Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Nainen_40923
profiilit
Nainen_40923
Nainen_40923
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Avainlukulistasta ei varmaan kannattaisi ottaa kuvaa puhelimeen.
Se voi sitä kautta joutua vääriin käsiin.
Tuo on kyllä ihan totta, että huonompinäköiselle nuo näkyvämmät, isommat numerot ovat parempia.
11.05.2025 02:52
Ennen vanhaan automaatilta sai nostaa niin usein/sen verran käteistä, kun sattui kulloinkin tarvitsemaan.
Nykyäänhän tuokin asia on paljon hankalampaa.
Onneksi on useampi tili, niin ei tarvitse vain yhden tilin kautta kikkailla noita nostoja heidän "rajoituksiensa" puitteissa.
Ainakin minä olen koko ikäni maksanut kaiken mahd. käteisellä, koska tuo on henk.koht. ollut paljon käytännöllisempää.
Jossain vaiheessa siitä tuli tosiaankin OP:n puolelta sanomista, että on liikaa käteisnostoja.
Vaikka kerroin heille puhelimessa syyt ko. toiminnalle, niin siitä huolimatta sanoivat, että pitäisi ennemmin käyttää korttia.
Pankin pitäisi kuulemma tarkemmin tietää, mihin rahat oikeasti käytetään.
Itse asiassa ko. virkailija totesi vielä siinä puhelimessa, että "eihän käteistä tarvitse muut kuin rikolliset".
Meinasin tehdä tuosta työntekijän kommentista OP:lle valituksen, mutta se sitten kuitenkin jäi.
Ajattelin, että hän on ehkä saanut ko. asiasta "toruja", jos/kun niitä puheluita on mahd. myöhemmin käyty läpi jonkin muun seikan vuoksi.
Aiemmin OP:lta sai omistaja-asiakkaana nostaa käteistä "jopa" 8 kertaa/kk ilman lisäkuluja.
Jossain vaiheessa tuo muuttui "vain" 4 kertaan/kk.
Minusta se pitäisi riittää, että tuon jälkeisistä nostoista menee se palvelumaksu.
Toisaalta olen kuullut, että osa asiakkaista on joutunut antamaan ihan kirjallisen vastauksen siihen, mihin ne vähäisetkin nostetut varat on käytetty.
Ymmärtäisin tuon vielä, jos kyse olisi jostain tosi isoista summista.
Kyllä se on siis pelkkää asiakkaan kiusaamista, kun aletaan vinkumaan jonkun kädestä suuhun -eläjän käteisen käytöstä.
Olisivat ennemmin tyytyväisiä, että olen ylipäätään ollut heillä koko ikäni asiakkaana.
11.05.2025 02:43
En ole oikeastaan koskaan käyttänyt sitä suoraveloitussysteemiä.
Kaikki eivät ole rikkaita tai edes hyvätuloisia.
Laskut tulee siis maksaa silloin, kun niihin on rahaa.
Jos on huonompi rahatilanne, niin tilille tulee kirjauduttua ehkä väh. kerran päivässä, jotta pysyy paremmin kartalla, kuinka paljon on vielä rahaa käytössä.
Siksi aiemmin käytin ennemmin käteistä. Sain tuosta kuitenkin OP:lta noottia, joten olen sen jälkeen siirtynyt käyttämään enemmän korttia, siis ihan pakosta.
Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että talous pysyi paremmin kunnossa, kun maksoi kaiken mahd. vain käteisellä. Ei tullut niin paljon osteltua niitä heräteostoksia, edes ruokakaupassa.
Minulla oli aiemmin Visa Electron -kortti, mutta OP otti sen pois, koska olin yli-ikäinen.
Kun menen selaamaan luottokorttini (eri firman) tapahtumia, niin käytän siihen pankkitunnuksia.
En ole valittanut OP:n tunnusten käytöstä vaan siitä, että se toimipisteissä asiointi on nykyään niin hidasta mm., koska heillä on niin vähän henkilökuntaa.
04.05.2025 03:33
Ehkä niin.
En ole kuitenkaan kertaakaan esim. pankissa törmännyt tilanteeseen, jossa odottavien asiakkaiden käytökseen olisi pitänyt puuttua, pikemminkin päinvastoin.
Ennemminhän he istuvat hiljaa, näpyttelevät puhelintaan tmv.
Toisaalta käytti asiakas mitä aineita tahansa, niin onhan heilläkin välillä tarve asioida myös pankissa. Sitähän ei voi varmaan estääkään.
Aiemmin, kun ko. toimipisteessä sai itse käyttää jonotusnumerolaitetta, niin käynnit hoituivat sata kertaa paremmin/nopeammin.
Tuolloin oli myös useampi ns. pika kassa/tiski auki eikä tarvinnut sitten niin usein jonottaa niihin "koppeihin".
Jostain syystä palvelua on siis haluttu myös noilta osin huonontaa.
Se, että minua häiritsee esim. jonkun vartijan käytös, ei varmaan kuitenkaan muuta ko. firman toimintatapoja muuksi.
OP:han on sen vartijan sinne palkannut ja siten myös päättänyt, miten hänen kuuluu siellä toimia.
Siksi en ole antanut heille suoraa palautetta tästäkään asiasta, koska en usko, että sillä olisi lopputuloksen kannalta mitään merkitystä.
Tänä vuonna olen "joutunut" käymään pankissa useamman kerran, koska ko. asioita ei ole voinut hoitaa etänä.
Normaalisti käyn siellä vain tietyin väliajoin hakemassa uusia avainlukulistoja.
Tuo viimeisin "episodi" vaikutti kuitenkin tilanteeseeni siten, että jatkossa tarvitsee siirtyä käyttämään eri paikkakunnan OP:n toimipistettä.
Se ihan "ikioma" OP:n toimipiste suljettiin jo aiemmin, minkä takia asiat on nyt pakko hoitaa muualla.
Tuo on kyllä tosi sääli, koska olin siellä asiakkaana lapsesta asti, henkilökunta tunsi asiakkaat hyvin jne.
Asiakaspalvelu toimi silloin loistavasti etenkin, kun työntekijöillä oli vielä ihan suorat numerot käytössä.
Kaupungeissahan se ei varmaan ole niin justiinsa, jos/kun jonkun firman asiakaspalvelu on huonoa, koska uusia asiakkaita on helpompi saada kuin pienemmillä paikkakunnilla.
Toisaalta, jos pienemmillä paikkakunnilla toimittaisiin vastaavalla tavalla, niin voisi käydä aika nopeasti kato asiakaskunnassa.
Kokonaisuutena vaikuttaa siltä, että asiakkaiden halutaankin ennemmin asioivan netissä kuin livenä, jotta päästään sitten jossain vaiheessa jälleen sulkemaan lisää toimipisteitä jne.
Minun ei ole onneksi tarvinnut asioida esim. verotoimistossa livenä enää 15 vuoteen.
"Opettelin" käyttämään heidän nettisivujaan ja sitä kautta on sitten hoitunut ko. asiat kotoa käsinkin.
04.05.2025 03:09
Olen jo harkinnut OP:n asiakkuudesta luopumista, koska heidän palvelunsa taso on laskenut koko ajan kuin lehmän häntä. Ainakin yhdessä pk-seudun toimipisteessä, joka on minua lähinnä, on jo aivan ala-arvoista palvelua. Esim. kun kävin tuolla avainlukulistan lukkiutumisen takia, niin laittoivat sitten minut jonottamaan jopa tunnin. Kiusa se on pienikin kiusa!
Infotiskillä palvelu olisi ehkä ollut nopeampaa, mutta sitä kautta kuuluu kaikki keskustelut muille asiakkaille. Tuo toimii myös toisinpäin. Siinähän olisi voinut kirjata muiden asiakkaiden henkilötiedot ylös, jotka odotellessa sattui kuulemaan ja tehdä niillä sitten myöhemmin vaikka nettiostoksia.
Jostain syystä ennen vanhaan OP:n henkilökunnalle oli ns. sydämen asia palvella asiakkaitaan mahd. pian & hyvin. Nykyään asiakaspalvelu taitaa kuitenkin olla OP:ssa lähinnä kirosana tmv.
Muistan vielä ajan, jolloin "jopa" pankinjohtajalle pystyi soittamaan ihan suoraan, jos vain niin halusi. Nyt kun suuri osa puheluista hoituu keskitetysti, niin on kyllä tosi vaikeaa tai ihan mahdotonta saada juuri tiettyä henkilöä esim. puhelimen päähän.
Lisäksi jostain syystä OP:n odotusaulassa venailee myös vartija.
Tuo systeemi on ollut heillä jo vuosia käytössä. Siellä hän hölöttää asiakkaiden kanssa milloin mistäkin asiasta. Jotenkin vaikea ajatella, että joku oikeasti tykkäisi tuosta pelleilytouhusta.
Tuo ei siis oikein vaikuta OP:n arvojen mukaiselta toiminnalta.
Jos on ihan pakko niin, eikö vartija voisi ”kytätä” asiakkaita ihan vain sieltä takahuoneesta käsin?
Ehkä koomisinta tuossa kuviossa on se, että asiakas ei voi oikeastaan edes enää avata/sulkea pankin ulko-ovea.
Koska kun ko. vartija näkee, että asiakas on tulossa, niin hän ”hyökkää” avaamaan oven ihan kuin asiakas olisi menossa hänen luokseen kylään.
Lähtiessä on sitten vuorossa sama ”show” muodollisen toivotuksen, esim. ”hyvää vappua”, kera.
Miksi on ylipäätään alettu korjaamaan asioita, joita ei tarvinnut korjata?
Ihan hyvin voitaisiinkin siis palata ns. vanhaan malliin, jolloin mm. asiakas sai jonotella rauhassa sekä avata itse pankin oven ja sulkea sen lähtiessä.
01.05.2025 22:00
Minulla kestää yksi avainlukulista ehkä max noin kolme kuukautta.
Tuo oli silti OP:n mukaan liian nopeaa toimintaa.
Laskut maksan yksitellen ja erikseen näpytellen.
Esim. kaikissa nettikaupoissa tarvitsee kuitenkin noita tunnuksia, jos sieltä meinaa jotain ostaa.
01.05.2025 21:34
Olen miettinyt ihan samaa asiaa. Se vanhanmallinen oli kyllä parempi vaihtoehto.
Tuohon nykyiseen versioon on kuulemma siirrytty siksi, koska siinä on isommat numerot heille, jotka eivät näe kunnolla.
Avainlukulistoja olisi hyvä olla jaossa esim. pankin aulassa tai muussa vastaavassa tilassa, jossa kulkee muutenkin paljon ihmisiä.
Nythän niitä saa henk.koht. vain siitä kassaluukulta jonottamalla.
Aiemminhan noita pystyi tilaamaan sitä mukaa postitse kotiin, kun niitä menikin.
OP kuitenkin stoppasi tuon touhun jossain vaiheessa.
Heidän mielestään minun olisi kuulemma pitänyt maksaa niistä "ylimääräisistä" avainlukulistoista jopa viisi euroa kappaleelta, koska minulla kului niitä normaalia nopeammin. Eipä käynyt edes mielessä, että olisin suostunut moiseen ehdotukseen.
01.05.2025 16:24
1 / 1