Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
patriklind
profiilit
patriklind
patriklind
Vapaa kuvaus
Siviilisääty: Varattu Lapset: En ole kiinnostunut lapsista
Aloituksia
32
Kommenttia
530
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lehtien pääkirjoituksesta kommentoivat tänään Räsäsen sekavaa puhetta. Karjalaisessa vaaditaan suoraan ministerin eroa ja Kalevakin vihjailee, että olisi syytä tehdä johtopäätöksiä.
Kun ihminen sanoo, että homoseksuaalinen tunne-elämä on "kipuilua", se kielii jostakin. Joko kyseinen henkilö on huomattavan vähäjärkinen tai sitten hän jostakin täysin käsittämättömästä henkilökohtaisesta syystä haluaa loukata tiettyjä vähemmistöjä ja vastustaa ihmisten välistä tasa-arvoa. Päivi Räsänen ei juuri ihmisyyttä arvosta.
11.07.2013 11:10
Räsänen ei ymmärrä, ettei ministerin asemassa voi päästää suustaan mitä tahansa. Herää jo kysymys, onko noin harkitsematon ihminen sopiva hoitamaan ministerin vastuullista tehtävää.
10.07.2013 16:53
Kielilain mukaan kaksikielinen kunta muuttuu yksikieliseksi, jos kieltä äidinkielenään puhuvien osuus laskee alle 6 %:n. Kaksikielisyys kuitenkin säilyy, jos ko. kielen puhujia on yli 3000. Helsingissä on noin 35000 ruotsinkielistä.
09.07.2013 22:28
Valkosipulia on syytä lannoittaa touko-kesäkuussa. Myöhäisempi lannoitus ei taida satoa pelastaa.
05.07.2013 16:06
Salaatin kukkia voi kyllä syödä, eivät ne miltään maistu. Kannattaa kuitenkin nyppästä kukat heti pois, sillä muuten lehtien kasvu tyrehtyy ja kukkiva salaatti maistuu kitkerältäkin. Kukkiminen saattaa indikoida liiallisesta kuivuudesta ja/tai kylmyydestä kasvun alkuvaiheessa. Ruokasalaatin ei nimittäin kuuluisi kukkia.
05.07.2013 16:03
Nokkonen vaatii erittäin rehevää maata. Mulla rehevin nokkoskasvusto on paikalla, jossa joskus oli lantakuorma. Myös säännölliselle iltapissapaikalle metsän reunaan rupesi nousemaan nokkosia.
05.07.2013 15:55
Bonjaa ja snaijaa tulevat kummatkin venäjästä.
понимать/понять
ponimat'/ponjat' - ymmärtää
знать
znat' - tietää
30.06.2013 18:26
"Toivon etteivät Helsingin matkailua edistävät tahot markkinoi koti-ja synnyinkaupunkiani homoseksuaalien "mekkana" "
Markkinoi jo. Helsingin kaupungin matkailusivuilla on laaja osio 'Gay Friendly Helsinki'. Siellä mainitaan myös, että Helsinki on IGLTAn (kansainvälinen homomatkailijoiden liitto) jäsen.
"Minua ei mitenkään imartele jos ulkomailla käydessäni joko tokaisee: "Ai olet Helsingistä, sehän on tuo gay kaupunki." "
Minua imartelee tavattomasti. Olen ylpeä, että kaupungin johto Jussi Pajusesta lähtien osoittaa avaramielisyyttä ja ihmisoikeuksien kunnioittamista ja pyrkii edistämään homojen tasa-arvoista kohtelua.
30.06.2013 18:03
Tom of Finland on taatusti kaikkien aikojen kansainvälisesti tunnetuin suomalainen kuvataiteilija.
30.06.2013 17:41
Oli uutta informaatiota minulle, että virkamiehet ne nykyään vastaavatkin lääkkeiden kehittelemisestä. Olin luullut, että tuota tutkimustyötä tekisivät ennemminkin tiedelaitokset ja lääketeollisuus.
30.06.2013 17:38
Voi käydä missä vaan ja milloin vaan. Pääasia on, että päässä viiraa riittävästi.
30.06.2013 12:24
VIhreiden presidenttiehdokasta ei valita, mutta tapahtumalla ja sen saamalla näkyvyydellä on suuri merkitys. Sillä tuetaan ylpeyttä olla avoimesti oma itsensä. Tämä ei nimittäin Suomessakaan ole vielä itsestäänselvyys.
Seksuaalivähemmistöt eivät vieläkään ole tasa-arvoisia lain edessä, vaikka parempaan suuntaan ollaankin menossa, niin meillä kuin monessa muussakin maassa. Yhdysvalloista tuli eilen ilouutinen, kun maan korkein oikeus päätti, että on perustuslain vastaista rajata avioliitto vain miehen ja naisen väliseksi. Hyvä USA! Valitettavasti itäisestä naapurimaastamme tulee paljon järkyttävämpiä uutisia. Venäjän uusi lainsäädäntö lisää homojen syrjintää. Maa on matkalla kohti pimeää keskiaikaa ja noitavainoja.
On kummallista, että Suomessakin on vielä niin ahdasmielisiä tahoja, ettei ihmisten välistä tasa-arvoa pidetä itsestäänselvyytenä, vaan hyväksytään vähemmistöjen syrjintä. Gay Priden kaltaisia tapahtumia tarvitaan niin kauan, kun homot eivät ole tasa-arvoisia lain edessä heteroiden kanssa ja niin kauan kuin yksikin maan asukas suhtautuu arvostellen/syrjien/halveksuen/pilkaten/inhoten homoihin.
27.06.2013 15:13
Töölönlahti ja Eläintarhanlahti ovat tosi lähellä rautatieasemaa. Niissä uiminen ei ymmärtääkseni ole kiellettyä, ja peseytyminen on ilmaista. Talvella pitää tietysti olla mukana sopivat värkit avannon tekoa varten.
16.06.2013 01:11
Kyllä ne ruokakaupan yrtitkin saa säilymään ja kasvamaan, mutta silloin ne pitää tietenkin vaihtaa kunnon ruukkuun. Ja istutusseokseksi puolet multaa ja puolet hiekkaa, eikä pieni lannoituskaan aluksi ole pahaksi.
Kannattaa kuitenkin käydä ostoksilla puutarhakaupassa, jos haluaa harrastaa yrttejä vähän syvemmin. Siemenvalikoima on laaja ja puutarhamyymälöiden taimiyrttejäkin on helpompi kasvattaa kuin ruokakaupasta ostettuja.
05.06.2013 12:37
Kiitos, nimimerkki "1213"!
Juuri tällaiset vastineet ironisiin aloituksiin tekevät näiden uskontokeskustelujen lukemisen niin verrattoman hauskaksi. Nimimerkki osoitti melko höyrypäisellä kirjoituksellaan, etten turhaan ironisoinut :)
04.06.2013 22:18
Halloo höyryt! Homoseksuaalisuushan on vain harmiton ominaisuus ihmisessä (kuten ruskeasilmäisyys tai vaaleatukkaisuus), eikä se vaikuta millään tavoin työtehtävien suorittamiseen. Pikkusieluisimmilla meistä on pyrkimys tehdä lähimmäisen elämä vaikeaksi vain sillä surkealla perusteella, että tämän joku ominaisuus ei ole joidenkin uskomusten normistossa hyväksytty.
04.06.2013 20:56
Olen aina ollut sitä mieltä, että kristinusko ei ole monoteistinen uskonto. (Ei ole islamkaan, muttei kuitenkaan niin selvästi polyteistinen kuin kristinusko.) Se, että vain yhtä jumaluuksista kutsutaan nimellä Jumala, ei tee uskonnosta yksijumalaista.
Kaikille kristityille yhteisiä jumalia ovat ainakin Jeesus Nasaretilainen, Pyhä Henki, perkele ja arkkienkelit. Omasta uskonhaarasta sitten riippuu, miten vahvana pitää esimerkiksi neitsyt Marian, evankelista Markuksen, Johannes Khrysostomoksen, Joseph Smithin tai Lars Levi Laestadiuksen jumaluutta. Eri kirkkokuntien pyhimykset ovat eittämättä jumalia, mutta heidän jumaluus on vain vähäisempää kuin pääjumalilla. Myös antiikin Roomassa merkittäviä ihmisiä (esim. Gaius Julius Caesar) nimitettiin jumaliksi kuoleman jälkeen. Kristillisessä pyhimyskulttuurissa on tosiasiallisesti kyse aivan samasta käytännöstä.
Olen vihreitä äänestävä ateisti ja homo. Hyväksyn täysin ihmisen oikeuden uskoa haluamallaan tavalla, mutten voi olla huvittumatta joidenkin uskovaisten haudanvakavasta tavasta käsitellä uskontoon liittyviä asioita. Aivan kuin eri uskomusten paremmuudesta voitaisiin joskus päästä puhumalla ja todistelemalla selville.
04.06.2013 19:45
Raamattu on merkittävä teos globaalisestikin ja etenkin kristillisten kirkkojen piirissä, mutta vain vähäjärkinen tai täysin höyrähtänyt ottaa sen tosissaan. Viisaita elämänohjeita löytyy yhtä lailla koraanista, Gilgamesh-eepoksesta tai vaikkapa Veikko Huovisen tuotannosta, mutta ei kukaan täyspäinen niitäkään ehdottomana totuutena pidä.
01.06.2013 09:18
Andrei Makinen Ruhtinattaren rikoksessa kuvataan insestistä suhdetta. Teos on ehdottomasti merkittävää kirjallisuutta (onhan tekijänä Makine), ei mitään tirkistelyroskaa.
02.05.2013 20:56
På finska heter det elämäkerta, alltså utan n.
Mutta sitten itse asiasta: Valtaosa elämäkerroista on kirjoitettu henkilöistä, jotka ovat jollakin tavalla julkisuudessa tunnettuja. Itse asiassa ei tule mieleen yhtään aitoa elämäkertaa, joka olisi kirjoitettu tuntemattomasta ihmisestä. Voit joutua etsimään teosta aika pitkään.
02.05.2013 20:52
8 / 27