miehelläni on vielä koulutus kesken aliupseerina, joten missä vaiheessa hän voi hakea rauhanturvaajaksi? voiko hän hakea kesken koulutuksen? hän ei ole käynyt mitään muuta koulua kuin peruskoulun. onko hänellä mahdollisuuksia? en halua häntä päästää sinne, mutta uhkailukaan ei auta.
jos mieheni lähtee rauhanturvaajaksi
12
1070
Vastaukset
- apuatarvinneuvoja
niin ja jos hakemus hyväksytään niin onko hänen silloin pakko mennä?
- dubb dubbbbb
Toimintavalmiuteen voi hakeutua varusmieskoulutuksen päätyttyä. Kun hakemus on mahd. hyväksytty ja kutsu sitten aikoinaan mahd. käy, niin silloinkin voi vielä kieltäytyä ottamasta jobia vastaan kun säkylästä soitetaan. Tosin, jos näin tekee useammankin kerran niin voipi olla ettei niitä puheluja sitten enää tulevaisuudessa edes tule.
Mutta, totuuden nimessä.. saattaapi olla muutama hakija siellä miehesi edellä, jos ainoa pohjakoulutus tosiaankin on peruskoulu, eikä inttiäkään ole suoritettu valmareissa.- salmari-kalmari
Joo se valmari-hommahan onkin perseestä. Ihan turha vaadittava meriitti.
- Rauta lanka
Yleensä rauhanturvaajiksi otetaan ammatti-ihmisiä, siis siviiliammatti. Rauhanturvaajiksi tarvitaan kaikenlaisia eri ammatteja osaavia ihmisiä. Rauhanturvaajat rakentavat, ylläpitävät ja huoltavat kaikki laitteet mitä rauhanturvaamisessa tarvitaan.Sen lisäksi pitää tietysti turvata rauhaa.
Jos ei ole siviiliammattia (vielä) niin sellainen kannattaa hankkia ennen kun lähettää paperit.- asdasdasdasdasdasdsa
Tosin edelliseen voin lisätä, että ei ihan kirvestä kannata kaivoon heittää vaikkei ammattiin papereita siviilissä(reservissä) löytyisikään. Itsekin keikan heittäneenä jääkäritouhuissa ihan lukiopohjalta.
MUTTA! Toki tutkintoa olisi hyvä olla ihan silläkin, ettei tarvitsisi täysin tyhjän päälle ilmestyä kotisuomeen. - ex rt-jantteri
asdasdasdasdasdasdsa kirjoitti:
Tosin edelliseen voin lisätä, että ei ihan kirvestä kannata kaivoon heittää vaikkei ammattiin papereita siviilissä(reservissä) löytyisikään. Itsekin keikan heittäneenä jääkäritouhuissa ihan lukiopohjalta.
MUTTA! Toki tutkintoa olisi hyvä olla ihan silläkin, ettei tarvitsisi täysin tyhjän päälle ilmestyä kotisuomeen.Eihän jägsteriksi tarvita mitään ammattia todellakaan. Mutta tosiaan kannattaa eka käydä koulut loppuun ja sitten katsella niitä reissuja paremmalla palkalla, jos sattuu enää iskemään.
- apuatarvinneuvoja
ok, kiitos näistä tiedoista! pelkään sitä, että mieheni innostuu lähtemään sinne, koska olen kuullut aika hurjia juttuja sieltä. Pelkään turvallisuuden ja tulevaisuuden puolesta.
- sotaleski
Eihän sinne kaikkia hakijoita hyväksytä edes koulutukseen, ja koulutuksestakin voi karsiutua pois jos ei täytä niitä kaikkia kriteerejä. Jos koulutukseen tulee kutsu ja ottaa sen koulutuspaikan vastaan, niin sitä ei enää saa perua ellei ole joku tosi vakava juttu esim. vakava sairastuminen kyseessä. Oma mies on nyt koulutuksensa puolivälissä, syyskuussa lento Afganistaniin.
Mies puhui jo ennen seurustelumme alkua että olisi joskus halukas rauhanturvaajahommiin, joten tiesin mitä on tulossa kun suhteen aloitin. En hirveästi innostunut ajatuksesta kun koulutukseen tuli kutsu, mutta koska tämä on miehen monen vuoden takainen haave, en henno kieltääkään. Ikävä on jo nyt koulutuksen aikana kova, ties mitä se on sitten kun mies on oikeasti Afganistanissa. Toivottavasti tulee ehjänä lomille ja kotiin :) - ex rt-jantteri
Siis sun miehelläsi? Paljonkos se on vanha, kun mieheksesi kutsut?
Oletteko naimisissa?
Peruskoulupohjalla pääsee hyvin rauhanturvaajaksi. Mutta pitää sinne nyt joku lähtötaso olla: Jos nyt ajatellaan että miehesi on alikessu intissä ja peruskoulupohjalta, niin epäilen hänen resurssejaan rauhanturvaajaksi, vaikka ei sinne kauheita vaadita. - VPässä
Hanki Surupuku, osta polttoarkku ja tuhkauurna valmiiksi sillä.
Sana sotilas tarkoittaa ihmisen tappajaa.
Eli kun syntyy sotatila niin sotilaat tappavat toisiaan. On vain ajan kysymys tuleeko miehesi tapetuksi eka sekunnilla vaikko vasta 5-vuoden päästä.
Totuus on tämä sotilaat tappavat toisiaan, kunnes tulevat itse tapetuiksi.
Eli vanha sanonta tykinruokaa on sotilaita kuvaava vertaus.
Pitää olla sairasmielinen ihminen, joka haluaa tappaa toisia ihmisiä ja tulla itse tapetuksi. Eli Sotilaat ovat sairasmielisiä.
PS: Olin itsekkin sotilas kunnes opin ymmärtämään Jumalan sanaa Raamattua.
Kun Jumalan Valtakunta tulee maanpäälle niin, kuin Jeesus pyysi meitä rukoilemaan ns. Isä meidän rukouksessa (Matteus 6:10). Silloin Jumala tulee vaatimaan, jokaiselta ihmisen tappaneelta tapetun veren hänen käsistään (1.Mooseksen Kirja 9:5-6). Eli Jumala tulee vaatimaan ihmisen tappajalta ,että anna minulle nyt takaisin hänet, jonka tapoit ja mehän tiedämme, että kukaan ihminen ei voi antaa Jumalalle ketään takaisin ketään, jonka on tappanut. Eli Jumala itse tulee surmaamaan, jokaisen tappajan.
Koska me kaikki olemme Jumalan omaisuutta halusittepa te sitä tai ette niin kaikki minkä te näette on Jumalan omaisuutta myös te itse (Roomalaisille 14:8), ja tappamalla ihmisen te teette verisynnin Jumalaa vastaan. - VPässä
MITÄ RAUHAN TURVAAMISTA SE SELLAINEN ON, ETTÄ OTETAAN PYSSYT KÄTEEN JA LÄHDETÄÄN TURVAAMAAN RAUHAA?
JOS PYSSYT OTETAAN KÄTEEN NIIN, KYLLÄ SILLOIN OLLAAN MENOSSA TAPPAMAAN EIKÄ RAUHAA TEKEMÄÄN!
AJATELKAA NYT JÄRKEVÄSTI!
VAI ELÄTTEKÖ NIIN SOKAISTUINA ETTETTE KYKENE ENÄÄ JÄRKEVÄÄN AJATTELUUN? - märymäry yhyhy
Rt-hommissahan pyssyt on ihan ääritilanteiden varalta, koska ei voi tietää mitä tapahtuu. Todellakin pyssy voisi olla vyöllä, mutta rynsesterin kantaminen on tyhmää SAINT-totumusta. Rynkyt deffuun vaan takaloosteriin ja käsiaseet vyölle -niin ne on muillakin oikeaillakin armeijoilla.
Mutta syuomalainen rt-mieshän käy 12 kuukautta napsimassa valokuvia feispuukkiin ja se on se anti niiltä reissuilta. Lähtöpäivänä sitten itketään krokotiilinkyyneliä ja muutamilla persenaamolla elämä pysähtyy siihen, kun saavat ensimmäiset kaverisuhteet solmittua elämäänsä. Mutta hei; eihän se muiden vika ole kun joku on mulku ja ei ole siksi kavereita, vaan pitää jäädä itkemään, soittelemaan ja facebookkia päivitteemään ja tiiraamaan entisten rt-pellekavereiden perään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih364686Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4811413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59830
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.47736Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707