Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1465
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On+"hauska"+lukea,+kun+uskovaiset+sättivät+toisiaan.+Mitähän+maailman+ihmiset+ajattelevat+meistä.+Jeesus+sanoi+Joh.+13:35+"Siitä+kaikki+tuntevat+teidät+minun+opetuslapsikseni,+jos+teillä+on+keskinäinen+rakkaus."+Missä+näissä+kirjoituksissa+näkyy+keskinäinen+rakkaus.
Jeesus+on+ainoa+tie+Isän+Jumalan+luo.+Hän+kantoi+syntimme+ristillä.+Ei+ole+muuta+tietä+Isän+luo,+kuin+Jeesus.+Minä+ainakin+kiitän+Jeesusta+usein+siitä,+että+saa+olla+hänen+omansa.+Tuntuu+joskus,+etten+koskaan+voi+häntä+kiittää+tarpeeksi.+Tietysti+kiitän+Jumalaa+kaikesta,+mitä+hän+on+tehnyt+elämässäni.++Mutta+ilman+Jeesuksen+kuolemaa+ristillä,+minulla+ei+ainakaan+olisi+mitään+mahdollisuutta+Jumalan+luo.
14.07.2021 13:44
Nyt+kyllä+olet+väärässä.+Kyllä+käskyt+ovat+voimassa+edelleen+meillä.+Minulle+ainakin+merkitsee+Jumalan+sana+enemmän+kuin+hurmos.+Jumalan+sana+on+elämäksi,+sitä+kun+lukee,+sieltä+ihminen+ammentaa+voimaa+omaan+elämäänsä.
Mistä+sinä+olet+saanut+nuo+mielipiteesi+?+Minä+en+tunnista+niitä+omaan+seurakuntaani+kuuluvaksi.+Tiedänhän+minä+sen,+että+usein+ihmisen+sielullisuus+voi+ottaa+vallan+ja+siinä+me+voimme+mennä+harhaan.
14.07.2021 13:33
Minun+isälläni+todettiin+peräsuolisyöpä.+Hänen+puolestaan+rukoiltiin.+Syöpä+parani.+Minun+serkullani+todettiin+1950+luvulla+aivoissa+syöpä.+Hänelle+tehtiin+leikkaus+ja+lääkäri+kertoi,+että+syöpä+oli+levinnyt+toiselle+puolelle+aivoja.+Hänen+puolestaan+rukoiltiin+ja+syöpä+hävisi.
14.07.2021 13:26
Kuulun+helluntaiseurakuntaan,+enkä+pidä+itseäni+harhaoppisena.+Olen+Jeesuksen+pelastama.+Raamattu+on+ollut+minun+ohjekirjani+uskoontulostani+saakka.+Mielestäni+ei+meidän+seurakunnassa+ole+julistettu+harhaoppia,+vaan+raamattuun+pitäytyvää+sanaa.+Raamatusta+me+saamme+ohjeet+elämiseen.
Jostain+asioista+olemme+eri+mieltä,+olemmehan+ihmisiä.+Esimerkiksi+Jeesuksen+takaisin+tulosta+ollaan+montaa+mieltä.+Toiset+odottavat+Jeesusta+ennen+vaivan+aikaa,+toiset+taas+puolivälissä.+Minusta+niistä+on+turha+kiistellä,+me+näemme+ajankohdan,+kun+Jeesus+tulee.+Turha+siinä+on+miekkoja+kalistella+turhan+takia.+Tärkeämpää+on+olla+Jeesuksen+seuraajia,+jos+vaikka+lähellä+olevat+ihmiset+huomaisivat+seuratessaan+meitä,+että+meillä+on+jotain+sellaista,+mikä+heiltä+puuttuu.+Nimittain+Jeesus.+Meillä+uskovaisilla,+Jeesuksen+omilla,+pitäisi+olla+keskinäinen+rakkaus.+Mikä+on+suurin+käsky:+"Rakasta+Jumalaa+kaikesta+sydämestäsi+ja+lähimmäistäsi+kuin+itseäsi."
14.07.2021 13:09
Kyllä+minä+katson+joka+päivä+säätiedotuksen+aamuisin+ja+iltaisin.+Usein+katson+koko+maailman+säätä+Ventusky:sta.+Katson,+missä+päin+sataa+ja+missä+on+myrsky.+Minua+kiinnostaa+säätiedot.+Katson+uutisetkin+ja+luen+lehtiä,+että+pysyn+perillä+maailman+tilanteista.+Teen+jopa++sukututkimusta+menneistä+sukupolvista+ja+olen+löytänyt+mielenkiintoisia+ihmisiä+sieltä.+Muutama+suku+on+suuri+jo+1800-luvulla,+että+tuli+mieleen,+kuinkahan+moni+onkaan+nykyään+minun+sukulaiseni.++Sukututkimus+on+avartanut+minun+ajatuksiani,+kun+olen+tutkinut+sukuni+kohtaloita.++Pidän+käsitöistä,+eniten+virkkamisesta.++Monet+asiat+kiinnostavat+minua,+enkä+koe,+että+niissä+olisi+mitään+väärää.+En+tiedä,+teenkö+kovasti+väärin,+kun+näitä+teen.
14.07.2021 12:31
Selitäpä,+mitä+oikein+tarkoitat.+Mitä+Jeesus+vastusti+?+Mikä+oli+se+kultti+?+
"+Jeesus+oli+tämän+saman+kultin+uhri,+joka+nämä+imeväisetkin+uhrasivat+Jumalansa+käskystä."++Tuota+lausetta+en+ymmärrä.+Jeesus+on+uhri,+joka...+Uhrasiko+Jeesus+nämä+imeväiset+?+Etkö+voisi+selittää+vähän+tarkemmin+näitä+ajatuksiasi.+Minä+en+aina+saa+selvää+sinun+kirjoituksestasi.+
Fariseukset+tuomitsivat+Jeesuksen+kuolemaan+Jumalan+pilkan+takia.+Jeesus+kantoi+ristillä+meidän+syntimme,+että+meillä+olisi+yhteys+hänen+kanssaan.+Jumala+sälytti+meidän+kaikki+syntimme+Jeesuksen+päälle+ja+tuomitsi+ne+siellä+ristillä.+Kun+me+otamme+Jeesuksen+vastaan+elämäämme,+me+saamme+syntimme+anteeksi+ja+meistä+tulee+Jumalan+lapsia.
14.07.2021 12:17
1+Tess.+4:16-17+Sillä+itse+Herra+on+tuleva+alas+taivaasta+käskyhuudon,+ylienkelin+äänen+ja+Jumalan+pasunan+kuuluessa,+ja+Kristuksessa+kuolleet+nousevat+ylös+ensin;+sitten+meidät,+jotka+olemme+elossa,+jotka+olemme+jääneet+tänne,+temmataan+yhdessä+heidän+kanssaan+pilvissä+Herraa+vastaan+yläilmoihin;+ja+niin+me+saamme+aina+olla+Herran+kanssa.+
Tätä+me+uskovaiset+odotamme.+Aikain+merkit+kertovat,+että+Jeesuksen+tulo+lähenee.+Emme+tiedä,+koska+hän+tulee+hakemaan+meidät,+jotka+olemme+ottaneet+hänet+vastaan+elämäämme,+mutta+ajan+merkeistä+tiedämme,+että+se+on+lähellä.+Tämä+maailman+aika+on+loppumassa.+Luonto+kertoo+siitä+meille,+jos+me+sitä+osaamme+lukea.+Syksyllä+tiedämme,+mitä+vahinkoa+nämä+helteet+ovat+aiheuttaneet+viljalle.+Ruoho+kuivuu+pihoilla,+kukat+lakastuvat,+eläimet+paahtuvat+kuumuudessa.+Tuntuu+kuin+kuoleman+käsi+olisi+tämän+maailman+yllä.+Korona,+kuumuus,+jossain+valtavat+vesisateet,+jossain+kuivuus,+ovatko+nämä+merkkejä+Jeesuksen+tulosta+hakemaan+seurakuntaansa.
14.07.2021 11:25
Pihallani+kasvaa+luonnon+kukkia.+Osa+nurmikosta+on+jätetty+leikkamatta+ja+siinä+kasvoi+keväällä+valkovuokkoja.+Nyt+kasvaa+päivänkakkaroita+ja+muita+luonnonkasveja.+Kasvatan+myös+auringonkukkia,+että+olisi+syksymmällä+kukkia+kukkimassa.+Orvokkeja+ja+apiloita+on+myös.+Pörriäiset+pesivät+katolla,+mutta+tänä+kesänä+ei+ole+niitä+ollut+paljon.
Horsmakin+kukkii+jo+nyt,+mietin,+mitkä+kukat+kukkivat+elokuussa.+Usein,+kun+olen+ollut+vadelmia+poimimassa,+ovat+horsmat+kukkineet.+Vadelmien+kukista+pörriäiset+myös+pitävät.+Mökillä,+kun+katselee+vadelmapuskia,+siellä+käy+kova+kuhina.
12.07.2021 15:37
Ei+ole+kirjoitusvirhe.+Minulla+oli+koira,+jonka+nimi+oli+Monkki.+Se+oli+Bostonin+terrieri+ja+minulle+hyvin+rakas.+Siitä+minä+otin+nimimerkkini.
Yksi+minun+sukuhaaroista+tulee+Lammilta.+Minun+esi-isäni+veli+luki+papiksi+ja+hänen+jälkeläisissään+oli+paljon+naisia,+joita+koulutettiin.++Minun+esi-isäni+muutti+talonpojaksi+Mäntsälään,+sieltä+ei+käyneet+kouluja+miehet+eivätkä+naiset.+Mutta+useat+sukuni+ihmiset+olivat+niin+köyhiä,+ettei+ollut+varaa+koulutukseen.
10.07.2021 14:32
Minä+en+syö+sian+lihaa,+enkä+mässytä+veristä+pihviä.+En+osaa+kertoa,+keiden+pyhiä+arvoja+loukkaan,+koska+en+tiedä+kaikkien+maailman+ihmisten+arvoja.+Miten+osaisin+elää+niin,+etten+loukkaisi+jonkun,+vaikka+jossain+viidakossa+asuvan+arvoja.
Jokaisella+Suomen+kansalaisella+on+oikeus+olla+omaa+mieltä+asioista,+jos+hän+ei+vahingoita+sillä+ketään.+Minä+en+mielestäni+uskovaisena+ole+vahingoittanut+ketään+homoa.+Minun+lapsuudenystäväni+poika+on+homo.+Aina,+kun+olen+hänen+kanssaan+jutellut,+juttelen+kuin+ystävälle.+Minulle+hän+on+ihminen+niin+kuin+muutkin.+
Mutta+olen+kuitenkin+samaa+mieltä,+mitä+raamattu,+Jumalan+sana+sanoo.+Mutta+ei+ole+minun+asiani+kohdella+huonosti+tätä+poikaa.
10.07.2021 14:10
Ei+uskoontulo+rajoita+ihmisen+oikeuksia.+Kun+tulin+uskoon,+lopetin+ensin+ihmisten+vihaamisen.+Minulla+oli+ihmisiä+kohtaan+valtava+viha.+Jos+olisin+ollut+rohkea,+niin+olisin+voinut+tehdä+paljon+pahaakin.+Pelastuin+monelta+pahanteolta,+koska+olen+arka.+Ennen+uskoontuloa+inhosin+ihmisiä+sydämeni+pohjasta.+Jeesus+on+antanut+sydämeeni+rakkauden,+koska+löysin+hänen+rakkautensa.+Se+oli+varmaan+suurin+muutos+elämässäni.+Minun+ei+ole+tarvinnut+muuttua+toisenlaiseksi,+vaan+saan+olla+sellainen,+kuin+Jumala+minut+äitini+kohdussa+loi.+Maailma+muutti+minua,+näyttelin+pienestä+pitäen+roolia,+että+pystyin+elämään+elämääni.+Olin+kuin+kameleontti,+tuolle+oli+tuollainen+ja+toiselle+toisenlainen.+Etsin+hyväksyntää+toisilta+ihmisiltä.+Nyt+hyväksyn+itseni+sellaisena+kuin+ole,+koska+olen+Jumalan+lapsi.+Nyt+ei+enää+tarvitse+näytellä+jotain+toista+kuin+oli.
Nyt+minä+saan+olla+oma+itseni,+kun+Jeesus+vapautti+minut+ihmiskahleista.+Vapauteen+Kristus+vapautti+teidät,+sanotaan+Raamatussa.+Se+on+totta.+Se+oli+valtavaa,+kun+viha+sydämestä+poistui+ja+pikku+hiljaa+oppi+rakastamaan+ihmisiä+niin+kuin+itseäänkin.
10.07.2021 13:36
Minä+en+ole+nähnyt+kuin+pari+pörriäistä+pihallani.+Olen+koko+kesän+surrut,+missä+ovat+pörriäiset.
Tiedän,+että+tiede+tarvitsisi+paljon+rahaa+ongelmien+ratkomiseen.+Ongelma+voi+olla+myös+se,+että+tiedemiehet+ovat+eri+mieltä,+mikä+olisi+hyväksi+tähän+tilanteeseen.
10.07.2021 13:07
Miten+suhtaudut+ihmisiin,+jotka+käyttävät+lapsia+seksuaalisesti+hyväkseen+?+Miten+suhtaudut+ihmisiin,+jotka+käyttää+eläimiä+seksuaalisesti+hyväkseen+?+Tuomitsetko+ja+halvennatko+heidät+?+Miten+suhtaudut+ihmisiin,+jotka+ajattelevat+toisin+kuin+sinä+?+Halveksitko+heitä+?
Minä+uskovaisena+en+tuomitse+enkä+halveksi+homoja.+Mutta+raamattuun+on+kirjoitettu,+että+esim.+aviorikos,+homous,+varkaus,+tappaminen+ovat+syntiä.+En+hyväksy+sitä,+että+naiset+ja+miehet+pettävät+aviopuolisoaan,+se+on+väärin+toista+kohtaan.+Mutta+tunnen+ihmisiä,+jotka+tekevät+niin,+mutta+kohtelen+heitä+kuin+muitakin+ihmisiä.+Tämä+maailma+on+pahan+vallassa,+useat+tekevät,+mikä+itsestä+tuntuu+hyvältä.+Siinä+ei+ajatella+toista,+vaikka+satutettaisiin+tätä+paljon.
Joskus+tuntuu,+että+meidän+heteroiden+pitäisi+kumarrella+homojen+edessä,+pyytää+anteeksi+menneiden+sukupolvien+suhtatumista+homoihin.+Kohta+tehdään+homoista+maailman+valtiaita,+joita+heteroiden+pitää+palvella.+Tältä+minusta+tuntuu.+Miksi+he+eivät+voisi+elää+niin+kuin+me+muutkin.+En+minäkään+toitottele+kakille,+että+olen+hetero.+Elän+elämääni,+enkä+tee+siitä+kauhean+isoa+numeroa.+Mutta+homot+nykyään+tekevät+omasta+homoudestaan+ison+numeron,+he+haluavat,+että+kaikki+huomaisivat+heidät.+Haluavatko+he+käytöksellään+kunnioitusta,+ihailua,+suitsutusta.
10.07.2021 12:56
Missä+olisi+se+tiedemies,+joka+auttaisi+puhdistamaan+tämän+maapallon+saasteista+?+Missä+on+se+tiedemies,+joka+pystyisi+vaikuttamaan+ilmastoon+niin,+että+ilmasto+olisi+inhimillinen+kaikille+?+Ei+olisi+jossain+päin+valtavia+rankkasateita,+toisissa+paikoissa+kuivuutta,+joka+tappaa+kaiken+kasvillisuuden.+En+usko,+että+tiede+pystyisi+auttamaan+tässä+tilanteessa,+missä+me+olemme+nyt.+Suomessakin+tämä+kuumuus+aiheuttaa+kasveille+ja+eläimille+hallaa.+Miten+linnut+pystyvät+syöttämään+poikasiaan,+kun+ei+ole+ruokaa+niille+?+MIstä+eläimet+saavat+vettä,+millä+sammuttaa+janonsa+?+Maapallomme+hoippuu+kuolemankielissä,+On+tulvia,+kuivuutta,+nälänhätää+ja+kulkutauteja+ja+tiede+ei+pysty+auttamaan.+Ihmisten+ahneus+on+saattanut+meidät+tähän+tilanteeseen.+Raha+on+tämän+maailman+jumala+numero+ykkönen.+Sitä+ahnehtiessaan+ihminen+tuhoaa+tätä+kaunista+maapalloamme,+jonka+Jumala+meille+antoi+asuttavaksi.
Minä+en+usko,+että+tiede+pystyisi+pelastamaan+tätä+maailmaa,+vaikka+päättäjät+kuuntelisivat+heitä.+Me+olemme+menneet+liian+pitkälle+riistäessämme+tätä+maailmaa.
09.07.2021 22:03
Ei+liity.+Petter+Pettersson+ja+Anna+Thomasdotter+mestattiin+18.7.1817+Mäntsälässä.+Se+oli+erikoinen+siksi,+että+pariskunnalla+oli+pieniä+lapsia+ja+kumpikin+mestattiin.
04.07.2021 19:13
Saavatko+itsensä+paljastelijat+ilmaista+itseään+julkisesti+ja+me+kaikki+hyväksymme+sen.++Saavatko+lapsiin+sekaantujat+ilmaista+itseään+julkisesti+ja+me+hyväksymme+sen.+Saavatko+eläimiin+sekaantujat+ilmaista+itseään+julkisesti+ja+me+hyväksymme+sen.+Kaikille+pitää+antaa+sananvapaus+ja+kaikki+saavat+esitellä+omia+juttujaan+julkisesti+ja+me+hurraamme+heidän+vapauttaan+ilmaista+itseään.
04.07.2021 19:09
Enhän+minä+kaikkia+lehtiä+lue.+Muutamaa+vaan.+Mutta+tuntuu+vain,+että+perheväkivalta+on+lisääntynyt.+Vaikka+minun+muistini+on+niin+lyhyt,+etten+muista,+miten+oli+esimerkiksi+10+vuotta+sitten.+Kun+oli+lapsi,+ei+tiennyt+mitään+surmista+eikä+muistakaan+pahoinpielyistä.+Minä+olen+niin+herkkä,+että+otan+tosi+raskaasti+nuo+pahoinpitelyt.
Minunkin+esi-isäni+ja+-äitini+tappoivat+miehen.+Heidät+mestattiin+Mäntsälässä.+Nuorin+lapsi+oli+4+vuotta+vanha.+Minun+esi-isäni+oli+11+vuotias.+Vaikka+200+vuotta+siitä+on+kulunut,+mutta+vieläkin+ajattelen+lapsia,+joiden+isä+ja+äiti+mestattiin.+Samoin+otan+raskaasti+sen,+jos++ihmisiä+vahingoitetaan.
04.07.2021 18:16
Heterolle+ei+missään+nimessä+ole+oikeutta+tehdä+seksuaalista+väkivaltaa,+ei+koskaan.++Se+on+väärin.+Samoin+en+hyväksy+sitä,++että+heterot+pettävät+puolisoitaan.+Sekin+on+väärin.
Yritin+kirjoitaa+sen,+että+niin+heteroissa+kuin+homoissakin+on+niitä,+jotka+tekevät+väärin.+
Minä+kerroin+vain+sen,+mitä+tuttuni+kertoi.+Kävi+minullekin+niin,+että+poikajoukko+hyökkäsi+kimppuuni.+Olin+onneksi+niin+lähellä+kotiani,+että+päästivät+minut+karkuun.+Pelkäsivät+isääni,+koska+tunsivat+hänet.+Se+oli+minusta+väärin.
Oli+se+kuka+tahansa,+joka+pahoinpitelee,+raiskaa,+murhaa+tai+tekee+muuta+vahinkoa+toiselle,+on+mielestäni+väärin.+Minusta+kauheimpia+tekoja+on+insesti,+joko+isän+tai+sukulaisen+tekemänä+pienelle+lapselle.+En+pysty+edes+kuvittelemaan+niitä+haavoja,+joita+nama+teot+lapsen+sydämeen+aiheuttavat.+Minullakin+kesti+jonkun+aikaa+päästä+irti+siitä+tapahtumasta,+missä+pojat+hyökkäsivät+kimppuuni.
04.07.2021 15:50
Minä+uskon+raamatun+sanaan,+missä+on+kirjoitettu:+1+Moos+1:1+Alussa+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.
En+usko+evoluutioon.+Jumala+on+luonut+puut,+kasvit+ja+eläimet.+Ei+ne+ole+itsestään+putkahtaneet+tänne.+En+usko+mihinkään+ökkömönkiäiseen,+mikä+olisi+muuntuneena+noussut+merestä+maan+päälle+ja+siitä+aikojen+kuluessa+kehittynyt+ihminen.+En+usko+alkuräjähdykseen.
Raamattu+on+Jumalan+sanaa,+missä+Jumala+on+ilmaissut+oman+tahtonsa+ihmisen+suhteen.+Vanhassa+testamentissä+kulkee+punaisena+lankana+se,+että+Jeesus+syntyy+maan+päälle+ja+kuolee+meidän+syntiemme+tähden,+että+meillä+olisi+elämä.
Lääketiede+on+kehittynyt+paljon,+siitä+kiitos+Jumalalle,+mutta+edelleen+on+paljon+sairauksia,+joita+ei+voi+parantaa.+Minun+miehelläni+oli+sairaus,+mihin+ei+ole+parannuskeinoa+ja+hän+kuoli+44+vuotiaana.+
Nykyään+ihminen+tuhoaa+luontoa+ahneudessaan,+ihminen+todella+on+riistänyt+sitä.+Sen+takia+olemme+tässä+tilanteessa+nyt.+Meret+saastuvat,+maa+saastuu+ja+ilma+saastuu.+Kuka+tämän+on+tehnyt+?++Ihmettelen,+jos+ihminen+viisaudessaan+tieteen+avulla+tuhoaa+maailmaa,+mihin+on+kadonnut+järki.+Miksi+tiedemiehet+eivät+ole+keksineet+viisasten+kiveä,+että+voisivat+auttaa,+ettei+tämä+rakas+maapallomme+tuhoutuisi.+Me+olemme+tuhon+kynnyksellä.+Kun+näen+Kanadan+tilanteen,+se+voi+olla+meilläkin+edessä+hyvinkin+pian.+Pohjoinen+ja+eteläinen+pallonpuolisko+lämpenee+koko+ajan.+Emme+osaa+edes+ajatella,+mitä+kaikkea+vahinkoa+se+tekeekään+maapallolla.+Missä+ovat+ne+viisaat+tiedemiehet,+jotka+pystyisivät+auttamaan+tieteen+avulla,+ettei+maapallomme+tuhoutuisi.
04.07.2021 15:16
Miksiköhän+lehdistä+joutuu+lukemaan,+että+joku++on+pahoipidelty,+tai+tapettu.+Eikö+ihminen+ole+pahoinpidellyt+tai+tappanut+jonkun.+En+usko,+että+homot+on+yhtään+sen+parempia+kuin+heterotkaan.+Ihmisen+luonne+ratkaisee+paljon.+Jos+on+äkkipikainen,+voi+joutua+käsirysyyn+helpommin,+kuin+rauhallinen.+Taas+rauhallinen+ja+pitkävihainen+voi+suuttua+kovastikin+ja+tekee+pahojaan.
04.07.2021 14:40
69 / 74