Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pureksija
profiilit
Pureksija
Pureksija
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
121
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hieno ketju!
14.12.2024 20:57
Luulen, että hekin ovat melko heterogeeninen porukka, jonka joukkoon mahtuu monia mielipiteitä.
14.12.2024 11:09
Kristityt ajattelevat itsestään aivan samoin ja niin ajattelevat muslimitkin. Jokaisen uskonnon tarkoitus tuntuu olevan "paljastaa oikea jumala".
14.12.2024 11:03
En hyväksy ihmisuhreja!
13.12.2024 17:50
"Krishna-hölynpöly" on selvästi terveellisempää, eettisempää ja rationaalisempaa kuin Jeesus-humpuuki.
Sanoin jo, että jeesus-humpuuki ei toiminut omalla kohdallani ja Jeesus itse sanoi, että ihminen voi testata onko hänen oppinsa jumalasta vai puhuuko hän läpiä päähänsä.
13.12.2024 16:42
Eikös Muhammedkin lentänyt aasilla kuuhun? Tekivät varmaan perässä.
13.12.2024 16:25
Kiitoksia!
13.12.2024 16:00
Jos kristityt todella muokkasivat Vedoja, niin miksi he eivät kirjoittaneet sinne jotain kliseetä kuten "Tämä mies naulitaan ristille ja tulee kantamaan kaikkien synnit, jotka uskovat häneen"? Eikö tällainen profetia, jossa Jeesus ei ollutkaan täydellinen alusta asti vain pilkkaa kristillisyyttä?
13.12.2024 15:58
Jesse itte sano, että voi kokeilla onks hänen opettama oppi jumalast vai horiseeks hää omiaa. On kokeiltu ja tyhjäks toettu. Krishna anto mulle vapauen ja pelottomuuen tunteen, joten näillä mennään!
12.12.2024 00:32
Aika ironista, että Raamattu, joka kieltää palvomasta taivaankappaleita on täynnä astrologiaa.
11.12.2024 17:12
Oma kokemukseni on kuin todistuksena siitä, että kristillisyys on jotain, johon ihminen tarttuu ollessaan vielä henkisesti tarhaikäinen. Ehkä siksi fundamentalistit myös kuulostavat siltä "et pääse mun synttäreille jos et kaveeraa Jeesuksen kanssa!"
11.12.2024 14:28
Etkö voi vain tuudittautua siihen kauneusuneen, että "tuomiopäivänä" meidän käy huonommin kuin Sodoman ja Gomorran, koska emme ottaneet käännyttäjiä vastaan ja pyyhkiä jalkojasi ja lähteä?
Meitä on varoitettu ainakin 2000 tai 3000 kertaa vaikka maksimimäärän piti olla 2-3 kertaa.
11.12.2024 13:39
Aurinko-kultti on puettu erilaisiin muotoihin. Joulu on auringonjuhla ja meillä sitä edustivat muinoin Sampsa Pellervoinen, joka viipyi tuonelassa pesäpäivät ja toisena tietysti Lieto Lemminkäinen, joka hajoaa Tuonelan virtaan ihan niin kuin monet muutkin aurinkosankarit.
11.12.2024 11:08
Mitäpä ajattelet siitä, että apostolien teoissa Jeesuksen matka kulkee alhaalta ylöspäin eli hän on Pietarin sanojen mukaan ihminen ja mies, jonka jumala herätti ja teki herraksi ja Kristukseksi?
11.12.2024 10:59
Yah = Eel = Saturnus-kultti
Vaikka Raamatussa väitetään juutalaisten taistelevan vimmaisesti Eeliä, Aseraa ja Baalia vastaan, tosiasiassa he itse palvoivat näitä ja tarina on kirjoitettu jälkikäteen kun he palasivat pakkosiirtolaisuudesta ja Yah/Eel oli vakiinnuttanut paikkansa ainoana jumalana.
Polyteistiseen juutalaisuuteen kuului ihmisuhrit ihan niin kuin muihinkin naapuriuskontoihin eikä kukaan eksyttänyt heitä siihen vaan se oli osa tämän uskonnon evoluutiota.
11.12.2024 10:44
A-teisti tarkoittaa epäteistiä eikä epäkristittyä.
11.12.2024 10:33
Se taisi tulla Alice Millerin mukaan siitä, että Adolf Hitler ei koskaan saanut tuntea muuta kuin väkivaltaa, jota hänen juutalaistaustainen isänsä harjoitti ja hän kosti isänsä teot muille juutalaisille.
10.12.2024 19:22
Jesse oli kiva mielikuvituskaveri silloin kymmenen vuotta sitten kun olin peloissani ja yksin, mutta ei kestänyt lähempää tarkastelua.
Tätähän saattoi kuvata kuin Mikko Mallikas Mulperia:
Jeesus ei koskaan käy hankalaksi, ei kiukuttele, eikä yritä määrätä vaan tekee täsmälleen niin kuin Mikko tahtoo.
Ja vahvakin Jeesus on, sitä myös. Joskus hänestä tulee valtavan iso ja väkevä kuin leijona. Nii'in silloin hän voi pelastaa vaikka kolme isoa poikaa yhdellä kertaa.
Yksi vika Jeesuksessa kyllä on ja se on se, ettei hän tule koskaan paikalle silloin kun eniten tarvitsisi.
10.12.2024 19:01
Tähän liittyi jonkinlainen sanonta kuinka jumala nukkuu kivessä, tekee jotain kasveissa ja eläimissä ja herää eloon ihmisessä.
10.12.2024 17:40
Kiitos vastauksesta sinullekin!
Minulla on kestänyt noin kuukausi sisäistää ajatus, ettei Krishna esitä yhtään "usko minuun tai muuten..." -väitettä, toisin kuin vaikka Raamattu.
Nyt tunnenkin sen sijaan saavuttaneeni mielenrauhan, enkä pelkää enää mitään.
10.12.2024 17:33
3 / 7