WC-pöntön raikastajat

Byddy Raicas

Eikö noihin pytyn reunalle laitettaviin raikastimiin muka ole keksitty tänä ympäristönsäästövoihotuksen aikakautena alkaa myymään pelkkiä "täyttöpatruunoja", ei ole ainakaan silmään käynyt? Äkkiähän tuollaisen napsaisee auki ja sujauttaa uuden "saippuan" sisään, joutuuhan sen palasen muutenkin ottaa pois ja kuoria muovista ennen käyttöönottoa. Eikä roskis täyttyisi tyhjistä muoviraikastimista joita joutuu muutenkin vaihdella parin viikon välein.

Vai onko kyse nyt niin naurettavasta asiasta kuin "hyi yök"...

11

1083

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huuhaata,

Ympäristöä ajatteleva ei käytä mitään raikastimia!

• Envi Ronment

Liekö väliä kippaileeko sinne pönttöön säännöllisesti pesuaineita vai laittaako raikastimen reunalle joka ajaa saman asian...

• vihreä.

No eipä sinne pesuainettakaan tarvitse kaataa. Harjapesu riittää.

• Das Pönt

Jaa, kummasti vaan alkaa se pöntön pohja värjäytymään keltaiseksi kun aikansa vetelee kusia pikkuhuuhdonnalla, eikä se pelkällä harjalla lähde.

• täystollo

Koko "raikaste" on kierrättäjän unelma. Saksalaisella kemian tehtaalla jää ongelmajätettä, jonka hävittäminen on vaikeaa ja kallista. Suomalainen kierrättäjä kierrättä moskan jäteveden mukana. Loistava keksintö. Ydinjätteille voisi kehittää samanlaisen kierrätyssysteemin.

• ydinjätteet pönttöön

Aika kätevä olisi pieni uraaninappi tosiaan pöntössä. Ei olisi bakteereita eikä pöpöjä!

• -suopa

Mäntysuopa on hyvä WC-pöntön pesuaine. Ei tarvitse muita raikastimia. Pöntön kun pesee säännöllisesti, hyvä tulee, luontoa säästyy.

• infoa

Ilmanvaihto kuntoon, sillä se p...nhaju lähtee. Ei sitä peitellä kannata. Jos nyt haluaa niota wunderbaumeja vessassa käyttää niin ne muovit voi laittaa energiajätteeksi.

• 14+17

Raikastimien täyttöjuttuja on ainakin sellaisella merkillä kuin Wc-kukka. Pyöreä kiekko jossa kukanomainen kuva keskellä, saatavissa 2-3 eri tuoksua. Ei tosin käy kuin siihen omaan alkuperäiseen pidikkeeseensä. Saatavissa liki joka marketista.

• Osta voimakkaan

tuoksuinen palasaippua. Tuoksu leviää koko vessaan käsiä pestessä, ja säästyy sekä wc-raikastimen että saippuan muovipakkauksilta.

• pesu raikastaa

Minulla on 4 litran IDO -pönttö, ollut nyt vuoden.

Pissin jälkeen riittä ihan hyvin käsienpesuvesi, pesen käteni juoksevan hanan alla, > mutta lavuaarissa on vati johon vesi menee.

Sama kakan jälkeen, vedän vielä veden. Minulla on halpaa astianpesuainetta tuoksuu sitruunalle, sitten sitä muutama tippa ja harjaus, vettä laitan vain jos veden pinta laskee harjatessa, silloin laitan vettä suihkulla pönttöön karanneen tilalle. Sitruuna tuoksuu raikkaalle.

Olen koko päiväinen kotona elävä, tuolla säästän vettä n. 4-5 säiliöllistä vrk. Edellinen WC -pönttö oli 10 litraa vesi laskuni putosi huomattavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7174
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6685
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3644
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3150
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2794
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2592
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2126
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1997
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1910
    Aihe