Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Taas+on+Perjantai.
Aika+kuluu+kuin+siivillä.+
Meilläkin+paistaa+aurinko,+kukat+piristyvät+ikkunalla+kun+saavat+valohoitoa.+
Käyn+kylillä+kupassa+ja+saatan+pestä+pyykkiäkin+kun+vaihdoin+mökillä+lakanat.+
Minulla+ei+tahdo+olla+mielikuvitusta+ruuanlaitossa,+tulee+tehtyä+samoja+viikosta+toiseen.
Minulla+on+aina+jokin+lempiruoka+tai+herkku,+sitä+syön+niin+kauan+että+kyllästyn.+Tänään+taidan+ostaa+jotain+valmisruokaa+kun+käyn+kylillä,+voisi+käydä+jossain+myös+syömässä+lounaan,+alle+kympillä+saa+mahansa+täyteen.+
Imuroin+autonkin+jo+aamulla,+on+mukavampi+kun+ei+ole+pakkasta.+Elättelin+toiveita+jospa+avain+löytyisi,+vaan+piilossa+pysyy.
Tiedän+aika+hyvin+mille+alueelle+avain+on+saattanut+pudota,+pitäisiköhän+ostaa+metallinpaljastin++:)
+Kyllä+tulee+valoisammalle+tuulelle+kun+aurinko+näyttäytyy,+kissakin+uskaltaa+käydä+pihassa+vaanimassa+lintuja,+ei+se+niitä+kiinni+saa+ja+kyllästyy+äkkiä+kun+ei+tykkää+lumesta+tassujensa+alla.
Mukavaa+viikonloppua+kaikille.
15.02.2019 09:59
Hyvää+ystävänpäivää+"viivatiina"+ja+kaikki+muut+palstalaiset.
14.02.2019 20:02
Soitin+Peugeot+huoltoon,+mukava+mies+vastasi,+sanoi+että+älä+hätäile,+hänen+kokemuksensa+mukaan+95%+kadonneista+avaimista+löytyy.+Uusi+avain+maksaa+vähintään+200+euroa,+nyt+vielä+tietokonekin++meni+pimeäksi,+kirjoittelen+tabletilla.
Auton+ovien+lukitseminen+vaivalloista.+Ainakaan+vielä+avaimet+ei+ole+löytyneet.+Kunhan+kaveri+tulee+viikonloppuna+niin+voivat+löytyä,+hän+on+taitava+löytämään+hävittämiäni+tavaroita.
14.02.2019 14:45
Hyvää+ystävänpäivää+kaikille.
Lunta+on+tullut+taas+viime+yönä+aika+paljon,+olisihan+tuota+jo+ollut+tarpeeksi.
Eilen+oli+vaikea+päivä,+hävitin+auton+avaimet.+
Putsasin+autoa+lumesta,+silloin+avaimet+olivat+takin+taskussa,+muistan+kun+otin+taskusta+pois+ja+ajattelin+laittaa+mikron+päälle+josta+otan+lähtiessä+kylille.+
Kaikki+oli+valmiina+mutta+avaimia+ei+löytynyt+mistään.+
Se+oli+avain+jolla+saa+kaukolukituksen+päälle,+on+kallis.
Soitin+veljelle,+hän+käytti+minua+kylillä+hakemassa+vara-avaimen,+sillä+ei+voi+luita+autoa+kuin+manuaalisesti.
Hermostuin+melkoisesti,+en+saanut+eilen+mitään+aikaan,+vaan+ei+minun+työni+ole+niin+päivän+päälle.
Nyt+olen+rauhoittunut,+sattuuhan+sitä+isompiakin+menetyksiä.
Facessa+on+ystävänpäivätoivotuksia+sivukaupalla.+Olen+vastaillut+kaikille,+mukava+että+muistetaan.+
Alan+siivoamaan,+on+taas+villakoiria+jostain+päässyt+tulemaan.
Mielikki+ja+Kaisa-katti
14.02.2019 10:34
Anteeksi+:)
Tarkoitinkin+rahaa+ja+omaisuutta,+nuo+mainitsemasi+asiat+eivät+koskaan+menetä+arvoaan.+
Kirjoitin+vajaasti+ja+todella+huonosti.+
Toivon+sinulle+paljon+hyviä+vuosia.
13.02.2019 10:11
Hyvä+elämä+on+minullakin.
En+olisi+ruuhkavuosina+uskonut+että+joskus+voi+elämä+olla+näin+hyvin.+
Ei+minulla+ole+loistokkaat+kulissit,+mutta+sopivat+juuri+itselleni.
Olen+päässyt+yli+kaikesta+mikä+voisi+aiheuttaa+katkeruutta,+onneksi.+
Vaikeat+ajat+auttavat+arvostamaan+nykyistä+elämääni.+
Terveys+on+tärkeintä,+sen+jälkeen+tulee+kaikki+muu,+ilman+terveyttä+ei+muillakaan+asioilla+ole+juuri+arvoa.+
En+etsi+palstalta+mitään+suuria+viisauksia,+on+mukava+lukea+ihmisten+arkipäivästä.+Ei+viisaudetkaan+tietysti+haittaa++:)
13.02.2019 09:51
Hyvä+että+alkoi+uusi+pirtti,+pitkiä+ketjuja+on+varsinkin+tabletilla+aika+hankala+avata.+
Ilta+alkaa+jo+hämärtyä,+laitoin+vielä+ikkunalle+yhden+valon+kun+on+mielestäni+niin+kaunis.+
Kuuntelin+musiikkia+Youtubesta+ja+välillä+katselin+sieltä+vanhoja+A-studioita.
Olen+hyvin+kiinnostunut+politikkojen+mielipiteistä+varsinkin+näin+vaalien+alla.+
Viisi+astetta+on+pakkasta,+lauhtuu+taas+loppuviikosta.+
Katson+vähän+aikaa+telkkaria+ja+sitten+jumppaan+ja+poljen+kuntopyörää+jonkin+aikaa.+
Olen+huomannut+että+kuntopyörän+polkeminen+auttaa+siihen+kun+jalkoja+särkee+ja+ovat+levottomat+nukkumaan+mennessä.+
Huomenna+käyn+kylillä,+ostan+rasvatankoja+linnuille+ja+pesen+pari+koneellista+pyykkiä.+Tulen+sitten+takaisin+mökille+kissan+luo.+
Tutkin+googlesta+mitä+Fasaanit+syövät,+niille+olisi+ihan+oma+siemensekoituskin,+en+usko+että+meidän+kylältä+löytyy.+Kaurahiutaleetkin+kuulemma+käyvät+auringonkukansiemenien+lisäksi.+Ripottelenkin+aamulla+kaurahiutaleita+jos+tulisi+vähän+vaihtelua+Fasaanin+ruokavalioon.
Nämä+minun+postaukseni+ovat+aika+samankaltaisia,+elämäni+kulkee+tasaista+latuaan+ilman+isompia+tapahtumia.
Tyttären+perhekin+tulee+vasta+pääsiäisenä+tänne.+Itse+en+ole+halukas+lähtemään+kotoani+mihinkään.+Elän+näin+niin+kauan+kun+tuntuu+hyvältä,+mikään+ei+estä+reissaamasta+jos+vielä+sellaiseen+tulee+tarvetta.+
Kun+oli+kiinni+omaishoidossa+niin+haaveili+aina+mitä+tekisi+jos+pääsisi,+lenkille+lähtökin+oli+ylellisyyttä.+Nyt+kun+pääsisi+minne+vain+ei+tee+mieli.+
Ikäkin+vaikuttaa,+tuntuu+että+ei+ole+mitään+sellaista+minkä+takia+viitsisi+lähteä+mukavasta+kodistaan+mennekään.+
Ihan+hävettää+kertoa+mitä+laitoin+ruuaksi+kun+Sini-Sirkulla+on+aina+niin+hienot+tarjoilut.
Minä+keitin+pinaattivelliä,+söin+sitä+paahtoleivän+ja+kinkun+kanssa,+appelsiinimehua+juomana.+
Minulla+on+velli+ja+puuro-buumi,+olen+alkanut+vierastaa+lihan+syömistä+vaikka+en+vegaani+olekaan.
12.02.2019 17:40
Aika+kuluu+niin+nopeasti+että+ei+perässä+tahdo+pysyä.+
Jostain+syystä+en+ole+vähään+aikaan+ollut+paljonkaan+koneella.+On+aikoja+että+mieluummin+kuuntelen+vaikkapa+äänikirjoja.
Media+on+täynnä+vanhusten+pahoinvointia,+se+alkaa+masentamaan,+ei+tee+mieli+katsella+uutisiakaan.++
Toisaalta+on+hyvä+että+asiat+tulevat+julkisuuteen,+jospa+asioihin+saataisiin+parannusta.+
Eihän+meikäläinen+muuta+voi+kun+toivoa+parasta+ja+armollista+kuolemaan+nukkuessa.
En+kyllä+haluaisi+vielä+kuolla+vaikka+noin+kirjoitankin.+Olen+nykyisin+hyvin+tyytyväinen+elämääni.
Lintuja,+Oravia+ja+Fasaanikin+viipyi+ilonani+ainakin+pari+tuntia+syöttöpaikalla.+Kun+katsoin+ikkunasta+se+tuijotti+suoraan+silmiin+vaikka+kuinka+kauan.+
Syömistä+oli+ainakin+tarpeeksi,+liekö+miettinyt+että+mikähän+tuokin+tuolla+on+kun+noin+vahtaa.+
Hyvää+alkanutta+viikkoa+kaikille
11.02.2019 19:15
Kaksin+yksin+on+moni+avioliitossa.
Mieheni+oli+kilpaurheilija,+itseäni+ei+taas+urheilu+ole+ikinä+kiinnostanut+tippaakaan.+
Sitten+omaishoito,+mies+ei+enää+ollut+henkisesti+tässä+maailmassa,+yksin+piti+olla,+ei+lisäksi+päässyt+mihinkään+kotoa+kun+vapailla.+
En+silti+ole+katkera+mistään,+elämä+kului+kuten+olin+itse+sen+petannut.+
Kai+olen+tottunut+olemaan+yksin,+viihdyn+mainiosti+yksin+vaikka+nyt+saisin+mennä+ja+tulla+miten+paljon+vain.+
On+sentään+kaveri+joka+käy+viikonloppuisin+ja+lomillaan,+itse+en+juuri+halua+lähteä+hänen+luokseen,+tykkään+olla+kotonani.+
Nyt+ollaan+lumen+keskellä+mökillä,+odottelen+Fasaania+syömään,+ripottelen+siemeniä+maahan+sitä+varten+kun+ei+pääse+lintulaudalle.+
Talitinttejä,+Oravia,+Punatulkkuja+ja+muita+tunnistamattomia+lintuja+on+nytkin+syöttöpaikalla,+niitä+on+mukava+seurata.
10.02.2019 12:47
Minulla+on+Slogit+kestäneet+vuosikausia,+ovat+melkein+uuden+veroisia+vaikka+on+pesty+lukemattomia+kertoja.
07.02.2019 11:37
Minä+löysin+kirpparilta+"maissiin"+mainitsemat+pöksyt+ja+paidan+ihan+avaamattomassa+pussissa.+
Äitini+piti+tuollaisia,+ostinkin+ne+äidille+palvelutaloon+mutta+hänen+oli+pitänyt+siirtyä+housuvaippoihin.+
Äidin+kuoltua+otin+ne+takaisin+vieläkin+avaamattomassa+paketissa,+niillä+on+nostalgia-arvoa,+varmaan+olivat+sota-akaan+seksikkyyden+huippu+kun+isä+tuli+lomille.+
Paita+ja+pöksyt+ovat+vaaleanpunaiset,+pehmeät+puuvillaiset.+Kun+vertaa+joihinkin+keinokuituisiin+narupöksyihin+niin+voin+sanoa+että+terveellisemmät+ovat+pitää.
Itse+ostan+Sloggi+pöksyjä,+ne+ovat+napakkoja+ja+niissä+on+useampaa+mallia.
07.02.2019 10:22
Kiitos+aloittajalle,+päivän+nauruista++:D
Luulisin+että+jättäisin+siivoojan+tekemään+työnsä+yksin+jos+ei+olisi+vaatteita+päällä.+
Aika+harvoin+yli+kuusikymppinen+mies+osaa+edes+siivota,+vaatteilla+tai+ilman.+Jos+on+siivonnut+hyvin+kun+palaan+kotiin+niin+sovitun+palkan+maksaisin,+eipä+ainakaan+tule+kuuma+siivotessa.+Itsehän+olisin+siivoojan+tilannut+joka+kertoi+työskentelevänsä+alasti.
Jos+siivooja+olisi+nuori+nainen+niin+moni+mies+viis+veisaisi+työn+laadusta,+kunhan+saa+katsella+kuinka+työt+sujuu.
06.02.2019 15:38
Matti+on+nyt+ohittanut+puheenaiheissa+vanhustenhoidon+ja+maahanmuuton.+
Aina+tulee+uusi+kohu+ja+entiset+unohtuu.+
Kyllä+Matti+oli+hyvä+urheilija,+ei+olisi+mitään+sitä+vastaan+jos+haudattaisiin+valtion+kustannuksella.+Vikansa+oli+hänessä,+täydellistä+ihmistä+ei+ole.
Kävin+laittamassa+auton+lämpiämään,+lunta+oli+tullut+yön+aikaan+enemmän+kuin+uskoinkaan.+Mietin+jos+pakkaisin+kissan+ja+ruokaa+autoon+ja+ajelisin+mökille,+vähän+epäilyttää+kun+lunta+on+noin+paljon,+onhan+ne+lumityöt+joskus+kuitenkin+tehtävä.
En+ole+tiennytkään+Skillanin+mainitsemasta+lukutestistä,+kai+olin+vahingossa+laittanut+sen+päälle.+Aloin+jo+epäillä+että+minua+seurataan+kun+lähettämätön+viesti+luettiin+kokonaan,+tuli+mieleen+että+samoin+voi+lukea+muiltakin+sivuilta.+
Nyt+näyttää+aurinkokin+tulevan+puiden+takaa+näkyviin.+
Välillä+olin+hyvin+pirteä,+eilisestä+asti+on+taas+ollut+väsynyt+olo.+Saattaisi+piristää+kun+lähtisin+mökille,+lumitöissä+saisi+raitista+ilmaa,+mökissä+on+noin+kuusi-seitsemän+astetta+lämmintä,+äkkiä+se+lämpiää+kun+laitan+lämpöpuhaltimen+päälle+ja+tulen+uuniin.+
Helmikuu+on+lyhyt+kuukausi,+Maaliskuussa+alkaa+jo+aurinko+lämmittää+päivällä.
Maaliskuu+on+ollut+murheen+kuukausi,+poikamme+kuoli+24pv+Maaliskuuta+ja+Mies+23pv.++Pojan+kuolemasta+tulee+jo+kahdeksan+vuotta,+miehen+kaksi.+
Unta+on+tullut+ainakin+riittävästi,+kahtena+yönä+peräkkäin+kymmenen+tuntia,+voi+olla+että+liika+nukkuminenkin+väsyttää.+
Minunkin+pitäisi+alkaa+viettämään+kehonhuoltopäiviä+kuten+"raakile.vielä".+
On+patterikäyttöinen+jalkaraspi,+sitä+käytän+aika+usein,+nyt+onkin+pidettävä+tarkkaa+huolta+jaloista+kun+27pv+kuitenkin+menen+varvasleikkaukseen.+Peruin+jo+kerran,+oli+rytmihäiriöitä,+sain+lääkkeen+ja+oireet+katosivat.+
Onhan+se+vaivalloista+kun+joutuu+olemaan+kuusi+viikkoa+metallipiikit+varpaissa+ja+käyttämään+Pirka-kenkää.+
Eikä+leikkaus+välttämättä+edes+onnistu,+tosen+jalan+varpaat+leikattiin+kahdesti+kun+ensimmäisellä+kerralla+epäonnistui,+ei+vieläkään+ole+hyvä+mutta+kuitenkin+parempi+kuin+leikkaamaton+jalka.+
Päivä+kerrallaan++:)
06.02.2019 11:04
Kirjoitin+aamulla+pikät+litaniat.+Kyllä+säikähdin+kun+yhtäkkiä+alkoi+naisen+ääni+lukea+kirjoittamaani+vaikka+en+ollut+sitä+edes+lähettänyt.+Eniten+ihmettelen+sitä+kun+pystyi+lukemaan+vielä+lähettämättömän+viestin.+Se+saattoi+olla+robottikin,+ääni+oli+tasainen+eikä+osannut+lausua+murresanoja+oikein.
Se+luki+myös+kaikki+sivut+mitä+suomi+24.llä+on.+Onko+muille+käynyt+samoin?+Kirjoittamani+hävisi+kun+näyttö+siirtyi+automaattisesti+sinne+mistä+naisen+ääni+luki,+luetteli+kaikki+palvelut+ym...
Onko+tämä+näkövammaisille+vai+mitä+tarkoittanee??+:D
En+viitsi+enää+kirjoittaa+uudelleen,+myöhemmin+sitten.
05.02.2019 15:46
Lunta+on+täälläkin+,+nyt+ei+onneksi+sada.
Eilen+läksin+lisäämään+linnuille+siemeniä+mökille,+osuin+juuri+pahimpaan+myräkkää.+Piti+pysähtyä+monta+kertaa+kun+auton+tuulilasi+jäätyi,+lämpimässä+lasissa+lumi+suli+ja+sitten+ajoviima+jäädytti.++
Ei+ole+mitään+suunnitelmia+tälle+päivälle,+vähän+silitän+pyykkiä+ja+imuroin.
Olen+kateellinen+Skillanille+kun+hän+pystyy+kutomaan,+en+ole+voinut+kutoa+sen+jälkeen+kun+kiertäjäkalvosin+repesi+olkapäästä,+käsi+menee+kramppiin+hetkessä+jos+yritän.+Ommellessakin+n+pidettävä+taukoja,+lepuutettava+kättä.+
Olen+ohjeiden+mukaan+jumpannut+kättä+muuten+käsi+ei+liikkuisi+juuri+lainkaan.+Eivät+suostu+leikkaamaan+eläkeläisiltä,+eikä+leikkauksetkaan+aina+onnistu,+tuttavallanikin+repesi+uudelleen+leikkauksen+jälkeen+vielä+pahemmin.+
Kutominen+olisi+mukavaa+ajankulua,+ennen+tein+myös+villapaitoja+ja+sukkia+ym...
Matti+Nykäsen+kuolin+uutisen+luin+äsken,+oli+ensimmäisenä+avaamallani+sivulla.
Haikealta+tuntuu,+hän+oli+heikkouksineen+koko+kansan+Matti.+
Hyvää+alkanutta+viikkoa+kaikille.
04.02.2019 10:30
Olen+aina+sanonut+että+työikäisten+omaishoitajien+asemaan+pitää+saada+korjausta.+On+väärin+että+ihminen+joutuu+ahtaalle+omaishoitajan+työn+takia+joka+antaa+suuria+säästöjä+kunnalle.+Mielestäni+työikäisten+pitäisi+saada+palkkaa,+kesälomat+ja+normaalit+vapaat.+Vaikka+saisi+kunnollisen+korvauksen+niin+ei+se+paljon+kalliimmaksi+tulisi+kuin+hoitolaitoksessa,+jos+sitäkään.+
Monesti+yksityisillä+on+jopa+yli+kahden+tuhannen+kuukausimaksut.
Miksi+yhteiskunta+maksaa+mieluummin+näille+firmoille+jotka+vielä+kiertävät+veroja+kaikilla+kepulikonsteilla.
03.02.2019 16:56
Kyllä+se+niin+on,+omillamme+olemme+tottuneet+pärjäämään.+
En+edes+tykkää+jos+joku+tarjoaa+apuaan+jos+en+sitä+pyydä.+
Olen+monesti+miettinyt+kuinka+minun+käy+jos+joudun+jonnekin+"palvelutaloon"+muiden+armoille.
Monenlaisia+ajatuksia+on+pyörinyt+päässäni,+olen+läheltä+seurannut+näitä+viimeisiä+asuinpaikkoja,+en+ole+vakuuttunut+siitä+että+kaikki+tekisivät+parhaansa+edes+hoitajissa.
Huomasin+että+osaston+potilaista+huolehtiminen+oli+paljon+kiinni+siitäkin+ketkä+hoitajat+olivat+vuorossa.+Tätä+ei+voida+kertoa+yleensä,+mutta+näin+se+tahtoo+olla.
Näin+mitä+näin,+kävin+joka+päivä+kun+asuin+lähellä.
02.02.2019 18:20
Hunksz
Kyllä+tässä+muutkin+on+maksaneet+veroa,+itselläni+on+24%+verotus.+Omaishoidontuesta+meni+vero+lisäansion+mukaan.+Kun+pidin+ylimääräisiä+vapaita+niin+ne+vähennettiin+omaishoidontuesta.+En+odotellut+perintöjä,+itselläni+on+tarpeeksi,+en+tarvinnut+turvautua+perinnön+odotteluun.+Miehen+kuoltua+maksoin+tyttärelle+oman+osuutensa+rahana,+olen+vapaa+velvoitteista.
Omaishoitaja+tekee+suuria+säästöjä+yhteiskunnalle,+miksi+siitä+ei+juuri+puhuta.+Jos+kaikki+omaishoitajat+lopettaisivat+niin+koko+systeemi+kaatuisi.+
Et+kai+sinä+yksinäsi+ole+tätä+yhteiskuntaa+pönkittänyt.
02.02.2019 14:54
Yritän+surffailla+tabletilla.+Sormet+ovat+jäykät+vaikka+aika+isot+kirjasimet+ovatkin.+Yritin+laittaa+vihreän+peukun+Skillanille,+sormi+on+kai+liian+tönkkö+ja+osui+punaisen+peukun+kohdalle,+niin+on+käynyt+ennenkin.+
Tabletilla+katselen+yleensä+vain+elokuvia+sängyssä+pitkälläni,+mukavuutta++rakastava+kun+olen.+
Pakkasta+on+parikymmentä+astetta,+ulos+en+viitsi+mennä,+korkeintaan+autotallille.
02.02.2019 09:55
Aika+usein+minunkin+koneeni+ilmoittaa+että+et+ole+kirjautunut+vaikka+yläkulmassa+näyttää+kaikki+olevan+kunnossa.+Siinä+lähtee+helposti+koko+viesti+taivaan+tuuliin+jos+ei+ehdi+ottaa+talteen.+
Mikä+lie+kun+profiilikuvaa+ei+voi+vaihtaa,+olisin+ottanut+ajat+sitten+tuon+naamani+pois+jos+saisin.+
Sisätiloissa+olen+suurimman+osan+ajasta+ollut,+nytkin+on+melkein+kaksikymmentä+astetta+pakkasta,+jos+ei+ole+pakkasta+niin+sataa+lunta.
+Ajankulukseni+olen+tehnyt+vaatehuoltoa+ja+siivoillut+komeroita,+paljon+pitäisi+heittää+pois,+mutta+sodan+jälkeen+syntyneenä+olen+nähnyt+puutettakin+joten+aina+tule+mieleen+että+jospa+tuollekin+olisi+vielä+käyttöä.+
Löysin+kuitenkin+aika+paljon+ihan+hyviä+vaatteita+vietäväksi+vaatekeräykseen,+tuossa+lähellä+on+keräyspiste.+Vien+vain+kunnollisia+pieneksi+jääneitä+tai+muuten+itselleni+sopimattomia+vaatteita+sinne.+
Sitten+innostuin+vaihtamaan+matot+kaikkiin+huoneisiin,+kyllä+kodin+ilme+muuttuu+siitäkin+aika+paljon.+
Verhoja+tekisi+mieli+vaihtaa+mutta+ovat+niin+vaivalloiset+vaihdettavat,+korkealla+katon+rajassa+laudan+takana+on+nipsuttimia+joita+ei+tahdo+saada+mitenkään+kiinni+kun+laudan+ovat+panneet+pahasti+eteen.+Ikuisuus+projekti+on+laittaa+uudet+verhotangot,+on+minulla+ostettunakin,+en+ole+saanut+aikaiseksi+pyytää+ketään+laittamaan+paikalleen.+
Rauhallinen+Perjantai-ilta+kissan+kanssa.+Huomenna+tulee+vieras.
01.02.2019 20:25
9 / 165