Vapaa kuvaus

Hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Corona Panmedia konsernissa.

Lisää kuvaan vapaus!

Maailma on kova, elon taisto ankaraa ja useimmat ihmiset tylyjä. Minä en ole.

Kuka prostituoi prostituoidut?

Valehtelet minulle, enkä minä sano vastaan. Se ei johdu siitä, että uskoisin sinua, vaan siitä, etten näe syytä riidellä kusipäiden kanssa.

Ja sit mää keitän semmost kaffetta ku ylkämiästä!

Aloituksia

1

Kommenttia

120

1. Jospa+minäkin+hämmentäisin+tätä+soppaa+hiukan.Yhtäältä+huudetaan+koronapassin+puolesta,+tai+vastaan.+Toisaalta,+kävin+toissapäivänä+asioilla+sairaalassa+ja+siellä+hoitohenkilöön+kuuluva+korkeasti+koulutettu+persoona+sanoi,+että+kannattaa+se+rokote+ottaa,+vaikkei+sen+antamasta+suojasta+näemmä+voi+olla+varma.+En+tiedä,+edustiko+tuo+lausahdus+koko+ammattikunnan+kantaa,+kahvipöytäkeskustelun+näkemyksiä+(toivottavasti+sentään+ehtivät+kahville+siellä+edes+lyhyesti)+vai+oliko+se+tämän+ihmisen+henkilökohtainen+kanta.+Tilanne+ei+kaikkialla+näytä+enää+pelkästään+joko-tai-kysymykseltä.Rokotepassin+kyseenalaistamaton+kannattaminen+perustuu+näkemykseen,+että+rokotteen+antama+suoja+merkittävä+ja+haitat+minimaaliset.+Näin+kai+on+ainakin+toistaiseksi,+mitä+tuo+"merkittävä"+tarkoittaakin.+Poliittisen,+tai+oikeastaan+suoran+lainsäädännöllisen+päätöksen+tekeminen+edellyttää+lujia+perusteita.+Ensinnäkin+valtiota+ei+johdeta+haihattelemalla,+siitä+koituu+tyhjän+ideologian+diktatuuri+ja+jossain+vaiheessa+paljon+vahinkoa.+Kun+pakkokeinoja+säädetään,+on+muistettava+että+ne+pitää+voida+perustella+pitävästi+myös+jossain+määrin+muuttuvissa+tilanteissa.+Muutoin+päädytään+ratkaisuun,+jossa+tapetaan+hyttynen+ohjuksella.+Toisekseen,+säädökset+(eduskunta)+ja+niiden+soveltaminen+(hallitus)+pitää+pystyä+perustelemaan+niin,+että+oppositiokin+pysyy+edes+verrattain+tyytyväisenä.+Jos+omegle-muunnosta+ja+muuta+koronaan+liittyvää+pitää+vakavana+uhkana,+ei+pidä+käyttää+eduskunnan+ja+hallituksen+aikaa+välikysymystaisteluihin.Rokotepassin+vastustamiselle+on+käsittääkseni+useampia+perusteita.+Ehkä+merkittävin+on+demokratian+ytimenä+olevan+valinnanvapaus.+Ihmisen+pitää+voida+ja+saada+päättää+itse+terveyteensä+vaikuttavista+asioista+itse+valitsemillaan+perusteilla.+Ihmisellä+pitää+siis+olla+oikeus+tehdä+myös+järjenvastaisia,+jopa+tyhmiä+päätöksiä.+Seuraavat+syyt+ovat+itse+rokotukseen+liittyviä:+jotkut+eivät+luota+rokotteen+turvallisuuteen+ja+äärimmäiset+näkemykset+perustuvat+oletuksiin,+että+rokotuksen+mukana+väestölle+annetaan+sen+tietämättä+jotakin+mitä+se+ei+halua.+(Eikö+ollutkin+kauniisti+kuvailtu+huuhaa-haihattelu!)+Yleensä+kai+tällaisista+monimutkaisista+systeemeistä+koituvat+merkittävät+haitat+eivät+ole+niitä,+joita+osataan+odottaa+vaan+jotakin+yllättävää+ja+kenties+välillistä.+Salaliittoteorioiden+yhteiskunnallinen+painoarvo+taitaa+toistaiseksi+olla+aika+vähäinen,+vaikka+ne+saavat+paljon+huomiota.+Päätöksenteossa+ne+voidaan+varmaan+jättää+huomiotta+vielä+pitkään.Reilun+pelin+nimissä+minun+on+varmaan+hyvä+kirjoittaa+tähän+oma+kantani.+Sen+mukaan+niissä+töissä,+joissa+kohtaa+paljon+ihmisiä,+alkaa+olla+aika+vaatia+sitä+passia.+Esimerkiksi+rekkakuski+ei+sitä+ehkä+tarvitse,+mutta+bussikuski+kenties+jo+hyvinkin.+Ajatukseni+perustuu+aavisteluun,+ei+epidemiologiseen+tutkimustietoon.+Ja+lopulta+pakkokeinotkin+säädetään,+jos+säädetään,+asiantuntijatietoon+perustuvan+intuition+ja+mielipidemittelyn+perusteella.+Oma+kysymyksensä+on+vielä+se,+että+jos+pakkokeinoista+nyt+piakkoin+päätetään,+niin+koska+ne+voivat+astua+voimaan+-+ja+mikä+tilanne+silloin+on?
  2. 1970-luvun+alussa+liikennekuolemia+oli+toista+tuhatta+vuodessa.+Kun+huomio+väestön,+autokannan+ja+liikennesuoritteen+kasvun,+on+nykynäkökulmasta+suorastaan+kummallista,+ettei+liikenneahdistusta+koettu+kovinkaan+paljon.1930-luvulla+noin+20+ihmistä+kuoli+tuberkuloosiin+päivittäin.+Siis:+päivittäin!+Väestö+oli+paljon+pienempi.+Tuberkuloosin+ongelma+tunnettiin+ja+tiedettiin,+mutta+enpä+muista+lukeneeni+tubi-ahdistuksesta.+Töitä+ongelman+voittamiseksi+toki+tehtiin+paljonkin.Pikainen+kurkistus+THL:n+sivulle+kertoo,+että+koronan+aiheuttamia+kuolemia+maassamme+on+nyt+351.+Se+on+alle+prosentti+koko+maan+vuotuisesta+kuolleisuudesta.+Vainajia+maassamme+tulee+vuosittain+n.+50+000.++Duodecimin+mukaan+tupakasta+arvellaan+aiheutuvan+5+000+kuolemaa+vuodessa!+https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01066+Se+obn+noin+10+%+kuolemista.++Vuoden+loppuun+voimme+tällä+menolla+päästä+siihen,+että+koronakuolemien+osuus+on++kymmenesosa+tupakkakuolemien+määrästä.+Tosin+nyt+en+huomioi+kuolleisuuden+mahdollista+nousua+lähiaikoina.+Siitä+huolimatta...Aika+moni+saisi+pistää+jäitä+hattuun.+Jos+tupakkamies+stressaa+koronakuolemaa,+on+aivan+varmasti+viisaampaa+pyrkiä+eroon+tupakasta+kuin+nillittää+siitä,+että+joku+muu++on+jättänyt+maskin+kotiin.+Ja+lopulta+tietenkin+on+muistettava,+että+vallitseva+hyvä+tilanne+vallitsee+tällä+hetkellä.+Mitä+tapahtuu+vaikka+tulevan+kuukauden+aikana?+Maskin+käyttö+ja+käsien+pesu+yms.+on+fiksua+ja+perusteltua.+Vanhusten+tappaminen+yksinäisyyteen+ei+ole.+Millekään+ahdistukselle+ei+ole+aihetta,+mutta+järjenkäytölle+ja+varovaisuudelle+kyllä.
  3. Se+kantapää...
  4. Niin+no,+käytännössä+sinällään+ahkera+ja+aikaansaava+työväki+kannattaisi+ulkoistaa+töineen+ja+toimineen+jollekin,+joka+osaa+johtaa.+Kun+ottaa+huomioon,+etten+ole+enää+vuosiin+tarvinnut+Postia+mihinkään+ja+Posti+tuo+minulle+vain+Postisia,+voin+kai+todeta,+että+koko+pulju+on+tiensä+päässä.+Samaan+hengenvetoon+voin+ironisoida+populääriä+johtamisslangia:+jos+äijälle+maksetaan+kuukaudessa+tuplasti+se,+minkä+minä+saan+vuodessa+rahaa+kulumaan+-+enkä+edes+pidä+itseäni+köyhänä+-+niin+aika+hyvää+palkkaa+itsensä+johtamisesta+näemmä+maksetaan.Kaipa+siellä+on+maksettu+myös+hyvät+tulospalkkiot+liiketoiminnan+täydellisestä+tärvelemisestä+ja+kaikenkattavasta+epäonnistumisesta.+Jos+minä+täällä+yliopistolla+mokailisin+omat+tutkimushankkeeni+samalla+tavalla,+ei+olisi+mitään+syytä+enää+hakea+rahoituksia+mistään+ja+ikinä.Posti+pitää+palauttaa+valtion+toiminnaksi+järkevänkokoisella+organisaatiolla.+Ei+ole+mitään+järkeä,+että+olemattomien+paperilippusten+ja+pienten+kollien+kuskaamisen+hintaa+nostetaan+ja+nostetaan+ainoana+tarkoituksena+turvata+sijoittajiksi+itseään+luulevien+rahavirta.+Homma+skulannee,+kun+verovaroin+ja+kohtuullisin+palvelumaksuin+rahoitettu+laitos+jakaa+ne+harvat+paperilaput+vaikka+pari+kertaa+viikossa.+Nykyinen+meininki+on+uskoakseni+sellainen,+että+asiakkaat+ja+valtio+maksavat+noiden+liikkeenjohdon+asiantuntijoiden+palkat+ja+osakkeenomistajien+osingot+-+ja+vielä+optioita+tai+herra+ties+mitä+siihen+päälle.+Se+kaikki+menee+meidän+rahoistamme.+Ja+mitä+saamme?+Postisen+paperiroskiksen+täytteeksi+pari+kertaa+viikossa!
  5. Kaikkein+perimmäinen+kysymys+mielessäni+on+seksiammattilaisen+työn+ja+oman+uskonnollisen+vakaumuksen+aatteellinen+ristiriita.+Mutta+pitää+siis+vääntää+rautalangasta:+uskovainen+suomalainen+nainen,+joka+tekee+ilotytön+hommia+vapaaehtoisesti.+Ja+"löytyykö+Suomesta"+oli+myös+tuolla+kysymyksenä.+Onkohan+maassamme+paljonkin+temppeliprostituoituja?+Suomalaisista+uskovista+naisista+pääosa+on+kristittyjä+ja+heistä+useimmat+evankelis-luterilaisia,+mutta+joukkoon+mahtuu+tietenkin+myös+vapaiden+suuntien+edustajia,+ortodokseja+ja+katolisia.+Koptilainenkin+saa+kernaasti+osallistua.+(Tiedätkö,+mikä+on+katolilainen+englanniksi?+No+se+on+catholiclic.)+Edelleen+jopa+Irakissa+syntynyt+suomalainen+musliminainen+täyttäisi+muut+vaatimukset,+mutta+kieltämättä+-+ja+ihan+omaa+typerää+ennakkoluuloisuuttani+-+arvelisin,+että+musliminainen+ilotyttönä+kilpistyy+tuohon+vapaaehtoisuuteen.+Sillä+porukalla+on+tapana+vahtia+naisensa+aika+tarkkaan.+Lähinnä+mielessäni+olivat+kristityt,+mutta+en+sulkenut+muiden+uskontojen+edustajien+mahdollisuutta+osallistua+tähän+keskusteluun.+Edelleen:+en+puhunut+uskovista+henkilöistä,+vaan+naisista.+Jos+nyt+haluan+olla+pikkutarkka,+niin+omalta+osaltani+kelpuuttaisin+tähän+keskusteluun+myös+erilaiset+transsukupuoliset,+jotka+kokevat+naiseutta+itsestään+löytyvän.+"Nainen"+kuitenkin+sulkee+miehet+ulos.Juuri+kuvailemiesi+moraalisten+seikkojen+ihmettelemiseksi+otin+tämän+asian+esiin.+Minä+tiedän+entuudestaan,+että+monissa+uskonnoissa+seksuaalisuutta+pyritään+sääntelemään+tiukasti.+Niin+tietävät+muutkin+täällä.+Tässä+asiassa+jopa+konservatiivinen+kristinusko+on+aika+vapaamielinen:+sehän+säätelee+lähinnä+sitä,+kenen+kanssa+seksiä+saa+harjoittaa,+ei+esimerkiksi+sitä,+mitä+tuo+seksi+käytännössä+on.+Jopa+itsetyydytyksen+kielto+on+tulkinnanvarainen.+Jos+hiuksia+halotaan,+voin+tehdä,+kuten+olen+tehnyt+eräälle+uskovalle+naispuoliselle+ystävälläni+ja+pyytänyt+häntä+esittämään+Raamatusta+kohdan,+jossa+eksplisiittisesti+kielletään+naisten+välinen+seksuaalinen+kanssakäyminen.Koska+taas+löytyi+viisastelija,+joka+haluaa+tehdä+melko+arkisesta+keskustelusta+jotakin+sellaista,+jonka+käsitteleminen+vaatisi+väitöskirjan,+minun+on+siis+tarkennettava.+Minä+en+halunnut+tästä+keskustelusta+uskontojen+seksuaalimoraalia+käsittelevää+akateemista+julkaisusarjaa,+vaan+kuulla+uskovien+seksityöläisten+ajatuksia.+Koska+kysymys+esitettiin,+niin+siihen+on+kaiketi+kohteliasta+vastata.Uskovalla+tarkoitan+tässä+keskustelussa+omalta+osaltani+tästä+eteen+päin+uskonsa+tunnustavaa+kristittyä,+joka+osallistuu+jonkin+seurakunnan+tai+kristityn+yhteisön+tai+järjestön+toimintaan+edes+vähäisellä+aktiviteetilla.+Ilotytöllä+tarkoitan+naista,+joka+myy+seksipalveluita:+yhdyntöjä,+eroottista+hierontaa,+fetissien+toteuttamista,+alistussessioita+tai+ylipäätään+seksuaalisia+palveluita,+joiden+päätarkoitus+on+tuottaa+asiakkaalle+seksuaalista+mielihyvää+ja+erityisesti+orgasmi.+Ja+ihan+välttääkseni+viime+päivien+sopan+rajaan+sugar+babyt+pois.+Minua+kiinnostavat+myös+ne+edellämainitun+uskovan+määritelmän+mukaiset+naiset,++jotka+myyvät+itsestään+valokuvia+avoimen+seksuaalisissa+tilanteissa,+alastonkuvia+joiden+tarkoitus+ei+ole+olla+taidetta,+käytettyjä+alusvaatteita,+eritteitä,+vaginassa+kostutettuja+karamellejä,+käytettyjä+seksileluja,+häpykarvoja,+käytettyjä+kuukautissuojia.+(Ja+mitä+kaikkea+olenkaan+nähnyt+joko+tarjottavan+tai+kysyttävän!)Kaipa+minun+on+loppuun+vielä+painotettava,+etten+minä+voi+mitenkään+kieltää+ketään+osallistumasta+tähän+keskusteluun.+Moderointi+on+Suomi24:n+valitseman+moderoijan+homma.+Saanko+silti+kauniisti+pyytää,+että+operoitaisiin+arkisen+kielenkäytön+tasolla?+Jo+tämäkin+viesti+on+liian+pitkä+ja+pikkutarkka,+ja+pelkään+sen+kankeudessaan+vievän+monien+mielenkiinnon.+Jos+haluan+tehdä+aiheest+akateemisen+artikkelin,+minulla+on+siihen+tarvittava+koulutus.+Julkaisukanava+ja+kollegiaalinen+tukikin+ovat+saatavissa,+mutta+se+ei+nyt+ole+tämän+tarkoitus.+Haluan+puhua+tavallisten+ihmisten+kanssa,+tavallisella+kielellä+ja+tavallisella+ajattelun+tasolla.
  6. ---feromonit---