Vapaa kuvaus

Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .

Aloituksia

76

Kommenttia

2059

1. Vastaan vielä uudestaan hieman paremmin ja yksityiskohtaisemmin.

Siitä on nyt ainakin kymmenen vuotta aikaa kun näistä asioista olin kiinnostunut, muistan nyt vaan sellaisen testin missä lapsia testattiin jonkinlaisella rehellisyystestillä tms. ja siinä näkyi selkeät erot tyttöjen ja poikien välillä. Toinen mikä tulee mieleen oli sellainen minkä eräs nainen teki testatakseen teoriaa, missä pikkulapselle avattiin ovi, tai saattoi olla että kantoi lapsen sisään ovesta, ja samalla nainen tahallaan iski kädellään oveen ja kysyi että osuiko ovi sinun päähäsi, poikalapsi vakuutti useaan kertaan ettei osunut eikä häneen satu yhtään, kun taas tyttölapsi tajuttuaan tilanteen alkoi huutamaan ja parkumaan ja kerjäämään myötätuntoa. Kyseessä siis aivan pieniä lapsia, ehkä 5v, en osaa arvioida. Testien tekijät olivat lievästi sanottuna yllättyneitä tuloksista, mutta nähtävästi kaikki ne on nyt sensuroitu koska ovat "väärää tietoa".

Niin ei minulla nyt ole näihin niitä linkkejä laittaa, ja tuskin yli kymmenen vuotta vanhat linkit edes toimisivat enää. En itse ole aiheesta enää millään tavalla kiinnostunut, selvitin asian silloin vuosia sitten kun olin aiheesta kiinnostunut ja selvittämisen jälkeen siirryin eteenpäin, en jää märehtimään jotain tälläistä vuosikausiksi (kuten eräät tutkijat tms. tekevät), kun minulla on muitakin kiinnostuksen kohteita.

Moraalikäsitys on usein myös hyvin erillainen naisilla ja miehillä. Lähes kaikki uskonnot ovat patriarkaalisia, ja moraalikäsitys näissä on peräisin miehiltä. Millaiset sitten olisivat naisten perustaman uskonnon moraalisäännöt... en uskalla edes arvailla.
    Entä mitä siitä sitten seuraa kun nainen voi olla vapaasti vallan huipulla ilman minkäänlaisia ulkopuolisten asettamia moraalisia estoja, siitä voi lukea historiasta:
    googlaa Elizabeth Bathory

En nyt aio lähteä mihinkään väittelyyn näistä kommenteistani, sovitaan että ne on vain minun mielipiteitäni jotka olen muodostanut nähtyäni aiheesta dokumentteja. Minulla ei ole enää yhtään enempää kiinnostusta tähän aiheeseen. Jotenkin tämä aihepiiri nostaa esille ne kaikkein alhaisimmat henkilöt kommentoimaan, puolin ja toisin, enkä välitä siinä keskustelussa olla mukana enää siinä vaiheessa.
    Kummallista miten jonkun asian toteaminen loukkaa niin kovasti joitain ihmisiä, itse en kokisi sitä mitenkään loukkaavaksi jos joku nainen arvostelisi yleisellä tasolla miehisiä ominaisuuksia, joissa toki on monenlaisia puutteita ja ongelmia olemassa, ja mielestäni siitä voi ihan vapaasti keskustella eikä siinä ole mitään ongelmaa tai tarvetta sensuurille. Alunperin tässä keskustelussa oli kyse sananvapaudesta ja ilmaisunoikeudesta kaikille sukupuolille tasaveroisesti.
  2. Unohdin sanoa sen tärkeimmän asian.... siis tietysti on yksilöitä, yksilöllisillä ominaisuuksilla varustettuja ihmisiä, olivat sitten fysiikaltaan naisia tai miehiä. Erityisesti suomessa ei ole kovin suuria eroavaisuuksia naisten ja miesten välillä, joten ne asiat mitä katsotaan maailmankartan skaalalla ei välttämättä näy samalla tavoin suomessa joka on poikkeuksellinen verrattuna useampiin muihin maihin monin eri tavoin.