Onko OO:lle aivan mahdotonta tehdä helppoa sivunumerointia? Sellaista päälle/pois nappia?
Minusta olisi sinänsä paikallaan, että yhdellä napin painalluksella saisi käytttöön perussivunumeroinnin. Sellaisen joka alkaisi sivulta yksi tai kaksi, samantekevää, sijoittaisi ko. sivun numeron vaikka alatunisteeseen sivun alla, tai oikeaan yläkulmaan, tai keskelle ylös tai vaikka jopa omaan ruutuun keskellä sivua (jos eivät muuta osaa 'kele). Ehkä ylös vasemmalle olisi paras paikka, ja napin nimi olisi sivunumerointi päällä/pois. Silloin välttyisi taikatemppujen opettelulta OO:lla.
Mutta asiathan täytyy aina tehdä vaikeimman mukaan.
Miten sivunumeroinnin sai luotua alaviitteeseen aina käytössä olevaksi alkaen sivulta kaksi Tai vaihtoehtoiseksi, niin, että voisi tehdä tuon yllä kuvaamani taikatempun itse toistamiseen - osasin sen kerran, mutta olen unohtanut, ja helppi opastaa tekemään sivunumeron sivulle 9 mitä en erityisesti juuri nyt kaipaa. Myös muut mainirtsemani esimerkit käy - tarvitsen vain sivunumerointia, mikä tahansa käy? Muistaako joku ystävällinen sielu minua, pientä rukkaa, joka olen joutunut Open Office vaikeaksi herrojen kouriin?
Olen nyt koko päivän, klo 9.30 - 14.30 yrittänyt saada sivunumeroinnin n. 30 sivua pitkään dokumenttiin, jotta voisin viitata tekstin eri kohtiin. En tarvitse sitä edes printattuna. Mutta en edes viiden tunnin työn jälkeen muistanut, miten sain yksinkertaisen sivunumeroinnin päälle!
Kiitos jos joku muistaa. Menen jatkamaan työtäni. Olin arvionut, että saisin sen tehtyä aamupäivän aikana. Nyt alkaa olla kiire.
Terveisin
Petsku
Rivinumerointia
Peter Tikka
1
175
Vastaukset
- on.
on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336204- 345693
- 293214
- 342534
- 442467
- 152208
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727- 121721