Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Korsunorsu
profiilit
Korsunorsu
Korsunorsu
Vapaa kuvaus
Elämä on !
Aloituksia
6
Kommenttia
46
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sen rantaruotsalaisen minä valitsisin. Sukurasite nääs nääs nääs.
04.04.2025 17:41
Narrin rooliin olisi päässyt. Käsikirjoittaja mainitsikin, että sitä roolisuoritusta hänen ei olisi lainkaan tarvinnut harjoitella. Omana höpsönä itsenään olisi pärjännyt. Este tuli kuitenkin yllättävältä taholta. Nimittäin Taalintehtaan leveäharteinen vasemmisto ei suostunut myöntämään hänelle edes lyhytaikaista viisumia. Nauvon ja Bryyken välinen maa- , meri- , ja ilmatila on tyystin suljettu viisumittomilta nauvostoliittolaisilta. Kulttuurin näkökulmasta pankkohöpsön poisjäänti on kovahko kolaus, mutta säännöt on sääntöjä ja sillä sika :D
04.04.2025 14:46
No löytyy toki. Olen sieluni silmin nähnyt, kuinka hän tirskahtelee iloissaan sohvan nurkassa istuen, töllöä tuijottaen, oli se sitten auki tahi ei.
04.04.2025 14:00
Markkinatalous puhtaimmillaan toimii kuin itse luonto; vahvat pärjää, heikot syödään. Mekanismi on oikeudenmukainen mutta julma, joten tämä humaani tomulälä nimeltä ihminen ei voi sitä aivan sellaisenaan niellä.
Yritystuet vääristävät kilpailua mikä on huono asia. Nyt globalisaation aikakaudella vapaa kilpailu kuitenkin suosii liikaa ylikansallisia suuria toimijoita ja tällöin niin omistus kuin pääomatkin pakenevat maastamme. Toimiakseen kansakuntamme hyväksi markkinatalous ei pidä olla puhdasta itseään, eikä toki olekaan, mutta poliittisen sääntelyn pitäisi olla hyvinkin voimakasta ja ylikansallisten yritysten kasvava poliittinen valta on myrkkyä länsimaiselle demokratialle.
Yhteiskunnassa valtion osallistuminen yritystoimintaan on lähtökohtaisesti kilpailua vääristävä turhake. Tietyt huoltovarmuutta ylläpitävät toimialat ovat kuitenkin niitä, joiden soisin olevan valtion eli yhteiskunnan omistuksessa jotta kustannukset pysyisivät kohtuullisina ja palveluiden taso riittävänä. Näihin lukeutuu mm. sähkön siirto, vanhusten hoivapalvelut ja julkinen terveydenhuolto. Tokihan kunnat voivat ostaa jatkossakin terveyspalveluja yksityisiltä silloin kun se on kustannustehokasta. 3 suurinta ylikansallista toimijaa mädättävät nyt terveydenhuollon perusteita nostaen hintoja voittojen maksimoimiseksi mikä ei ole hyvä asia.
Suomi on jo syvissä vesissä, osana EU:ta. Meidän kykymme päättää itse taloutemme sekä yritystoimintamme perusteista on nyt jo erittäin rajallista. EU on kaukana siitä, että muodostuisi vahva EU:n liittovaltio. Suomi on nyt pitkälti ajopuu suurten myllerryksessä.
Entä sitten autoritääriset valtiot, jotka lisäävät keskinäistä yhteistyötään, mistä vastavoima ? EU vahvana demokraattisena liittovaltiona olisi vahva toimija globaalissa myllerryksessä yhdessä Kanadan kanssa. Änkyrärönsyt pitäisi marssittaa lankulle ja mereen, siis ne EU-maat mitkä eivät jaa yhteisiä arvojamme. Mutta olisiko EU liittovaltionakaan riittävän vahva ? Olisi hyvinkin jos myös USA olisi osa samanhenkisten koalitiota EU:n kanssa, mitä se on ollutkin suuressa määrin, varsinkin Nato -kontekstissa. Nyt kuitenkin Trumpin tekoset vaarantavat tämänkin yhteistyön mikä heikentää demokratian kannalta niin Yhdysvaltoja kuin koko sivistynyttä Eurooppaa.
Mikä siis neuvoksi ? Missä piilee se viisasten kivi ? Enpä osaa sanoa. Eipä taida olla Liitonarkkia, Graalinmaljaa eikä viisastenkiveä edes olemassa. Mutta kaikesta huolimatta kansainvälisesti vertaillen meillä menee kuitenkin hyvin. Elämä on lahja, nauttikaamme siitä :D
04.04.2025 09:49
Kaikki ovat tuttuja. Oman ehdokkaani olen jo valinnut. Äänestysprosetti jää reilusti alle 50 molemmissa vaaleissa. RKP:n juntta jatkaa suurimpana eikä voimasuhteisiin tule merkittäviä muutoksia. Puolueeni Vasemmistoliitto pysyy pienenä jatkossakin. Päätöksiä nuijitaan läpi pienen johtotroikan viitoittamaa tietä. Vastaanpanijat tallotaan ja syötetään susille. Päätökset on mitä on, eli vähän mitä sattuu.
Jos minusta riippuu ja roikkuu, niin Nauvostoliiton asukkaat tulevat jatkossa tarvitsemaan viisumin jos halajavat käymään Bryykessä eli täällä Taalintehtaalla.
Huomenna on Aikamatka -spektaakkelin ensi-ilta, sinne toki menen, sain peräti vapaalipun. Käsikirjoittaja on Pahkasika -lehdestäkin tuttu ajatusten valtameri Juha Ruusuvuori.
https://www.netticket.fi/information_plays.php?info_id=27717&fbclid=IwY2xjawJZDWhleHRuA2FlbQIxMAABHTUXTjfYxyv3ByDHnjTkIImzdfDEG3P7nyiMxXolVjjjKlsr3Sy8IIUoBA_aem_SIi8lbfPbzMSeM5UbL2jLQ
04.04.2025 00:10
Kyllä oli.
02.04.2025 19:22
Minäpä menen ja rei'itän heidän tonkkansa. Siitä saavat, kutaleet. Loppuu heiltä sekin hihitys.
02.04.2025 19:03
Kiitos neuvoista, mutta en minä kelalta voi pyytää rahaa sairauden hoitoon. En minä ole sairas, minä olen hullu, vaikkei terveydenhuolto sitä myönnäkään. Nahka on ehjä ja sitä joskus jopa peseskelen. Sisuskalut on viturallaan mutta mitäpä ne minulle kuuluu. Lääkäri puukottaa aika ajoin, mutta porvari maksaa. Mie en maksa. Laki sanoo, että rauhan ja rakkauden vihervassarianarkistitkin on hoidettava jos vaikka eivät hoidoista mitään maksa. Ja minähän en maksa. Sitä varten siedämme yhteiskunnassa myös kapitalisteja. Ne maksaa.
02.04.2025 19:00
Kyllä sinä hienoa tekstiä suollat. Hyvin hyvin vastaanottavainen olen nyt kaikelle esittämällesi. Mutta Kristallipuolue, sehän on välietappi korkeuksiin, älköön sitä lasitavaraa rikottako.
02.04.2025 18:50
Tulin juuri liittomme keskustelutilaisuudesta. Ruotsia siellä pääasiassa puhuttiin mutta minä puhuin suomea ja paljon puhuinkin. Ihan kamalaa se, että matkailuvalttimme sulkee syksyllä ovensa, Pitääkö tässä nyt taas, ei kun siis pitääkö tässä nyt sitten turvautua ulkoparlamentaarisiin keinoihin kun kerran näin tapahtuu ? Syksy tulee, hangaari vielä kerran tyhjäksi ja kotikemistit töihin. Ihminen kun ei elä pelkästä leivästä mikäli on mustakantiseen uskominen.
Vaikka Obelix pärjääkin sillä nesteytyksellä minkä sai pudotessaan taaperona juomasaaviin, en tiedä, pärjäänkö minä. Voi. Voi voi. Voi voi voi.
02.04.2025 17:32
Näin teemme.
01.04.2025 19:58
MAGA on hirtehishumoristinen kirjainyhdistelmä. Aatteleppa ite:
Jos kuka täällä on joskus varastanut, lainannut tahi peräti ostanut opuksen joka käsittelee tuon epädemokraattisen kitukansan historiaa, ei se ole ollut koskaan luonnehdittavissa sanalla GREAT :-)
31.03.2025 11:50
Löytyypä hyvinkin.
30.03.2025 17:53
Ei ihme että kiukuttelee. Yrittäkäämme ymmärtää häntä. Toivottavasti ei lennä rispamattoineen liian läheltä tuulivoimalaa. Jää muuten yksin lahoon puumökkiinsä se sekarotuinen rescue-ressukka.
30.03.2025 17:39
Sinä suloinen hassuttelija jatsat vitsilinjallasi. Hienoa jos jaksat edes itse hihitellä nuille rempseille aamu- päivä- ja iltasaduillesi.
30.03.2025 14:48
Sinä olet niin kerrassaan söötti kun vuodesta toiseen paasaat samaa sammaloitunutta fuulaasi tänne saitille. Kunpa sinulle suotaisiin edes jokin sekarotuinen resquekoira tuomaan vaihtelua arkeesi :D
30.03.2025 14:44
Kahdeksatta kertaa peräjälkeen maailman onnellisin kansa, omasta mielestään siis. Vertaillaanpa vähän: Tuleeko mieleesi yhtään maata, missä ihmiset kokevat elonsa yhtä turvalliseksi kuin me täällä ? No sitähän minäkin.
29.03.2025 13:22
"Suomessa pitäisi olla vahva johtaja mikä ei tärise joka asiasta".
Olet erittäin väärässä. Vahva johtaja edustaa harvainvaltaa ja on läheistä sukua diktatuureille. Elämme länsimaisessa oikeusvaltion arvoja kunnioittavassa demokratiassa jossa EI MISSÄÄN NIMESSÄ saa olla vahvaa johtajaa vaan ennemminkin tiiminvetäjä, yhteispelin ammattilainen. Nähdäkseni Stubbista on hyvää vauhtia kasvamassa sellainen, eikä tämä tule jäämään hänen viimeiseksi kaudekseen ja näin on hyvä.
Korsunorun siniviherpunainen kirja, miete 1:
Vahva johtaja heikko kansa, heikko johtaja vahva kansa.
Venäjällä on vahva johtaja, samoin USA:lla, niin ja Pohjois-Korealla sekä Kiinalla. Melkein kaikissa näissä vallitsee epäinhimillinen diktatuuri. No jaa, USA:lla on hallinnossaan vielä vastavoimaakin pahuutta eli vallan keskittymistä vastaan ja hyvä niin.
Pohjoismaissa ei tarvita johtajia sanan varsinaisessa merkityksessä. Valta on jakaantunut usealle tahollle ja kolmen valtiomahdin synkronia toimii edes auttavasti, soveltaen Montesquieun vallan kolmijako-oppia. Ns. neljäs valtiomahti onkin sitten ongelmallisempi, varsinkin jos sitä käytetään mammonavetoisena manipulaattorina. Johtaja -sana voitaisiin korvata sanalla koordinaattori.
Hyvä koordinaattori olisi valpaskorvainen yhteinen hiili johon sitten puhalletaan järjen valoa kivasti kimpassa. Tai no, jokuhan sinne aina sitten syleksiikin, mutta sekin kuuluu demokratiaan. Vastaavasti huono koordinaattori olisi kuin tämän palstan umpisielu, yksisilmäinen Nauvon pyöräilevä mattoliitäjä von Pankkomajuri kaikkine sivupersoonineen.
29.03.2025 13:15
"Sen kun pelottelee. Itse tuhoutuu hänenkin maa"
Olet vaarallisen väärässä kuten hyvin monet muutkin eurooppalaiset. Jos ja nyt paino on sanalla JOS Putin käyttää taktisia ydinohjuksiaan, kaiketikin Ukrainaa vastaan, sota loppuu siihen ja Venäjästä tulee vuosikymmeniksi hylkiövaltio. Lännellä on käytettävissään siinä tilanteesssa vain strategisia, suurivaikutteisia ydinohjuksia joita se ei tule käyttämään, sillä muutoin tilanne eskaloituisi ja siinä menisi lapsi (ihmiskunta) pesuveden mukana.
Trump ei myöskään tällöin voisi käyttää omia ydinaseitaan Venäjää vastaan, sillä Siellä päätöksentekoon. luojan kiitos, osallistaa usea henkilö eikä pelkästään narsisti Trump. Vastaavasti Putinilla ON päätösvalta oman federaationsa ydinaseiden käytöstä.
Sota on saatava loppumaan ja pian. Toivon mukaan se loppuu ennen kuin Putin turvautuisi ydiniskuun. Joka tapauksessa rauhanehdot tulevat olemaan Ukrainalle julmat ja epäoikeudenmukaiset.
Nyt sitten vielä Trump on ryöstämässä puolustuskyvyttömän Ukrainan luonnonvaroja raskaalla kädellä. Paska päätös paskalta päämieheltä.
29.03.2025 12:30
"18. Päätöksen ydinaseiden käytöstä tekee Venäjän federaation presidentti."
Jos tuo ukkeli tekee mitä on aikaisemmin uhonnut, niin se on iso voi voi !
29.03.2025 11:52
2 / 3