Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
satu.kallio
profiilit
satu.kallio
satu.kallio
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
26
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaikki eivät saa lapsia vaikka kuinka haluaisivat, heitäkö pitäisi vielä rankaista asiasta?
Toiseksi, kaikki eivät löydä kumppania itselleen, jonka kanssa toteuttaa perhehaaveensa. Siitäkö pitäisi keppiä antaa?
Tai sitten isättömiä lapsia olisi yhtäkkiä pilvin pimein, jos ne lapset täytyy saada aikaan ilman sopivaa kumppaniakin..
Täysin typerä ehdotus tuo keppi ainakin. Lapsiperheitä voisi kyllä tukea enempi ja siten ehkä antaa hieman porkkanaa.
19.07.2013 21:56
Se liittyy siihen sillä tavalla, että keskustelun aloittaja vinkuu epätasa-arvosta, jota kyllä muillakin osa-alueilla tapahtuu myös rutkasti. Eli miehet eivät ole ainokaisia, jotka nyt kokevat "vääryyttä".
Eli on epätasa-arvoista, silti miehet tuntevat ylpeyttä (monesti) armeijan käymisestä ja sanovat armeijan käymättömiä selkärangattomiksi vässyköiksi.. Eli jos se on miehisyyden asia, niin käykää se sitten niinkuin mies, älkääkä huudelko että naiset ei tee sitä ja tätä. Ei ole naisen vika, ettei sellaista lotta-laitosta ole jo pystytetty eikä se tee naisesta sen huonompaa/heikompaa. Jos lottalaitos tulee, käyn sen mukisematta.
31.05.2013 09:36
Mielestäni hieman sovinistinen näkökulma, että juuri naisen kuuluu osata kodinhoito, kokkaus ja siivous.
Totta on, ettei tasa-arvo oikein toteudu nyky-yhteiskunnassa, mutta kysymys ei ole pelkästään armeija-asioista. Miehen euro on edelleen naisen 80 senttiä.
Jos tasa-arvoa halutaan, niin tuollaiset sukupuolten väliset palkkaerot pois ja sitten vaikka naisetkin inttiin maataan puolustamaan.. Tai sitten tohon armeijahommaan joku järkiratkaisu. Itseäni naisena sapettaa tuo palkkaero ehkä samoin, kuin keskustelun aloittanutta miestä inttiasiat.
Tasan ei mene nallekarkit, ei ole koskaan menneet ja tuskin tulevatkaan menemään.
30.05.2013 15:45
Tiedän, että tämä viesti on provo, mutta :
Venäläiset ovat aina olleet minulle tylyjä ja epäystävällisiä. Kai sinua on onnistanut. Itse olen hyvin leppoisa, iloinen ja eloisa. Sorrun ulkomailla vain legginseihin, mutta nehän ovat järkyttävän mukavat ja ihan kauniit kuitenkin kun on kaikenmaailman pitsikuviointeja ja tyylikkäitäkin leggareita.
Korkokengät eivät ole mukavat. Ulkomailla olen yrittänyt pitää, mutta talsiminen mukulakivetyksellä ottaa pannuun, kun kaikki ajatukset ovat jatkuvasti jalkojen kivussa. Ehkä kyse on siitä, että suomalaisnaiset eivät yritä hinnalla millä hyvänsä miellyttää.
Itse pidän itsestäni, eikä minua kiinnosta muiden metkut. Enkä ymmärrä, miksi sinuakaan pitäisi kiinnostaa. Kaikilla on toki oikeus mielipiteeseensä, mutten ymmärrä miksi jotkut yksilöt olettavat olevansa etuoikeutettuja narisemaan moisesta. Eivät suomalaiset miehetkään vedä vertoja pälvikaljuineen, valkosine läpinäkyvine nahkoineen ja kaljamahoineen johonkin välimeren adonikseen ;)
Oletko harkinnut muuttavasi ulkomaille? Se voisi toimia, ehkäpä löytäisit sieltä itsellesi oikeanlaisen naisen.
Itse ajattelen kuitenkin niin, että loppupeleissä koostumme kaikki vain atomeista. Kiva katsella tietty kauniita ihmisiä, mutta en koe olevani oikeutettu narisemaan. Kaikki omalla tyylillään, eikä tämä ole mitenkään kansalaisuussidonnaista.
14.07.2012 15:30
Ystäväni on sairaanhoitaja kunnallisella, 2300e/kk arkityö, ei ilta/viikonloppulisiä.
Kamalaa kyykyttämistä tuollainen palkkaus!
Kuitenkin ammattikorkeakoulut käyneitä ihmisiä, joilla usein työssä iso vastuu
potilaasta.
20.02.2012 16:47
2054e/kk brutto. Hoitajan työt, vuorotyö eli lisät tulevat päälle.
Yhteen kuukauteen tulee väkisinkin vähintään yksi viikonloppu ja useita useita iltoja. Lisiä tulee siis sadasta eurosta muutamaan sataan kuussa.
Mielestäni alipalkattua työn vastuullisuuteen nähden.
20.02.2012 16:43
jotkut on nii jakomielisiä että toinen on ensin aivan ihana ja täydellinen ja sitten vaan muuttuu sairaalloisen mustasukkaseks. Aina ihminen ei siis käyttäydy samon kuin tavattaessa. Joskus toisesta osapuolesta kehittyy sairaalloisen mustasukkanen, jolloin tilannetta kannattaa tarkistaa. Sitäpaitsi mielestäni meihen ja naisen välinen rakkaus ei ole ehdotonta, eli toinen voi tehdä ja sanoa asioita, jotka muuttavat paljon asioita. Itse olin monta vuotta aivan rakastunut erääseen mieheen, mutta pikkuhiljaa hän muuttui ja rupesi käyttäytymään toisin. Sanoi ja teki pahoja ja ilkeitä asioita. Niin ne tunteet muuttuu ja rakkauskin voi kuolla, toisin kuin esim.äiti-lapsi-suhteessa, jossa rakkaus ei kuole vaikka lapsi tekisi mitä.
Ja en usko että kovin moni tervejärkinen mieskään haluaa elää suhteessa, jossa huomaa ettei toinen enää rakasta tai halua olla toisen seurassa, väkivalta ym.tapauksissa jopa vihaa toista osapuolta. Ja sanoit ettei pidä mennä tekemään lapsia miehen kanssa, jota ei rakasta. Entä jos nainen esim.raiskataan maassa, jossa raskauden keskeytys on laitonta? Et ole nyt miettinyt kaikista näkökulmista.
Tää tarx ei taida muutenkaan olla mikään järjen jättiläinen tai sitte nää viestit on provoja, et ei noihin kyllä kannata pahemmin mitään kommentoidakkaan.
15.06.2008 21:25
Ei minun kommenttini ollut tarkoitus olla mitenkään feministinen, itsekään kun en minkäänsorttinen feministi ole.
Tarkoitus oli kommentoida tuota outoakommenttia, jossa sanottiin, että naisen kuuluu olla miehen kanssa, jonka kanssa on lapsensa tehnyt.
Toin vain esiin sen näkökulman, kun eläminen sen miehen kanssa on epäinhimillistä ja jopa vaarallista. Ja entäpä jos tämän kyseisen naisen on mies itse jättänyt ja lähtenyt jonkun toisen matkaan? Ja rakkauttahan saa haluta, eli ei kun onnea tavoittelemaan. Tuon tekstin kirjoittaja ei tiedä tämän naisen taustoista yhtään mitään.
En minäkään kyllä esimällä etsisi itseäni nuorempaa ja edellyttäisi lapsettomuutta varsinkaan, jos itselläni olisi jo lapsia, mutta tuo kommentti oli vain niin pöyristyttävä, etten voinut muuta kuin kertoa oman tarinani sinne joukkoon. Silloin se on aivan sama mitä muut ajattelevat, mutta itse olen onnellinen että vanhempani erosivat, he ovat onnellisia, sisarukseni on onnellinen ja se riittää meille.
14.06.2008 21:51
No jos minun henkilökohtaista mielipidettä kysyt ni onhan se ihan pyllystä, että armeijaan pakotetaan ja onhan se riistoa ja vapauden viemistä elikkäs yhtäkuin vankila ja pakkotyötä.
Mutta just toi viha ja katkeruus tekee mut surulliseksi... Aikaa on aina vihata, rakkaudelle ei anneta jalansijaa. Asioita suhteissa ei pyritä korjaamaan, vaan kaivataan muutosta, vaihtelua, uutta p**kaa. Epäkohtia on hyvä korjata ja olosuhteita on hyvä muuttaa parempaan päin, mutta ainainen vinkuminen ja tyytymättömyys on jo kuvottavaa. Aika materialaistisia ja pinnallisia ihmisiä suurin osa. Hävettää ihan.
Sitäpaitsi tieto lisää tuskaa ja tietämättömyys on onnea. Jotenka, unohdan edes vierailleeni tällä palstalla. Menen paistamaan itselleni hyvän pihvin, keitän uudet perunat ja menen terassille syömään. Aijai, kun elämä on kaunista!
14.06.2008 21:42
en minä sinun seksielämästäsi stressiä saa. mielestäni tekstini ei ollut loukkaava tai herjaava, puolsin miehiä, joilla on vielä sydän rinnassaan. Onneksi sinä ja minä emme luultavasti koskaan tapaa. Ehkä kävelemme joskus toisiamme vastaan, saatan hymyillä kauniisti, sillä en aavista millainen maailma on sisälläsi.
19.09.2007 20:38
kyllä puhun, juuri omasta puolestani. mutta myös valtaosa väestöstä on sitä mieltä, että prostituutio on väärin, vai olenkohan väärässä? en ole ainakaan tavannut henkilöä joka salailematta ja häpeilemättä puoltaa prostittutiota??? Paitsi tietenkin internetissä, täälähän kuka vaan voi olla mitä vaan tahtoo.
19.09.2007 20:32
no silloin on varmaan lakiteitse varmistettava ainakin, ettei puoliso peri toisen "velkoja" jos kumppani sattuu menehtymään.
19.09.2007 20:25
lähinnä idiootilta, kun vertaat maksalaatikkoa ihmissuhteisiin.... no, suvaitsevana ihmisenä ymmärrän, että meitä mahtuu moneen junaan ja jälkeenjääneitäkin on yritettävä ymmärtää...
19.09.2007 10:54
tässä oikea asenne! On meitä hyviä ihmisiä vielä maailmassa..uskokaa pois. Läheskään kaikki eivät käy huorissa, mutta valitettavasti hyvin moni pettää jossain vaiheessa. Mutta jokainen ihmissuhde on yksilöllinen, ei yhden tai kahden petturin takia kannata menettää luottamustaan kaikkiin miehiin! Niinkuin minulla on tapana sanoa : ei ole miehiä ja naisia, on vain ihmisiä, yksilöitä.
19.09.2007 10:48
voisit vaikka nostaa kissan pöydälle tuosta asiasta. istutte alas ja juttelette nätisti. toivon että jotkut siihen pystyvät. mutta voisin kyllä kuvitella että raskaus on vienyt haluja. itseäni varmaan vähän epähaluttaisi, kun ajattelisin vaan masussani kasvavaa pikkusta, jonka päähän "tökitään". tai ystäväni kertoi että sellaista liikkui mielessä. Mutta juttelu vois auttaa!
17.09.2007 22:09
kyllä heikosti menee, jos joka päivä monesti varmistettava miehensä pussien sisältö/sisällöttömyys, ettei vain sattuis menee huoriin. Silloin on suhteessa jo vikaa - - - JA PAHASTI.
17.09.2007 21:39
kyse ei ole pelkästään seksistä. Kyse on tunteista, rakkaudesta, luottamuksesta, kiintymyksestä, ihan miljoonasta asiasta. Omaa miestäni kuvottaa ajatus huorista, taudeista ja ihmeellisintä kyllä ; häntä ällöttävät miehet jotka huorissa käyvät. Joku voisi viisaana tähän todeta, että mistäs minä tiedän käykö, mutta minä uskon puhtauteen, viattomuuteen ja rehellisyyteen. Kahdenkeskiseen luottamukseen. Ja jos joskus syrjähyppy olisi, voin taata että maksullinen se ei olisi. Niin alas ei mieheni vajoa.
17.09.2007 21:36
selitykseksi miesten käyttäytymiseen ei riitä, että vaimo hoitaa hommansa turhan huonosti. Ero on jokaisen vaihtoehto, se loukkaa ja satuttaa, mutta vahinko on minimaalinen verrattuna syrjähyppyihin, ja vielä mahsullisen kanssa. Jos on todella sitä mieltä että seksiä on liian vähän, siitä on pystyttävä avoimesti keskustelemaan. Jos tilanne ei korjaannu, on ero kaikille parempi. Sitten on vapaus käydä maksullisissa ja maksuttomissa. Suomalaiset miehet vain niin pelkäävät yksinoloa, että aijai ku maistuu vaimon kotiruoka ja vastavaihdetut lakanat..ja sänkyyn tuodaan tauti tuliaisiksi viikon "työmatkalta".
17.09.2007 21:30
no itseasiassa olen sitä mieltä että työajat esim. on lomitettava niin että tauoille päästään niinkin, ettei yksikään asiakas jää palvelutta. työnantajan on velvollisuus järjestää sen verran työntekijöitä että tauoille päästään. ystäväni meni 19.00 töihin, 24.00 kaikki muut lähtivät kotiin kun hän yksinään jäi 05.00 asti pitämään vilkasta ravintolaa helsingin rautatientorilla. joku roti tähänkin. siellä oli kunnon kriisitilanne. ja ystäväni itki. viranomaisia kehiin!
25.01.2007 17:23
niin ja työnantajan pitää palkata enemmän porukkaa töihin, jos yhden työntekijän tauon vuoksi systeemit järkkyy. saatika sitten kotiinlähdön vuoksi. onneksi en jää alalle.
25.01.2007 16:50
1 / 2