Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jarppinator
profiilit
jarppinator
jarppinator
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
1615
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuliko ikävä? Kyllä minä täällä olen. Valitettavasti keskustelu kanssanne on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: kaataa nappulat, paskoo laudalle ja lentää parvensa luo kertomaan voitostaan.
14.04.2016 07:29
<<< Jos on todistettu homeopatian toimivan, niin miten tieteellinen ihminen sen perustelee?? >>>
Laajassa tutkimuksessa nimenomaan havaittiin, että homeopatia on yhtä tyhjän kanssa:
http://consultations.nhmrc.gov.au/files/consultations/drafts/resources/homeopathyoverviewreport140408.pdf
Tämä on toki jo arkijärjelläkin melkoinen itsestäänselvyys. Ei puhtaasta taloussokerista puristettujen pillerien voi odottaa parantavan sairauksia. Lääke ei toimi ilman vaikuttavaa ainetta.
10.04.2016 10:04
Miksi muuten sanot tutkivasi asiaa? Eikö vaihtoehtoajattelun keskeinen periaate ole se, että jos joku anonyymi toisinajattelija nettipalstalla jotain väittää, niin sen on ehdottomasti oltava totta? Eihän tuollaisten todisteiden etsintä kuulu lainkaan vaihtoehtoilun periaatteisiin. Taidat olla skepo, kun vaadit todisteita.
07.04.2016 20:05
Kiitoksia vain. Kateus pitää ansaita. Mutta miten liittyy palstan aiheeseen?
07.04.2016 20:01
Älä huoli neiti hyvä. En minä ylemmyyttä sinua kohtaan tunne. Sääliä ja myötähäpeää vain. Kovasti yrität provosoida, mutta provosoidutkin itse. Kovasti yrität päteä, vaikka edes peruskoulusivistys ei ole hallussa. Kyllä sääli on se tunne, joka tässä nousee pintaan.
Jos peruskoulutason tietämyksen esittäminen sinulle antaa vaikutelman narsistisesta persoonasta, joka kuvittelee tietävänsä ja osaavansa kaiken, niin aika heikosti menee itselläsi ja aika kaukana olet itse peruskoulusivistyksestä.
06.04.2016 22:48
<<< homeopaattisissa valmisteissa on aivan valtavasti vesiatomeja >>>
Vaikka tarkoituksesti oli toki vain provosoiduttuasi louskuttaa leukojasi, niin kertoo kyllä aika paljon yleissivistyksestäsi, kun puhut vesiatomeista. Ei sellaisia ole olemassakaan. Vesi on molekyyliyhdiste. Vesimolekyyli koostuu kahdesta vetyatomista ja yhdestä happiatomista, jotka ovat kovalenttisin sidoksin liittyneet yhteen. Opetetaan peruskoulun kahdeksannella luokalla, kun käsitellään Bohrin atomimallia ja yhdisteiden muodostumista. Ilmeisesti et ole opinnoissasi edennyt koskaan niin pitkälle? Samalla kuitenkin koet vaihtoehtoilijana ja tällä mahtavalla sivistystaustallasi olevasi tarpeeksi pätevä kyseenalaistamaan tieteen/lääketieteen.
Kuulostaa Dunning-Kruger-efektiltä:
In simple words it's "people who are too stupid to know how stupid they are".
http://rationalwiki.org/wiki/Dunning-Kruger_effect
05.04.2016 20:42
En ole pappi, kuten varsin hyvin tiedät.
03.04.2016 20:20
Niinkö minä kirjoitin? Osaatko lukea?
Ei kenestäkään pidä tehdä "ainoaa tietäjää". Ei väitteiden paikkaansapitävyyttä tule arvioida sen mukaan, kuka sanoo, vaan sen mukaan, mitä todisteita väitteille löytyy.
03.04.2016 18:59
<<< Skeposilla, kuten teilläkin arvoisa opettaja on omat pelisääntönsä ja toimintatapansa. >>>
Kyllä ja se toimintatapa on se, että vaadimme väitteiden tueksi todisteita. Mitä uskomattomampi, järjen ja nykytietämyksen vastaisempi väite, sitä vakuuttavamman todisteet se vaatii.
Sinun pelisääntösi on se, että todisteita ei tarvita vaan tietyt yksilöt (kuten sinut) tulisi nostaa erehtymättömäksi auktoriteetiksi, jonka pelkkään sanaan tulisi sokeasti uskoa. Olet rakentamassa yhden miehen uskontoa, jonka profeettaan eli sinuun kaikkien tulisi kyseenalaistamatta luottaa. Koet sen suurena loukkauksena, jos joku ei luota.
03.04.2016 09:47
Oletko itse lainkaan huomannut, että et suostu keskustelemaan palstan aiheesta eli vaihtoehtoisista hoidoista juuri lainkaan? Kaikkein vähiten siitä hoitomuodosta, jota itse harjoitat. Kierrät aihetta kuin pappi bordellia. Miksi aihe on sinulle niin kiusallinen?
Salaliittoteorioille on aivan oma palstansa.
01.04.2016 21:06
Montako kertaa tämä sama avaus pitää tehdä?
Opettajalle maksetaan vain hänen pitämistään oppitunneista. Tuntien ulkopuolisesta työstä ei makseta. Lomista ei makseta. Mikä tässä on mielestäsi ongelma? Eikö niistä pidetyistä oppitunneistakaan pitäisi mielestäsi maksaa?
31.03.2016 19:43
Ärsyttääkö noin paljon, ettei huuhaahoidot toimi? Sepä hyvä. Ehkä älyät lakata tuhlaamasta rahaasi moisiin.
31.03.2016 19:39
Eräs kansanparantaja taas niin mielensä pahoitti, että joutui jälleen tekemään minusta oman avauksen.
En ole edes Skepsis ry:n jäsen tai muutenkaan missää tekemisissä kyseisen yhdistyksen kanssa. Puoskarin määritelmä oli minun henkilökohtainen määritelmäni puoskarille, kun sitä kerran kysyit. Minulla on tapana vastata kysymyksiin, sinulla on tapana paeta kysymyksiä ja väistellä niitä tekemällä uusia avauksia aiheen vierestä.
En ymmärrä miten kaikki tämä liittyy siihen, josta mielesi pahoitit, eli ettet pysty esittämään ainuttakaan todistetta väittämäsi energiahoidon teholle.
Olet kertonyt pystyväsi herättämään kuolleita kasveja henkiin energihoidollasi. Ehdotin, että käyt valtatien varresta herättämässä valtavan lupiinimeren täyteen kukkaan näin kevään kunniaksi, niin saat epäilijät hiljaisiksi ja toivomaasi näkyvyyttä energialoitsuillesi. Jostain syystä ei ole näkynyt vielä iltapäivälehdissä ihmettelyä keväällä mystisesti kukkivasta lupiinipellosta.
31.03.2016 19:36
Mistä energiasta puhut ja miten sen olemassaolo on havaittu?
30.03.2016 18:13
Kyllä minä luokittelen puoskaroinniksi jo sen, että valehtelee jollain hoidolla olevan terveyttä edistäviä vaikutuksia vaikkei sillä ole. Mutta taloudellisia ovat useimmiten puoskaroinnin motiivit.
30.03.2016 18:12
Kysymys on nyt siinä määrin laaja, että sitä olisi syytä tarkentaa. Minkä huuhaahoidon jäämisestä oikean hoidon jalkoihin erityisesti haluat näyttöä?
28.03.2016 20:01
Olisiko käynyt niin, ettei jumppaavat ihmiset oikein käyneet todisteeksi mystisistä tuntemattomista energioista?
Kokeile jotain muuta. Olet kertonut pystyvästi herättämään kuolleet/kuihtuneet kukat henkiin energialoitsulla. Tämä olisi aika kiistämätön todiste, koska kasvia ei voi altistaa suggestiolle tai plasebolle.
Käypä vaikka alkajaisiksi tuolla jossain valtatien varressa herättämässä syksyllä kuihtuneet lupiinimeret täyteen kukkaan, niin luulen, että alkaa tapahtua. Saa tämä homma ansaitsemaansa näkyvyyttä, eikö niin?
28.03.2016 19:59
<<< Mikä ihmistä liikuttaa ellei energia. >>>
Sepä se, ja tuon energian tiedetään tulevan adenosiinitrifosfaatista. Ei mistään erään kansanparantajan loitsuista.
<<< ajatuksen voimalla langattomasti tapahtuva kommunikointi >>>
Ajatuksen voimalla kommunikointi on paranormaali ilmiö. Energialoitsuissasi kun ei pitänyt olla mitään paranormaalia. Menit sitten tekemään kokonaisen aloituksen valheen ympärille.
<<< Missä luuraa skeposten tutkimukset ja miksi skeposet piilottelevat tutkimuksia/tutkimuksiaan ja tutkimustuloksia. >>>
Vaikea sinun loitsujasi on tutkia, kun kieltäydyt osallistumasta mihinkään puolueettomaan tutkimukseen. Ainoa sinun hyväksymäsi "tutkimusmetodi" on se, että sinä itse kerrot miten asiat ovat ja muiden on sokeasti uskottava tämä ilman todisteita.
<<< Puhut puoskaroinnista. Ovatko liikunnanohjaajat ja personal trainerit ym. mielestäsi puoskareita. Mihin vedät rajan. >>>
Personal trainer ei väitä tekevänsä muuta kuin opastavansa liikunnassa ja ravitsemuksessa. Jos hän väittäisi tekevänsä terveyttä kohentavia loitsuja, kommunikoivansa ajatuksen voimallta tms. ja rahastaisi tällä, hän olisi puoskari.
Perimmäinen ero on siis siinä, että puoskari valehtelee ja tavoittelee tällä omaa taloudellista etuaan.
28.03.2016 11:15
<<< Koska ja missä niitä kilpailuja on pidetty, kun tuollaisia tuloksia esittelet? >>>
Niitähän on pidetty tässä jo satojen vuosien ajan. Ja lopputulemana on lääketiede syrjäyttänyt kaikenlaisen loitsuillaparantamisen. Lääketiede toimii. Loitsut eivät.
28.03.2016 11:03
Juu ja minä kävin eilen rouva Haukion kanssa saunassa.
27.03.2016 12:30
5 / 81