Vapaa kuvaus

Tärkeitä asioita mulle ovat kristinusko, musiikki ja tietysti ystävät. Olen tällainen taiteilijasielu :) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Kyllä vielä joku päivä

Aloituksia

2

Kommenttia

48

1. Yritin etsiä ketjua jonne voisin kirjoittaa tästä, tämä saa kelvata, tarpeeksi lähellä.

Siis:

toi uusi sähköposti on aivan surkea, siis ainakin mun koneella (vaikka on nopea kone ja nopea netti) TODELLA hidas! Menee hermo, kun yksinkertaisen asian tekemiseen menee älyttömästi aikaa. Argh.

Onko muillakin hidas? Ainakin pikasilmäyksellä muita ongelmia näyttäisi olevan melko lailla...
  2. Tässä olis mun kokemus.

Kävin kaksi viikkoa sitten ottamassa tatuoinnin Tampereen Black Artsissa...

Kaksi viikkoa olen kironnut itseäni ja sitä, miksen heti vaan sanonut ennen kuin edes aloitettiin että ei tuu onnistumaan. Nimittäin jo alkuunsa kävi niin, että vaikka olimme sopineet että mun oman luonnoksen pohjalta Heli piirtää uuden kuvan, ei niin ollut kuitenkaan käynyt, vaan mennessäni liikkeeseen siellä komeili mun piirtämä LUONNOS väritettynä. Heli oli ollut sitä mieltä että se kuulemma kelpaa?! (Edellisenä päivänä olin soittanut hänelle ja kysynyt missä vaiheessa kuva on ja hän sanoi piirtävänsä sen illalla, lieneekö tullut kiire?)... No, kyselin sitten, että eikö mukaan mitään muutoksia tehdä, kun kyseessä oli kuitenkin melko hutaistu kuva jonka piti olla vain ideana siitä kuinka oikea kuva piirretään. Heli oli piirtänyt kuvan jo valmiiksi siirtopaperille ja oli todella nihkeä tekemään siihen mitään muutoksia.

Mulla oli 100 euron lahjakortti, ja asun 230 km päässä Tampereelta, ja mietin että jos en nyt käytä lahjakorttia, se jää käyttämättä koska ei ole voimassa enää kauaa. Tämä vaikutti osaltaan siihen että päätin kuitenkin ottaa tatuoinnin, varsinkin kun Heli jotenkin kummasti sai mut vakuuttumaan että kuva on hyvä tuollaisenaan. Mulla oli kaksi kaveria mukana ja nekin olivat sitä mieltä että se oli hieno. Niinpä menin tatuoitavaksi...

Nyt kadun joka päivä sitä että annoin hakata sen kuvan siihen! En tiedä, olisinko ollut täysin tyytyväinen edes siihen omaan luonnokseeni, mutta kun tämä tatuointi ei edes näytä siltä!! Tää näyttää huonolta kopiolta. Kaikki pehmeys on kadonnut, jäljellä vain tönkköjä rosoisia viivoja ja summamutikassa tehty väritys. Koristeelliset koukerot joiden piti olla sinisiä, ovatkin mustia ja ne näyttävät ennemminkin puun juurilta kuin taiteellisilta kuvioilta.... Kuvassa on todella paljon vikoja, mut jottei tekstistä tulisi romaani, en ala niitä täällä luetella.

Inhoan tatuointiani, ja tulen pahalle päälle aina sen nähdessäni tai sitten meinaa päästä itku. Se on kaiken lisäksi aika iso, melkein 20 senttiä korkea ja yli 10 senttiä leveä, joten sitä ei noin vain laiteta piiloon.

Kaiken lisäksi tämä lysti maksoi mulle lahjakortteineen 450 euroa joka on mun mielestä aivan ylihinta tämän laatuisesta työstä! Sen tekoon oli varattu vain kolme tuntia, mitä ihmettelin, ja niin siinä kävikin että tunti meni yliaikaa ja seuraava asiakas joutui odottelemaan... Heli ei millään tavalla edes huomioinut seuraavaa asiakasta, esim. sanomalla vaikka että tässä menee vielä, käy vaikka kahvilla...

Ai niin, ja jouduin muistuttelemaan työn aikana "tuosta puuttuu viiva, aiotko yhdistää nuo" johon tuli kommentti "oho, ainiin"... ja kun mulle ilmoitettiin että työ on valmis, totesin että "entäs ne koukerot?" Taas kuului, "ainiin"...

Joo, eli en voi suositella tätä paikkaa kenellekään. Heli oli mukava (vaikka söikin vielä tuona aikana pari voileipää, vastaili vähän väliä puhelimeen ja tatuoi kerran peukaloonsa vahingossa.... toivon todella että puhdisti välineet kunnossa sen jälkeen) ja meillä oli hyvät jutut mutta valitettavasti se ei riitä. Toivon että joku joskus osaa tehdä tuohon päälle sellaisen korjauksen, ettei tarvii kiukustua aina kun sitä katsoo. :(
  3. Joten ei lannistuta! :)
  4. Olin tälle ihmiselle ystävä sinä missä muillekin, meillä oli iso kaveriporukka ja välillä mietittiinkin muiden kavereiden kesken tän yhden ihmisen käytöstä, kuinka se sai aina tahtonsa läpi ja suuttui jos näin ei käynyt, kuinka saatiin kuulla välillä huhuja tästä ihmisestä mut se onnistui aina selittelemään itsensä pinteestä ja jos ei me meinattu uskoa niin veti niin marttyyriks että... Siis käytti meidän kiltteyttämme hyväkseen. "Mä luulin että te ootte mun ystäviä, luulin että voin luottaa teihin mut uskotte mieluummin jotain ulkopuolista kuin omaa ystäväänne, nyyh..."

Kyllä, se narsisti todellakin oli salakavala, se ihminen ei oo mikään tyhmä, vaan käyttää mitä tahansa keinoja jotta saa tahtonsa läpi. Ja se oli tosiaan niin hyvä valehtelemaan että sai aina meidät uskomaan mitä tahansa selityksiä, sitä paitsi me uskottiin sen hyväsydämisyyteen, sen verran hyvin se näytteli, ei meillä tavallaan ollut mitään syytä uskoa että tää ihminen valehtelee.

Jossain vaiheessa sitten saatiin kerralla selville niin monta valhetta että niistä ei enää valehtelemalla selvinnytkään, mutta usko pois, kyllä se yritti. Vieläkään ei myönnä kuin ne asiat mistä meillä on todisteita.

Sen takia en tajunnut sitä kun vasta vuosien jälkeen, koska tää ihminen toimii niin että (en tiedä tekeekö kaikki narsistit tätä) se ensin on maailman ihanin ihminen, kalastaa sun luottamuksen puolelleen ja sit kun luotat siihen täysin niin se käyttää sitä hyväkseen. Ensin se puhuu kuinka sä olet sille ihan paras ystävä (jännää kuinka sillä oli usein kolmekin parasta ystävää yhtä aikaa) ja se muuttaa itsensä sun kaltaiseksi, pukeutuu ja laittaa hiuksensa samalla tavalla, mut ajan myötä asia kääntyy niin että se alkaakin muuttamaan sua itsensä kaltaiseksi, ja jos et halua muuttua niin taas alkaa tää "mäkin ihan sua varten muutin tän asian, on siinäkin mulla ystävä.." Ei siinä mitään mutta kun se yrittää muuttaa toisen ihmisen käyttäytymisen ihan erilaiseks ja sen pitäis totella sitä kaikessa...

Vaikeeta selittää sellaiselle joka ei oo ollut tekemisissä oikean narsistin kanssa. En siis väitä että sinä et olisi ollut mutta useimmat eivät ole, niiden on vaikea ymmärtää.
  5. Voin kuvitella kyllä miltä tuntuu kun tuo ihminen on oma poikaystävä. Mutta muuten tuo teksti oli kuin olisin sen itse kirjoittanut. Siitä on jo kolme vuotta kun pistin välit poikki tähän ihmiseen, mut se on silti kuvioissa, yrittää yksi kerrallaan "vietellä" mun läheisiä ihmisiä pikkusormensa ympärille, ja ikävä kyllä on onnistunut liiankin hyvin! Se osaa valehdella niin hyvin että jopa mun oma isoveljeni on sen kanssa väleissä vaikka väitti silloin että ei enää ikinä halua olla sen kanssa missään tekemisissä! Mua satuttaa ihan hirveästi se kun tuntuu ettei ne välitä yhtään miltä musta tuntuu, vaikka oon sanonut että mua satuttaa kun ne on sen kanssa väleissä, ja pelkään että se nainen satuttaa niitä niinkuin se on satuttanut niin monia. Kai sen pitää tapahtua oikeesti omalla kohdalla ennekuin sen tajuaa...

Tai ei, sekään ei riitä, yks mun ystävä jota se ämmä satutti varmaan pahemmin kuin mua, on antanut sille anteeks, kuvitellen sen ihmisen muuttuneen, ja nyt nekin on taas kavereita.

Mutta tietoisku: narsisti on aina narsisti eikä muutu.

Jos haluat vaihtaa ajatuksia enemmänkin niin lähetä sähköpostia: zenya86@suomi24.fi

Tsemppiä ja jaksamista sulle!
  6. ...nimittäin siitä asiasta että en mä mistään puolisosta puhu vaan ystävästä, tai siis ihmisestä jota luulin ystäväkseni. Jos kyse olis parisuhteesta niin sen voisin jotenkin vielä ymmärtää, pariskunnille tulee eroja. Mutta ystävistä oon aina ajatellut niin että ne tukee ja niihin voi aina luottaa.

Eipä ollutkaan samanlainen tämä ihminen, vaan ihan oikeasti pahemman luokan narsisti. Enkä edes tajunnut sitä ennenkuin sitten kun olin jo pistänyt välit poikki ja luin narsismista.

Se ämmä (anteeksi mun kielenkäyttö mun en pysty puhuun siitä kunnioittavasti) manipuloi, juonitteli, valehteli ja keksi päästään juoruja aina sen mukaan mikä oli hänen omien etujensa mukaista. Meillä ystävillä meni vuosia ennenkuin tajuttiin se, koska tää ihminen osas näytellä täydellisesti viatonta uhria, jota taas syytellään turhaan. Aina me uskottiin, vaikka alkoi kyllä ihmetyttään miks aina saa milloin miltäkin taholta kuulla just tästä ihmisestä juttuja joista se ihminen ite oli väittänyt ihan muuta.

Sit kun se jäi kiinni valehtelusta, se yritti selitellä sitä uusilla valheilla. Sain tietää että mun yläasteaikainen poikaystävä oli pettänyt mua sen kanssa, kuka ystävä tekee sellaista?! Kyllä mä siitä poikaystävästä jo tiesin et se oli pettänyt mut en tiennyt kenen kanssa. Ja tää "ystävä" vielä aina itse puhui kuinka vihaa pettämistä, ja sain jossain vaiheessa kuulla taas muualta että se oli itsekin pettänyt omaa jätkäkaveriaan vaikka kuinka monen kanssa. Tää sen jätkäkaverikin on mun tosi hyvä kaveri joten satutti muakin pahasti, varsinkin se valehtelu.

Sain ajan mittaan huomata että todellakin siinä ihmisessä asui kaksi persoonaa, ja vielä myöhemmin tajusin että siinä on yksi persoona joka on vaan pirun juonikas ja hyvä näyttelijä.

Niitä valheita ja paskamaisia tekoja on niin paljon että voisin kirjoittaa niistä kirjan. Oon 100%:n varma että se ihminen todellakin on OIKEA narsisti eikä kukaan voi väittää muuta.

Ironista sinänsä, silloin kun oltiin väleissä, muistan kuinka se teki koulussa esitelmän narsismista. Eikä tajunnut olevansa itse sellainen.

Ja mun elämä on päin persettä yhden entisen ystävän takia johon luulin voivani luottaa. Se siitä luottamuksesta sitten.