Tuli äkkilähtö Lontooseen ja huomasinpa, että passi on mennyt vanhaksi. Enää ei ehdi uusia, mutta henkilökortti on alle puoli vuotta vanha. Poliisin ja suurlähetystön sivuilla lukee, että henkilökortti käy myös matkustusasiakirjana Iso-Britanniaan. MUTTA. Olen kuullut ikäviä tarinoita, kuinka henkilökortti ei Brittien päässä äkkiseltään käykään.
Nyt kaipaisin faktaa ja kokemuksia henkilökortilla matkustamisesta Lontooseen ja pois, mielellään Gatwickin kentän kautta. Vielä on kaksi päivää aikaa käydä hakemassa pikapassi, jos se tuleekin tarpeeseen.... Miten teillä on käynyt?
Henkilökortilla Lontooseen?
10
1013
Vastaukset
- Do it
Lentoaseman poliisi myöntää pikapasseja Helsinki-Vantaalla.
- mitä tarinoita?!
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=15711
http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/traveldocuments/fi_FI
Mikä voi olla ongelma Iso-Britanniassa, jos mukana on sivuston mainitsema poliisin myöntämä henkilökortti? Jos se ei kelpaa, niin miksi kelpaisi passikaan? Jos viranomainen alkaa käyttää mielivaltaa, niin ei kai passi ole mikään tae mistään. - kuvallinen henkilöko
kyllä kelpaa ja Vantaalla saa passin vain jos se on unohtunut kotiin.,..jos passi on mennyt vanhaksi niin sitä ei saa sen tähden ja sen nimi on oikeasti kertapassi.
- kkempo
Kiitoksia kaikille. Näinhän minä ajattelinkin, mutta kun on kuullut niitä 'tarinoita' että hlökortilla saattaa tulla ongelmia nimenomaan Briteissä, jotka eivät ole suomalaisia henkilökortteja tottuneet näkemään. En halua että reissu menee mönkään jonkun tällaisen seikan takia. Mutta tällä kortilla mennään kun lakikin sitä puoltaa. Alanpa tästä suunnitella pakkaamista, ma siis lähtö. :)
- Sinna61
Minä olen kulkenut jo vuosia Lontoossa pelkällä henkilökortilla eikä mitään ongelmia ole ollut!
- Lontooseen
Edelleen henkilökortilla Lontooseen? Onko ollut mitään ongelmia?
- 5plus
Henkilökortti on ok. Ainoa "ongelma" tuossa on mahdollinen jono - passiautomaateilla jono menee suht nopeasti, tiskeille jono saattaa olla todella hidas, jos sattuu tulemaan Lontooseen ruuhka-aikaan, varsinkin Heathrown kolmosterminaalissa.
- AitoRealisti
Minulla on itse asiassa viime aikoina käynyt juuri päinvastoin. Automaateille on törkeät jonot, mutta EU kansalaisten "manuaalijonossa" ei ole ketään
- 12plus
Tosdella hyvä tuuri tuossa tapauksessa. Omat kokemukset ovat olleet aika päinvastaisia. Viimeksi passi oli viisumihaussa, ja jonotin pienen ikuisuuden lapsiperheiden perässä, Yksi EU-tiski auki.
- räkäkänni
Ongelmia voi tulla jos ei ole matkustuskunnossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1644342Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372494- 1562162
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 811318
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311162Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441142Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103935Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115860