Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Makriina2+
+Ihan+sama+juttu+on+meilläkin.+Tulee+vielä+kallis+putkiremontti+lähiaikoina.
Roinaa+on+todella+paljon,+kahdessa+paikassa.
Telkkarissa+on+ohjelmia+jossa+ammattijärjestäjät+tyhjentävät+asuntoja.+Ei+onneksi+asuntoni+ole+sellaisessa+kunnossa+kuin+ohjelmissa,+kaapit+vain+ovat+aika+täynnä,+mökillä+vintti+ja+aitta+pitäisi+tyhjentää.+Enköhän+niistä+selviä,+tai+sitten+jäävätjälkikasvun+kontolle.
24.02.2019 12:14
Luin+jostain+että+pölypunkit+viihtyvät+vain+siellä+missä+ei+ole+keinokuituisia+vuodevaatteita.+Aika+usein+lakanatkin+ovat+nykyisin+jotain+sekoitetta+jossa+on+luonnonkuitujakin.
Mieheltä+jäi+todella+hyvä+moottorisänky,+uuden+veroinen.+Pyysin+apuvälineyksiköstä+lainasänkyä+mutta+eivät+antaneet,+ostin+itse.
Meillä+oli+omat+huoneet,+en+osaa+nukkua+miehen+huoneessa+vaikka+sänky+olisi+paljon+parempi+kuin+omani,+auttaisikohan+jos+siirtäisi+sängyn+omaan+makuuhuoneeseeni.+Tytär+asustaa+miehen+huoneessa+käydessään.+
Minulla+on+turhan+iso+asunto+kun+en+edes+asu+siellä+kuin+hätäisesti+puolet+ajasta.
Ei+sitä+saa+kaupaksi,+yritin+kerran+miehen+kuoleman+jälkeen,+vuokralle+tulijoita+olisi+ollut+mutta+ei+yhtään+ostajaa.+
On+niin+huonoja+kokemuksia+vuokralaisista+että+en+enää+ala+siihen+hommaan.+Kolme+vuokralaista+peräkkäin+jätti+vuokrat+maksamatta,+sama+juttu+tyttärellä+kun+vuorasivat+asuntonsa+Helsinkiin+muutettuaan,+vuokralainen+nosti+asumistuen+ja+jätti+vuokrat+maksamatta,+hän+tienasi+asuessaan+vuokralla.+Rahoja+ei+saa+koskaan+kun+ovat+varattomia.
Täällä+alkaa+olla+suurin+osa+eläkeläisiä,+kaivostoiminnan+loputtua+saivat+jonkin+verran+muuta+teollisuutta.+Väkiluku+oli+aikoinaan+muistaakseni+12000+henkeä,+nyt+taitaa+alkaa+jo+kuutosella.+
Odotan+teiden+sulamista+että+pääsen+hurjastelemaan+sähköpyörällä.
Se+on+ainoa+liikunnan+muoto+josta+oikeasti+tykkään,+joutuu+siinä+polkemaankin+vaikka+ei+ole+raskasta+polkea+ylämäkiä+tai+vastatuuleen.
Hyvää+sunnuntai-päivää
24.02.2019 09:59
Kaupunkireissu+tuli+tehtyä.+Kävimme+syömässä+noutopöydässä,+oli+hirvipaistia,+ihan+hyvää.+
Laitoin+eilisen+tutun+kauppiaan+muikuista+kukon+uuniin,+annan+sen+hautua+pienellä+lämmöllä+kauan,+syödään+sitten+huomenna.+
Eilen+tuli+kutsu+veljen+ja+vaimonsa+avioliittolupauksen+uudistamiseen,+ovat+olleet+naimisissa+50-vuotta.
Tilaisuus+on+synnyinpitäjämme+kirkossa+ja+siellä+on+myös+hääjuhlat.
Tämä+on+vasta+ensi+kesänä,+nyt+jo+saimme+kutsun.+
Varataan+tyttären+porukan+kanssa+mökki+sieltä,+lomaillaan+samalla+ja+on+mukava+nähdä+sukulaisia.+
Fasaani+kuljeskeli+iltapäivällä+orvon+näköisenä+mökin+ympäristössä,+lieneeköhän+kevättä+rinnassa+kun+oli+lämpöasteita.+Ei+sille+näillä+kulmilla+varmaan+puolisoa+löydy.+
Harmittaa+kun+aina+pitää+olla+jokin+kremppa,+nyt+on+selkä+kipeä,+laitoin+tukiliivin,+se+vähän+auttoi.+Olen+tottunut+nähin,+tulevat+ja+menevät.+
Kissa+hyppäsi+olkapäälle,+kirjoittaminen+on+hankalaa.
23.02.2019 19:39
Täällä+lumen+ja+pakkasen+keskeltä+kirjoittelen.
Eilen+olin+kylillä+enkä+lämmittänyt+uunia,+alkoi+tuntua+viileältä+vaikka+patterit+olivat+päällä.
Nyt+on+taas+lämmintä+ja+kotoisaa.
Minun+lapsenlapsenlapseni+ovat+satojen+kilometrien+päässä,+onneksi+käyvät+edes+muutaman+kerran+vuodessa.+
Valpastun+aina+jos+joku+ajaa+pihaan+mikäli+en+odota+vieraita,+tänään+joku+tuli+oven+taakse,+menin+kuitenkin+kysymään+kuka+siellä+on,+tuttu+ihminenhän+siellä+oli,+kauppasi+muikkuja,+ostin+kilon,+mietin+jos+tekisi+huomenna+muikkukukon+pitkästä+aikaa.+
Kahdeksalta+alkaa+Sannikka+ja+Ukola,+olen+katsonut+sen+vaikka+joskus+on+vähän+yliampuva.+Lisäksi+liian+paljon+asiaa+liian+lyhyessä+ajassa.
Mukavaa+viikonloppua
22.02.2019 20:01
En+tiedä,+lienen+yksinkertainen.
Mieleen+tuli+otsikon+luettuani++että+jopa+on+pahasti+sanottu+kahvipirtistä,+niin+taisi+käydä+monelle+muullekin.+
Ei+monikaan+syvenny+ajattelemaan+sen+kummemmin+lukemaansa,+kunhan+vilkaisee+otsiokon+ja+tekee+johtopäätöksensä.
21.02.2019 21:40
"Matkamatkanipäähänmätalv"+
Toivon+sinulle+kaikkea+hyvää.+Iloa+ja+rakkautta.
Minäkin+tunnen+oloni+hyväksi+kodissani.+Koti+on+ihmisen+Paras+paikka.
20.02.2019 22:01
Lunta+alkoi+satamaan+meilläkin.
En+viitsi+lähteä+kävelemään,+tie+on+tosi+liukas.+
Aika+kävi+vähän+pitkäksi+joten+aloin+leipoman,+kanelipullia+minäkin+tein.+
Vuodenvaihteessa+päätin+lopettaa+pullan+syömisen,+pullalakkoa+kesti+kokonaiset+pari+viikkoa.+
Vaikka+itse+sanonkin,+osaan+tehdä+tosi+hyviä+kanelipullia,+niitä+suon+itselleni+päväkahvin+kanssa.
Käsitöiden+tekeminen+on+jäänyt,+kiertäjäkalvosimen+takia,+kutominen+olisi+mukavaa+ajankulua.+
Ompelemaan+sentään+pystyn+kun+lepuutan+kättäni+välillä.
En+enää+tunnista+itseäni+siitä+kun+aikoinaan+saatoin+nähdä+näyteikkunassa+mieleisen+vaatteen,+kotiin+mentyä+tein+kaavat+ja+kohta+oli+samanlainen+vaate+paljon+halvemmalla.
En+taitaisi+enää+edes+osata,+enkä+viitsiä.+
Korjailen+vaatteita+ja+ompelen+jotain+helppoa,+löysin+kauniita+trikoopaloja+Kontista,+olen+ommellut+niistä+T-paitoja+itselleni.+Saumuri+on+siihen+hommaan+hyvä+olemassa.+
Tykkään+myös+tehdä+tilkkutöitä.
Huomenna+lähden+käymään+ihmisten+ilmoilla+ensimmäistä+kertaa+tällä+viikolla.+
Käyn+kaupassa+ja+pesen+pyykkiä.+
Ainakin+viikonlopun+yli+ollaan+vielä+mökillä.+Kissalle+on+kova+paikka+vaihtaa+asuntoa.+
Se+kyttää+Fasaania+ikkunalla,+siitä+tiedän+että+Fasaani+on+tullut+ruokapaikalle+kun+kissa+terhistäytyy+ja+hyppää+ikkunalle.+
Mielikki+ja+Kaisa-katti
20.02.2019 14:20
National+Geographic+kanavalla+tulee+Marsin+asuttamisesta+fiktio-ohjelmaa.
Siinä+näytetään+myös+Marsista+otettuja+valokuvia.+Ankean+näköistä+ja+kuollutta+siellä+on,+ihmettelen+mistä+sinne+saisivat+happea+ja+muita+elämälle+tärkeitä+asioita.+
Marsissa+on+kai+joskus+ollut+samantapaista+kun+nyt+maapallolla,+jokin+katastrofi+siellä+on+muuttanut+olosuhteet+elämälle+mahdottomiksi.+
Isot+vesivarastot+siellä+on+jään+muodossa,+keskilämpötila+on+paljon+kylmempi+kuin+maassa,+mutta+ei+ihan+älyttömän+kylmää+kuitenkaan.+
Ei+kyllä+tee+mieli+muuttaa+Marsiin,+eipä+silti+että+se+elinaikanani+olisi+edes+mahdollista.
20.02.2019 11:42
Meidän+ikäisissämme+on+hyvin+monenlaista+porukkaa.
On+paljon+sellaisia+jotka+eivät+suostu+opettelemaan+netin+käyttöä,+heidän+elämänsä+tulee+aina+vain+hankalammaksi+kun+lähes+kaikki+asiat+kulkevat+netin+kautta.
Myös+keskustelupalstoilla+on+porukkaa+moneen+junaan,+ikäryhmissäkin.
Mielestäni+kaikilla+on+oikeus+mielipiteeseensä,+voi+kertoa+olevansa+eri+mieltä,+siitähän+juuri+keskustelu+viriää.+
Eri+mieltä+voi+olla+ihan+sovinnossakin,+osa+on+kilttejä+myötäilijöitä+mutta+on+myös+toisenlaisia.
En+oikein+ymmärrä+tätä,+jos+jonkun+mielestä+ei+ole+tarpeeksi+älykäs+tai+fiksu+niin+hän+joutuu+pilkan+kohteeksi.+Tämä+ihminen+voi+olla+omalla+hiljaisella+tavallaan+hyvinkin+älykäs,+ei+vain+sovi+joukkoon.+
Luulisi+että+tämän+ikäisten+ei+enää+tarvitse+korostaa+erinomaisuuttaan+mollaamalla+muita.+Se+ei+kuitenkan+onnistu,+tulos+on+usein+päinvastainen+mikä+oli+tarkoitus.
20.02.2019 11:26
Mielestäni+tänne+sopii+kaikenlaisia+kirjoittajia.
Jos+joku+tykkää+käydä+kahvipirtissä+kertoilemassa+elämästään+saman+henkisten+kanssa+niin+ei+se+ole+keneltäkään+pois.
On+kuin+vaihtaisi+kuulumisia+ystävien+kanssa+kun+kirjottelee+kahvipirttiin.+
Ei+aina+tarvitse+olla+mitään+kummempaa+asiaa,+sekin+riittää+että+näkee+muilla+olevan+kaikki+hyvin.+
Seuraan+valppaasti+maailman+tapahtumia,+joissakin+asioissa+olen+joutunut+tarkastamaan+kantaani.+
Palstalla+politiikasta+keskustelu+menee+usein+riitelyksi,+en+juuri+innostu+riitelyketjuista.+
Asiapitoisia+ketjuja+on+harvoin,+ainakin+sellaisia+jotka+minua+kiinnostaisivat,+yleensä+osallistun+jos+asia+on+itselleni+tärkeä.+
Sitä+minäkin+joskus+ihmettelen,+mollataan+ihmiset+jotka+kirjoittavat++keskustelupalstoile+kirjoittamalla+siitä+keskustelupalstalle.
20.02.2019 11:03
Kylillä+on+keskuslämmitys,+ilma+on+kuivempaa+kuin+mökillä.
Kun+kosketan+kissaa+kylillä+niin+saattaa+kuulua+kova+rätinä+ja+sormenpäihin+ihan+koskee.+Kissa+hyppää+pois+kauhuissaan.+Samaa+ei+tapahdu+mökillä+eikä+kesäaikaan+kun+ei+ole+lämmitystä.+
Tietokoneellani+näkyy+kylillä+muiden+asukkaiden+reitittimien+nimet+jos+viitsii+katsoa,+ei+niihin+silti+pääse+kirjautumaan,+pitäisi+tietää+numerokoodi.
20.02.2019 10:30
Olen+ymmärtänyt+että+öljylämomitys,+heillä+on+kellarissa+samanlaiset+vehkeet+kellarissa+kuin+Suomessakin.+Olen+nähnyt+heiltä+kuvia.++
Tytär+ja+vävy+kävivät+uudelleen+Hollannissa,+tykkäävät+kovasti.
Olin+heidän+kanssaan,+museoita+kierreltiin+ja+istuttiin+ulkona+katselemassa+ihmisiä.
Osa+on+aika+värikästä+porukkaa.
19.02.2019 21:42
Päivä+on+vierähtänyt+mökillä+kissan+kanssa.
Tyttären+kanssa+juteltiin+puhelimessa,+hän+sanoi+että+ei+kestäisi+olla+yksin+siellä+korvessa+jopa+viikonkin+yhtä+mittaa.
Minulla+auttaa+tieto+että+pääsen+täältä+pois+heti+kun+siltä+tuntuu.+Jos+ei+olisi+autoa+niin+varmaan+harvemmin+olisin.+
Ei+me+ollan+mitättömiä+eikä+osaamattomia,+jokainen+on+vain+omanlaisensa.+Tarpeen+tullen+pystytään+enempään+kuin+uskoisikaan.+
En+ole+sosiaalinen,+se+on+luonteenpiirre+joka+korostuu+aina+vain+enemmän+iän+myötä.
Jalkaleikkaus+siirtyi+taas,+nyt+on+lääkäri+sairaana.+Toisaalta+olin+helpottunut+vaikka+ei+se+hyvä+asia+ole,+toivomus+olisi+että+jo+kesällä+kävelisin+ihan+kunnolla.++
Veljeni+on+kovasti+houkutellut+minua+mukaansa+jenkkeihin+tyttärensä+perheen+luo.+Nuorempana+olisin+lähtenyt+ilomielin,+nyt+arveluttaa+olla+ihmisten+nurkissa+ainakin+kuukauden.+Onhan+heillä+tilaa,+ei+sitä+tiedä+vaikka+joskus+innostuisin.
Katselin+veljen+tyttären+laittamia+kuvia+Bostonista,+lunta+oli+sielläkin,+sää+vaihtelee+rajusti+jopa+yhden+vuorokauden+sisällä.+Tällä+haavaa+ei+ympäristö+erottunut+meidän+pihastamme.+
Elämäni+on+ollut+hyvin+vaihtelevaa,+kai+siitä+johtuu+että+nyt+tykkään+olla+vain,+niin+kauan+kun+alkaa+kaivata+ihmisten+ilmoille.+
Kyllä+minä+luen+mielenkiinnolla+postauksia+Hollannista,+olen+käynyt+siellä+kerran,+mutta+vain+Amstrdamissa.
19.02.2019 17:24
Kiitos+.
19.02.2019 16:50
Toivottavasti+Skillan+olet+vielä+kauan+tekemässä+aamun+avausta.
Vaikka+olenkin+käynyt+pirtissä+vasta+vähän+aikaa+olen+jo+tottunut+lukemaan+viestisi+ensimmäisenä+kun+koneen+avaan.+
On+joskus+päiviä+että+en+edes+käy+netissä,+silloin+on+jotain+mielenkiintoista+tekemistä.+
Kone+oli+jonkin+aikaa+pimeänä,+en+tiedä+mikä+oli.+Jätin+sikseen+ja+ajattelin+viedä+huoltoon,+kokeilin+kuitenkin+vielä+ja+sivut+avautuivat,+kone+vain+huilasi+välillä.+
Synkistelin+sinä+päivänä+kun+ensin+oli+auton+avaimet+kadonneet+ja+konekin+näytti+lopettavan+toimintansa.+
Kaikki+on+taas+hyvin,+avaimet+löytyivät+ja+konekin+toimii+ainakin+toistaiseksi.+Olisi+tietänyt+rahan+menoa+jos+molemmat+olisi+joutunut+ostamaan.+
Imuroin+ja+pyyhin+pölyjä,+muuten+vietän+luppopäivää+vaikkapa+äänikirjaa+kuuntelemalla.
Pakkasta+on+kahdeksan+astetta+mutta+huomiseksi+jo+lauhtuu.+
Piha+on+tosi+liukas+ja+jäinen,+yritän+olla+varovainen+että+ei+tule+vahinkoa.
Veljellä+kumppaninsa+kanssa+on+mökki+lähellä,+sekin+on+talviasuttava+mutta+aika+vähän+ovat+mökillään,+nyt+kertoivat+tulevansa.+
He+ovat+oikeita+lintujen+seuraajia,+on+kiikarit+ja+muut+tykötarpeet+bongausta+varten.+Itse+katselen+mielelläni+lintuja+mutta+en+kaikkien+nimiä+tiedä.+
Hyvää+alkanutta+viikkoa.
18.02.2019 10:37
Nimim.+"EläkeläisetJäälautalle+"
Käykö+kateeksi,+olen+terve+ja+elämääni+tyytyväinen+eläkeläinen.
En+tunne+tippaakaan+huonoa+omaatuntoa,+nautin+eläkepäivistäni.+
Nuoremmille+tulee+töitä+kun+vanhemmat+eivät+roiku+työelämässä+kuolemaansa+asti.+
Työ+on+silti+tuttu+sana+minullekin.
17.02.2019 13:09
Pitää+ihan+googlata+mitä+"piruntulet"+ovat.
Ensimmäisen+kerran+kuulin+nyt+niistä.
Täälläkin+on+kova+tuuli,+pelottaa+jos+vanha+pihakoivu+kaatuu+mökin+päälle,+on+hirveän+iso,+epäilen+että+saattaa+olla+laho+sisältä+vaikka+lehtiä+onkin+vielä.+
Fasaanikin+kävi+jo+aamupalalla,+Orava+ajoi+sen+pois,+kyllä+tulee+takaisin+kun+on+helppoa+syömistä.
17.02.2019 10:21
Pohjois-Karjalassahan+minä+asun.+
Tässä+mökin+lähellä+on+vanhoja+isoja+kuusia++aika+tiheässä.+Varmaan+hyviä+paikkoja+eläinten+talvehtia.+
Minäkin+kerron+vaivoistani.+27+pv+joudun+taas+varvasleikkaukseen,+toisesta+jalasta+leikattiin+kahdesti+kun+epäonnistui+ensin.+
Olisin+joutunut+leikkaukseen+jo+aikaisemmin+mutta+tuli+sydämentykytystä,+pumppu+villiintyi+lyömään+130+kertaa+minuutissa,+jouduin+perumaan.+
Nyt+on+rauhoittunut+63+kertaa+minuutissa+lääkityksen+avulla.+
Olen+nyt+mökillä+kun+leikkauksen+jälkeen+joudun+olemaan+kylillä+jonkin+aikaa.+Kuusi+viikkoa+on+metallipiikit+varpaissa.+
Toivottavasti+on+vaivan+arvoista.+
Matkustelin+aika+paljon+ennen,+nykyisin+tykkään+olla+kotona,+katselen+vaikka+telkusta+ohjelmia+eri+maista.
Uutisvuoto+alkaa,+pitänee+katsoa.
16.02.2019 21:02
Aloittaja+kysyy+"miksi+Afrikka+ja+Etelä+Amerikka+eivät+kehity+ja+pääse+kurjuudesta+pois+nykypäivään.+Mitä+ne+todelliset+syyt+sitten+ovatkin."
Mielipiteeni+on,+niin+kauan+kun+naisen+asema+pysyy+huonona+ja++alistettuna+ei+parannusta+tule.
Naiset+ja+tyttölapset+ovat+halpa-arvoisempia+kuin+kamelit+tai+muut+kotieläimet.
+
Naiset+tekevät+työt,+miehillä+on+liiaksi+aikaa+pelata+noppaa+palmun+varjossa+ja+suunnitella+uusia+sotia.
Pelloilla+naiset+kuokkivat+lapsi+selässä+ja+toinen+mahassa,+miehen+kunnialle+ei+sovi+raskas+ruumiillinen+työ.
16.02.2019 18:06
Olisittepa+nähneet+ilmeeni+eilen+kun+vahingossa+löysin+autonavaimen.
Kävin+kylillä+suihkussa,+mökille+tultua+aloin+etsiä+hiustenkuivaajaa+kun+tukka+oli+vielä+kostea.+Minulla+on+kuivaaja+kaapin+päällä+korissa,+en+uskonut+silmiäni+kun+auton+avaimet+olivat+korissa.
Selvisi+sekin+miten+olivat+sinne+joutuneet,+takakontti+autossa+ei+avautunut,+hain+hiustenkuivaajan+ja+lämmitin+lukkoa,+kun+laitoin+kuivaajan+koriin+niin+avaimet+menivät+sinne+saman+tien.+
Ollaan+lähdössä+isompaan+kaupunkiin,+katselen+tarjouksia+ja+käydään+siellä+jossain+syömässä.+Se+onkin+ainoa+huvitus,+lähes+joka+viikko+on+sama+reissu.+
Nyt+on+lämmintä,+kissakin+viihtyy+pihassa+pidempään,+onneksi+ei+lähde+edemmäksi+niin+uskaltaa+päästää+ulos+yksin.
Toisaalta+voi+olla+vaarallista+kun+lähistöllä+oli+tuttavan+kissan+raadellut+Ilves+ihan+kodin+ikkunan+alla.+
En+ole+nähnyt+Ilveksiä+enkä+Susia,+Karhu+kerran+oli+noin+alle+sadan+metrin+päässä+pihasta+keskellä+tietä.
Olin+pitkään+hyvin+varovainen+metsässä+liikkuessani.+
Ennen+sitä+saatoin+kuljeskella+metsässä+pitkiä+aikoja.+
Illalla+menen+kylille+saunomaan,+en+viitsi+lämmittää+ulkosaunaa+talvella,+vesikin+olisi+kannettava.
Hetkessä+on+Helmikuu+ohi+ja+Maaliskuussa+alkaa+jo+olla+kevät.
Mukavaa+päivänjatkoa+kaikille.
16.02.2019 08:59
8 / 165