Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

3291

1. Taas+on+Perjantai.Aika+kuluu+kuin+siivillä.+Meilläkin+paistaa+aurinko,+kukat+piristyvät+ikkunalla+kun+saavat+valohoitoa.+Käyn+kylillä+kupassa+ja+saatan+pestä+pyykkiäkin+kun+vaihdoin+mökillä+lakanat.+Minulla+ei+tahdo+olla+mielikuvitusta+ruuanlaitossa,+tulee+tehtyä+samoja+viikosta+toiseen.Minulla+on+aina+jokin+lempiruoka+tai+herkku,+sitä+syön+niin+kauan+että+kyllästyn.+Tänään+taidan+ostaa+jotain+valmisruokaa+kun+käyn+kylillä,+voisi+käydä+jossain+myös+syömässä+lounaan,+alle+kympillä+saa+mahansa+täyteen.+Imuroin+autonkin+jo+aamulla,+on+mukavampi+kun+ei+ole+pakkasta.+Elättelin+toiveita+jospa+avain+löytyisi,+vaan+piilossa+pysyy.Tiedän+aika+hyvin+mille+alueelle+avain+on+saattanut+pudota,+pitäisiköhän+ostaa+metallinpaljastin++:)+Kyllä+tulee+valoisammalle+tuulelle+kun+aurinko+näyttäytyy,+kissakin+uskaltaa+käydä+pihassa+vaanimassa+lintuja,+ei+se+niitä+kiinni+saa+ja+kyllästyy+äkkiä+kun+ei+tykkää+lumesta+tassujensa+alla.Mukavaa+viikonloppua+kaikille.
  2. Hyvä+että+alkoi+uusi+pirtti,+pitkiä+ketjuja+on+varsinkin+tabletilla+aika+hankala+avata.+Ilta+alkaa+jo+hämärtyä,+laitoin+vielä+ikkunalle+yhden+valon+kun+on+mielestäni+niin+kaunis.+Kuuntelin+musiikkia+Youtubesta+ja+välillä+katselin+sieltä+vanhoja+A-studioita.Olen+hyvin+kiinnostunut+politikkojen+mielipiteistä+varsinkin+näin+vaalien+alla.+Viisi+astetta+on+pakkasta,+lauhtuu+taas+loppuviikosta.+Katson+vähän+aikaa+telkkaria+ja+sitten+jumppaan+ja+poljen+kuntopyörää+jonkin+aikaa.+Olen+huomannut+että+kuntopyörän+polkeminen+auttaa+siihen+kun+jalkoja+särkee+ja+ovat+levottomat+nukkumaan+mennessä.+Huomenna+käyn+kylillä,+ostan+rasvatankoja+linnuille+ja+pesen+pari+koneellista+pyykkiä.+Tulen+sitten+takaisin+mökille+kissan+luo.+Tutkin+googlesta+mitä+Fasaanit+syövät,+niille+olisi+ihan+oma+siemensekoituskin,+en+usko+että+meidän+kylältä+löytyy.+Kaurahiutaleetkin+kuulemma+käyvät+auringonkukansiemenien+lisäksi.+Ripottelenkin+aamulla+kaurahiutaleita+jos+tulisi+vähän+vaihtelua+Fasaanin+ruokavalioon.Nämä+minun+postaukseni+ovat+aika+samankaltaisia,+elämäni+kulkee+tasaista+latuaan+ilman+isompia+tapahtumia.Tyttären+perhekin+tulee+vasta+pääsiäisenä+tänne.+Itse+en+ole+halukas+lähtemään+kotoani+mihinkään.+Elän+näin+niin+kauan+kun+tuntuu+hyvältä,+mikään+ei+estä+reissaamasta+jos+vielä+sellaiseen+tulee+tarvetta.+Kun+oli+kiinni+omaishoidossa+niin+haaveili+aina+mitä+tekisi+jos+pääsisi,+lenkille+lähtökin+oli+ylellisyyttä.+Nyt+kun+pääsisi+minne+vain+ei+tee+mieli.+Ikäkin+vaikuttaa,+tuntuu+että+ei+ole+mitään+sellaista+minkä+takia+viitsisi+lähteä+mukavasta+kodistaan+mennekään.+Ihan+hävettää+kertoa+mitä+laitoin+ruuaksi+kun+Sini-Sirkulla+on+aina+niin+hienot+tarjoilut.Minä+keitin+pinaattivelliä,+söin+sitä+paahtoleivän+ja+kinkun+kanssa,+appelsiinimehua+juomana.+Minulla+on+velli+ja+puuro-buumi,+olen+alkanut+vierastaa+lihan+syömistä+vaikka+en+vegaani+olekaan.
  3. Matti+on+nyt+ohittanut+puheenaiheissa+vanhustenhoidon+ja+maahanmuuton.+Aina+tulee+uusi+kohu+ja+entiset+unohtuu.+Kyllä+Matti+oli+hyvä+urheilija,+ei+olisi+mitään+sitä+vastaan+jos+haudattaisiin+valtion+kustannuksella.+Vikansa+oli+hänessä,+täydellistä+ihmistä+ei+ole.Kävin+laittamassa+auton+lämpiämään,+lunta+oli+tullut+yön+aikaan+enemmän+kuin+uskoinkaan.+Mietin+jos+pakkaisin+kissan+ja+ruokaa+autoon+ja+ajelisin+mökille,+vähän+epäilyttää+kun+lunta+on+noin+paljon,+onhan+ne+lumityöt+joskus+kuitenkin+tehtävä.En+ole+tiennytkään+Skillanin+mainitsemasta+lukutestistä,+kai+olin+vahingossa+laittanut+sen+päälle.+Aloin+jo+epäillä+että+minua+seurataan+kun+lähettämätön+viesti+luettiin+kokonaan,+tuli+mieleen+että+samoin+voi+lukea+muiltakin+sivuilta.+Nyt+näyttää+aurinkokin+tulevan+puiden+takaa+näkyviin.+Välillä+olin+hyvin+pirteä,+eilisestä+asti+on+taas+ollut+väsynyt+olo.+Saattaisi+piristää+kun+lähtisin+mökille,+lumitöissä+saisi+raitista+ilmaa,+mökissä+on+noin+kuusi-seitsemän+astetta+lämmintä,+äkkiä+se+lämpiää+kun+laitan+lämpöpuhaltimen+päälle+ja+tulen+uuniin.+Helmikuu+on+lyhyt+kuukausi,+Maaliskuussa+alkaa+jo+aurinko+lämmittää+päivällä.Maaliskuu+on+ollut+murheen+kuukausi,+poikamme+kuoli+24pv+Maaliskuuta+ja+Mies+23pv.++Pojan+kuolemasta+tulee+jo+kahdeksan+vuotta,+miehen+kaksi.+Unta+on+tullut+ainakin+riittävästi,+kahtena+yönä+peräkkäin+kymmenen+tuntia,+voi+olla+että+liika+nukkuminenkin+väsyttää.+Minunkin+pitäisi+alkaa+viettämään+kehonhuoltopäiviä+kuten+"raakile.vielä".+On+patterikäyttöinen+jalkaraspi,+sitä+käytän+aika+usein,+nyt+onkin+pidettävä+tarkkaa+huolta+jaloista+kun+27pv+kuitenkin+menen+varvasleikkaukseen.+Peruin+jo+kerran,+oli+rytmihäiriöitä,+sain+lääkkeen+ja+oireet+katosivat.+Onhan+se+vaivalloista+kun+joutuu+olemaan+kuusi+viikkoa+metallipiikit+varpaissa+ja+käyttämään+Pirka-kenkää.+Eikä+leikkaus+välttämättä+edes+onnistu,+tosen+jalan+varpaat+leikattiin+kahdesti+kun+ensimmäisellä+kerralla+epäonnistui,+ei+vieläkään+ole+hyvä+mutta+kuitenkin+parempi+kuin+leikkaamaton+jalka.+Päivä+kerrallaan++:)