+saa+anteeksi,+kun+hän+katuu.+Jumala+tuntee+sydämemme,+hän+tietää+meistä+kaiken.
19.07.2021 18:55
MInä+en+ole+kuunnellut+koskaan+Parhamin+(kuka+hän+on+?)+novumeja.+Minä+luen+raamattua+ja+kirjoja,+jotka+perustuvat+raamattuun.
Kaste+ei+pelasta+ketään.+Jeesus+ristillä+kantoi+syntimme+ja,+kun+otamme+hänet+vastaan+elämäämme,+me+pelastumme.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
19.07.2021 18:46
Älä+valehtele.+Valehteleminen+ja+parjaaminen+on+syntiä.
18.07.2021 19:24
En+ole+kuulutkaan+moisesta.+Sinähän+ihan+hassuja+kirjoittelet.
+Itse+tulin+uskoon+1981+ja+siitä+asti+olen+kuunnellut+opetusta.+Mutta+tuollaista+ei+ole+koskaan+korviini+tullut.+Kyllä+minä+en+ole+itseäni+sovittanut,+vaan+otin+Jeesuksen+vastaan+elämääni+ja+sain+syntini+anteeksi.+Jeesus+sovitti+minunkin+syntini+ristillä.+Vain+Jeesus+on+tie+Jumalan+luo.+Ei+mikään+muu+pelasta+meitä,+ei+kaste+eikä+muutkaan+kommervenkit.
18.07.2021 19:13
En+ole+yhtään+parempi+kuin+muutkaan+ihmiset.+Todella+en+vihaa+luterilaisia.+Olinhan+minäkin+luterilainen+yli+30+vuotta.+Mutta+silloin+en+ollut+uskossa.+Minä+rukoilen+kaikkien+uskovaisten+puolesta,+että+jaksaisimme+olla+täällä+tänä+pahana+aikana.+Tietysti+rukoilen+muidenkin+puolesta.+Minä+näen+kaikki+uskovaiset,+kuuluvatko+he+mihin+seurakuntaan+tahansa+uskonveljinä+ja+-sisarina.+Minullakin+on+läheinen+ystävä,+joka+kuuluu+luterilaiseen+kirkkoon.+
Mutta+en+pidä+kirjoituksista,+joissa+jotkut+sanovat,+että+me,+jotka+olemme+käyneet+uskoontulon+jälkeen+kasteella,+joudumme+sen+takia+helvettiin.+Se+on+minun+mielestäni+pahasti+sanottu.+Kaste+ei+pelasta+meitä,+vain+yksin+Jeesus+pelastaa+meidät.+Hän+meni+ristille+meidän+syntiemme+tähden.+Hän+yksin+on+tie+Jumalan+luo.
Suren+paljon,+että+me+uskovaiset+tappelemme+niin+paljon+esim.+kasteesta.+Ei+se+ole+minun+mielestäni+oikein.+En+usko,+että+Jeesus,+johon+me+uskomme,+on+iloinen+meidän+riitelyistämme.+Ajattelen,+kuka+edes+haluaa+tulla+uskoon,+jos+hän+katselee,+kun+me+mätkimme+toisiamme+vihan+käsivarrella.
18.07.2021 07:48
En+minä+tuollaista+kirjoittanut.+Minä+en+kirjoittanut,+että+muissa+maissa+varastaminen+ja+tappaminen+on+sallittua.+Älä+lisää+kirjoitukseeni+sellaista,+mitä+siinä+ei+ole.
Jos+paavi+myönsi+vuonna+1992,+että+maa+kiertää+aurinkoa,+minä+olen+sen+tiennyt+jo+1950+luvulla,+kun+olin+pieni.+Se+on+katolisen+kirkon+häpeä,+jos+se+on+ajatellut,+että+aurinko+kiertää+maata.+Minun+pappani,+joka+syntyi+1880,+tiesi+sen,+että+maa+kiertää+aurinkoa.+Eivät+minun+pappani+eivätkä+mummonikaan+uskoneet+auringon+kiertävän+maata,+vaikka+eivät+käyneet+edes+koulua.+Minä+en+ole+paljon+seurannut+katolisen+kirkon+touhuja+aikaisemmin.+Nyt+kiinniitti+huomioni+se,+että+paavi+haluaa+yhdistää+kristinuskon,+islamuskon+ja+muut+uskonnot.+Sepä+on+veikeää.+Yksi+ryhmä+rukoilee+kristittyjen+Jumalaa,+toinen+ryhmä+Allahia,+kolmas+ryhmä+Budhaa+ja+neljäs+ryhmä+jotain+muuta.
Eihän+se+mitään,+kun+Yhdysvalloissa+on+ihmisiä,+jotka+luulevat,+että+maapallo+onkin+litteä.+Jos+he+asuisivat+jossain+viidakossa,+en+ihmettelisi,+mutta+Yhdysvalloissa.
17.07.2021 20:21
Aurinko,+seiso+alallas+=+be+silent++(hebreaksi+qal+=+olla+hiljaa,+vaiti)
Ei+missään+tapauksessa+tarvitse+olla+biologian+tunnilla+jaksoa,+että+aasi+puhuu.+Se+oli+Jumala+ihme.
Kymmenessä+käskyssä+ei+puhuta+naisen+kivittämisestä+mitään.+Suomen+laissa+on+ainakin+kymmenestä+käskystä+älä+tapa,+älä+varasta.
Jumalan+antoi+juutalaisille+paljon+käskyjä,+joiden+mukaan+tulee+elää.+Samalla+tavalla,+kuin+meilläkin+on+laissa,+ettei+saa+tappaa.+Siellä+oli+myös+ohjeita,+kuinka+viljellä+maata.+Oli+myös+kovia+rangaistuksia,+jos+teki+pahaa.
17.07.2021 14:59
Seta+pilkkaa+Jumalaa,+kun+se+polkee+Jumalan+käskyt+jalkojensa+alle.+
Jumala+loi+ihmisen+mieheksi+ja+naiseksi.++Seta+haluaa+romuttaa+tämän.
Jumala+loi+avioliiton+miehen+ja+naisen+välille.+Seta+haluaa+romuttaa+tämän.
17.07.2021 13:56
Saako+mielestäsi+vain+uskovaisia+herjata+?++Päivi+kertoi+raamatun+kannan,+homouden+harjoittaminen+on+syntiä,+samoin+kuin+huoruus,+varastaminen,+aviorikos,+murha,+valehteleminen+jne.+Raamattu+kertoo,+mikä+on+syntiä.+Nykyään+ei+sanoa,+että+joku+on+syntiä.+Mutta+synti+on+syntiä,+eikä+se+siitä+muutu,+vaikka+voissa+paistaisi.
En+minä+kylläkään+sanonut,+että+en+pidä+homoista.+Minun+lapsuudenystäväni+poika+on+homo.+Hän+on+myös+minun+facebook+kaverini.+En+ole+koskaan+hänelle+pahaa+sanaa+sanonut.+Kun+olen+tavannut+hänet,+olemme+jutelleet+ihan+tavallisia+asioita.+Hän+elää+omaa+elämäänsä+niin+kuin+hän+haluaa.+Yritän+tehdä+niin+kuin+haluaisin+itselleni+tehtävän.+
Ennen+vanhaan+minä+vihasin+ihmisiä.+Ihmiset+olivat+ihan+kamalia+mielestäni,+minä+mukaan+lukien.+Silloin+sanoin+sellaisia+asioita,+että+nykyään+ihan+hirvittää.+En+halunnut+olla+kenenkään+kanssa,+kun+näin+ihmisen,+inho+täytti+sydämeni.+Jos+olisi+ollut+mahdollisuus,+olisin+muuttanut+keskelle+metsää,+ettei+olisi+tarvinnut+nähdä+yhtään+ihmisiä.+Jeesus+muutti+vihani+ihmisiä+kohtaan.+Se+tapahtui+kylläkin+pikku+hiljaa.+Nyt+näen+ihmiset+aivan+erilailla.+Näen,+että+meissä+kaikissa+on+omat+vikamme,+mutta+Jeesus+kuoli+kaikkien+puolesta+ristillä.+Jos+Jeesus+rakasti+niin+paljon+ihmisiä,+miksen+minäkin+voisi+rakastaa.
17.07.2021 13:36
Minä+tiedän,+että+maa+kiertää+aurinkoa.+Ei+raamattu+sellaista+ole+kertonut.+Mutta+entisaikojen+ihmiset+luulivat+niin,+kun+he+katsoivat+taivaalle,+niin+heistä+näytti+siltä,+että+aurinko+kiertäisi+maata.+Miten+sinun+mielestäsi+pitäisi+sanoa+oikein+"aurinko+nousee"+tai+"aurinko+laskee"+?+Koska+aurinkohan+ei+nouse+eikä+laske.+Pitäisikö+sanoa,+että+aurinko+tulee+näkyviin+horisontin+takaa+?+En+nyt+keksinyt+parempaa+ilmausta.+Joten+me+suomalaisetkin+sanomme+väärin,+kun+sanomme,+että+aurinko+nousee.
Minä+uskon,+että+Jumala+voi+laittaa+aasinkin+puhumaan.+Mutta+ei+sinun+tarvitse+uskoa+sitä.+Saat+ihan+rauhassa+olla+uskomatta.
Jäniseläinten+ja+muutamien+jyrsijälajien+ravinnonkäytössä+on+erikoisuus:+ne+syövät+säännöllisesti+osan+ulosteestaan.+Ehkä+sen+takia+se+on+laitettu+märehtijöihin.+Siihen+aikaan,+kun+tämä+ohje+annettiin,+ei+ihmisille+merkinnyt+eläintiede+samaa+kuin+meille.+
Jos+uskoton+vaimo+kivitettäisiin,+niin+Suomessa+monia+vaimoja+olisi+kivitetty.+Se+kuului+Vanhan+Testamentin+aikaan,+ei+nykyaikaan,+ainakaan+länsimaissa.+En+tiedä,+miten+on+maissa,+missä+totellaan+koraania.
17.07.2021 12:55
Kyllä+Saksassa+oli+monia+ihmisiä,+jotka+olivat+vastaan+Hitlerin+hirmutekoja.+Useimmat+joutuivat+keskitysleireihin+vastustaessaan+Hitleriä.+He+olivat+uskossa+Jeesukseen.+He+toimivat+raamatun+mukaan.+Monet+heistä+joutuivat+maksamaan+sen+hengellään.+Tietysti+muotojumaliset,+jotka+kuuluivat+nimellisesti+kirkkoon,+heille+oli+sama,+mitä+tapahtui,+kun+vain+saivat+rahaa.+Samanlaisia+valtioita+on+edelleen+esim.+Pohjois+Korea+ja+Kiina.+Siellä+ei+toteudu+ihmisoikeudet.
Onko+laittomuutta+se,+ettei+ole+samaa+mieltä+muitten+ihmisten+kanssa.+Eikö+meillä+Suomessa+ole+oikeus+ajatella+vapaasti+?+Se,+mitä+me+emme+saa+tehdä,+että+aiheutamme+toisille+vahinkoa.+Pitäisikö+meidän+olla+kaikkien+samaa+mieltä+kuin+sinä+?
17.07.2021 12:46
Jos+uskoton+vaimo+kivitettäisiin,+niin+Suomessa+monia+vaimoja+olisi+kivitetty.+Se+kuului+Vanhan+Testamentin+aikaan,+ei+nykyaikaan,+ainakaan+länsimaissa.+En+tiedä,+miten+on+maissa,+missä+totellaan+koraania.
Suomessakin+on+laissa+kieltoja.+Se+ehkäisee+sen,+ettei+suurin+osa+suomalaisista+tee+sitä,+mikä+on+lailla+kielletty.++Minun+esi-isäni+ja+-ätini+tappoivat+yhdessä+miehen.+Heidät+teloitettiin+vuonna+1817+Mäntsälässä.+Se+oli+rangaistus+siihen+aikaan+väärästä+teosta.
Minä+tiedän,+että+maa+kiertää+aurinkoa.+Ei+raamattu+sellaista+ole+kertonut.+Mutta+entisaikojen+ihmiset+luulivat+niin,+kun+he+katsoivat+taivaalle,+niin+heistä+näytti+siltä,+että+aurinko+kiertäisi+maata.+Miten+sinun+mielestäsi+pitäisi+sanoa+oikein+"aurinko+nousee"+tai+"aurinko+laskee"+?+Koska+aurinkohan+ei+nouse+eikä+laske.+Pitäisikö+sanoa,+että+aurinko+tulee+näkyviin+horisontin+takaa+?+En+nyt+keksinyt+parempaa+ilmausta.+Joten+me+suomalaisetkin+sanomme+väärin,+kun+sanomme,+että+aurinko+nousee.
Jäniseläinten+ja+muutamien+jyrsijälajien+ravinnonkäytössä+on+erikoisuus:+ne+syövät+säännöllisesti+osan+ulosteestaan.+Ehkä+sen+takia+se+on+laitettu+märehtijöihin.+Siihen+aikaan,+kun+tämä+ohje+annettiin,+ei+ihmisille+merkinnyt+eläintiede+samaa+kuin+meille.
Minä+uskon,+että+Joona+oli+kolme+päivää+kalan+vatsassa.+Mutta+ei+sinun+tarvitse+uskoa+sitä.+Saat+ihan+rauhassa+olla+uskomatta.+En+yritä+edes+pakottaa+sinua+uskomaan.+Samoin+on+aasin+kanssa.+Ihan+rauhassa+saat+olla+uskomatta.
Ei+suvaitsevaisuus+ole+sitä,+että+minä+pakotan+sinut+uskomaan+kaikkea+sitä,+mihin+minä+uskon+ja+päinvastoin.+Minunkaan+ei+tarvitse+uskoa+kaikkea,+mihin+sinä+uskot.
17.07.2021 12:31
Kaikilla+suomalaisilla+pitäisi+olla+vielä+oikeus+sanoa+mielipiteensä.+Jos+lähdemme+hakkaamaan+niitä,+jotka+ovat+eri+mieltä,+se+on+väärin.++Vai+onko+Setalla+vain+oikeus+sanoa,+mitä+muut+suomalaiset+saavat+sanoa.+Ja+ne,+jotka+ovat+toista+mieltä,+heidän+suunsa+tukitaan.+Jos+joku+ei+pidä+pakolaisista,+hän+saa+sanoa+sen.+Jos+joku+ei+pidä+jostain+puolueesta,+hän+voi+sen+sanoa.+Ei+heitä+viedä+hirteen+niistä+sanomisista.+Mutta+homot+taitavat+olla+erityisasemassa,+heistä+ei+saa+sanoa+mitään+pahaa.+Muista+ihmisistä+saa+sanoa+vaikka+mitä.+Homoille+pitää+leperrellä,+pitää+hyvänä,+ylistää+heitä,+kuinka+ihania+he+ovat.+Miksi+yksi+ihmisryhmä+nostetaan+muitten+yläpuolelle+?+Ja+kaikkia+muita+saa+haukkua+niin+paljon,+kuin+vaan+jaksaa.
Seta+huutaa+omaa+mantraansa+niin+kauan,+että+se+saisi+kaikki+ihmiset+juoksemaan+sen+narussa.+Se+keksii+vain+kauheampia+tapoja+pilkata+Jumalaa.
17.07.2021 12:08
Jos+olisin+pysynyt+siinä+uskossa,+mihin+minut+oli+lapsena+kastettu,+en+välittäisi+uskon+asioista+ollenkaan.+Missä+olisin+kuullut+Jeesuksesta+pienenä+lapsena,+jos+äitini+ja+isäni+eivät+olisi+uskossa.+Olisin+kuunnellut+heidän+maallisia+puheitaan+ja+oppinut+elämään+niiden+mukaan.+En+eläisi+ainakaan+raamatun+mukaan.
Mutta,+kun+Jeesus+pelasti+minut,+sen+jälkeen+alkoi+raamatun+opetus+kiinnostaa+minua.+Se,+mikä+ennen+oli+mielestäni+oikein,+ei+ollutkaan+enää.+Huomasin+raamattua+lukiessani,+että,+ihmisviha,+joka+oli+siälläni,++ei+ollut+oikein.+Jeesus+on+auttanut+minua+pääsemään+vihastani,+itse+en+olisi+siihen+pystynyt.+
Minun+mielestäni+on+turha+riidellä+oppikysymyksistä.+Mitähän+uskomattomat+ihmiset+miettivät,+kun+näkevät+meidät+uskovaiset+verissäpäin+sotivan+toisiamme+vastaan.+Haluaako+kukaan+tulla+uskoon,+jos+lukee+näitä+uskovien+parjaamisviestejä+?+Eihän+meillä+pitäisi+olla+vihaa+toisiamme+vastaan,+vaan+rakkautta+uskonveljiä+ja+-sisaria+kohtaan.+Vaikka+jostain+olemme+eri+mieltä,+ei+sen+pitäisi+tehdä+meitä+vihollisiksi.+Olkamme+ystäviä,+Jeesuksen+tulo+on+lähellä.+Hän+tulee+kohta+hakemaan+seurakuntansa+luokseen.+Olkaamme+valmiina+joka+hetki.+Aikaa+emme+tiedä,+mutta+ajan+merkit+me+osaamme+lukea.+Älkäämme+olko+fariseuksia,+jotka+eivät+osanneet+lukea+aikain+merkkejä.
17.07.2021 09:27
Kyllä+poikien+puolestakin+uhrattiin.+Mutta,+jos+pidetään+kiinni+siitä,+että+ympärileikkaus+ainoastaan+on+ovi+Jumalan+luo,+silloin+tytöt+eivät+pääse+sinne.
Molempien+puolesta+uhrattiin,+mutta+ainoastaan+pojat+ympärileikattiin.+Jos+lapsikaste+on+otettu+ympärileikkauksesta,+niin+silloin+pitäisi+vain+pojat+kastaa.+Jeesus+uhrasi+henkensä+meidän+puolestamme+ja+se+riittää.+Hänen+päällään+oli+meidän+kaikkien+synnit+ja+Jumala+tuomitsi+ne+siellä+ristillä.+Hän+on+ainoa+pelastus+meille+ihmisille,+hän+on+tie+Jumalan+luo.
17.07.2021 08:56
Samoin+nyt,+meidän+tulee+ottaa+Jeesus+vastaan+elämäämme,+että+pelastumme.+Jeesus+on+tie,+totuus+ja+elämä.+Hänessä+ainoastaan+me+pelastumme.
Eivät+kaikki+ympärileikatut+pojat+päässeet+Jumalan+valtakuntaan,+ainakin+olen+niin+lukenut+Vanhasta+Testamentista.+Jeesus+sanoi+aika+voimakkaita+sanoja+fariseuksille,+vaikka+he+olivat+ympärileikattuja+ja+yrittivät+kaikin+voimin+totella+Jumalan+lakia.
Matt.+23:15++Voi+teitä,+kirjanoppineet+ja+fariseukset,+te+ulkokullatut,+kun+te+kierrätte+meret+ja+mantereet+tehdäksenne+yhden+käännynnäisen;+ja+kun+joku+on+siksi+tullut,+niin+teette+hänestä+helvetin+lapsen,+kahta+vertaa+pahemman,+kuin+te+itse+olette!
17.07.2021 08:36
Missä+sinun+kirjoituksessa+korostuu+rakkaus.+Jeesus+rakasti+meitä+syntisiä+niin+paljon,+että+hän+meni+ristille+meidän+syntiemme+tähden.+Mitähän+Jeesus+ajattelee,+kun+haukut+non+rumasti+Jeesuksen+omia.+Sanoiko+Jeesus+maan+päällä+ollessaan:+"+Vihatkaa+muita+ihmisiä."+Hän+sanoi:+"Rakastakaa+Jumalaa+ja+rakastakaa+lähimmäistä+niin+kuin+itseänne."+
Ei+tuollainen+vihaaminen+ole+Jeesuksen+mielen+mukaista.+Jumala+vihaa+syntiä,+mutta+hän+rakastaa+syntistä.
Oletko+sinä+niin+paljon+parempi+ihminen+kuin+ne+ihmiset,+jotka+ovat+käyneet+uskoontulonsa+jälkeen+kasteella.+Kuinka+paljon+parempi+sinä+olet,+että+voit+tuomita+meidät+kadotukseen+?+
Täällä+ei+ole+ollut+kuin+yksi+synnitön+ihminen,+Jeesus,+me+kaikki+muut+olemme+syntisiä.+Mutta+uskovaiset+ovat+armahdettuja+syntisiä.+Jeesus+tulee+kohta+hakemaan+seurakuntaansa+ylös+pilviin.+Olemmeko+me+hänen+omansa+toistemme+kimpussa,+hakaten+toisiamme+verissäpäin,+huutaen+hävyttömyyksiä+toisillemme.+Minusta+tuntuu,+että+Jeesus+suree+meidän+kovuuttamme,+julmuutamme+ja+vihaamme+toisiamme+kohtaan.
Jeesus+auta+meitä+rakastamaan+toisiamme,+niin+kuin+sinä+meitä+rakastat.
16.07.2021 17:07
Kuinka+moni+vanhempi+Suomessa+opettaa+lapsiaan+pitämään+kaikki,+mitä+Jeesus+raamatussa+on+käskenyt+pitää+?+Ei+taida+olla+kovin+paljon+sellaisia+vanhempia.
Ei+olisi+huumeongelmaa,+ei+viinaongelmaa,+jos+vanhemmat+olisivat+opettaneet+lapsilleen+Jeesuksen+opetuksia.+Aviopuolisot+eivät+pettäisi+toisiaan,+ei+olisi+haureuden+harjoittamista,+ei+olisi+varastelua,+ei+olisi+murhia,+jos+he+tottelisivat+Jeesuksen+opetuksia.
MInun+esi-isäni+ja+-äitini+murhasivat+yhdessä+miehen.+Heidät+mestattiin.+Pelastuivatko+he,+koska+heidät+oli+kastettu+?
16.07.2021 10:56
Mikä+on+tarkoitus+kirjoituksellasi+?+Haluatko+näyttää+omaa+paremmuttesi+meihin+muihin+verrattuna+?+Haluatko+vain+kiusata+meitä+muita+kirjoituksillasi+?+Mikä+on+sinun+todellinen+tarkoituksesi,+että+haukut+niitä,+jotka+ovat+käyneet+uskoon+tulon+jälkeen+kasteella+?+Mikä+on+motiivisi+?+Onko+se+lähimmäisenrakkaus+vai+viha+muita+kohtaan+?+Onko+se+samanlaista+vihaa,+kuin+fariseuksilla+oli+Jeesusta+kohtaan+?
16.07.2021 10:47
68 / 74