Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu

Aloituksia

166

Kommenttia

5344

1. Syöpäpotilaat herätys!

Onko kaikki syöpäpotilaat muilla palstoilla. Tämä voisi olla hyvä vaikkapa vertaistukenakin. Minulla on ollut ensimmäise
    Syöpäpotilaat
    26
    145
  2. Kamuttaja: Sotavankien palautus.

Muistan kun rauhan tultua alettiin palauttaa sotavankeja. Moni Pielisjärven mies pääsi takaisin, tietenkin myös Lieksan
    Lieksa
    29
    142
  3. Lieksalainen pärjää aina.

Lieksalainen ja yleensä Pohjois-Karjalainen ihminen pärjää missä vain ja millaisten ihmisten keskuudessa vain. Pohjois-K
    Pohjois-Karjala
    20
    140
  4. Hyvää Pääsiäistä.

Hyvää ja rauhallista, sekä siunattua Pääsiäistä kaikille syöpäpotilaille, ja heidän läheisilleen
    Syöpäpotilaat
    1
    140
  5. Kamuttaja. Ajatuksia työperäisestä maahanmuutosta.

Eläkemaksut, työllisyys, vanhusten hoito, yhteiskunnan toimintojen turvaaminen ja monet muut syyt, ovat niitä, joilla pe
    Lieksa
    141
    140
  6. Kamuttaja Toivottaa!

Hyvää Itsenäisyyspäivää! Meillä on Hyvä Maa, paras maa maailmassa! Vaikka elämä ei ole kaikin ajoin helppoa, niin kuiten
    Lieksa
    6
    130
  7. Kamuttaja: Kysyn historiallista nimeä.

Tämä on ilmeisesti helppo, mutta kysyn kuitenkin. Mikä paikka on vanhalta nimeltään Mustarinta? Tietääkö kukaan miksi?
    Lieksa
    3
    128
  8. Kamuttaja. Kertaan pari asiaa.

Koneaitta ketjussa joku nuori kyseli, onko ukin puheet susista ja lentokoneista höpinää. Ei ole höpinää kumpikaan. Näis
    Lieksa
    35
    127
  9. Hyvää Pääsiäistä!

Hyvää Pääsiäistä kaikille Suomen romaneille!
    Romano
    1
    125
  10. Suomen sodat olivat suurvaltojen valtapeliä.

Suomea käytettiin pelinappulana suurvaltojen välillä. Hitlerin ja Stalinin työtä molemmat sodat.
    Historia
    94
    125
  11. Kamuttajalta: Hyvää Äitienpäivää kaikki Äidit.

Toivotan kaikille Äideille Hyvää Äitienpäivää. Voi kun osaisimme oikein arvostaa äitejämme Yleensä Äidin arvonsa huomata
    Lieksa
    11
    117
  12. Hyvää Äitienpäivää!

Hyvää Äitienpäivää jokaiselle äidille, jonka perhettä, tai itseä syöpä koskettaa.
    Syöpäpotilaat
    1
    117
  13. Hyvää Äitienpäivää!

Hyvää Äitienpäivää kaikille romaniperheiden ÄIDEILLE!
    Romano
    1
    112
  14. Syöpä se vain roikkuu mukana

On noita syöpiä ollut jo yli kymmenen vuotta erilaisia. Olin taas kontrollissa ja kolme pesäkettä löytyi uusia ja yhdest
    Syöpäpotilaat
    1
    111
  15. Kamuttajan mielestä hölmö aate on "Yhdenvertaisuus urheilussa."

Nyt on alettu vetää urheiluun ajatusta, että kaikki ovat samanlaista "ainesta". Eräs käytännön esimerkki: Nuorten paini
    Lieksa
    0
    107
  16. Venäläisiä hävittäjiä Lieksan yläpuolella!

Olen kertonut tästä jo muutamia vuosia sitten. Kerron vielä muistutuksena, että kyllä ilmatilaloukkauksia on tehty ennen
    Lieksa
    5
    104
  17. Kamuttajan Uuden Vuoden lupaus!

Lupaan tänäkin vuona pysyä asiassa ja asiallisena. Minulla on jo mielessä seuraava aloitus koskien Pielisjärven histori
    Lieksa
    31
    101
  18. Kamuttaja suomen kielestä yhteenvetoa

Suomen kieli on vaikea ulkomaalaiselle erikoisen kielioppinsa, ja laajan sanavarastonsa vuoksi. Kuitenkin tämä on hyvin
    Lieksa
    71
    99
  19. Kamuttaja alkaa puhtaalta pöydältä

Aikoinaan Kolilta käytiin talviaikaan Lieksan puolella asioimassa hiihtäen. Sukset oli yleensä itsetehtyjä koivusuksia.
    Lieksa
    64
    98
  20. Kamuttaja poistuu joksikin aikaa valmistautumaan.

En nyt ehdi vähään aikaan kirjoitella tai katsella mitä täällä on. Kuten tiedätte pian on suuri kansallinen juhla. Olen
    Lieksa
    24
    98