Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. Ei+varmaan+ole.+Jos+olisi+niin+olisin+kirjoittanut+nikilläni.+On+pystyyn+kuolleita+viisikymppisiä+jotka+vaikuttavat+vanhemmilta+kuin+moni+70v.+Ei+ihmisiä+voi+edes+iän+mukaan+karsinoida+kovin+jyrkästi.+Kun+ei+ota+asioita+liian+tiukkapipoisesti+jos+eivät+ole+tärkeitä+niin+on+jo+hyvä+alku.+Kun+osaa+nauraa+itselleenkin+välillä+niin+on+jo+helpotus.
  2. Olen+seurannut+vaaleja+innokkaasti+kun+olosuhteet+on+olleet+sellaiset+että+on+ollut+pakko+olla+enimmäkseen+sisätiloissa.Rinne+ei+oikein+vakuuta,+epäilen+että+tuli+liian+nopeasti+töihin+sairaslomalta.+Halla-aho+on+järkkumätön+kannanotoissaan,+ei+lupaile+liikoja.+Kannatuksen+suuruudesta+yllätyin.Nyt+sairastellessa+olen+jututtanut+hoitohenkilökuntaa,+kaikki+ovat+sitä+mieltä+että+asiat+ovat+huonommin+kuin+ennen.+Samoin+taksikuskit+ovat+ärtyneitä,+moni+on+lopettanut+kokonaan.+Monen+mielestä+entinen+systeemi+olisi+ollut+parempi.Nyt+on+taas+jännitettävä+millainen+hallitus+meille+saadaan.Aurinko+paistaa+kirkkaasti,+ulos+tekisi+mieli.+En+ole+päättänyt+lähdenkö+ajelemaan+kylille+pesemään+pyykkiä+vai+panenko+uunin+lämpiämään.+Onneksi+saa+vielä+lämmittää+mökkiään+puilla+vaikka+se+onkin+ilmaston+kannalta+paha+juttu+?Joskus+vähän+huvittaa+kun+aikuiset+ihmiset+puhuvat+ihan+pokkana+mitä+meidän+pitää+tehdä+että+ilmastonmuutos+pysähtyy.+Siis+meidän,+en+ole+kuullut+kenenkään+innokkaimman+sanovan+sanaakaan+suuremmista+saastuttajista+kuin+me+suomalaiset+olemme.+Tietysti+pitää+tehdä+osuutensa+meidän+kaikkien,+mutta+emme+silti+voi+pysäyttää+ilmastonmuutosta+yksin,+ollaan+liian+pieni+maa+ja+kansa.+Olen+jo+vuosien+ajan+kierrättänyt+ja+lajitellut,+tehnyt+sen+minkä+voin,+joku+sanoi+että+lihan+syönnin+olisi+loputtava+meiltä+kokonaan+2030+mennessä,+oli+hyvin+nuori+ja+innokas,+pienistä+asioista+tulee+tietenkin+suuria+kun+niihin+osallistuu+koko+maapallon+asukkaat.+Olen+ollut+kasvissyöjä+pätkittäin,+pärjäisin+hyvin+ilman+lihaakin+mutta+kovin+ehdottomaksi+en+ala.Että+tällaista+tänään+olen+miettinyt.
  3. Minun+silmäni+kostuivat.+Voin+samaistua+Sipilän+tilanteeseen+kun+olen+itsekin+menettänyt+poikani.+Ei+silti+vaikuutanut+äänestyskäyttäytymiseeni.