Siis nämä uudemmat. VW ja Audi eivät ainakaan ruostu helposti mutta mites Skoda? Alusta ja tekniikka on Skodissa lähes identtinen VWn kanssa mutta pakkohan Skodassa on jossain säästetty kun on selvästi halvempi. Millainenkohan on peltien ja saumojen laatu ja suojaus Skodissa, onko jo ruostumiskokemukisa? Suomessa kun tuo ruosteenkesto on erityisen tärkeää kun joutuu metallia syövyttäväs suolaliokses ajamaan läpi talven..
Ruostuuko Skoda?
17
337
Vastaukset
- Hitsarit työttöminä
.
Kun Skoda tuli markkinoille joutui autohitsarit käytännössä työttömiksi
. - lehdet lukuun
Onhan autolehdet tutkineet autojen tehtaan suojauksia ja Skodas sai hyvät arvostelut.
Aasialaiset olivat hännillä, kuinkas muutenkaan, takuulla. - Ch
Joo, kyllä ITÄAUTOPALSTALLE kuuluvat mm. S100, LS110, jne olivat ehkä keskivertoa paremmin suojattuja ruostetta vastaan kuin monet nykyisetkin autot.
Miksi muuten kirjoittelet tälle palstalle???????????????????????????????- u64j6j5
Tsekki on itämaa halusit sitä tai et. Ja Skoda on tsekkiläinen merkki. Kaikki merkit Tsekistä, Ukrainasta, Venäjältä, Liettuasta jne. ovat itäautoja. Tiedän että Neuvostoliitto hajosi aikoja sitten mutta en ole väittänytkään nyky-Skodaa neuvostoautoksi. Tsekki on kuitenkin edelleen itäblokkia, rajaa kulkee Saksan ja Tsekin välillä. Miksei ne Tsekissä tekisi ihan hyviäkin autoja, se ei kuitenkaan muuta faktaa että Skoda on itäauto.
- kansakoulu jäi välii
u64j6j5 kirjoitti:
Tsekki on itämaa halusit sitä tai et. Ja Skoda on tsekkiläinen merkki. Kaikki merkit Tsekistä, Ukrainasta, Venäjältä, Liettuasta jne. ovat itäautoja. Tiedän että Neuvostoliitto hajosi aikoja sitten mutta en ole väittänytkään nyky-Skodaa neuvostoautoksi. Tsekki on kuitenkin edelleen itäblokkia, rajaa kulkee Saksan ja Tsekin välillä. Miksei ne Tsekissä tekisi ihan hyviäkin autoja, se ei kuitenkaan muuta faktaa että Skoda on itäauto.
Onpa tuo maantieto ja maailmanpolitiikka vaikea asia nykyään.
Elät muinaista aikaa edelleen, Eurooppa on laajentunut. - Tsekistä katsoen:..
kansakoulu jäi välii kirjoitti:
Onpa tuo maantieto ja maailmanpolitiikka vaikea asia nykyään.
Elät muinaista aikaa edelleen, Eurooppa on laajentunut..
Tsekistä katsoen Suomi se vasta itämaa onkin
. - Pitkät piuhat sulla.
u64j6j5 kirjoitti:
Tsekki on itämaa halusit sitä tai et. Ja Skoda on tsekkiläinen merkki. Kaikki merkit Tsekistä, Ukrainasta, Venäjältä, Liettuasta jne. ovat itäautoja. Tiedän että Neuvostoliitto hajosi aikoja sitten mutta en ole väittänytkään nyky-Skodaa neuvostoautoksi. Tsekki on kuitenkin edelleen itäblokkia, rajaa kulkee Saksan ja Tsekin välillä. Miksei ne Tsekissä tekisi ihan hyviäkin autoja, se ei kuitenkaan muuta faktaa että Skoda on itäauto.
Kyllä ne todelliset itäautot on tehty Neuvostoliiton aikoihin ja sen sateliittivaltioissa tuolloin. Tsekki on lännessä Suomeen verraten, joten senkään puoleen Skodalla ei ole mitään tekoa nykyisellään tällä palstalla. Tsekissä tehdään muitakin autoja mm. Citroen, Peugeot ja Toyota, eipä niistä näy täällä itäröppösten palstalla mitään?? Jossain vaiheessa Opel Astra oli teossa myös Tsekeissä. Taitaa Kia olla myös sieltä kotoisin mitä täällä Euroopassa myydään.
Mitä ap:n kysyjän ongelmaa ruostumisesta, Skoda ei nykyään ruostu sen kummemmin, kuin muutkaan VW-konsernin tuotteet. Ennen oli toisin, ne muinaisessa Jugoslaviassa tehdyt volkkarit kyllä ruostui, mutta eipä niitäkään TODELLISIA itäautoja juuri kukaan täällä palstalla kaivele. - Väärillä palstoilla
Pitkät piuhat sulla. kirjoitti:
Kyllä ne todelliset itäautot on tehty Neuvostoliiton aikoihin ja sen sateliittivaltioissa tuolloin. Tsekki on lännessä Suomeen verraten, joten senkään puoleen Skodalla ei ole mitään tekoa nykyisellään tällä palstalla. Tsekissä tehdään muitakin autoja mm. Citroen, Peugeot ja Toyota, eipä niistä näy täällä itäröppösten palstalla mitään?? Jossain vaiheessa Opel Astra oli teossa myös Tsekeissä. Taitaa Kia olla myös sieltä kotoisin mitä täällä Euroopassa myydään.
Mitä ap:n kysyjän ongelmaa ruostumisesta, Skoda ei nykyään ruostu sen kummemmin, kuin muutkaan VW-konsernin tuotteet. Ennen oli toisin, ne muinaisessa Jugoslaviassa tehdyt volkkarit kyllä ruostui, mutta eipä niitäkään TODELLISIA itäautoja juuri kukaan täällä palstalla kaivele..
ap kyseinen henkilöymä osoittaa kysymyksensä jatkuvalla syötöllä väärille palstoille
. - Ervo A
kansakoulu jäi välii kirjoitti:
Onpa tuo maantieto ja maailmanpolitiikka vaikea asia nykyään.
Elät muinaista aikaa edelleen, Eurooppa on laajentunut.Ihminen, joka ei maantietoa ymmärrä ei pysty myöskään ymmärtämään tällä palstalla jaettavaa asiatietoa. On siis käytännössä hyödytöntä opastaa viime vuosisadalle jääneitä.
- Pekka.
Väärillä palstoilla kirjoitti:
.
ap kyseinen henkilöymä osoittaa kysymyksensä jatkuvalla syötöllä väärille palstoille
.Puolalainen kaverini oli kesällä käymässä täällä suomessa ja ihmetteli miksi "varakkaassa" Suomessa on niin paljon Skodia liikenteessä :D
Sattuneestä syystä ko. merkin arvostus ei tuolla itäisessä euroopassa ole edelleekään niin kovaa kuin täällä härmässä. :) - Ehm niin:.!1%#?+
Pekka. kirjoitti:
Puolalainen kaverini oli kesällä käymässä täällä suomessa ja ihmetteli miksi "varakkaassa" Suomessa on niin paljon Skodia liikenteessä :D
Sattuneestä syystä ko. merkin arvostus ei tuolla itäisessä euroopassa ole edelleekään niin kovaa kuin täällä härmässä. :).
ja mitäs laadukkaita vaunuja Puolassa muuten tehdään?
. - Pekka.
Ehm niin:.!1%#?+ kirjoitti:
.
ja mitäs laadukkaita vaunuja Puolassa muuten tehdään?
.Skodan vanha maine elää edelleen tuolla suunnalla.
Puolan autoteollisuus taitaa nykyisin olla keskittynyttä lähinnä busseihin (Solbus yms.) ja Fiateihin.
Tuon skodan suosion täällä tietysti ymmärtää, kun otetaan huomioon Suomen oma autoteollisuus, talbotit, samarat yms. :) No kasattiinhan toki niitä porssejakin! :)
Hyvää Joulua! - ruostetta
Pekka. kirjoitti:
Skodan vanha maine elää edelleen tuolla suunnalla.
Puolan autoteollisuus taitaa nykyisin olla keskittynyttä lähinnä busseihin (Solbus yms.) ja Fiateihin.
Tuon skodan suosion täällä tietysti ymmärtää, kun otetaan huomioon Suomen oma autoteollisuus, talbotit, samarat yms. :) No kasattiinhan toki niitä porssejakin! :)
Hyvää Joulua!Ruostuu ne skodat vieläkin, ei sellaista autoa kannata tehdäkään joka ei ruostuisi, kaupankäynti loppuisi.
Tärkeä asia itäblokin maalle, skodan valmistus.
Pakko nostaa vanha foorumi taas esiin, on niin nasevia kannanottoja.
Faktahan on että Skoda on Itäauto. - nähnyt
ruostetta kirjoitti:
Ruostuu ne skodat vieläkin, ei sellaista autoa kannata tehdäkään joka ei ruostuisi, kaupankäynti loppuisi.
Tärkeä asia itäblokin maalle, skodan valmistus.
Pakko nostaa vanha foorumi taas esiin, on niin nasevia kannanottoja.
Faktahan on että Skoda on Itäauto.eiköhän skoda ole wolsvagen nykyään. Vain nimi entinen auto ihan uusi. Itsellä ei ole mutta ystävällä ja varmati hyvä. Entiset skodat täysiä romuja.
- ruosteskoda
Skoda on edelleen skoda, koska tsekit ja slovakit sen tekevät, Volkswagenit tulee pääasiassa saksasta. Skoda on edelleen tunnettu itäautomerkkinä ja pääosin suunnattu entisen itäblokin alueen maihin myytäväksi.
- säälittävä Tero taas
Terohan se siellä taas huutelee typeryyksiä, hus huoltotiskille notkumaan.
- J.Johansson
säälittävä Tero taas kirjoitti:
Terohan se siellä taas huutelee typeryyksiä, hus huoltotiskille notkumaan.
Ei minusta typeryyksiä, pikemminkin viisauksia ja totuuksia, harvoin saa lukea näin selkosuomella kirjoitettua tekstiä joka on asiapitoista ja kaikkien ymmärrettävissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336484- 355973
- 293324
- 452740
- 342594
- 152268
- 372158
- 161976
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401819En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191747