Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu

Aloituksia

166

Kommenttia

5344

1. Kamuttaja alkaa puhtaalta pöydältä

Aikoinaan Kolilta käytiin talviaikaan Lieksan puolella asioimassa hiihtäen. Sukset oli yleensä itsetehtyjä koivusuksia.
    Lieksa
    64
    97
  2. Terveisiä Kamuttajalta!

Täällä minä olen Piiroislouhilla odotellut Lieksalaisia käymän kylässä. Pannut on kuumana, mutta kun ei ketään näy, niin
    Lieksa
    29
    96
  3. Kamuttaja Piiroislouhien tutkinnasta.

Täällä on kerrottu jo ainakin parina kesänä Piiroislouhila liikkunen joitain outoja ihmisiä. Osa on varmaan lähtenyt lii
    Lieksa
    26
    93
  4. Kamuttaja toivottaaa Hyvää Äitienpäivää!

Toivotan Hyvää Äitienpäivää jokaiselle lieksalaiselle, ja Lieksasta lähtöisin olevalle Äidille.
    Lieksa
    52
    91
  5. Asunnot kalliimia kuin Turussa.

Olen joskus asunut hetken Tampereella ja ihastunut seutuun. Nyt ihmettelen miksi asunnot ovat, niin Tampereella, kuin lä
    Tampere
    6
    88
  6. Kamuttaja. Uusimmat kuulumiset.

Kotona ollaan taas, tulin vähän aikaa sitten. Laitan tämän päivän aikana hieman murretta mutusteltavaksi.
    Pohjois-Karjala
    21
    83
  7. Lieksan/Pielisjärven mustalaiset kauan sitten

Muistan kun olin lapsi kymmeniä vuosia sitten niin meillekin tuli usein kiertäviä mustalaisperheitä. Aina he saivat yöp
    Romano
    1
    82
  8. Kamuttaja kysyy; kuka ymmärtää

Kuulin tämän lorun jo joskus 50- luvun alussa Lieksassa. Olen kertonut tämän muualla päin Suomea useita kertoja, eikä he
    Lieksa
    40
    82
  9. Hyvää Isänpäivää!

Hyvää Isänpäivää kaikille teille!
    Romano
    1
    82
  10. Kamuttaja toivottaa!

Hyvä Itsenäisyyspäivää! Toivon kaikille Lieksasta lähtöisin, tai Lieksassa asuville oikein hyvää Itsenäisyyspäivää.
    Lieksa
    4
    82
  11. Hyvää ja rauhallista Juhannusta

Toivoo Kamuttaja, eräs syöpäpotilas.
    Syöpäpotilaat
    2
    81
  12. Hyvää Äitienpäivää!

Hyvää Äitienpäivää kaikkien romaniperheiden äidit.
    Romano
    0
    81
  13. Suomalaset kuolleet muiden maiden puolesta!

Jos Suomi olisi saanut olla satoja vuosia itsenäinen kuten Ruotsi, niin kansamme olisi paljon suurempi. Ensin satoja vuo
    Historia
    3
    79
  14. Kamuttaja kysyy pitkästä aikaa.

Kuka tietää mitä tarkoitti sanonta, kun jostain sanottiin? Sen turpa jo nurmmeen ylttää", tai toisesta, ei sen turpa nur
    Pohjois-Karjala
    0
    78
  15. Kamuttaja Toivottaa!

Toivotan Teille Kaikille Oikein Hyvää ja Rauhallista Joulua. Olkaahan Kilttejä Joulun Jälkeenkin.
    Lieksa
    29
    72
  16. Kamuttaja tulen Lieksaan tänä iltana!

Tulen tänä iltana käymään Lieksassa. Viivyn vain yhden yön, mutta illalla olen tavattavissa hotelli Kaatrahovissa. Olen
    Lieksa
    44
    72
  17. Kamuttaja kertoilee harrastuksistaan.

Ensin sellainen yleiskatsaus maailmalla tapaamiini lieksalaisiin. Voi sanoa lähes poikkeuksetta lieksalaiset ovat sella
    Lieksa
    36
    68
  18. Hyvä Suomi!

Nyt on voitettu Ruotsi ja Venäjä, nämä oli tärkeimmät voitot. Miten aiotte juhlia, minä menen saunaan ja nautin löylyist
    Lieksa
    69
    65
  19. Kamuttaja toivottaa Hyvää Isänpäivää.

Toivotan kaikille Lieksaan jotenkin liittyville isille Hyvää Isänpäivää!
    Lieksa
    14
    64
  20. Kamuttaja kyselee nähtävyysvinnkejä.

Parin viikon kuluttua on täältä tulossa sinnepäin lomareissulle omilla autoilla lapsiperheitä. Lapset 8 - 11 vuotta, poi
    Lieksa
    43
    63