Missä viipyy Varkausvisiot. Kun katsoin lauantain Savonsanomia niin siinä oli monta visiota Kuopioon. Siinä olisi hiukan esimerkkiä päättäjille noilla ihmiset alkaa uskoa tulevaisuuteen ja houkuttaa yrittämään. Pelkkiä asemakaavoja ei kannata esitellä ne ei johda mihinkään. Siinä Navitas kehitykselle haastetta.
Varkaus visioita
23
289
Vastaukset
- ??
Vastahan sinä itse hehkutit uusista visioista
"Kunhan nämä uudet visiot Varkauden kaupungin taholta ovat toteutuneet ei StoraEnson tekemiset ole enää niin merkittäviä. Eteenpäin mennään sanoi mummo lumessa."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10193660
mitkä visiot on nyt 10 päivän aikana haudattu ?- TeuvoKo
Aivan totta. Mutta jos bruno2 olikin juuri herännyt nähtyään jonkun ihmeellisen unen Varkauden visioista eikä enää muistakaan sitä.
- sdrythtry
kyllä truuno tietää
No te edelläkirjoittaneet ette näköjään ymmärrä mitä visiot on katsokaa lauantain SS niin siitä hieman valaisee teitä ymmärtämään ja viisastumaan.
- iitintiltu,,
valitan, ei tule kuin hesari.
Läpyskää ei ole tullut enää vuosiin.Hesarissa on vielä enemmän pk-seudun visioita ja varmaan siksi olet niitä nähnyt. Kaikista uusista suunnittelluista alueista on kolmiuloitteisia kuvia. Kun ne on kuin valokuvia valmiista ne saa ihmiset kiinnostumaan ja luo uskoa tulevaisuuteen.
- OnseVideo
Varkaudelle on tehty neljä ( 4 ) eri versioita / visioita arkkitehdin mukaan ja ne on netissä nähtävillä...
Olen itse lukenut ne ja hieman jäi kansalaisen " arki " puuttumaan ja siten varmaan 24.000 asukkaalla on vielä mahdollisuus täydentää niitä ennen toteutumista. - *::*Tarkkailija
OnseVideo
Tarkista tuo asukasluku, vai oletko jo niin iäkäs henkilö
ettet pystyy seuraamaan aikaasi.- OnseVideo
Mistä sen voi tarkistaa ? Olen itse jo yli 70 %
Haluaisin nähdä samalla ikäpyramidin ja miten on eri ikäisiä töissä % sekä lapset % / eläkeläiset % !
Miten paljon vähenee verotuotot jos Stora Enso irtisanoo taikka vähentää !
Kiitos jo etukäteen
- gobnobn
Truunu taitaa tarkoittaa suunnitelmia. Visio on näky(harha) ja lainasanana suomen kielessä tulevaisuuden näkymä. Siis jotakin,jonka pohjalta suunnitelmia aletaan tehdä.
Savon Sanomissa harvemmin on visioita, vaan kyllä ne ovat jo suunnitelupöydältä lähteneet. Viimeisimpiä on Niiralanmontun hotelli ja kylpylä, jäähallin laajennus ja parkkitalon rakentaminen. Suunnitelma on jo osaksi rakenteilla,koska siihen kuuluva poliisi- ja oikeustalon laajennus on käynnissä. Tuo Kuopion juttu ei pidä paikkaansa poliisitalon laajennusta ollaan siirtämässä ehkä jopa sitä ei koskaan tulekkaan. Siinä lauantain SS:ssä ei ollut kyse noista. Varkauden osalta visiot joita on olemassa on opinnäytetyö ei markkinointia varten tehty. Oikea visio on sellainen jossa kaupunki keskeisiä paikkoja markkinoi hienoilla kolmiulotteisilla kuvilla. Tässä vielä pari hyvää esim. Tampereen asemanseutu Helsingin Pasila siinä mallia näin muualla meillä vain nukutaan. En kadehdi Välimäkeä kun sille ei anneta kunnon eväitä mitä myydä.
- We have a Troubler
Eikö Kuopion poliisitalo jo kerran jäänyt / pantu kiinni siellä olevasta / asuvasta " homeesta " ?
Onko järkevää keskittää kaikkia toimintoja Kuopioon jos vaikka taas samainen home ottaa talon haltuunsa ja siten häiritsee poliisin työskentelyä ?
Varkaudessa olevat oikeustalo rakennettiin juuri ja siihen ei ole kukaan suostunut muuttamaan - joten täytyy kysyä että tietääkö kukaan paljon tälläisiä rakennuksia on Pohjois Savossa ?
Toisaal pidetää tyhjänä ja toisaalla taas korjataan huonon ilmapiirin takia ? - lfkö.hkh
We have a Troubler kirjoitti:
Eikö Kuopion poliisitalo jo kerran jäänyt / pantu kiinni siellä olevasta / asuvasta " homeesta " ?
Onko järkevää keskittää kaikkia toimintoja Kuopioon jos vaikka taas samainen home ottaa talon haltuunsa ja siten häiritsee poliisin työskentelyä ?
Varkaudessa olevat oikeustalo rakennettiin juuri ja siihen ei ole kukaan suostunut muuttamaan - joten täytyy kysyä että tietääkö kukaan paljon tälläisiä rakennuksia on Pohjois Savossa ?
Toisaal pidetää tyhjänä ja toisaalla taas korjataan huonon ilmapiirin takia ?Oli siitä osa aikansa kiinni kosteusvaurioiden takia. Huonosta ilmapiiristä en ole kuullutkaan. Se laajennus on käynnissä ja tilat syytttjille pitää olla valmiina keväällä -13. Samoin alueen muut hankkeet ovat virkakierroksella. Onhan se pojois-Savon ylivoimaisesti useiden mediassa mainittu paikka. Siis Kalpan kotiluola Niiralan montussa. Siellä ei lauleta karaokea, vaan kuunnellaa maalilaulua.
- Kivijalan monttu
lfkö.hkh kirjoitti:
Oli siitä osa aikansa kiinni kosteusvaurioiden takia. Huonosta ilmapiiristä en ole kuullutkaan. Se laajennus on käynnissä ja tilat syytttjille pitää olla valmiina keväällä -13. Samoin alueen muut hankkeet ovat virkakierroksella. Onhan se pojois-Savon ylivoimaisesti useiden mediassa mainittu paikka. Siis Kalpan kotiluola Niiralan montussa. Siellä ei lauleta karaokea, vaan kuunnellaa maalilaulua.
Käsikö poliisityö kun talossa tutkittiin hometta ?
Monessa koulussa ei edes lasten anneta olla jos epäillään että hometta rakennuksessa ! - Varkkila
Ai ei ole annettu kunnon eväitä, mitä myydä. No, rahaa on evääksi ainakin annettu, joten noheva tyyppi olisi niiden avulla vaikkapa sitten jotain pistänyt näkyvillekkin, vai miten sen nyt sitten laittaisi...Vai ei ole eväitä ollut kaupattavaksi???? Truuno, siinä asiassa ollaan samaa mieltä, että tuollaisen rahamäärän ja näyttöjen jälkeen, ei todellakaan käy kateeksi.
Miten ihmeessä tämä keskustelu voi olla taas näin alkeellisella tasolla :)
- kaveri karaokesta
Voi Truuno poloinen, en paremmin sano.
Välimäelle ja hänen joukkioilleen annetaan miljoonia euroja, että kehittelevät
mitä myydä ja miten tästä kaupungista tehtäisiin houkutteleva.
On tainnut mennä taas myöhään grillillä karaokessa. Mulla on kyllä mielekkäämpää tekemistä kuin istua jossain grillillä täällä kotona hyvässä seurassa on paljon mukavampaa. Ei rahalla saa jos ei oo kunnon prosareita. Mee koulunpenkille ja vaihda se surkea karaokesi tietoviisauteen niin vanhana olet vielä muutakin kuin kävelevä deeku. Muutenkin säännöllinen päivärytmi saa sut paljon pirteämmäksi.
- TeuvoKo
No, minä olen kuitenkin ylioppilas, kirjoitin vuonna -83 ja senkin jälkeen on tullut seurattua maailman menoa. Ja älykkyysosamääräkin on aika paljon yli 100. Eli jospa sinäkin hyvä Bruno2 ystäväni tulisit takaisin todelliseen maailmaan ja unohtaisit sadut.
- Kolmio kielijä
TeuvoKo
Voisitko kertoa että miten on mahdollista saada jostakin testistä yli 100% oikein ? - Varkkila
Kolmio kielijä kirjoitti:
TeuvoKo
Voisitko kertoa että miten on mahdollista saada jostakin testistä yli 100% oikein ?Kolmiolle sen verran, että ota ensin selvää ko. testistä ja sen ARVOSTELUSTA, jonka jälkeen voit kirjoittaa uudelleen kysymyksen aiheeseen liittyen.
Mistä näitä oikein tänne pullahtelee.. - Water Haloo
Varkkila kirjoitti:
Kolmiolle sen verran, että ota ensin selvää ko. testistä ja sen ARVOSTELUSTA, jonka jälkeen voit kirjoittaa uudelleen kysymyksen aiheeseen liittyen.
Mistä näitä oikein tänne pullahtelee..Tämä on joskus jopa hauska palsta. Ei yksi viideosa riitä vaan täytyy saada vähintään yksi kuudesosa.
Noita tunnetun puolueen alkutaipaleen viisauksia. He ovat palanneet.
- % puuttui
No oliko kysyjän osamäärä reilusti alle 100
- 90*
Eikun kysyjä oli PerSu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124