Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1465

1. Kerro minulle, missä enoni käytöksessä näkyi Jumalan työ. Hän juoppotteli, näkyikö siinä Jumalan työ ? Enoni kirosi ihmisiä, serkkuni kertoi, että enoni hyppi hänen ympärillään ja huusi, että kiroaa serkkuni. Serkkuani hävetti seisoa bensa-asemalla, kun enoni hyppi hänen ympäri ja kirosi häntä. Onko tämä Jumalan työtä enossani.

Missä näkyi usko enoni elämässä ? Missä näkyi opetuslapseus enoni elämässä ? Missä näkyi kristillinen elämä enoni elämässä ? Kaste ei pelasta ketään.

Jeesus on ainoa, joka pelastaa. Me emme voi vesittää Jeesuksen työtä ristillä.
  2. Miksi ? Mikä on syy, ettei helluntai seurakunta kuulu kiristillisiin kirkkoihin ?

Me uskomme Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Meillä on Raamattu, jota luemme ja se on se Raamattu, mitä luterilaisessa seurakunnassa luetaan.

Me ihmiset olemme usein niin oikeaoppisia, että me luulemme omassa itsekkyydessämme, että vain itse on ainoana maailmassa oikeassa ja ne, jotka ajattelevat samoin kuin minä.

Minä uskon, että Jeesus hakee seurakuntansa ennen antikristuksen aikaa, toiset sanovat, että puolessa väliä vaivan aikaa ja jotkut, että vasta loppupuolella vaivan aikaa Jeesus hakee omansa. No, kuka on oikeassa ? Itse vielä odotan, että Jeesus tulee ennen vaivan aikaa, mutta jos näen, että antikristus ilmestyy, niin silloin totean, että olin siinä väärässä ja rukoilen, että Jeesus siunaisi omiansa, että pysyisimme hänen ominaan.

Meidän täytyy muistaa fariseukset, jotka tunsivat kirjoitukset, eivät tunnistanneet Jumalan Poikaa. He lukivat tooraa ja luulivat osaavansa sen ulkoa, mutta kuitenkin he eivät tienneet, kuka Jeesus oli. Heidän sormenpäistään tippui oikeaoppisuus, mutta kuitenkaan he eivät nähneet totuutta, vaan nielaisivat valheen.

Mikä on tärkein ilmoitus Raaamatussa ? Minusta se, että Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden ristillä ja avasi kuolemallaan meille, jotka otamme hänet vastaan, tien Jumalan luo. Ei ole muuta tietä Isän Jumalan luo, kuin Jeesus. Jeesus on tie, totuus ja elämä.