Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+ainakaan+minulla+ei+raha+ratkaissut+omaishoitajaksi+ryhtymistä.+Tienasin+ihan+hyvin,+oli+säästöjä+ja+oma+asunto,+asuimme+erillään+kun+aloin+hoitaa+miestäni.+
+Muutin+saman+katon+alle,+asuntoni+laitoin+vuokralle.+
En+luvannut+hoitaa+kun+vähän+aikaa++siinä+meni+toistakymmentä++vuotta.+En+vain+osannut+lopettaa,+jäin+hommaan+kiinni.+En+enää+alkaisi+omaishoitajaksi,+ikinä+en+työelämässä+ole+ollut+niin+kovilla+kuin+tässä+pestistä.+
+Kun+pääsin+eläkkeelle+olin+kokopäiväinen+hoitaja.+
Kumma+kun+ollaan+niin+kiinnostuneita+omaishoitajien+vaikuttamista.+Jos+hoitaa+homman+hyvin+ja+hoidettava+on+tyytyväinen+että+saa+olla+kotonaan+niin+mitä+heidän+asiansa+muille+kuuluu+
On+se+kauheaa+jos+saa+muutaman+satasen+raskaasta+työstä,+vaikka+jotain+hyötyisikin+niin+se+kai+harmittaa+sivullisia+kun+ei+hoitaja+uhraa+kaikkeaan+pyyteettömästi.+
Kai+omaishoitaja++kuuluisi+olla+silmänalukset+mustana+väsymyksestä+puolikuolleena+horjuva+ryysyläinen.
Moni+saa+pennosensa+helpommalla+kenenkään+kadehtimatta.
01.02.2019 16:17
Lunta+on+meilläkin.+Pitää+panna+auto+lämpenemään+ja+käyn+lisäämässä+linnuille+siemeniä.+Fasaanikin+oli+elossa+vaikka+välillä+luulin+sen+joutuneen+jonkun+ruokapöytään+kun+ei+näkynyt+vähään+aikaan.+
Eilen+korjailin+vaatteita,+ostin+SPR.n+kontista+kivan+puskan,+huomasin+että+siinä+helma+vetää+sivusaumojen+kohdalta+,+ratkoin+vuorin+saumaa+vähän+ja+korjasin,+nyt+on+hyvä,+pusakka+oli+uusi,+hintalappukin+vielä,+oli+todella+edullinen+ja+mieleinen+löytö.+
Samalla+korjailin+muitakin,+huvittaa+kuinka+innokas+olen+korjaamaan+vanhoja+pussilakanoita+ja+tyynyliinoja+vaikka+melkein+käyttämättöminä+liinavaatteita+on+seuraavillekin+sukupolville+jos+kelpaa.+
Mökillä+menevät++täydestä+kunnes+taas+jostain+kohtaa+hajoavat.+Kun+on+aikaa+niin+tulee+tehtyä+turhaltakin+tuntuvia+hommia.+
Olen+ollut+harvinaisen+pirteä,+kuntopyörä+ja+muut+vempeleet+on+olleet+ahkerassa+käytössä.
Eilen+illalla+innostuin+leipomaan+pullaa,+se+siitä+elämäntapamuutoksesta+:(+
Kun+on+tottunut+syömään+pullaa+kahvin+kanssa+niin+se+on+näköjään+suotava+itselleen.+
++Asuntoni+on+kuin+rivitalossa+vaikka+kerrostalossa+onkin,++on+maan+tasalla,+asun+yksin+tässä+kerroksessa,+käytävän+toisella+puolella+on+pesutupa,+kuivaushuone,+kylmiö+ja+taloyhtiön+sauna.
Teetin+oman+saunan+omaishoito+aikaan,+miestä+oli+mukavampi+kylvettää+ilman+tarkkoja+kellonaikoja,+loppuaikoina+hän+ei+enää+suostunut+saunomaan.+
Aika+kuluu+kovaa+vauhtia,+viikot+menevät+vilauksessa,+kohta+tulee+kevät,+silloin+tuntuu+että+elämä+vasta+alkaa.+
Kevättä+odotellessa++Mielikki+ja+Kaisa-katti
30.01.2019 09:35
Lesken+kirjoitti:
"Olen+64-vee+ja+välillä+tai+useinkin+tuntuu,+että+ihan+tarpeeksi+olen+elämää+nähnyt."
Minä+taas+toivon+että+saisin+elää+vielä+kauan+jos+pysyn+tässä+kunnossa+kun+nyt+olen.+
Olen+minäkin+nähnyt+elämää,+hyviä+ja+todella+vaikeita+aikoja,+siksi+arvostan+nykyistä+elämääni+yli+kaiken.+
Nyt+elän+parasta+aikaa+elämässäni,+ei+ole+velvollisuuksia+kuin+itseä+kohtaan.+Saan+elää+juuri+haluamallani+tavalla.+
Joka+aamu+ajattelen+että+olen+onnekas.
28.01.2019 13:57
Onneksi+miehesi+nukutettiin,+kivut+olisivat+olleet+muuten+kovat.+
Ei+aina+tiedä+kuinka+täältä+joudumme+lähtemään.
Jaksamista+teille.
28.01.2019 13:52
Kun+luin+viestejä+niin+sain+myös+kimmokkeen+sulattaa+pakastimen.+Pakkasta+oli+29+astetta,+nytkin+vielä+23.
Hyvä+että+tultiin+kylille,+näin+kovia+pakkasia+ei+saata+enää+olla+joten+pakastimen+sulatus+olisi+ollut+hankalaa.
Aurinko+paistaa+kirkkaasti,+kukat+piristyy+valosta.+
Olen+suihkutellut+nuupahtanutta+kukkaani+ja+pidän+valoisalla+ikkunalla,+yöksi+nostan+pois+kun+ei+tykkää+olla+patterin+yläpuolella.
+Pesukone+pyörii,+pitäisi+imuroida,+vaikka+en+ole+pariin+viikkoon+ollut+täällä,+silti+näkyy+villakoiria+olevan+nurkissa.
Kissa+ei+tykkää+muutosta,+on+mököttänyt+saunan+lauteella+pehmeän+huovan+päällä,+kyllä+se+taas+tottuu.+
Hyvää+alkanutta+viikkoa.
28.01.2019 11:30
Samat+herkut+on+minullakin,+voista+en+ole+luopunut,+kermaa+ja+aika+rasvaisia+maitotuotteita+käytän+myös.+En+silti+ole+kuin+vähän+ylipainoinen.+En+syö+kun+kerran+päivässä+ja+aamulla+kahvi+sekä+puuro.+Kolestroli+on+matala,+hyvää+kolestrolia+on+enemmän+kuin+huonoa.+
Hedelmiä+syön+aika+paljon.+
Onneksi+vielä+voin+lämmittää+saunaa,+kylillä+on+sähkösauna,+nappulat+helpot+vääntää.+
Ulkosaunaa+en+mökillä++lämmitä+talvella,+aika+vähän+kesälläkään,+kaveri+lämmittää+käydessään.
28.01.2019 11:22
Lämmin+osanottoni+Pirre.+
Meillä+on+jo+kaksi+vuotta+kun+mieheni+haudattiin.
26.01.2019 18:39
Olen+huomannut+että+muistisairaus+poistaa+estot.
Mieheni+hoitopaikassa+oli+eräs+nainen+joka+ahdisteli+miehiä.+Hänen+kielenkäyttönsä+oli+hirveää.+En+olisi+uskonut+kun+tunsin+hänet+terveenä+ollessaan,+oli+erittäin+hillitty+ja+fiksu+ihminen.+
Ukkelit+pelkäsivät+häntä+kun+kävi+suoraan+asiaan,+tarttui+kiinni+ja+sanoi+että+lähdetään+yläkertaan,+kai+kotonaan+oli+makuuhuone+yläkerrassa.+
Hän+vaikutti+hyväkuntoiselta,+kuitenkin+kuoli+aika+nopeasti+hoitoon+pääsynsä+jälkeen.
25.01.2019 09:24
Kristiina23.+Voimia+teille,+elätte+vaikeaa+aikaa.
Kovat+on+pakkaset,+onneksi+mökki+pitää+hyvin+lämpimän.
+On+tässä+yksi+naapuri+aika+lähellä,+en+ole+paljon+heitä+nähnyt+kun+heidän+vapaa-ajan+viettonsa+poikkeaa+omastani.+Alkoholi+on+kuvassa+mukana+voimakkaasti.
Ei+minua+pelota+yhtään.+Eilen+katsoin+vähän+aikaa+telkkarista+naisesta+joka+jutteli+vainajien+kanssa,+sanoi+että+erään+naisen+ukki+siellä+ei+halua+lähteä+pois+kotoaan.+Ovet+kuulemma+paukkaa+ja+esineet+siirtyilee,+vaihdoin+äkkiä+kanavaa+että+en+ala+kuvitella+olemattomia.
Kerran+vähän+pelotti+kun+puolen+yön+aikaan+syksypimeällä+joku+hakkasi+ovea+todella+kovasti+ja+kauan,+en+avannut+ovea,+aamulla+oli+rappusten+vieressä+avattu+melkein+täysi+kaljatölkki,+varmaan+naapurilla+olisi+ollut+asiaa,+hän+on+arvaamaton+humalassa,+onneksi+ei+ole+minua+tuon+kummemmin+häirinnyt.+
Jonakin+talvina+on+vesijohdot+jäätyneet,+kai+sekin+auttaa+kun+olen+paikalla+lämmittämässä+ja+työntelin+lunta+seinäviereen+putkien+kohdalle,+lumi+eristää+hyvin,+varsinkin+ilmava+pakkaslumi.+
Ei+minulla+käy+aika+pitkäksi,+otan+nyt+kaiken+irti+siitä+kun+viimeinkin+voin+elää+vain+itselleni+vailla+velvollisuuksia.+Kun+omaishoito+loppui+olin+ihan+mustasukkainen+vapaa-ajastani,+kai+pelkäsin+että+se+lysti+loppuu+lyhyeen.+Kävin+vielä+viisi+vuotta+päivittäin+syöttämässä+miestäni+hoitopaikassa,+oli+sopivan+matkan+päässä,+tuli+tehtyä+lenkki+samalla.+Nyt+hän+on+ollut+haudassa+pojan+vieressä+jo+kaksi+vuotta.+
Laitan+auton+lämpiämään+ja+käyn+kylillä+katsomassa+kuinka+nuupallaan+oleva+kukkani+voi+ja+haen+samalla+postin.
Mukavaa+viikonloppua+Mielikki+ja+kissa
25.01.2019 09:15
Pakkasta+on+24-astetta,+sisällä+on+ihan+lämmin+vaikka+lämmitin+viimeksi+toissapäivänä.+On+kyllä+patterit+päällä.+
Katselen+ikkunasta+,+aurinko+pilkistää+huurteisten+puiden+takaa,+kaunista+mutta+jäätävän+kylmää.
Olen+huomannut+että+linnut+eivät+käy+niin+innokkaasti+ruokapaikalla+jos+on+kova+pakkanen.+Muutama+talitintti+siivet+pörhöllään+nokkii+rasvatankoa.
Eilen+tuntui+ihan+lämpimältä+kun+oli+alle+kymmenen+astetta+pakkasta.+
Kävin+eilen+kirjastossa,+otin+uusia+äänikirjoja,+ne+ovat+minulle+tärkeitä.+Joka+ilta+nukahdan+kuunnellessani+äänikirjaa,+aamulla+sitten+jatkan+siitä+kohdasta+joka+jäi+kuulematta+kun+nukahdin.+
Tykkään+myös+kuunnella+ylen+puheradiota,+siellä+on+välillä+mielenkiintoista+kuultavaa.+
Minulla+on+vielä+jouluvaloja+ikkunoissa,+ne+on+mukavia+pimeän+aikaan,+kunhan+päivä+vielä+pitenee+niin+laitan+kaappiin.
Tytär+sanoi+että+siellä+on+pikkupoika+sairastunut+infulenssaan,+se+on+kova+tauti,+toivottavasti+ei+tule+mitään+jälkitauteja,+he+eivät+ole+käyneet+rokotuksessa,+toivottavasti+eivät+kaikki+sairastu.+Mies+on+yrittäjä+joten+ei+olisi+aikaa+sairastella,+vaan+ei+sille+mitään+voi+jos+niin+käy.+
Minä+kävin+rokotuksessa,+voi+silti+jokin+miedompi+flunssa+tulla.+
Pitänee+panna+puita+uuniin,+säästää+sähköä+ja+kylmä+uuninkylki+ei+ole+kissallekaan+mieleen.+
Mielikki
24.01.2019 10:11
Olen+käynyt+thaikuissa,+en+kyllä+lähtisi+omatoimimatkalle.+
Liian+kuuma+paikka+minulle,+tuskastuin+kun+joutuu+koko+ajan+hikoilemaan.+Merivesikin+on+niin+lämmintä+että+ei+juuri+virkistä.+
Ihmiset+ovat+mukavia,+varsinkin+hotellin+henkilökunta+jos+muistaa+antaa+tippiä+tarpeeksi+usein.
23.01.2019 19:51
Kirjoittelen+silloin+tällöin+palstoille+jos+jokin+asia+kiinnostaa.
Kylmää+kyytiä+tuli+ainakin+alussa+kuusikymppisissä,+joku+kirjoitti+että+en+ole+edes+sen+arvoinen+että+voisin+vastata+eräälle+kirjoittajalle.+
Silloin+en+ollut+vielä+tottunut+kaikkeen+mitä+netissä+voi+tulla+vastaan.+Panin+aika+lailla+pahakseni.+
On+parempi+että+ei+ole+huomaavinaankaan+ilkeilyä,+jätän+väliin+tai+pistän+nauruksi.+
Kahvipirttiin+olen+alkanut+kirjoitella+samasta+syystä+kuin+Skillankin.+
Ajelin+kylillä+lääkärissä,+terveen+paperit+sain,+siis+niin+terveen+kuin+tämän+ikäinen+yleensä+on.+
Kyllä+harmitti+kun+huolella+hoitamani+kukka+oli+nuupallaan,+jostain+on+pannut+pahakseen+tänä+aikana+minkä+olen+mökillä+ollut.
+Tein+parhaani+mukaan+pelastustoimia,+saa+nähdä+kuinka+käy.+
Mökillä+ollaan+taas+kissan+kanssa,+ainakin+tämän+viikon+meinaan+olla+täällä.
Mielikki+ja+Kaisa-katti
23.01.2019 14:08
"Olisiko+jo+aika+alkaa+elämään+oikeaa+elämää."+Kirjoittaa+Tollopeloton.
Elän+oikeaa+elämää,+parasta+aikaa+mitä+olen+ikinä+viettänyt.+
Seuraan+maailman+ja+kotimaan+tapahtumia+päivittäin.+
Juuri+siksi+täällä+on+niin+lämmin+tunnelma+kun+kirjoittajat+ovat+elämäänsä+tyytyväisiä.
Kukaan+ei+ole+vielä+sanonut+että+olisin+dementikko,+ei+muutkaan+täällä+seniileiltä+vaikuta.+
Leppoisia+talvipäiviä+sinullekin+Tollopeloton+:)
22.01.2019 08:47
Netissä+luen+lehtiä+ja+katselen+Ylen+uutisia.+
Tilasin+välillä+aamulehden,+se+jää+usein+lukematta+kun+asun+kahdessa+paikassa,+ei+viitsi+ositetta+jatkuvasti+muuttaa.+Vanha+lehti+on+vanha,+ei+sitä+viitsi+enää+lukea+muutaman+päivän+päästä.
22.01.2019 08:38
Turkki+oli+vielä+muistini+mukaan+hyvä+ja+lämmin+talviasuste,+ei+sitä+silloin+paheksuttu.+
On+minullakin+minkkiturkki,+silloin+oli+kallis+Saaga-minkkiä,+jouduin+säästämään+siihen+kauan+ja+sain+vanhemmiltani+lisäksi+avustusta+turkin+hankintaan..+Nykyisin+niitä+saa+kirpparilta+15+eurolla.+
En+minäkään+ole+turkistarhauksen+kannattaja,+ennen+ei+oltu+niin+valistuneita.
En+pidä+turkkia+enää,+olkoon+kaapissa+muinaismuistona.+Kokeilin+tässä,+vielä+sopisi+päälle+mutta+tuntui+epämukavan+painavalta+kun+on+tottunut+kevyisiin+nykytakkeihin.
21.01.2019 16:34
Korjaan+vaatteita+sekä+tuunaan+niitä+uuteen+uskoon.
Ompelen+tyynyliinoja+jopa+pussilakanoita.+SPR.n+kontista+saa+halvalla+kangaspaloja,+monesti+on+niin+isoja+että+saa+pussilakanankin+ommeltua,+ainakin+kahdesta+palasta.+
Suutarin+palveluita+en+juuri+käytä+kun+vaihtelen+kenkiä+usein+niin+eivät+ehdi+kulua+nopeasti.+On+useammat+talvinilkkuritkin+joita+nytkin+käytän+vaihdellen.+Talvilenkkareita+käytän+myös+jos+joudun+kävelemään+pidemmän+matkan.
21.01.2019 16:24
En+ole+keksinyt+nimeä++:)
Tämä+on+nykyaikainen+versio+Bostonkakusta.+Vehnäjauhoja,+voita,+sokeri+ja+kanelia.+
Kaloreita+on+kiitettävästi.
21.01.2019 16:00
Minulla+oli+neukkuhuivi+vielä+jokin+vuosi+sitten+aitassa,+en+muista+olenko+heittänyt+pois.+Voi+olla+että+hiiret+on+tehneet+siihen+pesän+jos+jossain+laatikossa+on.
21.01.2019 09:58
En+tykkää+suklaasta.+Heikkouteni+on+jäätelö+ja+nyhtöpulla.+
Tänä+vuonna+olen+syönyt+noin+desin+jäätelö+ja+yhden+viipaleen+pullaa,+lisäksi+kaksi+palaa+mustikkapiirakkaa+murotaikinalla.+
On+pullan+mussuttaminen+vähentynyt,+välillä+söin+sitä+joka+päivä.
21.01.2019 09:55
Huvittaa+kun+kirjoitin:+
"Ulkona+oli+illalla+25+astetta+pakkasta,+sisällä+22."
Jos+olisi+sisälämpötila+22+astetta+pakkasta+niin+olisi+kissallakin+viiksikarvat+kuurassa.+Lämmintähän+sisällä+on+nytkin+yli+kaksikymmentä+astetta.
21.01.2019 09:52
10 / 165