Kyykkypyörään TURBO

turpo urpo

Missä noita myydään ?
Onko suomessa jokin lafka joka noita asentaa, vaiko ihan tavallisella pajalla duunaavat ?
Onko tuosta ahtimesta jotain haittaa ?

4

2635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ahtamaton Kyllöne

      Ahtimesta on ainakin se haitta, että se on laiton. Sen saa lailliseksi katsastamalla pyörän, jossa ko. laite on. Ja samalla täytyy vakuutusjutut hoitaa vastaamaan pyörää tehojenkin osalta.

    • 1300cc-T

      Valmiita turbosarjoja myy mm. proboost.fi. Kannattaa ostaa aihioksi 2002 vuoden tai sitä vanhempi yksilö niin muutoskatsastus on päästöjen puolesta erittäon paljon helpompi ja halvempi.

      Turbon huonopuoli on se että kun kerran tunnet turbon tuottaman moukariniskun pyörän selässä alat miettimään että miksi koskaan ylipäätään olet ajanut pyörällä missä ei ole turboa. Toinen ikävä puoli on että kun pyörässä on vaikkapa 250 hv niin se tahtoo keulia vielä nelosvaihteellakin ja tehokkaammilla vielä suuremmillakin vaihteilla! Turbopyörässä ei ole mitään järkeä mutta hauska laite on tosin vaarallinen myös!

    • Ei ahtamaton

      Sekin on ajossa huomioitava, että ns.turbopotku tulee - ja tuntuu. Se ikäänkuin "menee päälle".
      Remmiahdin on paljon helpompi, se kun puhaltaa koko ajan. Tosin sivuportti on säädettävä kunnolla.

      Ahdetussa koneessa on sellainenkin huono juttu, että sillä ajaa helposti ja jopa huomaamatta reipasta ylinopeutta. Ja poliisisetä on - tietenkin - juuri silloin kohdilla. Tiedän tapauksen, jossa punasista valoista korttelin matkalla seuraaviin punasiin kävi nopeus päälle 90 - ja kortti meni. Keskellä kaupunkia.

      Varovasti siellä....vaikka ei onnettomuus tulisikaan...

    • 1300cc-T

      Väittäisin kylläkin että kaupunkien keskustoissa turbopyörällä on jopa vaikeampaa saada sakkoa kun risteysten välit ovat niin lyhyitä ja koska turbon herääminen kestää aina jonkin aikaa niin turbon vauhtiin saaminen kestää aavistuksen kauemmin kuin vaparin. 1000-"gixxeriluokan" pyörä vastaa kaasuun kyllä selvästi nopeammin kuin vastaava pyörä turbolla. Turbomoottorin puristussuhde on radikaalisti matalampi kuin vakiomoottorin josta syystä se vastaa kaasuun selvästi hitaammin. Väitän että esim.sadan metrin matkan vaparipyörä taittaa nopeammin kuin turbo. Tilanne kyllä muuttuu totaalisesti jos/kun ajettava matka on senverran pidempi että turbo ehtii nostamaan ahtopainetta tarvittavalle tasolle. Tällaista kokemusta kolmen turbopyörän jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      5959
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5463
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3084
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2464
    5. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2317
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2128
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2108
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1711
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1696
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1687
    Aihe