Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. Makriina2++Ihan+sama+juttu+on+meilläkin.+Tulee+vielä+kallis+putkiremontti+lähiaikoina.Roinaa+on+todella+paljon,+kahdessa+paikassa.Telkkarissa+on+ohjelmia+jossa+ammattijärjestäjät+tyhjentävät+asuntoja.+Ei+onneksi+asuntoni+ole+sellaisessa+kunnossa+kuin+ohjelmissa,+kaapit+vain+ovat+aika+täynnä,+mökillä+vintti+ja+aitta+pitäisi+tyhjentää.+Enköhän+niistä+selviä,+tai+sitten+jäävätjälkikasvun+kontolle.
  2. Luin+jostain+että+pölypunkit+viihtyvät+vain+siellä+missä+ei+ole+keinokuituisia+vuodevaatteita.+Aika+usein+lakanatkin+ovat+nykyisin+jotain+sekoitetta+jossa+on+luonnonkuitujakin.Mieheltä+jäi+todella+hyvä+moottorisänky,+uuden+veroinen.+Pyysin+apuvälineyksiköstä+lainasänkyä+mutta+eivät+antaneet,+ostin+itse.Meillä+oli+omat+huoneet,+en+osaa+nukkua+miehen+huoneessa+vaikka+sänky+olisi+paljon+parempi+kuin+omani,+auttaisikohan+jos+siirtäisi+sängyn+omaan+makuuhuoneeseeni.+Tytär+asustaa+miehen+huoneessa+käydessään.+Minulla+on+turhan+iso+asunto+kun+en+edes+asu+siellä+kuin+hätäisesti+puolet+ajasta.Ei+sitä+saa+kaupaksi,+yritin+kerran+miehen+kuoleman+jälkeen,+vuokralle+tulijoita+olisi+ollut+mutta+ei+yhtään+ostajaa.+On+niin+huonoja+kokemuksia+vuokralaisista+että+en+enää+ala+siihen+hommaan.+Kolme+vuokralaista+peräkkäin+jätti+vuokrat+maksamatta,+sama+juttu+tyttärellä+kun+vuorasivat+asuntonsa+Helsinkiin+muutettuaan,+vuokralainen+nosti+asumistuen+ja+jätti+vuokrat+maksamatta,+hän+tienasi+asuessaan+vuokralla.+Rahoja+ei+saa+koskaan+kun+ovat+varattomia.Täällä+alkaa+olla+suurin+osa+eläkeläisiä,+kaivostoiminnan+loputtua+saivat+jonkin+verran+muuta+teollisuutta.+Väkiluku+oli+aikoinaan+muistaakseni+12000+henkeä,+nyt+taitaa+alkaa+jo+kuutosella.+Odotan+teiden+sulamista+että+pääsen+hurjastelemaan+sähköpyörällä.Se+on+ainoa+liikunnan+muoto+josta+oikeasti+tykkään,+joutuu+siinä+polkemaankin+vaikka+ei+ole+raskasta+polkea+ylämäkiä+tai+vastatuuleen.Hyvää+sunnuntai-päivää
  3. Kiitos+.
  4. Toivottavasti+Skillan+olet+vielä+kauan+tekemässä+aamun+avausta.Vaikka+olenkin+käynyt+pirtissä+vasta+vähän+aikaa+olen+jo+tottunut+lukemaan+viestisi+ensimmäisenä+kun+koneen+avaan.+On+joskus+päiviä+että+en+edes+käy+netissä,+silloin+on+jotain+mielenkiintoista+tekemistä.+Kone+oli+jonkin+aikaa+pimeänä,+en+tiedä+mikä+oli.+Jätin+sikseen+ja+ajattelin+viedä+huoltoon,+kokeilin+kuitenkin+vielä+ja+sivut+avautuivat,+kone+vain+huilasi+välillä.+Synkistelin+sinä+päivänä+kun+ensin+oli+auton+avaimet+kadonneet+ja+konekin+näytti+lopettavan+toimintansa.+Kaikki+on+taas+hyvin,+avaimet+löytyivät+ja+konekin+toimii+ainakin+toistaiseksi.+Olisi+tietänyt+rahan+menoa+jos+molemmat+olisi+joutunut+ostamaan.+Imuroin+ja+pyyhin+pölyjä,+muuten+vietän+luppopäivää+vaikkapa+äänikirjaa+kuuntelemalla.Pakkasta+on+kahdeksan+astetta+mutta+huomiseksi+jo+lauhtuu.+Piha+on+tosi+liukas+ja+jäinen,+yritän+olla+varovainen+että+ei+tule+vahinkoa.Veljellä+kumppaninsa+kanssa+on+mökki+lähellä,+sekin+on+talviasuttava+mutta+aika+vähän+ovat+mökillään,+nyt+kertoivat+tulevansa.+He+ovat+oikeita+lintujen+seuraajia,+on+kiikarit+ja+muut+tykötarpeet+bongausta+varten.+Itse+katselen+mielelläni+lintuja+mutta+en+kaikkien+nimiä+tiedä.+Hyvää+alkanutta+viikkoa.