Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
darknessin
profiilit
darknessin
darknessin
Vapaa kuvaus
Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .
Aloituksia
76
Kommenttia
2060
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>>Sä tuskin olet kykenevä tajuamaan mikä se todellisuus oli. Kaukana todellisesta ja kaukana hyvästä ja parannusta tarvittiin paljon, jotta tilanne oli normaali>>
Millainen se todellisuus silloin sinulla oli? Siis olit tilanteesi takia pakotettu hallitsemaan tunteitasi, pakko on tietysti vahva motivaatio.
Huolimatta olosuhteista, tuo kyllä on itsessään saavutus mihin silloin pystyit.
07.04.2024 19:09
Ehkä kyse on siitä että kun mies näkee jotain todella pahaa tapahtuvan jollekin toiselle(tunteamattomalle), eikä itselleen niin sille voi nauraa (vaikka tietää ettei saisi). Nyt kun mietin niin youtubevideoissa missä tytöt nauravat kovaan ääneen pojalle jota sattuu, niin tekijänä niissä on tyttö, ja ilmeisesti kyse onkin siitä vallantunteesta mikä naisella on miehen ylitse (heikko nainen voittaa mahtavan miehen).
07.04.2024 19:05
En jaksa lukea tuota loputonta valitusta...
Kun tuossa alkuperäisessä podcastissa oli siis kyse YHDESTÄ väärästä sanasta, siis yksi sana, ja siitä seuraa cancelointi, sensurointi, ajojahti, ja täällä kymmenien sivujen pituisia feministisiä valituksia... eikö nyt voitaisi vaan yksimielisesti todeta että tämä oli kohtuutonta ylireagointia feministien taholta ja antaa olla.
07.04.2024 18:49
Elizabeth Bathory tuli minulle vastaan kun tutkin jotain ihan muuta aihepiiriä, ja tuo liittyi siihen jollain tavalla. Sillä oli okkultistinen merkitys mitä se teki niillä naisilla, se tavoitteli teoillaan ikuista elämää/kuolemattomuutta. Vastaavia tapauksia on ollut muitakin, muistaakseni jossain indonesiassa päin (tai sillä suunnalla), missä okkultistiset harrastukset ovat yleisiä
07.04.2024 18:21
Kyllä tuo kuullostaa siltä että todella pystyit poistamaan tunteesi silloin nuorena, ehkä jälkikäteen vaan epäilet sitä, mutta se varmaankin oli todellista sillä hetkellä. Ja se on mielestäni melkoinen saavutus, tai ainakin itselleni se oli iso asia, se oli ensimmäinen saavutus henkisellä tielläni, kun sen tosissaan aloitin.
Minusta muuten on kummallista se että jos joku yksilö ei halua tuntea empatiaa, niin yhteiskunnan, tai ihmisten mielestä se henkilö pitäisi sulkea lukkojen taakse jonnekin... mutta tämä on tätä, jos laumassa on joku hiemankin poikkeava niin sitä pitää nokkia.
>>>esimerkkinä nyt vaikka tuo kipu. Likimain kaikki miehet sävähtävät, jos jossain näkyy potku munille. Mulle se taas on, että jaa okei, kai se sattuu.>>>>
No kyllä se sattuu!... ei se ole mikään pikkujuttu! Totta kyllä että on vaikeaa katsella esim. hauskoja kotivideoita missä niitä kolauksia sattuu. En ole ajatellut että se olisi empatiaa, vaan kehollinen reaktio siihen että näkee jotain sellaista, ja siitä tulee pakenemisreaktio tms.
Muuten olen huomannut että naiset eivät ota tuota tilannetta ollenkaan vakavasti, ehkä juuri siksi kun itseltä puuttuu täysin siihen samaistuminen, heitä vaan naurattaa tuollainen, jotkut ihan näyttäisivät tukehtuvan nauruun..
Mutta on ollut vakavia tapauksia esim. kiinassa missä kadulla tuntemattoman miehen kanssa riitautunut nainen on tarttunut käsillään miehen herkistä osista ja tehnyt vakavaa väkivaltaa, ja mies on mennyt tajuttomaksi ja kuollut. Tuota naista odottaa nyt syyte murhasta. Vaikka naiset eivät ottaisi asiaa vakavasti niin oikeus kyllä ottaa (todennäköisesti tuomarit ym. siellä ovat miehiä).
07.04.2024 18:04
No nyt mentiin 40-luvun saksaan.. Aina näissä keskusteluissa kun toisella osapuolella loppuu vastauskyky niin vedetään pakasta natsikortti esiin....haha... No minä kuittaan sen ja korotan tupla-natsikortilla!...
1. Hitlerillä oli lukemattomia nais-ihailijoita, jokaisessa kaupungissa mihin hän meni oli nuoria naisia rivissä odottamassa häntä saapuvaksi, ja hitlerillä oli lukuisia suhteita näiden (erittäin) nuorten naisten kanssa. Useat naiset tekivät itsemurhan kun hitler ei ollut heistä kiinnostunut(tai otti jonkun uuden naisen).
2. Naiset olivat olenaisesti ja aktiivisesti mukana natsi-saksan touhuissa. Lue alla kuvailemani kirja, jos meinaat todella tietää mistä naiset on oikeasti tehty. Jos et ole kirjaa lukenut niin puheesi on vain tyhjää lätinää.
Wendy Lower - Hitlerin Raivottaret
"Wendy Lowerin ainutlaatuinen, kaunistelematon tietokirja kertoo toisenlaisen tarinan. Sen mukaan sadattuhannet saksalaisnaiset lähtivät itään natsien valloittamille alueille ja toimivat miesten rinnalla Hitlerin tuhokoneistossa, myös kaikkein raaimmissa teoissa."
"Kolmentoista naisen tarinoissa seurataan, miten nuoret ja idealistiset sairaanhoitajat, opettajat, sihteerit ja vaimot muuttuivat sodassa ja miten he syyllistyivät murhiin ja kansanmurhiin Ukrainassa, Puolassa ja Valko-Venäjällä. "
3, Lisäksi noista murhaamisista yleisesti sanoisin, että joka päivä jossain äiti tappaa lapsensa, joko syntymättömän lapsensa tai jo muutaman vuoden ikäiset lapset.
07.04.2024 17:34
Ihminen on huipulla noin 25-35 vuotiaana, sen jälkeen kognitiiviset sekä fyysiset kyvyt alkavat heikentyä, ja varsin selkeästi 40 ikävuoden jälkeen. Itse olen jo heikentymisvaiheessa, joten en voi väittää että olisin juuri nyt huippuetevä ajatustoiminnaltani.
Voisitko ystävällisesti selventää että miksi sinun mielestäsi ei ole yhtään huvittavaa jos näet pariskunnan kadulla missä toinen on erittäin lyhyt ja toinen on erittäin pitkä ja valtavan lihava? Mies/nainen asetelma, kummin päin vain,
07.04.2024 17:20
On kyllä mielenkiintoista keskustella kanssasi tunnemaailmoista, harva ihminen uskaltaa puhua noin suoraan omista tuntemisistaan ja ongelmistaan ja saavutuksistaan. Olisipa täällä enemmän kaltaisiasi rohkeita ihmisiä jotka uskaltaa heittäytyä hetkeen, olisi keskustelut mielenkiintoisia, eikä sellaista täyttä soopaa niinkuin yleensä ovat näillä palstoilla.
Nyt täytyy kyllä lähteä nukkumista miettimään jo, melko myöhä on.
07.04.2024 02:49
Aikamoista...
07.04.2024 02:39
Ahaa, okei, siis teininäkin sinulla kuitenkin oli tunteita, mutta piilotit ne tehokkaasti etteivät muut saaneet niistä tietää. Ja nyt uskallat ilmaista tunteitasi vapaammin, mutta jos tarvitsee niin pystyt yhä kontrolloimaan tunteitasi?
Tuon ymmärrän että eläimiä kohtaan on helpompi tuntea jotain, se on paljon yksinkertaisempaa, eläin vaan tekee sitä mikä on sen lajille tyypillistä.
Ihmisissä on vaan jokin niin pahasti vialla että on hyvin vaikeaa tuntea myötätuntoa heitä kohtaan. Tai paremminkin että edes haluaisi tuntea myötätuntoa ihmistä kohtaan.
07.04.2024 02:39
Tuo on täsmälleen totta, terveydenhoitoalalla ja poliisina ym. ei voi antaa tunteille liikaa valtaa, heidän täytyy kontrolloida tunteitaan vaativissa tilanteissa. Varmaan muillakin aloilla on samoin, esim. vaikka asiakaspalvelijana..voi kohdata monenlaista kulkijaa.
Tuo on hyvin sanottu, empatia ei ole vain hyvä juttu...tuon asian kun vaan useampi ihminen tajuaisi.
Niin, koen vastenmielisenä sen että minun pitäisi ikäänkuin palata takaisinpäin ja alkaa tuntemaan sitä mitä muut tuntee, kun kuitenkin olen itse kamppaillut pitkään etten joutuisi tuntemaan mitään mitä en halua. Pitäisi mitätöidä ne saavutukset mitä olen omalla työlläni saavuttanut, vain kun joku sanoo "koska se ei ole oikein jos ei tunne".
07.04.2024 02:29
>>>olen vain tunkenut itseäni paikkoihin, jotka on aluksi tosi epämukavia, mutta kaikkeen tottuu.>>>
Millaisia paikkoja ne on olleet?
Kallistun nyt kyllä sille kannalle että olet poikkeuksellinen ihminen... ei ujo ihminen muuten noin vaan lähde laulamaan ja teatteria esittämään..
Itselleni tuollainen esiintyminen olisi erittäin vaikea ajatus, vaikka tosin kuitenkin miltei joka päivä on jonkinlaisen roolin esittämistä jos on ihmisten kanssa tekemisissä. En kyllä oikeasti välittäisi olla yhtään.. en jaksa ihmisiä kovin pitkään.
07.04.2024 02:24
Olet joko poikkeuksellinen ihminen, jolla on ollut erikoisia kykyjä jo nuorena. Tai voi myös olla että olet poikkeuksellisen rehellinen nainen, mutta muuten melko samanlainen kuin muutkin naiset. Epäilen nimittäin että useimmat naiset "filmaavat" ja esittävät kovin tunteellista, ovat oppineet sen roolin, ns. naisen roolin. Ja kaikki se empatian tunteminen ja empatian vaatiminen ym. on opittua, ties mistä, seuraamalla muita ihmisiä, elokuvista, kirjoista tms. Ehkä sinulla vaan kesti pitkään ennenkuin opit sen roolin esittämisen. Olen tuota juuri epäillyt että miehet ovat oikeasti enemmän tuntevia kuin naiset (useimmat naiset) ja naiset ehkä vain lähtevät mukaan siihen peliin, kun niin vaaditaan... Olen myös nähnyt miten miehet puhuvat tunteistaan erittäin syvällisesti, vaikka jossain tv-haastattelussa, mutta en muista nähneeni vastaavaa naisten taholta, no, ehkä en vaan ole katsonut oikeita ohjelmia.. mutta naisten tunteista puhumisesta on jäänyt pinnallinen kuva, ei syvällinen kuten miesten ollessa kyseessä.
Joka tapauksessa olen kateellinen sinulle, jos minäkin olisin jo niin nuorena pystynyt kontrolloimaan tunteitani, niin mitä olisinkaan tähän mennessä saavuttanut. Ehkä tunteiden suhteen on äärimmäisen paljon vaihtelua eri ihmisten välillä ja toiset joutuvat esittämään tuntevaa, ja joidenkin toisten taas täytyy yrittää saada tunteitaan kontrolliin parhaansa mukaan.
07.04.2024 02:12
Millä tavalla pakotit itsesi pois mukavuusalueeltasi ja miksi(ihmeessä..) ?
07.04.2024 02:06
Erikoista, olit nuorena täysin päinvastainen kuin mitä minä olin. Kuinka ihmeessä onnistuit 15 vuotiaana kontrolloimaan tunteitasi niin hyvin? Luulisi että juuri sen ikäisenä se olisi mahdottoman vaikeaa, mahdotonta varmasti monelle. Millainen se tilanne oli missä aloit ilmaisemaan tunteitasi 20 vuotiaana? Taas aivan päinvastoin kuin mitä minulla oli parikymppisenä... minulla taas teetti paljon töitä että saavutin sellaisen tilan jotta sain tunteeni hallintaan.
07.04.2024 01:26
Aika mahtavasti pystyt analysoimaan tunneprosessejasi, hämmästyttävää. Tuossa on sellaisia asioita mitä itse en edes ole miettinytkään. Siis tunnetilasi on tasainen, ja jokin ärsyke aiheuttaa tunnereaktion. Täytyy sanoa että tuo kaikki kuullostaa todella loogiselta.
Ja olet siis nainen, nuori ilmeisesti?
Minulla taas nuorena elämä oli erittäin ongelmallista koska tunteeni olivat täysin hallitsemattomia, minulla ei ollut minkäänlaista kontrollia niihin, vaan reagoin kaikkiin ärsykkeisiin tunnereaktiolla. Elämä oli erittäin raskasta ja rasittavaa. Kun viimein hieman yli 20 vuotiaana sain vihdoin tunteet hallintaani, niin olin ällistynyt, en voinut edes uskoa sitä todeksi. Juuri tuo kuvailemasi tila, tyytyväinen, rauhallinen, ja vapaa. Se oli minulle jotain aivan uskomatonta.
07.04.2024 01:12
>>>ymmärrykseen, mitä toinen ihminen saattaa tuntea ja kokea sekä taitoa asettua toisen henkilön asemaan>>
Ahaa, siis kyse ei edes ole tunteesta ollenkaan. Vaan ymmärryksestä. Että ymmärtää toisen aseman. Ehkä minulla sitten onkin mahdollisuuksia tämän suhteen, pystyn kyllä ymmärtämään millaisessa tilanteessa joku toinen on, eri asia taas on se että välitänkö tehdä niin. Oikeastaan en välitä.
07.04.2024 00:47
Haha!... En kait ole sanonut ettei sitä saisi tuntea!... Tämä keskustelu sai alkunsa siitä kun minulle sanottiin että on väärin jos ei tunne empatiaa. Käsitin sen niin että naiset VAATII empatiaa osakseen.
Mutta minua ei vain huvita tuntea sitä, en pidä siitä tunteesta, minusta se on sama asia kuin sääli.
07.04.2024 00:41
Kun olet yksin etkä näe muita ihmisiä, et tunne empatiaa, koska et tarvitse sitä tunnetta. Tunnetko mitään muuta sitten yksin ollessasi? Tai tunnetko vain tarvittaessa jotain.
>>>et varmaan myöskään kaipaa ja odota niitä toiselta. Sinä taas et sovi sellaisen seuraksi joka tuntee empatiaa ja kaipaa sitä myös toiselta.>>>
Taidat olla ihan oikeassa.
07.04.2024 00:35
>>>muotoilu "päivittäisessä elämässä" on vähän erikoinen. Itselläni ei taida olla mitään tuollaista asiaa, jota tarvitsisin päivittäin, mutta kaikelle on silti paikkansa ja aikansa.>>
Ahaa, siis et tarvitse empatiaa joka päivä, mutta sitten kun tulee tilanne missä sitä tarvitaan niin taiot sen tunteen esille tarvittaessa. Tulee vaan mieleen että onkohan se tunne kovinkaan aito siinä tapauksessa jos käytät sitä vain kun tarvitaan.
07.04.2024 00:15
95 / 103