Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+ei+ennenkään+ole+ollut+paljon+tapahtumia+niin+viime+viikko+oli+jopa+minunkin+mittapuun+mukaan+pitkästyttävä.
Autolla+ei+saa+ajaa+vielä+moneen+viikkoon+ja+tiet+ovat+meillä+vielä+liukkaat+joten+olen+ollut+sisällä.
Tuttavani+oli+kaatunut+ja+sääriluu+murtunut,+olivat+panneet+ruuveja+ja+kipsiin.+Nyt+jalka+on+tulehtunut,+sairaalassa+menee+viikkoja,+mätää+tulee+säärestä+letkua+pitkin+pussiin.+Jalka+oli+avattu+uudelleen,+kaikki+alkaa+alusta+ja+pitkittyy+paljon.
Olen+huolissani+että+ei+vain+tulisi+mitään+takapakkia+varpaisiin.+Eihän+näky+kaunis+ole+tikkeineen+mutta+en+usko+että+olisi+tulehdusta.+Olen+noudattanut+tarkasti+ohjeita.+
Koko+ensi+kuukausi+menee+vielä+tämän+viheliäisen+kengän+kanssa,+hyvin+pääsin+liikkumaan+keppien+kanssa+kun+kaveri+kuljetti+apteekkiin+ja+kauppaan.+Sisällä+tuntuu+hanlalta+kun+on+niin+iso+ja+kolho,+sisällä++otan+kengän+usein+pois+ja+annan+jalalle+ilmahoitoa.+Mutta+metriäkään+ei+saa+kävellä+ilman+kenkää.+
Kunhan+tulee+aurinkoista+niin+paistattelen+päivää+parvekkeella.
23.03.2019 19:34
Kyllä+niitä+saa+suomestakin,+esim.+Tokmannilla+oli,+hintakin+on+suunnilleen+sama.
23.03.2019 08:50
Kyllä+on,+tilasin+netistä+2+kpl,+tulivat+kiinasta+asti,+ovat+todella+tehokkaita,+lampun+alla+on+ihan+kasa+hyttysiä.+
Kunhan+saan+jalan+kuntoon+ja+lähden+mökille+niin+suihkuttelen+hyönteismyrkkyä+lähtiessä.
23.03.2019 08:49
En+ole+ikinä+nähnyt+ludetta+mutta+kysyisin+pienistä+siivekkäistä.
Ostin+kukan+kukkakaupasta,+sen+jälkeen+alkoi+huoneessa+lennellä+korkeintaan+parin+mm+suuruisia+hyönteisiä.+
Minulla+on+lamppu+joka+vetää+hyttysiä+puoleensa,+näköjään+näitäkin,+lampun+alla+on+paljon+kuolleita+siivekkäitä.
En+uskalla+myrkyttää+kun+olen+kotona,+kissakin+saattaa+kuolla+siinä+samalla.
22.03.2019 13:28
En+päässytkään+ihan+niin+helpolla+leikkauksen+jälkeen+kun+ensin+luulin.+Mukaan+saamani+voimakkaat+särkylääkkeet+varmaan+auttoivat.
Ei+nytkään+kipuja+juuri+ole+mutta+väsyttää+ihan+tolkuttomasti.
Olen+vain+makaillut+ja+kuunnellut+äänikirjoja,+eihän+minun+ole+pakko+mitään+tehdä+jos+en+jaksa.
Poistin+eilen+siteet+kun+sanovat+että+kolmen+päivän+päästä+voi+poistaa.+Aika+paljon+oli+verta+vuotanut,+suihkutin+eilen+ja+tänään,+laitoin+uudet+siteet,+annoin+kuitenkin+aika+kauan+paljaalle+jalalle+ilmahoitoa+että+kuivaa+kunnolla+ja+haavat+menisivät+umpeen.+
Kasvatuksesta+täällä+puhutaan,+ei+minua+kannustettu,+kovasti+piti+tehdä+työtä+heti+kun+kynnelle+kykeni.+
Ihan+normaali+ihminen+minusta+tuli+vaikka+itse+sanonkin,+lapsista+tuli+pärjääjiä+ja+kasvatimme+yhden+huostaanotetun+lapsenkin+aikuiseksi.+
Olen+aina+ollut+nopea+oppimaan+vaikka+vanhemmiten+tietysti+hidastuu.+Kiinnostuin+tietokoneista+heti+kun+tulivat+käyttöön.+Ennen+internettiä+jo+tein+tietokeneella+kaavoja+vaatteisiin.
Raskas+omaishoitosessio+sai+minut+arvostamaan+omaa+aikaa+ilman+velvoitteita.+Voin+vilpittömästi+sanoa+että+elän+elämäni+parasta+aikaa.+Kunhan+jalan+saa+kuntoon+niin+elämä+taas+hymyilee.
19.03.2019 18:51
Leikkaus+on+onnellisesti+ohi.+Kaikki+sujui+hyvin,+pääsin+jo+samana+päivänä+kotiin.
Kipeä+jalka+tietysti+on+kun+luutakin+sahattiin+ja+pantiin+metallinen+tuki+vaivasenluun+kohdalle,+piikit+on+varpaissa+neljä+viikkoa,+metallituen+takia+on+pidettävä+Pirka-kenkää+kuusi+viikkoa,+en+saa+lähteä+yöllä+edes+vessaan+ilman+kenkää.
Olen+elänyt+ihan+normaalisti,+tänäänkin+laitoin+ruokaa+ym..välillä+vähän+lepuutan+jalkaa.+
Toivon+hartaasti+että+mikään+ei+mene+vikaan,+on+aikaisemmista+leikkauksista+huonoja+kokemuksia.+
Lähden+taas+vähän+lepuuttamaan+jalkaa.
++
Mukavaa+loppuviikkoa.
16.03.2019 17:35
Mielestäni+turhasta.+
Tunsin+omaisia+jotka+asuvat+lähellä+mutta+eivät+käyneet+kun+äitienpäivänä+ja+jouluna+katsomassa+äitiään.+Sanoivat+että+ei+äiti+kuitenkaan+muista+heidän+käyntiään.+
Saattoi+olla+pusero+vääränlainen+tai+hiuksia+ei+oltu+laitettu+papiljoteilla+kun+äiti+on+aina+ollut+tarkka+ulkonäöstään,+vain+kammattu+ym..
Laittoivat+hoitajat+aika+usen+hänellekin+paplarit,+näin+kaikenlaista+kun+kävin+viisi+vuotta+päivittäin+syöttämässä+miehen,+siinä+samalla+tuli+ulkoiltua+ja+liikuntaa.+
Nämä+harvoin+käyvät+antoivat+itsestään+kuvan+että+ovat+erityisen++huolehtivaisia.+Huolenpito+tarkoitti+hoitajien+moittimista.+Viosta+pitää+sanoa,+mutta+rajansa+kaikella.
14.03.2019 14:47
Huomasin+silloin+kun+kävin+päivittäin+syöttämässä+miestäni+ja+äidin+luona+tehostetun+palveluasumisen+yksikössä+että+sellaiset+jota+käyvät+hyvin+harvoin+omaistaan+katsomassa+ovat+kaikken+kovimpia+valittamaan+hoidosta.+
Kai+sillä+paikataan+huonoa+omaatuntoa.
Paljon+huomasin+puutteita+mieheni+hoidossa+vuodeosastolla+ja+myös+äitini+hoidossa.
Sanoin+asiallisesti+mielipiteeni,+kyllä+kuuntelivat+mutta+eivät+tehneet+mitään.+
Kerran+hermostuin+todella+äitini+kohtelusta+ja+otin+hänestä+valokuvia+ja+uhkasin+laittaa+yleiseen+tietoon+millaista+hoitoa+äitini+saa,+jopa+tuli+lääkäri+paikalle.+
Sääliksi+käy+ihmisiä+joilla+ei+ole+omaisia+katsomassa+perään.
14.03.2019 10:17
Veljeni+kumppaneineen+on+myös+innokas+lintujen+bongaaja.+Heillä+on+kiikarit,+kaukoptket+ja+kamerat+mukana+kun+lähtevät+lintureissulle.+Vaimo+käy+harrastajien+mukana+lapissa+ja+muualla+missä+on+paljon+lintuja.
Minun+harrastaminen+on+vain+ruokkimista+ja+ikkunasta+katselua.+Paljon+iloa+on+siitäkin.
Olen+tehnyt+ruokia+pakkaseen+että+ei+tarvitse+laittaa+sitten+leikkauksen+jälkeen.
Eilen+illalla+oli+taloyhtiön+hallituksen+kokous,+isännöitsijä+oli+kovassa+flunssassa,+mielestäni+ei+pitäisi+tulla+sairaana+tartuttamaan+muita.
Ostin+inkiväärin+lisäksi+kurkumaa,+luin+jostain+että+se+auttaa+flunssan+torjunnassa,+aika+tuikean+makuista+teetä+tuli,+lisäksi+maha+meni+siitä+sekaisin+:)
Ei+passaisi+sairastua,+leikkaus+on+jouduttu+perumaan+jo+kahdesti,+flunssaisia+eivät+leikkaa.
Mietin+jo+eilen+kun+mahaa+kipristeli+että+lääkitsenkö+itseni+sairaaksi??+
Eilen+kävin+kaupoilla,+en+lähtenytkään+lisäämään+linnunsiemeniä,+lähden+tänään+ja+käyn+vielä+kaupassa+kun+aina+jotain+unohtuu.+
Nyt+ei+taas+nähdä+aurinkoa,+lunta+tulee+hiljalleen.+
Hyvää+Torstai-päivää+kaikille
14.03.2019 09:32
Tänään+on+ollut+taas+vastoinkäymisiä,+onneksi+olivat+tilapäisiä.
Pitää+sanoa+että+olen+joskus+liian+hätäinen+ja+asiat+alkavat+mennä+mönkään.
Ensi+uudemman+tietokoneen+kuvaruutu+pimeni,+sen+se+teki+kerran+aikaisemminkin.+Ei+auttanut+mikään.+Sitten+otin+vanhemman+läppärin+esiin+jota+en+ollut+käyttänyt+ainakaan+vuoteen,+sekin+pysyi+pimeänä.
Tässä+vanhemmassa+koneessa+on+sellainen+vika+että+kuumenee+jos+on+kauan+auki,+muuten+pelaa+hyvin+jos+ei+hätäile.+
No+niin,+ihmettelin+mikä+on+vikana+pitkän+ajatustyön+tuloksena+huomasin+että+töpseli+ei+ole+kunnolla+pistorasiassa,+jopa+kuva+tuli.+
Uusi+ongelma+edessä,+Reitittimen+salasana+oli+unohtunut,+sitä+tarvitsee+harvoin,+olin+vaihtanut+alkuperäisen+muka+helpompaan.+
Ei+onnistunut+vaikka+kuinka+yritin,+soitin+DNA-tukeen,+sieltä+tuli+apu.+
Jo+katsos+kummaa+se+toinenkin+läppäri+heräsi+eloon++:D+
Vähän+ompeluhommia+ja+koneiden+kanssa+taistelua,+siinäpä+päivä+onkin+vierähtänyt.
Perjantai+lähenee+uhkaavasti+ja+varvasleikkaus+on+edessä.
Ajajttelin+jo+välillä+että+jossain+välissä+on+mentävä+ostamaan+uusi+tietokone+kun+joudun+olemaan+sisällä+leikkauksen+jälkeen,+vaan+eipä+tarvinnut.+
Olisi+minulla+vielä+tabletti+mutta+en+ole+oikein+ihastunut+siihen,+elokuvia+joskus+sillä+katselen.
Täällä+on+nyt+tyytäväinen+mummo+ja+kissa
12.03.2019 18:25
Minullakin+hävisi+virta-avain+jokin++aika+sitten.+Ehdin+jo+luopua+toivosta+kun+avain+löytyi.+Sulatin+mökillä+auton+lukkoa+hiustenkuivaajalla,+kun+laitoin+kuivaajan++koriinsa+niin+olin+pannut+sinne+myös+avaimet.+Viimeisenä+tuli+mieleen+sieltä+etsiä.
12.03.2019 09:19
Minäkin+odotan+Skillanin+aamun+avausta.+Vaikka+en+ole+ollut+kauan+pirtissä+niin+se+on+tullut+tärkeäksi.
Aika+tapahtuma+köyhä+päivä.
Ulkona+on+pakkasta+vaikka+aurinko+paistaakin.+Keitin+inkiväärijuomaa,+alan+uskoa+että+se+pitää+flunssan+loitolla+kun+olen+säästynyt+siltä+tänä+talvena.+
Neuvoin+tänään+tytärtäni+tekemään+inkiväärijuomaa+vävylle+kun+hänellä+on+usein+flunssa,+tytär+taas+sairastuu+hyvin+harvoin.
Ainoat+kotityöt+jotka+kiinnostaisivat+ovat+ruuanlaitto+ja+leipominen.+Alkaa+olla+pullaa+pakaste+pullollaan,+eilen+tein+laskiaispullia,+onnistuivat+hyvin.+Tänään+keitin+pinaattivelliä,+panin+osan+pakkaseen+ja+vispipuuroa+tein+myös+kun+on+marjojakin+käytettävä.
Siivoan+kyllä+tarpeen+mukaan+mutta+en+voi+sanoa+tykkääväni+hommasta.+
Pitänee+ottaa+ompelukone+esille,+jotain+pientä+korjattavaa+on+taas+kertynyt,+siinä+kuluu+aika+nopeasti.+Voisihan+jotain+ommellakin,+saumuri+pitäisi+huoltaa+ensin,+on+päässyt+välillä+pölyyntymään.
Kankaita+olisi+vaikka+miten+paljon,+tulee+osteltua+jos+näen+nättiä+kangaspaloja.+
Toivottavasti+taas+huomenna+nähdään+Skillanin+aamun+avaus.
11.03.2019 17:05
Varmaan+kovaa+joutua+hylätyksi+todennäköisesti+pitkän+liiton+jälken.
Muista+pitää+puolesi+omaisuuden+suhteen.
Kunhan+totut+ajatukseen+voit+olla+helpottunut.+
Mitä+olen+asioita+katsellut+tuttavapiirissä+niin+lähes+kaikki+katuvat+sitä+että+on+lähteneet+kodistaan+toisen+mukaan.+
Jos+mies+kolkuttelee+ovesi+takana+jonkin+ajan+kuluttua+niin+harkitse+tarkkaan+kannattaako+enää+alkaa+alusta.
11.03.2019 14:41
Minäkin+olin+ihmettelyn+aihe+kun+menin+kouluun,+osasin+lukea+ainoana+ekaluokkalaisena.+En+muista+minkä+ikäisenä+opin+lukemaan,+kuitenkin+paljon+alle+kouluikää.+Isän+vanhapiikasisko+oli+kärsivällinen+opettaja.+
Piiskaa+tuli+jos+en+totellut.+Muistan+kerran+kun+isä+lähti+hakemaan+piiskaa,+minua+huvitti+se+kun+koivussa+oli+lehdet,+ajattelin+että+ei+sellainen+piiska+satu.+Pettymyksekseni+isä+riipoi+lehdet+pois.
10.03.2019 17:14
Minulle+laitetaan+metallipiikit+varpaisiin+kuudeksi+viikoksi.+Niiden+kanssa+on+hankalaa+kun+piikit+ovat+näkyvissä+ja+voivat+tarttua+mihin+vain.+Ei+niitä+saa+muuten+vedettyä+pois+jos+eivät+jää+näkyviin.
10.03.2019 17:08
Tuollainen+kenkä.+Se+on+malli+215+mikä+oli+ainakin+viimeksi.
http://pirka-kenka.com/tuotteet/postoperatiiviset-hoitokengat/
10.03.2019 15:46
Kyllä+tytär+tulee+joksikin+aikaa,+mutta+ei+ehdi+olla+kauan+ja+veljeni+on+eläkkeellä,+hänkin+lupasi+auttaa.+
Minulta+on+toisen+jalan+varpaat+leikattu+jo+muutama+vuosi+sitten.+Sain+sellaisen++Pirka-kengän+ja+kävelykepit+apuvälinepaikasta.+Nyt+on+kyllä+vaikeampi+tilanne+kun+pitää+leikata+samalla+vaivasenluu.+Viimeksi+muistaakseni+ajoin+autoa+reilun+kahden+viikon+päästä+ja+kävelin+sillä+kengällä+keppien+kanssa+sairaalasta+pois.+Pirka-kengällä+ei+voi+ajaa,+laitoin+ajon+ajaksi+tarrasandaalin.+En+kysynyt+saanko+ajaa+mutta+hyvin+se+meni.
10.03.2019 15:41
Kyllä+minäkin+lapsena+ja+nuorena+olin+uhkarohkea.+Laskin+mäkeä+sellaisista+paikoista+mihin+veljet+eivät+uskaltautuneet.+
Kerran+kaaduin+tosi+pahasti,+suksi+katkesi+ja+polveen+tuli+vikaa.+Liikkasin+pitkään,+ei+silloin+hevin+lääkäriin+viety.+
Nyt+vanhempana+sama+polvi+taas+alkoi+oikutella,+se+leikattiin+reilu+kolme+vuotta+sitten.+On+muuten+parempi+mutta+hermosärkyä+jäi,+se+haittaa+nukkumista.+
Meilläkin+lähisuvussa+on+yksi+vegaani+ja+useita+ruokarajoitteisia.+On+keliakiaa,+laktoosiintoleranssia+ja+ties+mitä.+
Onneksi+tytär+jälkikasvuineen+voivat+syödä+normaalisti.
Minä+olen+kissa-ihminen,+tyttären+porukalla+on+koira,+se+on+minun+makuuni+aika+levoton.+Vienkin+kissan+mökille+kun+koira+tulee+käymään,+voi+tulla+tappelu+jos+ovat+samassa+asunnossa.
Varvasleikkaus+lähenee+uhkaavasti,+Perjantai-aamuna+anivarhain+on+lähdettävä.+
Kaveri+otti+vapaata+töistään,+hän+vie+ja+hakee+minut,+on+myös+katsomassa+perään+Sunnuntai-iltaan+asti.+Eivät+päästä+kotiin+jos+ei+ole+ketään+kaverina.+
Toivon+että+kaikki+sujuu+hyvin+ja+ensi+kesänä+kävelen+jo+normaalisti.
10.03.2019 11:41
Flegmaatti.
Kunnioitan+sinua+kun+et+ole+katkera+etkä+jatka+äitisi+polkuja.+
Meilläkin+oli+varsinkin+tyttölapsen+vaikeaa+elää.+
Olin+vanhin+ja+ilkesin+syntyä+tytöksi,+pojanmaalla+vanhin+poika+perii+kaiken,+flikkakakarat+olivat+vain+piikana+ja+passaamassa+poikia.+Tuo+periminen+ei+enää+ole+voimassa+ja+kai+tytökin+ovat+jo+enemmän+arvossaan.+Minulla+oli+kolme+nuorempaa+veljeä,+hyvä+että+kouluun+ehdin,+aina+oli+joku+vahdittava.
En+minäkään+ole+katkera+kunhan+totean+asian,+en+usko+että+vanhemmat+näin+toimivat+pahuuttaan,+sellainen+vain+oli+tapa+silloin.
Isä+oli+arvaamaton+kun+oli+ollut+kauan+sodassa.+Äitini+oikea+prinsessa,+häntä+jouduin+passaamaan+lisäksi+heti+kun+kynnelle+kykenin.+Äidin+arvolle+ei+taloustyöt+sopineet,+me+pidimme+sitä+ihan+normaalina.+
Kävin+siivoamassa+ja+pesemässä+ikkunat+äidille+aina+kun+asuin+lähellä+niin+kauan+kun+äiti+eli,+silloinkin+kun+äiti+oli+työikäinen,++tunsin+velvollisuudekseni,+omien+töiden+lisäksi+pyykkinsä+ja+nuo+muut+työt.+
Välillä+asuin+muualla,+silloinkin+aika+usein+tuli+käytyä+auttamassa.
Äitini+oli+kyllä+säästäväinen,+vaikka+eläkkeensä+ei+ollut+iso,+silti+jäi+aika+muhkea+pankkitili,+kunnon+hautajaiset+pidettiin,+arkkukin+kalliimmasta+päästä+kun+tiesimme+äidin+arvostavan+sellaista.+
Ei+äitikään+paha+ollut,+hänen+äitinsä+oli+myös+samanlainen.+Minusta+taas+tuli+sellainen+jota+aina+pyydettiin+apuun.
Uskon+että+siitä+syystä+olen+pärjääjä+ja+hyvin+itsenäinen+kun+olen+oppinut+kantamaan+vastuuta+lapsesta+asti.+
Olen+sanonut+että+ei+tarvitse+pitää+kekkereitä,+kunhan+haudataan,+hautapaikka+ja+kivikin+on+ostettuna+siinä+miehen+ja+pojan+vieressä.+
Meillä+on+lämpimät+välit+tyttären+kanssa,+tiedän+että+hänelle+ei+ole+vaikeaa+tehdä+minulle+viimeistä+palvelusta.
Eikä+koskaan+tiedä+kuka+ensin+lähtee,+poikamme+vei+syöpä+parhaassa+iässään.
09.03.2019 17:14
Olen+myös+sitä+mieltä+että+pirtin+vakiokävijät+eivät+ilkeile.+Tänne+voi+vapaasti+kirjoitella,++jos+ei+pidä+pirtin+tunnelmasta+ja+etsii+vain+vikoja+niin+on+kummallista+että+pitää+väkisin+tunkea+ilkeilemään.+
Valinnanvaraa+netissä+riittä,+varmaan+jokaiselle+löytyy+jotain+jossa+tuntee+viihtyvänsä.+
Hienoa+että+Skillan+on+jaksanut+luotsata+pirttiä+vuosikausia,+hän+on+pirtin+tunnelman+luoja.+
Toivon+todella+että+Korppiksen+jahtaaja+viimein+kyllästyisi,+luulisi+elämässä+olevan+tärkeämpiä+asioita.
Olen+oppinut+sivuuttamaan+ilkeät+viestit+kokonaan.
Viime+yönä+tuli+taas+lunta,+vieläkin+satelee+hiljakseen.+
Olen+keitellyt+Inkiväärijuomaa,+sitä+hörpin+joka+päivä,+lieneeköhän+sen+ansiota+että+flunssa+on+pysynyt+poissa.+
Olen+miettinyt+ankarasti+että+lähtisikö+vielä+muutamaksi+päiväksi+mökille+kun+jalkaleikkauksen+jälkeen+tulee+pitkä+tauko.+
Vein+roskat+ja+katselin+paljonko+lunta+on+tullut,+ei+oikein+huvittaisi+lähteä+kahlamaan+lumessa.+Onhan+tässä+päivää+mietiskellä.+
Hallituskin+kaatuu,+Sipilä+on+jättänyt+eronpyynnön.+Seuraan+mielenkiinnolla+mitä+kansamme+edustajat+puuhailevat.+En+nyt+politikoi+tämän+enempää,+pidän+Ylen+sivut+auki,+sieltä+tulee+koko+ajan+uutta+tietoa.+
Hyvää+viikonloppua+kaikille.
08.03.2019 11:05
6 / 165