uinticooper!

dd

Meillä on edessä 6 minuutin uinticooper (minicooper?) ja haluaisin tietää kuinka paljon pystyy keskiverto uimari uimaan siinä ajassa... :)
plus meillä on myös edessä 1000 m uinti, kuinka kauan siinä mahtaa mennä keskiverto uimarilla?

6

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uinti on niin paljon tekniikkalaji, että riippuu uintityylistä ja taidosta paljonko matkaa tulee.

Aikanaan Kenneth Cooper itse oli laskeskellut taulukkoja, jossa otetaan huomioon ikä ja sukupuoli. SUH ja muut tuntuvat olevan vähän pihejä julkaisemaan taulukoita netissä, mutta esim.

http://www.kunto.fi/@Bin/252964/cooperinuintitesti.pdf

on SUH:n kääntämä taulukko (oudot matkat, kuten 720 metriä, johtuvat siitä, että alkuperäinen Cooperin taulukko on jaardeissa, 1 yard = 0,9144 m). Puolicooperissa tietysti jaetaan tulostaulukko kahdella, ehkä vähän voi pyöristellä ylöspäin täysiin altaanmittoihin.

Nopeasti nuorten poikien taulukosta extrapoloiden, jos 12 min on yli 720 m, niin uintivauhti on yli metri sekunnissa. Tällöin kilometriin menee noin 17 minuuttia. Nopealla harrasteuimarilla kilsa menee vapaauintia alle vartissa (huippu-uimareilla alle kymmenessä minuutissa).

Rintauintiin löytyy lontoonkielinen kuntouimareille mitoitettu taulukko:

http://www.swimmersden.com/TechnicalTips/SwimCooperTest.htm

• Tsoni Veismulleri

Mä vetäsen 1000 meetrii suurinpiirteen 10 minsassa. ja koopperissa menee 1200 metriä ... Mä oooon Tarzzzaann

• uimaope72

riippuu taustasi- jos tekniikka kunnossa ni paljon
      tsoni vetäsee 1min / 100m hiukan epäilen

• En ole ammattikalastaja, joten en tiedä, miten nopeasti troolia yleensä vedetään...

• uimaope72

no jos eräs joka väittä uivansa 12min tuon ni olisi se- vauhdissa ja puolimatkassa
      Se mikä nopeus riippuu taustasta ja tekniikasta.
      Oma cooperin testin tulos 1000m vaparilla ja sen kun jakaa ni saa vauhdin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6244
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5743
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3234
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2600
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1856
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1759
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe