Kahden kuukauden putki

McKaveri

kaikki alkoi vähitellen avioeron jälkeen jokunen vuosi sitten ja nyt viime aikoina se vaan karkasi masennuksen takia käsistä. Nyt olen ryypiskellyt kaksi kuukautta lähes yhteen putkeen yhdessä vaiheessa oli viikon tauko. Päivät menee juodessa ja nukkuessa. Työpaikkakin meni tämän takia, ja varmaan menee terveyskin ja olen alle 30 vuotias:(..päivässä menee 12-25 kaljaa tai väkevää puolesta litrasta litraan. Huomaa että kroppa kovilla kun väsyttää niin paljon, unta olen sentään saanut ja ruokaa muistanut syödä. Mutta minua pelottaa ne vireoitusoireet jotka seuraa kun lopetan..

38

5702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertaistukea tulee

Ajat alas hissun kissun, vältät sillä vieroitusoireet. Pahimmassa tapauksessa lekurille, määräävät sopivat tropit.

Mutta hae ongelmaasi hoitoa joka tapauksessa.

• eilääkäri

Mutta troppeja vain sellaiselta lääkäriltä joka ymmärtää alkoholismia.

• Anonyymi
        eilääkäri kirjoitti:

Mutta troppeja vain sellaiselta lääkäriltä joka ymmärtää alkoholismia.

Sopiva lääkinnällinen annosta on 17 pulloa vuorokaudessa sillä suurempi määrä olisi alkoholia.

t. nuori lääkäri

• McKaveri

Nukkuessa tulee vieroitusoireita, kauhea hiki puskee päälle ja saa outoja sätkyjä ja unet on myös ihan outoja ja herätessä saattaa hetken olla sekaisin mikä oli unta ja mikä ei kun ne sekoittuu siinä humalaisen unessa toisiinsa. Kuten tuossa illalla otin tunnin torkut ja heräsin niin etsin olematonta esinettä hetken verran joka taisi olla unessa ennen kuin tajusin että ei sellaista esinettä olekkaan:)

• -000

Kahden kuukauden putkesta ei hevillä toivuta. Itse olen juonut vielä paljon pitempiä putkia kunnon etunojassa, ja tiedän, että edessäsi on eläimelliset vieroitusoireet.
        Kannattaisi hakeutua A-klinikalle, josta saa tropit mukaansa kolme kertaa, niin pääsee pahimman yli. Kolmen päivän kuuri tosin on vähän.
        Toinen vaihtoehto on mennä klinikan kautta katkolle, jossa saa viikossa itsensä parempaan kuntoon.

http://www.a-klinikka.fi/yhteystiedot/suomen-kaikki-a-klinikkatoimet-paikkakunnittain

• tyrkyttäjät

Joo kannattaa aloittaa lääkkeet niikuin yllä olevat mainostaa.
      Ja kohta huomaat olevasi tosi kusessa lääkeiden ja viinan kanssa.

Oikeasti mene katkolle ja sitten jonnekkin hoitoon JOSSA EI TARJOTA LÄÄKKEITÄ NE EIVÄT OLE RATKAISU.

• 20

Hei, olen holistionainen. Molempien kanssa samaa mieltä, mutta enemmän tämän lääkkeiden käyttäjän suhteen. Vastahan meillä meni nuori Amy. Lääkäri KIELSI lopettamasta alkon käyttöä yhtäkkiä... Ja nainen kuoli. Kyllä elämän valitseminen on tärkeämpää kuin se, että joku sanoo, ettei pillereitä. Kuinka sujuu sokean kävely ilman keppiä? Yhtälailla apuna VIEROITUKSIIN on lääkkeet. Kunhan ne ei jää päälle. Tietyt ihmiset ovat sitä mieltä, että lääkkeet ei sovi... Mutta onhan se nyt 100 kertaa parempi kuin kuolema. Kenellä on varaa leikkiä lääkäriä? Silläkö, joka 20v raittiuden jälkeen tuumaa kaveristaan "mitä minä sanoin". Vai se, joka on lääkkeiden avulla vierottunut ja katsoo 20v raittiina ollutta toveriaan, joka kuitenkin kuoli "mitä minä sanoin"?

• olin putkijuoppo

Kyllä ne lääkkeet auttamista varten ovat. Jos sätkyilee deliriumissa, uni ei tule ja olo on karsea, on riski siitä, että korkki narahtaa uudelleen. Turhaan niitä bentsoja kavahdetaan. Nyt on kyse siitä, että putki on ajettava alas, ei sekakäytöstä.

Eli aloittajan vaihtoehdot ovat joko putken katkaisu loiventamalla, hyvinkin muutamien päivän ajan. Tai jos se ei onnistu niin kerralla poikki ja lääkitys tueksi.

• Hah.

Suksi vittuu aa- lainen paskanjauha jakelemasta täällä typeriä neuvojasi vittu aa-lla ja sen opeilla ei ope luin haitallisia vaikutuksia ihmisen paranemiseen, vittu eihän teillä ihmiset edes saa parantua, että seurakunnassa riittää ainaisesti alkoholismista toipuvia uskonsisaria

Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
        Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:

http://piv.pivpiv.dk/

• ?
        Hah. kirjoitti:

Suksi vittuu aa- lainen paskanjauha jakelemasta täällä typeriä neuvojasi vittu aa-lla ja sen opeilla ei ope luin haitallisia vaikutuksia ihmisen paranemiseen, vittu eihän teillä ihmiset edes saa parantua, että seurakunnassa riittää ainaisesti alkoholismista toipuvia uskonsisaria

Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
        Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:

http://piv.pivpiv.dk/

Mitäs täällä itket ja kenelle kirjoitit?

• ======
        ? kirjoitti:

Mitäs täällä itket ja kenelle kirjoitit?

Se ei enää erota, mikä on A-klinikka ja AA..
        Sen verran sekaisin.

• McKaveri

En halua käyttää lääkitystä vaan selviytyä ihan itse..yritän hitaasti loiventaa ja että vähitellen saisin asiat kuntoon:) Minä olen aika itsepäinen että kun lopulta jotain päätän se myös pitää..Tämä on vielä ensimmäinen tälläinen putki joka johtui masennuksesta..ja lopulta se johti tähän putkeen..mutta minua juuri pelottaa viinakramppi ja delirium, mutta onneksi olen syönyt ja nukkunut, niin ne kuulema ainakin vähentää sen riskiä:)..Yksi asia vain johtin toiseen..

• näin on

Juomasi määrät eivät ole vielä hirmuisen suuria. Luulen, että tuosta selviää parin päivän loiventamisella. Tietysti tueksi kandee benzoja ottaa, jos niitä saa.

• Hah...

"(..päivässä menee 12-25 kaljaa tai väkevää puolesta litrasta litraan."

Kokeilepa itse nykästä kaksi kuukautta tuohon tahtiin kysyjän malliin, ja tule sitten puhumaan, että selviää parin päivän loiventamisella...
        Taidat olla aivan amatööri alalla?

• McKaveri

Yritän loiventamisella:) Ja kun ei kuitenkaan ole tullu aikasemmin tällä tavalla otettua, mutta epäilen että masennuslääkkeet jotenkin laukas tämän:(.. Useimmiten ne kaljat jäänyt alle 15 pullon päivässä...

• alkoholistin läheine

Suosittelen menemään A-klinikalle.
      Meinaatko, että elimistösi kestää kauankin tuollaista kaljan juomista?
      Sisäelimet sulla kohta poksahtaa ja se on good bye sitten.
      Haluatko juoda itsesi hautaan?????
      Haimatulehdus esim. todella vaarallinen.
      Jotkut kuolleet ensimmäiseen tulehdukseen.
      Jos on kerran saanut haimatulehduksen, sen jälkeen ei sitten enää kaljaa yhtään!
      Nyt heti aamulla A-klinikalle!!!
      Ajattele sentään sun läheisiäsi, miten he kärsii sun juomisestasi!
      Se on kuule rankkaa katsella, kun joku tuhoaa oman elämänsä(sekä läheistensä elämän)alkoholilla, eikä sille mene järki perille, vaikka sanoo, että Sun täytyy Lopettaa juominen!

• Sinulla on

tyypillinen alkoholistin läheisen meuhkaava ja syyllistävä asenne, koska olet itse alkoholistiläheisesi traumatisoima. Olisi parempi, että pidättäytyisit meuhkaamasta alkkareille, koska se saa heidät vain kovempaan muutosvastarintaan.

Aloittajalla on motivaatio ja suunnitelma lopettamiseen. Hän tarvitsee vielä kuitenkin jotain korvaavaa elämän sisältöä juomisen tilalle, muuten se alkaa uudestaan kun tyhjä hetki ja masennus koittaa. Riippuvuus on aina riippuvuus, se vain muuttaa muotoaan. On parempi olla koukussa esim. liikuntaan kuin alkkariin. :(

• holistihan se...

Siinäpä se, KUKAAN ulkopuolinen ei voi holistille sanoa : LOPETA SE JUOMINEN!
        tai siis voi sanoa, tottakai, mutta mitään merkitystä sillä ei ole.
        Juovan holistin täytyy haluta siitä viinasta eroon oman itsensä, ei kenenkään toisen takia. Jos lopetus tapahtuu esimerkiksi lasten takia, on vaarana ratketa uudelleen paljon suurempi, kun jos lopettaa koska itse sitä haluaa.

Suosittelisin käymään tk-ssa hakemassa a-vitsku piikin, ja hommata vertaistukea, koska se on parempi tuki ja apu, kun ykskään pilleri taikka katko paikka

• Ei näyttämisen halua
        holistihan se... kirjoitti:

Siinäpä se, KUKAAN ulkopuolinen ei voi holistille sanoa : LOPETA SE JUOMINEN!
        tai siis voi sanoa, tottakai, mutta mitään merkitystä sillä ei ole.
        Juovan holistin täytyy haluta siitä viinasta eroon oman itsensä, ei kenenkään toisen takia. Jos lopetus tapahtuu esimerkiksi lasten takia, on vaarana ratketa uudelleen paljon suurempi, kun jos lopettaa koska itse sitä haluaa.

Suosittelisin käymään tk-ssa hakemassa a-vitsku piikin, ja hommata vertaistukea, koska se on parempi tuki ja apu, kun ykskään pilleri taikka katko paikka

"Juovan holistin täytyy haluta siitä viinasta eroon oman itsensä, ei kenenkään toisen takia."

Juuri noin, ja jos haluaa noudattaa tuota periaatetta kirjainmellisesti, niin siinä tapauksessa omavoimainen raitistuminen on paras ratkaisu.

• holistihan se....
        Ei näyttämisen halua kirjoitti:

"Juovan holistin täytyy haluta siitä viinasta eroon oman itsensä, ei kenenkään toisen takia."

Juuri noin, ja jos haluaa noudattaa tuota periaatetta kirjainmellisesti, niin siinä tapauksessa omavoimainen raitistuminen on paras ratkaisu.

omakohtaisesta kokemuksesta ja monien holistien puolesta voisin sata varmaksi sanoa, ettei yksikään alkoholisti pysty täysin omavoimaisesti alkosta eroon pääsemään.

• Kännissä on kivaa.
        Ei näyttämisen halua kirjoitti:

Miksi siitä pitäisi eroon päästä ?

• Jalo Leijona:)

Mulle tuli mieleen tälläinen tyhmä juttu, mutta jos käy sieltä jostan a-ryhmästä lääkettä katkasuun kirjaako ne sen potilasrekisteriin? Eikö sen pitäis just olla anonyymi?

• selville vesille

A-klinikat ja AA-ryhmät ovat kaksi hyvin eri asiaa. Katso googlesta, mitä ne ovat.

• -----------)

Joo, sekoitat totaalisesti A-klinikan ja AA:n.
        Lääkkeitä ei saa kuin A-klinikalta, ja niitä ei kirjata mihinkään yleiseen rekisteriin, eikä sillä ole yhteyttä yleiseen terveydenhuoltoon.
        Anonyymejä ryhmiä on AA:ssa.

• Jalo Leijona:)

Eli ne ei näkyis minun terveystiedoissa jos kävisin lääkkeet?A-klinikalta Tiedän että pitää olla selvä kun ne hakee..Mutta onnea aloituksen tekijällä ja kyllä se siitä!:) meitä on monta jotka sortunut tähän:)

• viinan viemää
    • yksi vielä...

Minä aikoinani harrastin ryyppäämistä ja yks päivä ajattelin että nyt lopetan ja lopetin kerralla. No, iski delirium tremens, löysin itseni suljetulta psykiatriselta osastolta. Tonttuja hyppi joka nurkasta silmille ja jälkeenpäin kuulin että olin saanut ainakin 2 epileptistä kohtausta, naamassa monta tikkiä enkä itse muista mitään. Elikkä jos loiventaminen vain onnistuu niin on parempi kuin yhtäkkinen lopettaminen paitsi jos menee "katkolle" jossa saa bentsoja. Hoitamattoman delirium tremenssin kuolleisuus on jopa 10%! Mutta kyllä se loiventaminen on tosi vaikeaa ainakin omasta mielestäni, kusee koko homma koko ajan, "jos nyt vielä yksi, mitä se haittaa?"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Delirium_tremens

• rfhfhfh

Miten pitkään olit juonut?..

• trolololooo

höpö höpö. Vai oli sulla kahden kuukauden muumilimsa putki.

• truyhkhgkhk

Jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa pidä turpasi kiinni..

• McKaver

Olen loiventamalla päässy ihan hyvin kuntoon tällä hetkellä:) Ainoat vieroitusoireet on yölliset kauheat hikoilut ja ne oudot herätykset ja sätkyt..mutta ihan hyvin menee ja maanantaina menen lääkäriin ja jos jotain kiinnostaa voin kertoe mitä sen jälkeen on tapahtanu:)

• sitä samaa

käy a-klinikalla ja pyydä katkaisuun, siell on ammattiapu, myös lekurit.

ulkoile mahdollisuuksien mukaan, lue mielekästä, katsele elokuvia, sellaista peruselämää ilman alkoa.

• KatkaistuPotilas

Vanha ketju mutta pakko oli tulla kirjottaa, kuten ite aikoinaan yli 2kk päivästä päivään, välillä yöstä yöhn join. Että oli elimmistö KOVILLA jumalauta ja mikä krapula tuli, ite välttelin lääkkeitä , yritin loivaa laskua mm silleen että JOiN laatikollisen olutta kahen päivän aikana, mutta kolmantena vai neljäntenä ku luuli että tästähän selvis ilman kummempaa ni PAM viinakramppi , eikun lekuriin - lekurista katkolle 3päivän tarkkailuun ja lääkitys kohilleen , hoito kesti 10päivää kolme niistä vietin "eristyksissä" juuri delirium riskin ollessa suuri, koska harhaisuutta alkoi ilmetä.
      Mutta ei tollasiin kuureihin oikein muu AUTA kuin AMMATTIAPU.

• Kauha vailla vertaa

Vain orthexin sininen muovilöylykauha auttaa putken kuin putken katkaisemiseen!

• Kävin paskalla, aiva

Kävin paskalla, aivan mustaa savea lensi, haju hirvittävä!

• Anonyymi

Aloitin tämän putken aikoinaan..

• Anonyymi

Minä olen itsekkin joskus juonut useiden kuukausien putkia. Ja kun ne yritti lopettaa niin sairaalan kautta ne päätyi joka kerta. Vieroitusoireet oli sitä luokkaa että oksat pois.
      Ja kyllä olen kokenut Sekä deliriumin että krampit.

Pitkiin pitkiin auta muu kuin nestemäinen diapami.

Katkolla antoivat aina 4vrk lääkkeitä.

Mulla loppui nuo putki juomiset juuri sen takia kun ei enää pää kestänyt. Piti vain ensin selvittää syy juomiseen yms. Sitten se jäi.
      Tai eihän se ole koskaan pysyvästi jäänyt mutta PUTKET jäi.

Nykyisellään saattaa mennä Max 1/2vrk Alkoa ja sit saattaa mennä yli 6kk selvinpäin. Eipä ole ikävä niitä paska oloja mitä tuli kun joi viikosta ja kuukaudesta toiseen. Ja sellaisia juojia on paljon Suomessa mitkä lopettaa putket vasta kun naulat arkkuun kolahtaa

• Anonyymi

Reilun viikon kunnollisen juopottelunkin jälkeen voi tulla tosi kovakin paniikki, sekoamisen pelko, kovaa ahdistusta, ym. sellaista. Sekoamisen/kuoleman pelko voi lähennellä sietämätöntä. Ja yöunien kanssa on kaikkein varmimmin monenlaisia ongelmia luvassa. Ei ole helppoja öitä luvassa todella. Ja 112soitto tulee eteen usein sen paniikin takia. Etkä voi tietää sitä, milloin tuleekin se todellinen hätä, kun haima alkaa oireilemaan. Sitten onkin se lähtö sairaalaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7124
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6574
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3594
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3120
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2774
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2552
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2106
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1977
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1840
    Aihe