Tehari baotian skodeen?

milan nuovo

minkäs merkin tehari tähän käypi? oisin ostamas teharii ja isontamas suutinta ja isontamas imu ja pako aukkoja..

8

2960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • San Remo

      Ei 4-tahtiseen vaikuta tehari yhtään mitään. Turhaan yrität mitään. Tee suoraputki isommasta putkesta ni toimii.

      Katsos kun:
      2-tahti tehari = TEHOJA
      4-tahti tehari = ei MITÄÄN
      4-tahti avarretut imu/pakoaukot ja/tai suoraputki = TEHOJA

      • asdas

        jos ei sinun pellen mielestä 4-tahtiseen vaikuta tehoputki,eihän kukaan laitakaan 2tahtiseen mitoitettua putkea 4tahtiseen vaan sille on tehtävä omanlaisensa,sinähän aika insinööri taidat olla kun muita neuvot,minkäs takia tehtaat tekevät esim honda crf nelitahtiin tehoputkia ja motogp pyöriin,eikä ne oo mitään suoria putkia.


      • milan nuovo
        asdas kirjoitti:

        jos ei sinun pellen mielestä 4-tahtiseen vaikuta tehoputki,eihän kukaan laitakaan 2tahtiseen mitoitettua putkea 4tahtiseen vaan sille on tehtävä omanlaisensa,sinähän aika insinööri taidat olla kun muita neuvot,minkäs takia tehtaat tekevät esim honda crf nelitahtiin tehoputkia ja motogp pyöriin,eikä ne oo mitään suoria putkia.

        siis myydäänhän moposportissakin tehoputkija skootteihin ja siellä sanotaan että ne lisäävät tehoja... mutta minkä merkkinen ja mallinen käy tuohon?


      • pakarinen
        milan nuovo kirjoitti:

        siis myydäänhän moposportissakin tehoputkija skootteihin ja siellä sanotaan että ne lisäävät tehoja... mutta minkä merkkinen ja mallinen käy tuohon?

        Orginaali pakoputkesta saa "teharin" kun ottaa sisältä vaimennuksia pois ja isontais pakoputken ulostuloaukkoa.


      • gsx-r
        asdas kirjoitti:

        jos ei sinun pellen mielestä 4-tahtiseen vaikuta tehoputki,eihän kukaan laitakaan 2tahtiseen mitoitettua putkea 4tahtiseen vaan sille on tehtävä omanlaisensa,sinähän aika insinööri taidat olla kun muita neuvot,minkäs takia tehtaat tekevät esim honda crf nelitahtiin tehoputkia ja motogp pyöriin,eikä ne oo mitään suoria putkia.

        kyllä hyvin monet tehtaat niitä jälkiasennus(tehoputkia) valmistaa, minun 1000gikserissä on jo kolmas (teho)putki menossa, tehoputken nimellä niitä tosiaan myydään,koska se kuulostaa hienommalta, sen tehon kanssa on sitten vähän niin ja näin,jos sitä lisää tulee, niin käytössä sitä ei havaitse, dynossa muutaman hevosvoiman eroja niissa on, mut minkä huipputehossa voittaa, sen saattaa väännössä menettää, tehtaan orkkisputki on yleensä helvetin hyvä kompromissi, melun ja kulkemisen välillä


      • stalker
        gsx-r kirjoitti:

        kyllä hyvin monet tehtaat niitä jälkiasennus(tehoputkia) valmistaa, minun 1000gikserissä on jo kolmas (teho)putki menossa, tehoputken nimellä niitä tosiaan myydään,koska se kuulostaa hienommalta, sen tehon kanssa on sitten vähän niin ja näin,jos sitä lisää tulee, niin käytössä sitä ei havaitse, dynossa muutaman hevosvoiman eroja niissa on, mut minkä huipputehossa voittaa, sen saattaa väännössä menettää, tehtaan orkkisputki on yleensä helvetin hyvä kompromissi, melun ja kulkemisen välillä

        kyllä se 4-t skootterissa vaikuttaa, koska oma putki on jostain kuristettu! mutta ei nelarissa tehari vaikuta läheskään nii paljoo ku 2-t!!!!


      • tehari
        stalker kirjoitti:

        kyllä se 4-t skootterissa vaikuttaa, koska oma putki on jostain kuristettu! mutta ei nelarissa tehari vaikuta läheskään nii paljoo ku 2-t!!!!

        Faktaa.
        2t koneissa teharilla on tehtävänä pitää pientä vatapainetta, eli myös pakoputken puolelta virtaa sylinteriin palamatonta bensaa siinä vaiheessa kun ylösvirtaus kanavat on jo männän peittämänä.

        4t koneissa yksi sylinterisessä suora avara putki on paras tehojen kannalta. alaväännöt kyllä kärsii hiukan. Isommissa 4t koneissa esim auton moottorissa peltipakosarjalla (tehoputki) luodaan putkeen alipaine (eli kun yksi sylinteristä tynnetään pakokaastut pihalle niin se imee samalla muille sylintereille meneville putkiin alipaineen), jolloin pakokaasun virtaus saadaan toisi jouhevaksi. yksi sylinterisessä tuo on mahdotonta.


      • Anonyymi

        urpo vastapaine ja kuristava putkenpää syö tehoja ns pullonkaula. ei nelari mitään paisuntasäiliöä tarvitse jos pako vena 22mm nii ulostulo vakioputkessa 16mm niin kuristaa varmastik


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6344
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5813
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3274
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2670
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2574
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2238
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1926
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1789
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1737
    Aihe