Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. Kyllä+ainakaan+minulla+ei+raha+ratkaissut+omaishoitajaksi+ryhtymistä.+Tienasin+ihan+hyvin,+oli+säästöjä+ja+oma+asunto,+asuimme+erillään+kun+aloin+hoitaa+miestäni.++Muutin+saman+katon+alle,+asuntoni+laitoin+vuokralle.+En+luvannut+hoitaa+kun+vähän+aikaa++siinä+meni+toistakymmentä++vuotta.+En+vain+osannut+lopettaa,+jäin+hommaan+kiinni.+En+enää+alkaisi+omaishoitajaksi,+ikinä+en+työelämässä+ole+ollut+niin+kovilla+kuin+tässä+pestistä.++Kun+pääsin+eläkkeelle+olin+kokopäiväinen+hoitaja.+Kumma+kun+ollaan+niin+kiinnostuneita+omaishoitajien+vaikuttamista.+Jos+hoitaa+homman+hyvin+ja+hoidettava+on+tyytyväinen+että+saa+olla+kotonaan+niin+mitä+heidän+asiansa+muille+kuuluu+On+se+kauheaa+jos+saa+muutaman+satasen+raskaasta+työstä,+vaikka+jotain+hyötyisikin+niin+se+kai+harmittaa+sivullisia+kun+ei+hoitaja+uhraa+kaikkeaan+pyyteettömästi.+Kai+omaishoitaja++kuuluisi+olla+silmänalukset+mustana+väsymyksestä+puolikuolleena+horjuva+ryysyläinen.Moni+saa+pennosensa+helpommalla+kenenkään+kadehtimatta.
  2. Lunta+on+meilläkin.+Pitää+panna+auto+lämpenemään+ja+käyn+lisäämässä+linnuille+siemeniä.+Fasaanikin+oli+elossa+vaikka+välillä+luulin+sen+joutuneen+jonkun+ruokapöytään+kun+ei+näkynyt+vähään+aikaan.+Eilen+korjailin+vaatteita,+ostin+SPR.n+kontista+kivan+puskan,+huomasin+että+siinä+helma+vetää+sivusaumojen+kohdalta+,+ratkoin+vuorin+saumaa+vähän+ja+korjasin,+nyt+on+hyvä,+pusakka+oli+uusi,+hintalappukin+vielä,+oli+todella+edullinen+ja+mieleinen+löytö.+Samalla+korjailin+muitakin,+huvittaa+kuinka+innokas+olen+korjaamaan+vanhoja+pussilakanoita+ja+tyynyliinoja+vaikka+melkein+käyttämättöminä+liinavaatteita+on+seuraavillekin+sukupolville+jos+kelpaa.+Mökillä+menevät++täydestä+kunnes+taas+jostain+kohtaa+hajoavat.+Kun+on+aikaa+niin+tulee+tehtyä+turhaltakin+tuntuvia+hommia.+Olen+ollut+harvinaisen+pirteä,+kuntopyörä+ja+muut+vempeleet+on+olleet+ahkerassa+käytössä.Eilen+illalla+innostuin+leipomaan+pullaa,+se+siitä+elämäntapamuutoksesta+:(+Kun+on+tottunut+syömään+pullaa+kahvin+kanssa+niin+se+on+näköjään+suotava+itselleen.+++Asuntoni+on+kuin+rivitalossa+vaikka+kerrostalossa+onkin,++on+maan+tasalla,+asun+yksin+tässä+kerroksessa,+käytävän+toisella+puolella+on+pesutupa,+kuivaushuone,+kylmiö+ja+taloyhtiön+sauna.Teetin+oman+saunan+omaishoito+aikaan,+miestä+oli+mukavampi+kylvettää+ilman+tarkkoja+kellonaikoja,+loppuaikoina+hän+ei+enää+suostunut+saunomaan.+Aika+kuluu+kovaa+vauhtia,+viikot+menevät+vilauksessa,+kohta+tulee+kevät,+silloin+tuntuu+että+elämä+vasta+alkaa.+Kevättä+odotellessa++Mielikki+ja+Kaisa-katti
  3. Kristiina23.+Voimia+teille,+elätte+vaikeaa+aikaa.Kovat+on+pakkaset,+onneksi+mökki+pitää+hyvin+lämpimän.+On+tässä+yksi+naapuri+aika+lähellä,+en+ole+paljon+heitä+nähnyt+kun+heidän+vapaa-ajan+viettonsa+poikkeaa+omastani.+Alkoholi+on+kuvassa+mukana+voimakkaasti.Ei+minua+pelota+yhtään.+Eilen+katsoin+vähän+aikaa+telkkarista+naisesta+joka+jutteli+vainajien+kanssa,+sanoi+että+erään+naisen+ukki+siellä+ei+halua+lähteä+pois+kotoaan.+Ovet+kuulemma+paukkaa+ja+esineet+siirtyilee,+vaihdoin+äkkiä+kanavaa+että+en+ala+kuvitella+olemattomia.Kerran+vähän+pelotti+kun+puolen+yön+aikaan+syksypimeällä+joku+hakkasi+ovea+todella+kovasti+ja+kauan,+en+avannut+ovea,+aamulla+oli+rappusten+vieressä+avattu+melkein+täysi+kaljatölkki,+varmaan+naapurilla+olisi+ollut+asiaa,+hän+on+arvaamaton+humalassa,+onneksi+ei+ole+minua+tuon+kummemmin+häirinnyt.+Jonakin+talvina+on+vesijohdot+jäätyneet,+kai+sekin+auttaa+kun+olen+paikalla+lämmittämässä+ja+työntelin+lunta+seinäviereen+putkien+kohdalle,+lumi+eristää+hyvin,+varsinkin+ilmava+pakkaslumi.+Ei+minulla+käy+aika+pitkäksi,+otan+nyt+kaiken+irti+siitä+kun+viimeinkin+voin+elää+vain+itselleni+vailla+velvollisuuksia.+Kun+omaishoito+loppui+olin+ihan+mustasukkainen+vapaa-ajastani,+kai+pelkäsin+että+se+lysti+loppuu+lyhyeen.+Kävin+vielä+viisi+vuotta+päivittäin+syöttämässä+miestäni+hoitopaikassa,+oli+sopivan+matkan+päässä,+tuli+tehtyä+lenkki+samalla.+Nyt+hän+on+ollut+haudassa+pojan+vieressä+jo+kaksi+vuotta.+Laitan+auton+lämpiämään+ja+käyn+kylillä+katsomassa+kuinka+nuupallaan+oleva+kukkani+voi+ja+haen+samalla+postin.Mukavaa+viikonloppua+Mielikki+ja+kissa