Vapaa kuvaus

m.y.m = Mies yksin matkalla Olen keski-ikäinen mies. Nautin Thaimaan matkailusta paljon. Olen saanut paljon paikallisilta ystäviltä opastusta, neuvoja, ja päässyt paikkoihin jonne normaalisti turistit eivät mene. Yritän jakaa sitä iloa, ja oppia jota olen itse saannut jo jonkun verran matkustaneena. Oppimista minullakin on vielä paljon, niin kielessä kuin kulttuurissakin. Jotta meillä kaikilla olisi parempi mieli ja loma Suosikkibändit/artistit: job2do, tai oratai, sek loso Lempikirjat: thaisanakirja. Vapaa-aikanani: matkailu, musiikki, kulttuuri, thaikieli Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: khao lak En pidä: pahansuopaisuudesta Parhaat matkakohteet: Thaimaa (khao lak), isaan Ruoka & juoma: Singha, padthai, priau waan, roti sai kluei sai nom, muu waan, wiskikana (teryaki), hong thong. Haave ammatti: Oppaaksi khao lakkiin.

Aloituksia

40

Kommenttia

454

1. : Itse en ole kuin käynyt (vieraana) yhdessä huoneessa, ja se oli kaikinpuolin ok. Ko rannalla olen viettänyt yhteensä parikuukautta, joka kertonee oman näkemykseni rantsusta.

Emeraldilla on uima-allas niin lähellä rantaa kuin sen vaan on saanut rakentaa, ja siinä pore, tai laine mahdollisuus. Hotelli ei taatusti ole keskeneräinen, joskin remppaa varmaan tehdään jatkuvasti, kuten muissakin suurissa hotelleissa.

Mitään päivällis tai lounas juttua en ottaisi mistään hotellista, koska katukeittiöistä saa herkullista ruokaa parilla eurolla. Hotellin lähellä lienee kymmenkunta ravintolaa, josta maistuvaa ruokaa saa, jos nälkä yllättää ja ravintolaruokaa haluaa syödä. banaanipannukakkumopokin pysähtyy tiettyinä iltoina emeraldin viereen

Aamiaisesta valittaville ihmettelen, kuinka laaja heidän kotiaamiaisensa on?

Khao lakin keskustaan on liian pitkämatka kävellä minusta n. 5km. Olen sen kyl tehnyt kahteenkin kertaan.

Sen sijaan lam kaeniin 2km phuketin suuntaan kävelee kyllä. Se on paikallisille sopiva hintatasoltaan, joten edullisempi kuin khao lakin keskusta. Toki siellä ei välttämättä englannilla pärjää, mutta eihän se phad thai, ole niin vaikea sanoa :). Tosin itse olen tykästynyt syömään ainakin kerran matkalla myös kuai tiau, keittoa. joka on vahvaan kalaliemeen (maistuu lihaliemeltä) valmistettu, yksinkertainen keitto. maksoikohan viimeksi 60thb, ei ainakaan enempää. Saa ainakin kanalla, lihalla, tai kalalla. Ovat pyöryköinä keitossa.

Itseäni eivät sillä rannalla olevat venäläiset häirinneet, vaikka heitä onkin. Uskon että riehakkaammilla kohteilla on riehakkaammat turistitkin, myös venäjältä.

Kauppakin löytyy emeraldin pihalta, joskin sinne pitänee mennä tienkautta, ja toinen tien toiselta puolelta.

Viettäkäähän vaan ikimuistoinen loma, ja kertokaa omat kokemuksenne kun palaatte.

Jokainen on kuitenkin oman lomansa seppä
  2. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9580140

Khao lak sijaitsee luonnonsuojelualueella, niin se kalastus vähän kyseenalaista, kuten linkittämästäni ketjustakin voi päätellä.

Jos itse asuisin merlinissä ja kalastamaan haluaisin aloittaisin kyselemisen katekandalta. Hän pitää miehensä ( komol ) kanssa omistamaansa *komol's corner* ravintola/hieronta yritystä sillä rannalla. Heillä myös komol's tour niminen matkailualan yritys. Lähinnä norsusafaria järjestävät. Myös välittävät niitä saariretkiä, phi phi yms joilla nyt ainakin pääsee kalastamaan.

Heidän palveluksessaan on myös ilmeisesti kalastajasukua oleva nainen. hänen englanninkielentaitonsa ei ehkä riitä asian selvittämiseen, jos heidän mukaansa haluaisi kalastamaan. katakenda kyllä osaa tulkata, ja järjestää asioita.

jos sieltä ei tärppää, niin sitten retkien tarjoajia on khao lak:n keskusta pullollaan. Phuketista pääsisi ainakin järjestetyille kalastusreissuille.

Sieltä mistä mennään koh kho khaolle. voi myös vuokrata pitkähäntäveneen omaan käyttöön, ihan halpaa se ei kuitenkaan ollut. Mutta jos lähtiöitä on porukassanne useampia, niin sitten se voi olla vaihtoehto.

Merlinkin varmasti osaisi auttaa, heidän tarjoamansa palvelut ovat useinmiten yleistä hintatasoa korkeammat. Muutenhan hotellinne on enemmän kuin hyvä.