Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Me+rohkeat+tultiin+kissan+kans+mökille.
Kissa+protestoi+koko+matkan+kun+vihaa+olla+ahtaassa+tilassa+kantolaatikossaan.+
Mökissä+oli+vähän+alle+kymmenen+astetta+lämmintä+kun+tulimme,+aika+hyvin+on+peruslämpö+pysynyt.
Laitoin+heti+uuniin+tulen,+nopeasti+uuni+lämpeni,+kissakin+nauttii+uunin+päällä+lämpimästä.+
Ulkona+oli+illalla+25+astetta+pakkasta,+sisällä+22.+
Minulla+on+sähköpeitto+ja+lämpiävä+alusta+sänkyyn,+eipä+mummoa+palella.+
Lintuja+on+todella+paljon+syöttöpaikalla,+Fasaania+ei+ole+näkynyt,+toivottavasti+sillä+on+hyvä+paikka+talvehtia.+
Tässä+on+hyvä+uuni,+pitää+lämpimän+pari+päivää+kovillakin+pakkasilla.+
En+nähnyt+kuunpimennystä,+en+viitsinyt+mennä+ulos+katsomaan.+
Keskiviikkona+pitää+käydä+kylillä,+on+aika+lääkäriin,+sain+beetasalpaajia,+kyselevät+vointia+ja+puhutaan+lääkityksestä.+
Meinataan+olla+mökkeilemässä+ainakin+tämä+viikko,+saa+nähdä+sitten.+
En+voi+tarpeeksi+hehkuttaa+kuinka+ihanaa+on+olla+eläkkeellä+ilman+velvoitteita.+Niitä+on+ollut+osallani+paljon,+ehkä+siksi+arvostan+niin+korkealle+nykyisen+elämäni.+Aika+ei+käy+ikinä+pitkäksi.
Kaunis+luminen+maisema+näkyy+ikkunasta,+mutta+hyvin+kylmältä+näyttää.+Vähän+on+pakkanen+laskenut+eilisestä,+on+vain+22-astetta.
Hyvää+alkavaa+viikkoa+kaikille
21.01.2019 09:48
Avioliitossa.+Muutos+tuli+vähitellen.+
Oli+hän+humalassa+älytön+aina,+mutta+muuttui+silti+huonompaan+suuntaan.+
Kotonani+ei+juotu,+joten+ei+hälytyskellot+soineet+seurustelu+aikaan+vaikka+viitteiä+tulevaan+olikin.+
Vähäinen+ikänikin+vaikutti.
18.01.2019 11:50
Onhan+niitä+kaikenlaisia+miehissäkin.
Kun+käyttää+alkoholia+kauan+säännöllisesti+vaikka+vielä+työkykyinen+olisikin+niin+vähitellen+viina+tuo+huonot+puolet+esiin+ihmisestä.+
Mieheni+oli+sellainen+että+joi+niin+kauan+että+sammui+mikäli+juomista+riitti,+oli+todella+hankala+juovuksissa.+
Siitä+syystä+hommasinkin+erillisen+asunnon,+muutimme+takaisin+yhteen+kun+hän+sairastui+ja+jouduin+omaishoitajaksi.+En+aikonut+hoitaa+muutamaa+kuukautta+kauempaa,+toistakymmentä+vuotta+siinä+meni,+jämähdin+vain+paikalleni,+en+osannut+lopettaakaan+ennekuin+hoitaminen+tuli+mahdottomaksi.+
Olisimme+eronneet+jos+hän+ei+olisi+sairastunut,+hän+oli+paljon+helpompi+ihminen+sairaana+kuin+terveenä+ollessaan,+kai+sekin+auttoi+kun+sai+oikean+lääkityksen+mielialahäiriöönsä.+Kiinnyin+häneen+uudelleen,+oli+kuin+eri+ihminen.
Ei+minulle+viinin+lipittäminen+enää+maistu,+joskus+otan+lasillisen+korkeintaan+kaksi+ja+kuuntelen+musiikkia,+aina+vain+harvemmin.+
Kerran+mies+yritti+kuristaa+minua+kun+oli+humalassa,+tökkäsin+sormen+hänen+silmäänsä,+jopa+irrotti++otteensa,+Silmä+punoitti+jonkin+aikaa,+ei+sentään+käynyt+pahemmin.+Sanoin+että+mikäli+kertaakaan+tekee+saman+niin+suhteemme+on+loppu+ja+tarkoitin+sitä.+Ehkä+hän+uskoi+kun+ei+käynyt+käsiksi+sen+jälkeen,+ehkä+opin+myös+varomaan+pahimmat+karikot.
18.01.2019 09:00
Huomenta+kahvipirttiin.
Minulla+oli+myös+pari+vuotta+sitten+Jouluruusu.+Kukki+ahkerasti,+sain+elämään+talven+yli,+kukki+vielä+seuraavanakin+vuonna,+mistä+lienee+suuttunut,+ponnisteluistani+huolimatta+kuihtui+pois.
Amaryllyksen+kans+on+ollut+onnea,+viime+vuonna+teki+kokonaista+22+kukkaa.+Se+on+ainakin+minun+ennätykseni+yhden+sipulin+kukkimisesta.+Nyt+parhaillaan+sama+Amaryllys+kukkii+taas+mutta+paljon+vaatimattomammin.+Hoidin+sitä+ohjeiden+mukaan+ja+palkitsi+vaivannäköni.
Tykkään+istutella+siemeniä+ja+katsoa+kuinka+ne+itävät+ja+kasvavat,+olen+kasvattanut+eksoottisten+hedelmien+siemenistä+isoja+kasveja,+tilanpuutteen+takia+on+niistä+viimein+luovuttava.+Minulla+on+kaksi+lamppua+jotka+on+tarkoitettu+kasveille+että+pärjäävät+paremmin+talven+yli,+kyllä+niistä+apua+on.
Myös+minulle+alkaa+tulla+kevättä+rintaan,+selvästi+huomaa+että+päivä+on+pidentynyt.+Välillä+iski+saamattomuus,+olisin+vain+halunnut+kuunnella+äänikirjaa+pitkälläni.+
Nyt+en+malta+päivän+aikaan+makilla,+kai+kaamosmasennus+meni+jo+ohi,+kirkasvalolamppua+olen+poltellut+vaikka+en+erityisemmin+pidäkään+sen+liian+kirkkaasta+valosta.+Kuitenkin+otin+sen+uudelleen+kaapista,+toivoin+sen+piristävän.+
Mietin+jo+ensi+kesää,+olen+kova+ajelemaan+pyörällä,+sähköpyörä+on+hyvä+kun+sen+kanssa+saa+liikuntaa+mutta+ei+ole+raskasta+polkea+ylämäessä+eikä+vastatuulessa.+
Nyt+olen+tyytynyt+polkemaan+kuntopyörää,+on+pakko+pitää+nivelet+liikkuvina+kun+toisessa+polvessa+on+tekonivel.+Lääkärikin+sanoi+että+liikeradat+ovat+leikatussa+polvessa+niin+hyvät+että+ei+erota+terveestä.+Se+ei+kuitenkaan+auta+hermosärkyyn+joka+jäi+leikkauksesta,+olen+joten+kuten+oppinut+tulemaan+särkyjen+kanssa+toimeen,+aika+paljon+joudun+syömään+särkylääkeitä,+ei+ne+oikein+tehoa+hermosärkyyn+kuitenkaan.
Kaupunkilaisina+ollaan+vielä+kissan+kans,+ehkä+viikonloppuna+lähdemme+mökille,+siellä+on+lumitöitä+aika+paljon+mutta+eiköhän+niistä+selviä.+
Hyvää+viikonloppua+kaikille
18.01.2019 08:32
Minäkin+olen+miettinyt+kesäskooterin+ostoa.++Sillä+olisi+mukava+ajella+mökille+silloin+kun+ei+ole+paljon+tavaraa+kuljetettavana.+
Ajelen+autolla+ja+sähköpyörällä.+Sähköpyörällä+saa+kuitenkin+liikuntaa,+voisin+laiskistua+jos+olisi+vielä+skooteri+lisänä.+
Katselin+skootereita+jo+viime+kesänä,+jäi+kuitenkin+hankkimatta.+
Minä+tykkään+myös+leluista,+sellaisista+joilla+on+käyttöä.
17.01.2019 15:39
Puhuin+juuri+tyttären+kanssa+puhelimessa.
Hän+kertoi+että+ihan+normaali+talvikeli,+ei+tietoakaan+katastrofista+josta+peloteltiin+ihmisiä.
17.01.2019 10:49
Tämän+naisen+soisin+jäävän+kiinni.
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/tunnistatko-kuvan-naisen-epäillään-vieneen-90-vuotiaan-miehen-maksukortin-–-törsäsi-ja-nosti-rahaa-yli-20-000-euron-edestä/ar-BBSgKU6?ocid=spartandhp
15.01.2019 14:00
Lumitöitä+ja+halonhakkuuta+olisi+minullakin.+
Sitä+vanhemmiten+muuttuu+niin+arkisen+realistiseksi.
12.01.2019 17:46
Ostankin+kauroja+kun+tänään+lähden+autolla+liikkeelle.+Ajokeli+ei+ole+hääppönen,+yöllä+satoi+taas+lunta.+
Kaurat+tule+halvemmaksi,+kokeilen+kylvää+niitä+myös+maahan,+katson+mitä+mieltä+oravat+ja+fasaani+ovat+niistä.en+sentään+osta+auringonkukansiemeniä+kuorittuna+kuten+veljeni,+tulevat+vielä+kalliimmaksi.+
Minun+ainoa+huvitus+on+talviaikaan+lintujen+seuraaminen.+Viikonloppuna+käy+sentään+kaveri,+hän+auttaa+lumitöissä+ja+puiden+tekemisessä.+
Laitoin+auton+lämpiämään+ja+lähden+ajelemaan+kohti+Joensuuta.
Mukavaa+viikonloppua+kaikille
12.01.2019 08:42
Täällä+on+aurinkoista+ja+melkein+nollassa+lämpötila.
Ei+tämä+autuus+kauan+kestä,+loppuviikosta+jo+pakastuu.
Taidan+ottaa+potkukelkan+varastosta+ja+käydä+kaupoilla.+
On+koko+viikko+ollut+yhtä+väsymystä,+yleensä+olen+aamuisin+pirteimmilläni,+nyt+en+meinaa+selvitä+toimeliaammaksi+ennen+iltapäivää.+
Mielestäni+nukun+aika+hyvin,+kolotukset+iltayöstä+tahtoo+vaikeuttaa+unen+saamista.
+Minun+tekee+jo+mieli+mökille,+linnut+ja+muut+eläimet+on+mielessä.+On+niillä+ruokaa,+olen+käynyt+lisäämässä+siemeniä,+syöttöpaikalle+menee+sangollinen,+Fasaania+varten+ripottelen+vielä+maahan+melkein+toisen+sangollisen,+maasta+syö+myös+Oravat+ja+monet+linnut+mieluummin.+Nyt+siemenet+maassa+on+lumen+alla+mutta+kai+osaavat+kaivella+sieltä.
Viime+yönä+oli+satanut,+tuossa+pyörätiellä+ajeli+aurauskalustoa.+
Tapahtumia+ei+juuri+ole+paitsi+veljen+tyttären+vierailu+alkuviikosta.+Tykkään+kyllä+rauhallisesta+elämästä,+aika+kuluu+ihan+hyvin.+
Mukavia+talvipäiviä+.
11.01.2019 11:10
En+ole+tullut+ajatelleeksi+salaamista.+Tietenkin+on+perhepiirissä+asioita+jotka+kuuluvat+vain+lähipiirille.+
Olen+enimmäkseen+omissa+oloissani,+en+edes+tiedä+ketä+kaikkia+taloyhtiössämme+asuu.+
Facebookissa+käyn+kun+siellä+voi+olla+yhteydessä+kaukaisiin+sukualisiin.
Olen+löytänyt+sukulaisia+joita+en+tiennyt+olevankaan.+
Sukulaisia+asuu+paljon+ruotsissa+ja+ympäri+suomea,+ei+heidän+elämästään+tietäisi+mitään+ilman+Facea.
Ei+Facebookissa+ole+pakko+pitää+profiiliaan+julkisena,+voi+valita+kuka+näkee+minkäkin+postauksen.+
Täällä+puhutaan+paljon+kateudesta,+jos+kateus+kaihertaa+niin+se+tekee+ilkeäksi.+
En+ole+kateellinen,+joskus+toivoisin+että+voisi+mennä+nukkumaan+ilman+kolotuksia,+siitä+voin+olla+vähän+kateellinen+terveemmille.+
Näillä+kymmenillä+elämä+on+asettunut+uomiinsa,+arvostan+yli+kaiken+kotiani+ja+mökkiäni.++
Ei+tee+mieli+lähteä+kotoaan+mihinkään,+nuorempana+mieli+paloi+reissuun+ja+reissusinkin+tarpeeksi,+enää+ei+kiinnosta.
10.01.2019 15:23
Oli+puhetta+tytön+kanssa,+hänellä+on+eri+merkkinen+lääke.+On+kysynyt+asiasta+myös+lääkäriltä.
09.01.2019 20:00
Äitini+on+Kristiinankaupungista,+isä+on+Isojoelta.+
Käyn+lomailemassa+siellä+joka+kesä.++
En+tiedä+muista+hyvistä+ominaisuuksista,+matalan+verenpaineen+olen+perinyt+äidiltä.+Tytär+ei+enää+perinytkään,+hänellä+on+verenpainelääkitys.
09.01.2019 19:26
Lämmin+osanotto+myös+minulta,+pitkäaikaisen+kirjoittajan+muistolle.+
Sellaista+elämä+on,+usein+kuulee+suruviestejä+ikätovereista.+
Lunta+tulee+lisää+vaikka+entistäkin+on+tarpeeksi.
+Oli+kiireinen+päivä,+vieraita+kävi+Bostonista+asti,+veljen+tytär+viisivuotiaan+kanssa.+
Oli+mukava+vaihtaa+kuulumisia+pitkästä+aikaa.+Pikku+tyttö+puhuu+englantia+ja+suomea+yhtä+hyvin,+ihmettelen+kun+ei+sotke+mielessään+englannin+ja+suomen+sanoja.+Kotona+puhuvat+suomea,+esikoulussa+englantia,+äitinsä+mukaan+englanti+on+vahvempi+kieli+kun+kaikki+kaverit+ovat+englanninkielisiä.
+Käytiin+laskemassa+mäkeä+pulkalla,+tyttö+oli+innoissaan.
Täällä+kylillä+ollaan+vaihteeksi,+ei+aika+käy+pitkäksi+kun+aina+on+jotain+tehtävää+kun+kahdessa+paikassa+asuu.
Olen+miettinyt+kuinkahan+kauan+jaksan+kulkea+kahden+asunnon+väliä,+mitäpä+suuremmin+murehtimaan,+aika+aikaa+kutakin.+
Huomenna+aion+olla+vain,+en+tee+kuin+pakolliset,+lueskelen,+kuuntelen+äänikirjaa+jos+viitsin+niin+vähän+kuntoilen,+voisin+jopa+käydä+kävelemässä+lenkin.+
Oman+kunnon+hoitaminen+on+jäänyt+vähälle+joulukiireiden+ja+siivoamisen+takia.+
Olen+silti+yrittänyt+polkea+kuntopyörää+ja+kokeillut+muita+vempaimia+edes+vähän+joka+päivä.+Hyvin+helposti+tekisi+mieli+jättää+väliin.
Mukavia+talvipäiviä+Mielikki+ja+Kaisa+katti
08.01.2019 17:51
Sain+mielialalääkitystä+kun+poikamme+sairastui++ja+menehtyi+sairauteen.
Kai+ne+silloin+olivat+paikallaan,+juuri+ja+juuri+kestin+hautajaiset+ym+lääkityksestä+huolimatta.+
Panin+merkille+että++SSRI-lääkitys+tekee+ikään+kuin+sivusta+katsojaksi.+Vaikuttivat+nukkumiseen,+piti+ottaa+lisäksi+unilääke.+
En+pitänyt+lääkkeen+vaikutuksesta+vaikka+pahimman+aikaa+olivatkin+tarpeeseen.+
Jätin+lääkkeen+pois+ihan+kerralla,+ei+niihin+riippuvuutta+tule.+Surutyö+tuli+kunnolla+vasta+lääkityksen+loputtua.+
En+ole+lopettamisen+jälkeen+tarvinnut+unilääkkeitäkään.+
Ainoa+lääkitys+on+Burana+silloin+tällöin.
08.01.2019 17:27
Kyllä+yöunet+on+katkonaisia+minullakin.+
Omaishoito+aikaan+piti+nousta+ainakin+pari+kertaa+yössä+kääntämään+tai+antamaan+lääkettä,+vaippakin+piti+joskus+yölläkin+vaihtaa+jos+oli+juonut+paljon+nestettä.+
Meni++kauan+että+pomppasin+pystyyn+ja+katsomaan+miehen+huoneessa+tyhjää+sänkyä.
Nyt+on+muut+syyt+katkonaiseen+nukkumiseen.
Onneksi+eläkeläinen+saa+nukkua+kun+nukuttaa,+eri+asia+jos+kävisi+töissä.+
Minulla+on+veroprosentti+vähän+laskenut,+en+tiedä+miten+käy+lopullisessa+verotuksessa+kun+ison+prosentin+ajaltakin+tuli+240€+lisävero.+
Olen+sitä+mieltä+että+verotuksessani+on+jotain+pielessä,+leskeneläkkeen+ei+pitäisi+vaikuttaa+kun+sitä+saa+hyvin+vähän,+tienattiin+lähes+saman+verran+miehen+kanssa.+Mies+sairastui+alle+viisikymppisenä,+työura+jäi+lyhyeksi.+
Kun+elää+tulojensa+mukaisesti+niin+rahat+on+riittäneet,+kuluja+on+paljon,+autosta+en+luovu+ennen+kuin+ottavat+kortin+pois,+millä+sitten+mökille+pääsisin.+
Pitää+lähteä+antamaan+siemeniä+Fasaanille,+se+käy+joka+aamu+syömässä+lintujen+syöttöpaikalla.+
Komea+Fasaanikukko,+ripottelen+siemenet+maahan+kun+ei+pääse+lintulaudalle.+
Toivottavasti+pysyy+hengissä+talven+yli.+
Mietin+aamulla+että+on+minulla+huollettavia,+nirso+kissa,+ainakin+neljä+oravaa,+todella+monenlaisia+lintuja+uskomaton+määrä+ja+nyt+vielä+tämä+fasaani.+
On+niitä+mukava+seurata.+
Mukavia+keskitalven+päiviä+kaikille+
Mielikki+ja+Kaisa-katti
06.01.2019 09:51
🤩😊+onko+tämä++virallinen+kuulustelu+?++
Tämä+lienee+oma+asiani.
05.01.2019 20:24
Ei+paha+vaikka+niin+olisikin+ollut.+
Yksinäistä+ja+sitovaa+työtä+pitkälti+toistakymmentä+vuotta.
05.01.2019 18:32
En+kuulu+laumoihin,+enkä+enää+ole+kovin+yhteisöllinenkään.
Olen+yrittänyt+auttaa+jos+huomaan+jonkun+apua+kaipaavan.+Valitettavasti+liika+kiltteys+muuttuu+helposti+sellaiseksi+että+aina+saa+olla+antamassa,+kun+totutaan+siihen+että++voi+aina+turvautua+niin+ei+sitten+ymmärretä+jos+kieltäytyykin+auttamasta,+ihan+vaan+siksi+että+ei+sillä+hetkellä+ole+resusseja+eikä+jaksamista+tarpeeksi.+
Työyhteisössäkin+oli+vielä+omat+erilliset+yhteisönsä+johon+ei+mielellään+muita+otettu.+
Valitettavasti+olen+tullut+hieman+epäluuloiseksi+ihmisten+suhteen,+en+silti+ole+kenellekään+vihamielinen.
Kai+vastenmielisyys+laumoja+ja+jopa+yhteisöllisyyttäkin+kohtaan+johtuu+luonteestani.
Olen+aina+halunnut+pärjätä+itse+ja+tulla+toimeen+omillani,+kova+paikka+jos+en+kuole+äkillisesti+nukkuessani.+
Ihmisten+mielipiteet+ovat+minulle+melko+yhdentekeviä,+mielipiteitä+on+yhtä+paljon+kuin+miehiäkin.+
Mutta+hienoa+on+elämässäni+tämä,+olen+hyvin+tyytyväinen+juuri+nyt.+Ei+puutu+mitään+ja+saan+elää+puolittaista+erakon+elämää+kissani+kanssa,+onneksi+on+kaverikin+joka+muistaa+käydä+ja+soittelee+päivittäin.+Lisäksi+hyvin+rakas+tyttären+perhe+jota+näen+ihan+liian+harvoin.+
Ehkä+lapsuuden+uskovainen+yhteisö+johon+perheemme+kuului+vaikuttaa+myös+haluuni+pysyä+poissa+kaikista+yhteisöistä.+
Tämä+70++on+mielestäni+parempi+kuin+edellinen+ikäryhmä,+täällä+on+älykkäitä+ja+elämänkokemuksen+kypsyttämiä+kirjoittajia.
05.01.2019 16:41
Huomenta+kahvipirttiin.
Lunta+on+tullut+ja+varmaan+tulee+lisää.+Niinhän+se+talvella+tuppaa+olemaan.
Minäkin+olin+ennen+kova+kutomaan+lapasia+ja+sukkia,+tein+villapaitoja+ja+villatakkejakin.+
Kutominen+loppui+kun+olkapäähän+tuli+laaja-alainen+repeämä+kiertäjäkalvosimeen.+
Sormet+menee+kramppiin+heti+jos+vähänkään+yritän.+Puurokattilan+hämmentäminenkin+tahtoo+tehdä+saman.+
Nostin+vain+rivakasti+auton+takaluukkua,+kuului+pamaus+ja+karmea+kipu+tuli+saman+tien.
Ajoin+yhdellä+kädellä+mökiltä+terkkarille+suoraan,+siellä+kuvasivat,+kuvassa+näkyi+mitä+oli+sattunut,+ei+ne+leikkaa+eläkeläistä,+jumppaa+vain+ja+kylmähaudetta.+Olen+pärjännyt+kädellä+reilut+pari+vuotta,+ei+se+koskaan+tule+kunnolliseksi,+on+vielä+oikea+käsi.+
Olisi+mukava+jos+lapset+asuisivat+lähempänä,+saisi+kutsua+hernesopalle+tai+muuten+käymään+koska+vain.+
Tytär+on+puhunut+paljon+että+muuttaisin+lähemmäksi+ruuhkasuomeen,+ei+oikein+innosta.
Lisäksi+täällä+ei+asunnot+mene+kaupaksi,+yritin+myydä+miehen+kuoleman+jälkeen+kun+asunto+on+liian+iso+yksin+asuvalle.+
Asun+näin+kuin+ennenkin,+onhan+mukavaa+kun+on+tilaa+kaikille+kun+saapuvat+tänne+lomailemaan.+Aika+kalliiksi+tulee+kun+on+iso+vastike+ja+kahdesta+paikasta+sähkölasku,+olen+vielä+pystynyt+pitämään,+mitä+noita+murehtimaan.
Lähden+käyttämään+ystävääni+Joensuussa,+hänellä+on+asioita+siellä+eikä++tykkää+ajaa+bussilla+.+
Onhan+se+vaihtelua+minullekin.+
Mukavaa+viikonloppua+kaikille+Mielikki+ja+Kissa
05.01.2019 10:10
11 / 165