Vapaa kuvaus

Nykyisin haluan vetäytyä vain omiin oloihin. Tiedän, ettei se ole hyväksi minulle, mutta ei ole oikein muutakaan vaihtoehtoa. En halua, että huono elämäntilanteeni paljastuisi kenellekään. Avaudun murheistani mieluiten ammattihenkilöille jos mahdollista.Riittävän hoidon saaminen on kuitenkin vaikeaa, joten aina välillä maljani vuotaa tänne keskustelupalstoille. Kestämisiä!!!

Aloituksia

16

Kommenttia

99

1. En+kerro+täällä+tarkemmin+sitä,+miten+tilanteeni+lähti+nousuun+siitä+huolimatta,+vaikka+kaikki+asiat+taustalla+ovat+yhä+ihan+yhtä+hujan+hajan,+kuin+aina+ennenkin.+Olen+elellyt+hyvin+varatonta+elämää,+käynyt+hakemassa+leivän+leipäjonosta+jne.+Tällainen+elämä+näin+syksyn+pimenevinä+aikoina+alkaa+taas+kypsyttämään...+Mielialani+ei+ole+läheskään+niin+huono,+mitä+se+oli+viime++helmi-toukokuussa,+mutta+jos+avun+piiriin+en+vieläkään+pääse,+ensi+talvi+tulee+varmasti+olemaan+vielä+rankempi+:(
  2. En+ole+kysellyt+itsemurhakeinoja,+vaan+siitä,+kuinka+olen+riittävän+hoidon+puutteen+ja+lukuisten+odottelujen+ja+pomputtelujen+jälkeen+ahdistuneena+tyriny+ja+joutunut+entistä+syvempiin+ongelmiin.+Tällä+hetkelläkin+koen+todella+voimakasta+ahdistusta,+mutta+en+tartu+viinapulloon.+Olenkin+nyt+vain+lähinnä+ollu+ja+katsellut+kattoa...+Ei+ole+varaa+mennä+minnekään,+joten+tässä+ei+ole+paljoa+muuta+vaihtoehtoa,+kuin+vain+odotella+ja+odotella,+sekä+pyöritellä+peukaloita,+kunnes+joskus+ehkä+tulee+joku+ratkaisu.+Harmi+vain,+että+yksin+täällä+asunnolla+lojuessa+on+ihan+mielettömästi+aikaa+murehtia+ja+murehtia,+kun+ei+saa+ajatuksia+siirrettyä+minnekään+muualle.+Tuon+valkoisen+seinän+kattominen+kun+ei+tarpeeksi+poista+minua+tämän+hetkisestä+tilanteesta.Aivoni+ovat+jumissa,+enkä+kykene+itse+järjestelemään+asioita.Rahahuolet+ovat+täyttä+todellisuutta,+koska+sitä+ei+juuri+ole+ja+pommeja+voi+odottaa+nurkan+takana,+onhan+niitä+jo+menneisyydessäkin+pitkä+rivi.Uusin+pommi,+eli+mahdollinen+rangaistus+toilailuistani+on+tiedossa+ja+sekään+ei+yhtään+helpota+tilannetta.+Kerron+sen+siis+uudelleen+ja+toivon,+ettei+se+taas+johda+tämän+aloituksen+poistamiseen.+Erehdyin+pitkän+odottelun+ja+ahdistuksen+alla+tarttumaan+viinapulloon.+Join+filmin+poikki+ja+sinä+aikana+olin+mennyt+radalle+hyppimään.+Olin+löytänyt+hylätyt+spraypullot+radalta+joita+olin+alkanut+testaamaan+ja+jäin+siitä+rysän+päältä+kii.+Siitä+ei+ole+pienintäkään+muistikuvaa,+kun+hyppelin+radalla,+saatikka+siitä,+että+olin+saanut+spraypullot+jostain+käsiini.+Ensimmäinen+muistikuva+oli,+kun+olin+jo+töhrimässä+ja+vartija+yllätti+minut+itse+teosta.+Tästä+siis+on+tulossa+rangaistus.+Vahinkojen+suuruus+ei+ollut+kovin+suuri,+mutta+tiedän,+että+töhrimisestä+on+langetettu+aika+pahojakin+rangaistuksia,+joten+mulle+voi+tulla+aikamoisen+kallis+lasku!+Mitä+tästä+opin?+Vaikka+kuinka+ahdistais+ja+seinät+tuntuisivat+kaatuvan+päälle,+en+hukuta+murheitani+enää+viinapulloon,+vaan+on+kestettävä+tämä+kaikki+loputon+tuska+ja+hyväksyttävä+se+tosiasia,+että+en+ehkä+tule+pääsemään+riittävään+terapiaan+lähiaikoina,+jos+nyt+en+koskaan.+Hyväksyttävä+se+tosiasia,+että+elämäni+on+ehkä+ainaista+rämpimistä+tästä+eteenkin+päin.
  3. Elin+nälässä+helmi-maaliskuun+tienoilla.+Kauraryyneillä+ja+nuudeleilla+elin+useamman+kuukauden,+kunnes+nekin+loppuivat.+Myös+häätö+oli+lähellä+maksamattomien+vuokrien+vuoksi.+Eli+olin+vähällä+lentää+ulos.+Tuolloin+en+tiennyt+mitään+paikallisista+leipäjonoista,+enkä+edes+matalan+kynnyksen+avautumispaikoista.+Yhdessä+ammattilaisten+kanssa+sain+luovittua+elämästäni+jonkinlaisen+ja+sain+lopulta+minulle+kuuluvia+etuuksia,+joskin+olin+menettänyt+aika+paljon+rahaa.....+joita+ei+takautuvasti+voinut+enää+saada!Edelleen+hajamielisyys,+pätkivät+aivot+yms+rasittavat+matkaani.+Tiedän,+että+niistä+voi+koitua+jatkossakin+taloudellista+epävarmuutta,+ellen+pääse+vihdoin+ja+viimein+kauan+kaipaamani+avun+piiriin.+Jotta+asiat+alkaisivat+rullaa+paremmin,+tarvittaisiin1.+Keskittymiskyky+paremmaksi2.+Paineensietokykyä+(etten+lamaannu+paineen+alla),+sekä3.+Työ,+jota+voin+tehdä+vakituisesti+ja+jolla+saa+riittävän+toimeentulon.Oma+äly+ei+riitä+näiden+asioiden+ratkaisemiseksi.+Olen+kokeillut+vaikka+mitä.+Esim+rentoutumisharjoituksia,+lenkkeilyä,+itsensä+kehittämistä,+päivien+aikatauluttamista+jne.+Vain+lenkkeilyn+ja+rentoutumisen+hallitsen.+Muissa+en.+Ja+hajamielisyys+seuraa+minua,+kuin+hai+laivaa.+Olen+myös+uskomattoman+töhö.+Mutta+enää+en+säti+itteä+omista+kommelluksista.+Mitä+nyt+käsiin+hajoaa+kallis+kahvipannu,+potkasen+varpaan+kerran+jos+toisenkin+ihan+turraksi,+astun+vahingossa+kännykän+päälle+niin,+että+lasi+hajoaa,+ja+hukkailen+ja+unohtelen+tavaroita+sinne+tänne.
  4. Ainakaan+minulla+ei+ole+ketään,+ketä+raahaisin....+Riittää,+että+raahaan+omat+luuni.+Välillä+luuni+vain+tuntuvat+niin+kovin+raskailta,+ettei+askel+tahdo+luonnistua.Perheellisissäkin+on+eroja.+Ei+kaikki+jaksa,+eikä+ole+pakko.+On+ihan+luvallista+jäädä+seuroista+pois,+jos+voimat+tai+varat+eivät+anna+myöten.+Suviseuroissa+käynnit+eivät+ole+uskon+mittari.+Ei+edes+se,+kuinka+ahkerasti+jaksaa+käydä+seuroissa.+Toki+seuroissa+käynti+tekee+uskomisesta+helpompaa.+Tiedän+monia+suurperheitä,+jotka+nauttivat+suviseuroista+ja+jaksavat+viedä+kerta+toisensa+jälkeen+kaikki+lapsensa+suviseuroihin.+Monet+perheelliset+ovat+sanoneet,+ettei+elämän+tarvitsekaan+olla+helppoa.+Jos+helppoa+elämää+tavoittelee,+sitä+tulee+niin+mukavuudenhaluiskesi,+ettei+tyydy+enää+mihinkään,+vaan+aina+löytyy+jotain,+mistä+valittaa.