Hei,
meillä on sekarotuinen koiranpentu, jossa terrieriä. Pentu näykkii lahkeita, käsiä ja muita koiria leikkiessään. Miten saada tämä käyttäytyminen pois? Pentu nyt 3,5 kk vanha.
Koiranpentu näykkii
4
147
Vastaukset
- fdhgjkuu
jos tietämys on noin nollaa niin koirakirjojen haku kirjastosta hetimiten.
:)
Niistä saatte tietää pentujen käyttäytymisestä ja kouluttamisesta. - terrulainen
Kyllä se pureminen siitä loppuu, mutta omien kokemusten mukaan se on vaan siedettävä pentuaikana. Toki pitää kieltääkin, mutta ei kannata heittää kirvestä kaivoon ja ajatella, että koira on tottelematon sekopää. Kun hampaat on vaihtuneet, pitäis alkaa hellittämään pahin puruinto.
- apua?
Joo, olen lukenut monta kirjaa aiheesta, että ei heti tarvitse tuomita :)
Olen ottanut niskasta kiinni ja sanonut ei, olen huutanut aii ja jättänyt huomiotta, ja olen myös selättänyt, mutta mikään ei tunnu auttavan. Nyt käytössä suihkepullo, joka tuntuu auttavan. Koira lähtee heti pois, ja on myös sitten rauhallisempi. Puremis into on ehkä kova, koska tietääkseni hampaat kohta alkavat vaihtumaan? Ollaan harjoteltu lelulla Irti käskyä, ja lelun kanssa alkaa sujumaan, varmaan kohta myös käsien ja lahkeitten kanssa.- viiia34
Jos opetat pentua noin niin ei ihme sehän vain yllyttää sitä. Ja menee enemmän leikiksi ja haastetappeluksi.
Terrierit vastaa haasteeseen aina.
Ärähdät vain ein tiukasti ja laitat koiran pois. ja niin monta kertaa että oppii ja rauhallisin elein.
Ja tuo selättäminen ihan turhaa koiria ei tarvi selättää vaan ohjata ja kouluttaa.
lue uudestaan kirjoja mutta älä sieltä täältä. Esim Anders Hallgren on hyvä pentua aatellen. Pehmeä ja johdonmukainen koulutus hänen opilla olen pärjännyt itse. Myös cesar miller kun puhutaan sosiaalistamisesta muiden koirien kanssa. Silloinkin toimitaan pehmein keinoin ja opetetaan jo pennusta hyvään sosiaalisuuteen. Jan fenell ja tuire kaimio. Katso myös kouluttajan vuosi menetelmät on muuttuneet koiraa paremmin ymmärtämiseksi ja tuo vanha luulot pois mentaliteetti on hävitetty romukoppaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1624133Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372443- 1552141
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 801292
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241250Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311139Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441102Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.100908Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115840