Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
darknessin
profiilit
darknessin
darknessin
Vapaa kuvaus
Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .
Aloituksia
76
Kommenttia
2043
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
____
Kun synnyin, siemen oli kylvetty
En tottele, minun elämäni on omani
Taistelen heitä vastaan, jotka haluavat orjuuttaa minut
Paljastan valheet, jotka raivostuttavat minua
En usko taivaaseen, en usko helvettiin
En koskaan liittynyt laumaan, en pystynyt sopeutumaan hyvin
Orja ja mestari, se ei ole minulle
Valitsen oman tieni, teen itsestäni vapaan
Minä kuljen omaa tietäni
Minä uin virtaa vastaan
Ikuisesti taistelen vallanpitäjiä vastaan
Kotka lentää yksin
_____
Arch Enemy - The Eagle Flies Alone
01.04.2024 12:59
Tässä on tosiuskovainen! ylistäkää häntä!...
01.04.2024 00:00
Minusta olisi hyvä jos kaikki sotaa haluavat muuttaisivat nyt heti huomenna Ukrainaan, ja kaikki jotka eivät halua sotaa muuttaisivat Ukrainasta pois. Jos itse ei ole valmis lähtemään Ukrainaan niin olisi parasta olla hiljaa. Ongelma poistuisi länsimaista ja siirtyisi itärajalle. Tehkää siellä sitten ihan mitä haluatte, toteuttakaa itseänne sydämenne kyllyydestä.
Sanon vaan edelleen että Venäjä on valmistautunut ydinsotaan, siis koko maa/kaupungit. Länsimaat eivät ole.
Mielestäni koko tunnettua maailmaa ja sivistystä ei kannata uhrata yhden pienen maan takia. Neuvottelu olisi ainoa hyvä ratkaisu, ja niin se oli aikoinaan Suomenkin kohdalla, ja niin teimme.
31.03.2024 23:53
Niin, nuo ihmiset jotka paasaavat jeesuksista osaavat olla ärsyttäviä. Mutta kenellä usko on se uskon kätkeköön, vai miten se menikään... Olisi parasta olla hiljaa ja vaan uskoa. En siis puutu siihen mihin ihmiset haluavat uskoa, minun puolestani uskokoot ihan mitä lystäävät.
Mutta, tämä uusi lisäys raamattuun puhuu vanhaa raamattua ja sen oppia vastaan, ja esittelee uuden kapinallisen jeesuksen, joka vastustaa juutalaisten vanhoja oppeja. Ja tämä uusi kirja on saavuttanut valtavan menestyksen kevytmielisyytensä takia... ei edes kymmentä käskyä tarvitse enää noudattaa, lukee vaan jonkun rukouksen ja sillä pääsee taivaaseen. Eipä ihme että se uusi lisäys raamattuun on niin suosittu.
Olen vaan ihmetellyt että miksi ylipäätään mennä kirkkoon katsomaan sitä puu-ukkoa sinne, eikö ole helpompaa vaan sillä hetkellä kun tuntee kuoleman koittavan niin heti lukea ne rukoukset ja vannoa uskoa jeesukseen, ja pian taivaan portit aukenevat sinulle. Yksinkertaista ja helppoa, ja kristinuskon oppien mukaista. Taitavat useat tehdä juuri näin, alkavat lukemaan rukouksia kun pelkäävät kuolemaa.
Joku kriittinen ajattelija voisi alkaa miettimään että miksi koko lisäys on raamattuun laitettu, mitä tarkoitusta sillä on haettu. Mutta en mene siihen nyt enempää..
31.03.2024 23:37
Tunteet ovat aivojen tuottamia "aistiharhoja" ilman konkreettisia perusteita suhteessa reaalimaailmaan, poislukien tuntoaisti. Tunteet ovat seurausta kemiallisista prosesseista jotka saavat ihmis-eläimen toimimaan ja reagoimaan ärsykkeisiin.
En pidä siitä. Haluan itse päättää mitä tunnen.
Ihmis-eläimen historian alkuaikoina tunteet ovat olleet merkittävässä roolissa selviytymisen kannalta, jossa edellytetään nopeaa toimintaa ja ratkaisuja alle sekunnissa, ajatteluun ei ole ollut aikaa vaan kemikaalinen tunne-reaktio on ohjannut ihmis-eläintä toimintaan.
Nykyaikaisessa kehittyneessä yhteiskunnassa mielestäni tunteista on vain erittäin paljon haittaa ja harmia, sekä yksilölle ja suuremmalle joukolle, kuten kansat/maat ja niiden väliset sodat, jotka saattavat joskus leimahtaa mitättömistä pikkujutuista.
31.03.2024 23:02
Kiitoksia.
Niin, henkisyyteen en tosiaan tarvitse neuvoja, mutta fyysisen maailman asiat ovat hieman jääneet heikosti hoidetuiksi kun kiinnostusta tähän maailmaan ei ole niin paljoa riittänyt. Mielestäni siis parisuhde on maallinen, en mitään muuta siltä voisi odottaa, en mitään sielunkumppanuuksia tms... niihin en pysty uskomaan.
Mutta nyt kun lukee tämänkin keskustelun vastauksia niin selvästi näkee kuinka alhaisia ihmiset voivat olla (noin nätisti sanottuna..) ja tulee mieleeni etten mitenkään voisi fyysisesti yhtyä johonkin noin alhaiseen olentoon, se olisi vaan täysin mahdotonta, absoluuttinen mahdottomuus. Suorastaan kauhistuttava ajatus.
Ne asiat joita ihminen tekee tässä fyysisessä maailmassa vaikuttavat suoraan henkimaailman puolella. (Ja jossain määrin vaikutusta on myös toisinpäin, tosin ei samassa suhteessa ja asetelma on paljon monimutkaisempi, eikä niin suora vaikutus) Joten olisin erittäin varovainen millaiseen henkilöön yhtyisin fyysisessä maailmassa, koska sillä saattaisi olla pysyviä vaikutuksia henkiseen puoleeni.
Ehkä parisuhdetta ei sittenkään voi täysin sulkea henkimaailman ulkopuolelle. Maallisen maailman ja henkisen ulottuvuuden erottaminen toisistaan on joskus vaikeaa, ehkä mahdotonta.
30.03.2024 23:49
Kiitoksia.
Se joka tietää, tietää mistä puhun. Harva todella ymmärtää luontoa, koska itse on niin kaukana siitä henkisesti kuin vain voi olla.
Yksi suuri ongelma on se jatkuva meteli mikä liittyy ihmisten elämään, pihalla ei enää meinaa kuulla linnunlaulua liikenteen ym. teollisuuden melun ylitse. Ja monet linnut tyytyvät vaan huutamaan täyttä kurkkua jotain yksinkertaista kovaäänistä hälytystä, laulut jää vähiin niiltä kun ei niitä kukaan edes kuule.
Noista häkeissä pidettävistä eläimistä tuli mieleeni, olivat nyt mitä tahansa lajia tai tarkoitusta varten, niiden eläinten hyvinvointia parantaisi niin yksinkertainen asia kuin sen metalliverkon maadoittaminen. Nyt ne eläimet luultavasti on eristetty maasta, ja se vahingoittaa terveyttä ja hyvinvointia. (Tosin en osaa sanoa olisiko minkkitarhoilla maadoitettu häkkejä sähköturvallisuuden vuoksi, jos niissä on mitään sähkölaitteita, valoja tms.)
30.03.2024 22:45
Olet niin kovin sekopäinen. Olet jotenkin täysin irrallaan reaalimaailmasta että keskustelu kanssasi on järjetöntä.
__
"lves on hyökännyt lyhyen ajan sisällä jo toisen kerran ihmisen kimppuun. Uusin tapaus sattui kolmisen viikkoa sitten Sastamalassa Pirkanmaalla.
Kumpikaan hyökkäyksen kohteeksi joutuneista naisista ei loukkaantunut vakavasti."
"Ilves raateli savolaisen Jounin, 50, jalan"
"Ilves hyökkäsi pyykkejä hakeneen naisen kimppuun"
30.03.2024 00:16
En toki tarkoita että olisit paha tai huono ihminen, tarkoitan vain sitä että olet aivan liian feminiininen jotta kanssasi voisi keskustella järkevästi...
29.03.2024 23:39
>>>>>Pieni huomio: kirjoitustyylisi on erilainen, se on selkeästi feminiinisempi jostain syystä...hmm. >>>>>
Samoin sinulle... sinä vaikutat ihan äärimmäisen feministiseltä... olet suorastaan kauhistuttavan feminiininen! En enää edes arvaa vastata sinulle yhtään mitään.
29.03.2024 23:28
Kyllä, olet oikeassa, se henkinen polku on ainoa oikea tie. Ja ainoa millä osaan kulkea. Mutta se on yksinäinen tie, ainakin fyysisessä mielessä.
Joskus sitä vaan miettii omia elämänvalintojaan, että tekikö oikean vai väärän valinnan. Varmasti jokaisella on tälläisiä avoimia kysymyksiä elämässään on, jollain toisella on vain aivan toisenlaiset valinnat kuin mitä minulla oli.
Mutta tekemäni valinta puhutteli minua silloin aikoinaan, ja se puhuttelee yhä samalla tavalla, tai houkuttelee. Vaikka vuosikymmeniä on kulunut, mikään ei ole muuttunut sen suhteen.
29.03.2024 23:21
>>>>nostat itsesi elämää ja Jumalaa suurempaan asemaan. Nöyrtyminen voisi olla ensimmäinen askel. Sitten luovuttaisin itseni siihen asemaan, etten tiedä. En tiedä, miksi, mutta luotan,>>>>
Nöyrtyminen, luottaminen, itsensä luovuttaminen... jumalan edessä?
Kaikki tuo mitä kuvailet on täysin sen vastaista mitä minä itse olen ja mihin minä uskon. Olen kaiken tuon täydellinen vastakohta.
15-vuotiaana tuota nöyrtymistä harrastinkin, mutta usko ei vaan riittänyt vaikka mitä tein. Sen jälkeen en ole nöyrä enää ollut yli kahteenkymmeneen vuoteen. Ja kumpa vaan joku olisi sille 15-vuotiaalle vaan sanonut että lakkaa olemasta nöyrä. Jos olisin sen tajunnut ja todella sisäistänyt niin elämäni olisi ollut täysin erillaista kuin mitä se nyt oli, aivan täysin.
29.03.2024 18:32
Mielenkiintoinen idea. Lääkkeitä en tarvitse, enkä mitään lääkkeitä käytä/käyttäisi.
Mutta kuinka tämä käytännössä auttaisi minua muodostamaan parisuhteen Suomessa sen jälkeen kun olisin parin viikon "lemmenlomalta" palannut takaisin?
29.03.2024 17:58
Luontoyhdeydestä ja luonnon ennallistamisesta etc.
Parasta mitä luonnon kannalta voit tehdä on jättää se rauhaan, älä mene sinne, älä tee metsään polkuja joita urheiljat ramppaavat ja aiheuttavat häiriötä. On tapauksia missä ilves tai karhu on hyökännyt urheilijan kimppuun ja tappannut tai vahingoittanut tätä, se johtuu siitä että luonnonhenget eivät katso hyvällä tuollaista epäkunnoittavaa toimintaa, on erittäin röyhkeää mennä luontoon rymyämään ja metelöimään. Itse asiassa juuri tuo on prosessi jos haluaa löytää luonnonhenkiä ja herättää niiden huomion, mutta sitten saat kimppuusi vihaisia luonnonhenkiä, joista jotkut saattavat olla erittäin voimakkaita, ja jollain urheilijalla ei todellakaan ole minkäänlaisia valmiuksia näitten kohtaamiseen.
Kuitenkin, rauhaan jätetty luonto parantaa itse itsensä, kunhan siellä on henki jäljellä. Jos maa-alue on täysin tuhottu eikä ole enää muuta kuin paljasta autiomaata, sille ei ole mitään tehtävissä, ennenkuin henki on palautettu sinne, ja siinä tapauksessa tarvitaan niitä "ennallistamistoimia" jotta siellä olisi yleensä jotain mihin henki haluaa palata asumaan. Mutta toimivaan luontoon ei saa mennä koskemaan, se pitää vaan jättää rauhaan. Ihmisten korjaustoimien seurauksena suuri osa metsistä on ihmisen istuttamia, ja nämä on istutettu täysin luonnonvastaisella tavalla, puut on suorissa riveissä jotta ne on helppoa korjata pois koneella. Luonnossa ei tälläisiä suoria rivejä ole, ja tuollainen neliömäinen ristikkomalli joka istutetuista puista muodostuu on energeettisesti hankala, se on luonnonvastainen, luonnossa ei ole suoria rivejä.
29.03.2024 17:36
Nyt kun olet pitkään jankannut aiheesta joka ei tähän liity mitenkään, niin voisitko kertoa että mitä minun/meidän muiden ihmisten pitäisi sen luonnon hyväksi tehdä? Varmaankin vedät vielä ilmastonmuutoksen tähän mukaan, eikö vain? Voisit joskus kertoa jotain konkreettista eikä vaan sitä tyhjää puhetta ja valitusta joka jatkuu ja jatkuu ja jatkuu loputtomasti....
29.03.2024 17:33
>>>>>>Miksi näet kaikessa taistelua , jonkun aarteen valtaamisen elementtejä>>>>
Miksikö? miksi et sinä näe sitä? Mitä muuta tässä elämässä on kuin taistelua? Ensimmäisestä hengenvedosta viimeiseen asti elämä on taistelua. Elät jossain ihmeellisessä täysin keinotekoisessa digitaalisessa mielikuvitusmaailmassa jos tätä et ollenkaan huomaa. Luonnossa kaikki eliöt taistelevat koko ajan elintilasta ja oikeudesta olemassaoloon, ravinnosta ja oikeudesta paritteluun, ja aivan samoin ihmiskunta tekee. Vaikka ihminen onkin nykyään lähes erotettu luonnosta, silti se luonto on yhä ihmisen sisällä.
Ja täällä palstalla taistellaan kirjoittajain paremmuudesta, näyttää tosin vaan siltä että se kuka kykenee kirjoittamaan eniten törkeyksiä, voittaa, koska sivistyneet ihmiset kokevat pahoinvointia ja pakenevat törkeyksiä kohdatessaan. Taistelu on osa elämää maan päällä, ja kohta se koskettaa useimpia ihmisiä kuin arvaatkaan, nyt kun kolmas maailmansota on lähellä alkamistaan.
On myös ihmeellistä että henkilö joka ei itse ole ollut henkien kanssa missään tekemisissä tulee kertomaan minulle että mitä henget ajattelevat ja millaisia ne ovat.. Minä olen ollut erillaisten henkien kanssa tekemisissä vuosikausia, yrittänyt kommunikoida niiden kanssa, olen joutunut niiden hyökkäysten kohteeksi, nähnyt hengen manifestoitumisia ja ottanut niistä valokuviakin, mutta itse en edes arvaisi lähteä kertomaan henkien sielunmaisemasta ja ajatuksista yhtään mitään, paras arvaukseni olisi vain se ettei niillä ole ajatuksia ollenkaan. Juuri se tuntemattomuus tekee niistä arvaamattomia. Miten muka voisit tietää henkiolentojen ajatuksista yhtään mitään kun et tiedä edes mitä lähinnä sinua oleva ihminen oikeasti sisimmässään ajattelee ja miettii.
On olemassa henkiolentoja joilla on ihmisenkaltaista ajattelua ja toimintaa, ja näiden kanssa on vaarallista olla tekemisissä, alan harrastajilla on näille henkiolennoille nimitys jonka kaikki tietävät, ja tälläisen havaitessaan harrastajat ilmoittavat toisilleen ääneen hengen paikalla olosta (jos ollaan ryhmässä) jotta toiset osaavat olla varuillaan. Tuo henki omaa ihmismäistä ajattelua koska se on joskus aikoinaan ollut ihminen.
29.03.2024 17:28
Epäilisin ettet kerrostalon saunasta kovin helpolla löydy saunatonttuja, mutta niitä voisi bongailla vanhoista 1900l alun erillisistä saunarakennuksista. Itse en ole sellaista koskaan löytänyt, nykyään hyvin harvinaisia, tosin en ole etsinytkään.
Kerrostaloasunnoissa sen sijaan voi löytyä vaikka mitä muunlaisia energiaolentoja, koskaan et tiedä kuka siellä on asunut ennen sinua, ja minkälaisia rituaaleja siellä on aikoinaan tehty. Esim jo pelkällä ouija-laudalla pelailu voi saada asukkaat isoihin ongelmiin, ja ne ongelmat voivat pesiytyä sinne asuntoon, erityisesti jos sinne on piilotettu jotain materiaalia, esim. seinän väliin tms. Toinen ongelmakohta kerrostaloasunnossa on se ettei tiedä kuka siellä on kuollut, mutta sanoisin että sielun jääminen maan päälle pysyvästi on melkoisen harvinaista, joskus niinkin voi käydä ainakin joksikin aikaa: päiviä- kk.- muutamia vuosia.
29.03.2024 01:14
Sinulla aivan ehdottoman varmasti on mestari joka on sinulle tuputtanut oppejaan, joita uskollisesti noudata vielä tänä päivänäkin, olen ehdottoman varma siitä.
En vain osaa sanoa kuka se on ollut, voisin vaikka veikata että koulussa opettajasi.
Vaikutat kovin sekavalta ja epäjohdonmukaiselta. Kanssasi keskustelusta ei ole kenellekään minkäänlaista hyötyä.
29.03.2024 00:57
Suosittelisin että aloittaisit ihan alkeista, ensin alkuun suomen historiasta ja menneisyydestä, tavoista ja uskomuksista. Jos vielä haluat siitä jatkaa eteenpäin niin sitten ehkä jotain henkimaailmaa selittävää kirjallisuutta, lapsille tarkoitettua aluksi niin on tarpeeksi selkeää
Tässä muille kiinnostuneille:
Kattilallinen hopeaa ja outoja tulia – maagiset aarretarinat paikannettiin kartalle
https://yle.fi/a/3-8447696
29.03.2024 00:32
Minulle luontoyhteys on itsestäänselvyys. Ilman luontoa ei ihmistä olisi olemassa, ja jos luonto tuhoutuu niin ihminen tuhoutuu myös. En tiedä tarvitseeko sitä asiaa nyt niin jankata jatkuvasti.
Nykyaikainen shamanismi on mukautunut nykyaikaiseen elämäntyyliin, se muuttuu ja sopeutuu mihin tahansa tilanteeseen mitä eteen tulee. Koska se ei ole sidoksissa fyysiseen maailmaan.
Kukin tavallaan, mutta itse en lähtisi luonnon henkien kanssa pelailemaan, olen sellaisen kyllä nähnyt joskus, se oli lähteen henki. Otin valokuvankin siitä....haha!, nykyaikaa... mutta en halunnut aloittaa minkäänlaista kommunikaatiota sen kanssa. Nämä ovat usein alhaisen värähtelytaajuuden omaavia energioita, voivat olla hyvinkin vaarallisia.
Ainoastaan jos jossain pellolla sattumalta näkisin keskellä yötä virvatulen, niin sitä kyllä lähtisin yrittämään... se on merkkinä siitä että kulta-aarretta vartioimaan käsketty luonnonhenki polttaa aarteesta ruostetta ym. likaa pois... sillä hetkellä vartijan voi haastaa ja alkaa taisteluun siitä aarteesta. Tietenkin uskon itseeni ainakin sen verran että kun tälläisellä itseluottamuksella varustettu shamaani lähtee sitä henkeä haastamaan niin se luovuttaa aarteen minulle heti ilman mitään taisteluita.. ja tämä voisi olla täysin mahdollista.
28.03.2024 23:33
99 / 103