Vapaa kuvaus

Tärkeitä asioita mulle ovat kristinusko, musiikki ja tietysti ystävät. Olen tällainen taiteilijasielu :) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Kyllä vielä joku päivä

Aloituksia

2

Kommenttia

48

1. Tuo on kyllä totta, osa uskovaisista on unohtanut tuon asian, niinkuin moni muukin ihminen. Jokainen ihminen on syntinen enemmän tai vähemmän, toiset tekee pahaa ja toiset vaan ajattelee. Joka tapauksessa kyseessä ei oo se onko uskovainen vai ei. Monilla on sellanen käsitys että uskovaiset on jotenkin parempia kuin muut, tai kuvittelee olevansa. Ehkä toiset kuvitteleekin, varsinkin pienissä lahkoissa missä on hirveet paineet kuulua joukkoon ja tulla hyväksytyks, niissä pienissä piireissä se menee siihen helposti ettei uskalla olla oma itsensä kun pelkää että muut tuomitsee. Mutta tässäkin asiassa saamme huomata että näin melkein missä tahansa pienissä piireissä.

Eli mun oma mielipide on se että kaikki ihmiset on tasavertaisia ja yhtä huonoja tai yhtä hyviä. Ja mäkin olen välillä rivo suustani, miksei joku saisi olla rivo suustaan jos on uskossa? Okei, tietysti sitä olis hyvä välttää, mut miks niin usein se tuomitaan pahemmin heti silloin jos toinen on uskossa? Siis jos joku "tavallinen" ihminen vaikka kiroilee niin ei olla moksiskaan mut jos kristitty kiroilee niin "miten toi uskovainen nyt tollasia puhuu??"

Älä ymmärrä väärin en syytä sinua näistä asioista mutta heitinpä yleisesti ottaen ilmoille tollasen asian. Koska olen tosi usein huomannut kuinka muhun aletaan heti suhtautua todella eri lailla jos kerron olevani uskossa. Ja oon ihan samanlainen ihminen kun kaikki muutkin, kiroilen satuttaessani sormeni tai jos olen pahalla päällä, juon alkoholia siinä missä muutkin, ja tuntuu että heti mut tuomitaan siitä koska oon uskovainen, vaikka muiden ihmisten kiroilu tai juominen ei haittaa ketään. Ihme juttu.

Ja heti jos kerron olevani uskossa niin ihmiset ei enää myöskään itse uskalla olla välttämättä omia itsejään mun seurassa, luultavasti peläten että mä tuomitsen ne. Miks tuomitsisin, kun oon itsekin näin huono ja syntinen ihminen? Mulla ei ole siihen oikeutta, eikä kellään muulla kuin Jumalalla.

Tulipas taas hirveä romaani :D
  2. Sä et tiedä miten toi sun viestisi kolahti muhun, toi kokemus mitä sanoit että lähti jaloista ja käsistä se voima, tiedän sen tunteen! Mun uskoontulossa tunsin myös ton tunteen että ihan kun olisin hetkeks irronnut ruumiistani, koska oikeasti tuntui ihan kun olisin leijunut metrin ilmassa! Mä olen ihan sanaton, muutenkin tuntui että ajattelit noista muistakin asioista samalla tavalla kun minä.

Ja noi sanat mitä sun suusta oli tullut, sai mut ihan liikuttumaan. Niinkuin Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki, vitsi miten hienoa, haluaisin itsekin kokea jotain tollasta.

Olen tosi onnellinen sun puolesta et sulle kävi noin. Mieti, sä siis päätit että menet tapaan Jeesusta, mut Jeesus tulikin sun luo :D
  3. Todellakin hyviä kysymyksiä, joita oon itsekin usein miettinyt. Uskon kuitenkin että Jumala ei puutu noihin asioihin ellei me itse sitä haluta.

Sairaudethan tulee milloin mistäkin, perinnölliset tai muuten vaan kohdusta asti olleet sairaudet johtuu ilmeisesti siitä että dna-ketjussa on joku pieni poikkeama, jostain syystä niitä tulee ihmisille jatkuvasti. Toiset kai sanoisi tätä evoluutioksikin, kun dna muuttuu. Voi olla että Jumala on tarkoittanutkin maailman kehittyvän tuolla lailla, eihän tässä maailmassa olis mitään järkeä jos kaikki junnais paikallaan. Mutta miksi sitten Jumala ei tee mitään asialle?

Sellainen juttu vaan, että Jumala kyllä tekee. Sanoit että olet nähnyt vammaisia ja sairaita. Niin minäkin, mutta erona on se, että olen nähnyt sairaiden paranevan, Jumalan toimesta. Kyllä Jumala oikeasti pystyy tekeen ihmeitä, ja tekee, mutta meidän täytyy haluta ja pyytää sitä.

Ongelma on vaan se että nykyään ihmiset on niin ylpeitä, ne luulee selviävänsä itse, olevansa "oman itsensä herroja" ja sanoo ettei tarvii mitään jumalia. Sehän on jokaisen oma valinta, mutta varmaan tästä syystä noi taudit ja muut on päässyt leviään. Huomioi että nämä on vaan mun päätelmiä joihin itse uskon ja varmasti moni muu uskova selittäis tän jollain toisella tapaa.

Mutta kyllä mun mielestä tällä maailmalla menee paljon huonommin kun ihmiset hylkää Jumalan, koska ei Jumala ketään väkisin auta, sitähän se vapaa tahto on. Sitten itketään kun on asiat huonosti ja syytetään Jumalaa kaikesta, vaikka ei olla oikeestaan edes tosissaan pyydetty apua. Mutta sitten kyllä jos menee hyvin niin ajatellaan että ne on omia aikaansaannoksia eikä Jumalalla oo niihin osaa eikä arpaa.

Ihmiset on kyllä kiittämättömiä :(
  4. Mun mielestä mieleltään vammaiset ihmiset ovat siunattuja, sillä niiden ei tarvitse murehtia samoja asioita kuin meidän. Vaikka esim. sellaiset jotka ovat lapsen tasolla koko elämänsä, on mun mielestä onnekkaita. Ja jo Raamatussa sanotaan että kun maailmanloppu lähestyy, maailmaan alkaa tulla yhä enemmän sairauksia, sotia, luonnonkatastrofeja yms. Huomaatko kuinka ne on lisääntynyt jo nyt? Ja tämä on vasta alkua.

Silloin kun Jumala loi maailman niin ei täällä silloin mitään tauteja ollut. Ihmisten omien tekojen tähden maailmasta ja ihmisestä on tullut epätäydellinen, ihmisten oman pahuuden tähden. Vaikka Jumala rakastaa meitä, Hän on myös oikeudenmukainen, joten tässä maailmassa paha saa palkkansa, jollei ymmärrä pyytää Jumalalta anteeksiantoa. Jumala ei tee tätä ilkeyttään vaan koska on luvannut olla oikeudenmukainen, ja Jumalahan ei tietenkään voi rikkoa omaa lupaustaan. Sitä paitsi, mitä järkeä olis yrittää olla hyvä ihminen jos kaikki pahaa tekemällä saavuttais ihan yhtä paljon asioita yms.?

Ja yks juttu mitä mietin, tosin tää on vaan mun oma mielipide, mutta Jumala näkee tulevaisuuden, Hän tietää mitä on tapahtunut, mitä tapahtuu tällä hetkellä ja mitä tulee tapahtumaan. Ehkä Hän tekee ihmisistä vammaisia just sen takia että muuten se ihminen saattais syystä tai toisesta kärsiä vielä enemmän. Esimerkiks joku syntyy niin että joutuu olemaan pyörätuolissa. Muuten siitä tulis vaikka maailmankuulu urheilija josta myöhemmin tulee vaikka presidentti ja sit se kidnapataan ja sitä kidutetaan ja vaikka mitä. Okei olisin voinut keksiä paremmankin esimerkin mut ymmärsit varmaan pointin.

Että niin, siinä on ainakin perusteluja.