Materialismi

Kadulle joutuva

Olen menettänyt uskoni rahaan ja materiaan. Halveksin keskiluokkaisia turhalla materialla elämänsä täyttäviä. Itseasiassa osittain myös säälin heitä, koska he ovat niin mainoksien aivopesemiä, että ajattelevat, että köyhä on nolla koska ei omista mitään tai halua omistaa mitään.

Välillä huomaan, että keskiluokkaiset tuijottavat minua koska olen niin erilainen kuin muut ja kuljen ylpeänä nuhruisessa kierrätyskeskuksesta hankitussa takissani ja koska hiukseni harottavat hieman. Minä vain en välitä siitä miltä näytän, koska se on niin pieni asia tässä maailmankaikkeudessa painin päiväni paljon isompien asioiden keskellä kuin sen miltä näytän tänään.

Keskiluokkaisen materialismi elämäntapa tuhoaa tämän planeetan. Suuri osa tästä roinasta valmistetaan Kiinassa. Vähän aikaa sitten uutisissa kerrotiin, että Kiinan yllä on koko kiinan peittävä massiivinen saastepilvi, joka näkyy avaruudesta saakka.

Itse en kaipaa etelän matkoja, rekkakuormallista uusia vaatteita vuodessa, autoa ja isompaa asuntoa kokoajan. Itseasiassa minulle riittää yksi lämmin ateria päivässä ja kierrätyskeskuksesta hankitut muiden käyttämät vaatteet.

Todennäköisesti tulen vielä ennemmin tai myöhemmin päätymään kadulle ja kuolemaan sinne, koska en halua omistaa rahaa ollenkaan ja te keskiluokkaiset olette minun teloittajiani te teloitatte minut säännöillänne ja ehdoillanne, jossa teette mahdottomaksi elää ilman, että käyttää rahaa.

15

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JonesHenry
      • Anonyymi

Näin voit yrittää päästä siitä eroon

Laadi lista asioista, jotka tekevät sinut iloiseksi, ei siis materiaali.

Ennen ostopäätöstä, kysy itseltäsi, tarvitsetko tuotetta todella vai onko se vain hetken mielijohde.Tee haaveilu listoja: hanki sitten vasta kun olet edelliset maksanut, sitten se hankinta saattaa ollakin jo tarpeeton mielestäsi.

Vähennä aikaa, jonka vietät ostoksia houkuttelevissa paikoissa, kuten verkkokaupoissa, sosiaalisessa mediassa tai mainosten parissa. Estä mainokset jos se on mahdollista.

Panosta enemmän elämyksiin kuin materiaan. Aktiviteetit, lue esim kirjoja ja vietä aikaa läheistesi kanssa.
        Muista että suurinosa suomalaisista on velkaa
        hankkimistaan asioista.

Laadi budjetti ja aseta itsellesi rajat, kuinka paljon voit käyttää ostoksiin kuukaudessa.

Liity ryhmiin johonkin ryhmään esim somessa, joissa keskustellaan tietoisuudesta kulutuksesta ja materialismista.

Aloita joku liikunta harrastus

Muista käydä läpi kaikki tavarat yms jotka omistat, et tarvitse kymmentä vasaraa, että et hanki vahingossa taas uutta...säästät rahaa!

Ainiin hankkiudu eroon luottokorteista ja aseta itsellesi väliaikainen luottokielto.

• Kulutuskarkuri

Et ole yksin, myös minua rasittaa nykyinen ihmisten henkinen tila. Raha on jumala ja kaikki uhrataan sen alttarille, arvot ja perhe. Tärkeintä on oman egon pönkittäminen uran ja omistamisen muodossa. Bonuspalkkaus yleistyy työpaikoilla ja saa ihmiset käyttäytymään kuin saalistavat eläimet. Hyvyys ja myötätunto loistavat poissaolollaan, ne eivät ole trendikkäitä.
      Elän omien arvojeni mukaisesti ja nykyisin olen vapaa-aikanani tekemisissä vain pienen joukon ihmisiä kanssa. Pinnallisten ihmissuhteiden olen antanut tarkoituksella kuolla. Voimaa saan luonnosta ja kiireettömästä vapaa-ajasta, jota en suostu järjestämään täyteen kaupallista ohjelmaa. Voimia kaikille muillekin samoin ajatteleville, vaatii todella paljon voimaa uskaltaa olla erilainen.

• järki ja harkinta uu

Tämä kirjoittaja ajattelee osittain samoin, mutta oleko jotekin pettynyt elämään ja masentunut. Oleko menttänyt paljon omaisuutta tai oleko joskus toivonut rikkautta, muttta epäonnistunut haaveissasi. Nyt tämä köyhyyden ihannointi toimii eräänlaisena puollustusmekanismina: happammia sanoi kettu yrittäessään pihlajanmarjoja ja ei ylettyessään saamasta niitä.
      Itselleni köyhyys on valittu elämäntapa: olis ollut varaan parempaankin, mutta autat ja kannatan lähetystyötä ja kehitysmaan laspia.
      Kierrätysvaatteetkin voi olla pukevia ja kauniita ja ei maksa omaisuutta kaunistaa kohtuullisesti ulkonäköänsä ja syödä terveellistä ruokaa.

Olet selvästi katkera et vapaaehtoinen köyhyyden ihannoija

• Kulutuskarkuri

"mutta oleko jotekin pettynyt elämään ja masentunut. Oleko menttänyt paljon omaisuutta tai oleko joskus toivonut rikkautta, muttta epäonnistunut haaveissasi"

En ole menettänyt omaisuutta, minulla on sitä riittävästi toimittuani hyväpalkkaisena konsulttina it-alalla 15 vuotta. En vaan kaipaa rahaa enempää, kaipaan muita arvoja esim. rakkautta, huolenpitoa, vällittämistä. Monen on vaikea käsittää, että joku ei haluaisi koko ajan lisää ja lisää materiaa, koska ilmaiseksihan tässä maalilamma sitä ei saa, vaan sen hankkimisella on aina joku kustannus.
        Minullakin on bonuspalkkaus eli mitä enemmän painan sitä enemmän liksaa saan. Mutta kun ei huvita enää painaa oman jaksamisen rajamailla, vaan haluan elämältä enemmän kuin Audin ja omakotitalon! Nehän jää tänne maan päälle kun kuolen, en niitä hautaan mukaani saa. Ja sellainen elämäntapa, jossa kulkisin pitkin kaupunkia Audiani esittelemässä tai kutsuisin "ystäviäni" omakotitaloani kahdehtimaan, ei enää tuota tyydytystä. Tosin 15 vuotta sitten minäkin luulin rahan olevan onnellisuuden lähde ja tässä luulossa menetin tärkeän ihmissuhteen, koska laitoin materian ihmisen edelle. Eli siinä mielessä petyin itseeni, että en ajatellut omilla aivoillani, vaan uskoin sarasvuomaisiin seireeninvirsiin rikkauden autuudesta. Ja siksi olen huolissani suunnasta johon yhteiskunta menee, nuorille välitetään liian materialistisia arvoja. En ihannoi köyhyyttä, tietty määrä rahaa tarvitaan päivittäiseen toimeentuloon, mutta kun se on saavutettu ei "lisäraha" sanottavasti nosta onnellisuutta.

• olen kokenut
        Kulutuskarkuri kirjoitti:

"mutta oleko jotekin pettynyt elämään ja masentunut. Oleko menttänyt paljon omaisuutta tai oleko joskus toivonut rikkautta, muttta epäonnistunut haaveissasi"

En ole menettänyt omaisuutta, minulla on sitä riittävästi toimittuani hyväpalkkaisena konsulttina it-alalla 15 vuotta. En vaan kaipaa rahaa enempää, kaipaan muita arvoja esim. rakkautta, huolenpitoa, vällittämistä. Monen on vaikea käsittää, että joku ei haluaisi koko ajan lisää ja lisää materiaa, koska ilmaiseksihan tässä maalilamma sitä ei saa, vaan sen hankkimisella on aina joku kustannus.
        Minullakin on bonuspalkkaus eli mitä enemmän painan sitä enemmän liksaa saan. Mutta kun ei huvita enää painaa oman jaksamisen rajamailla, vaan haluan elämältä enemmän kuin Audin ja omakotitalon! Nehän jää tänne maan päälle kun kuolen, en niitä hautaan mukaani saa. Ja sellainen elämäntapa, jossa kulkisin pitkin kaupunkia Audiani esittelemässä tai kutsuisin "ystäviäni" omakotitaloani kahdehtimaan, ei enää tuota tyydytystä. Tosin 15 vuotta sitten minäkin luulin rahan olevan onnellisuuden lähde ja tässä luulossa menetin tärkeän ihmissuhteen, koska laitoin materian ihmisen edelle. Eli siinä mielessä petyin itseeni, että en ajatellut omilla aivoillani, vaan uskoin sarasvuomaisiin seireeninvirsiin rikkauden autuudesta. Ja siksi olen huolissani suunnasta johon yhteiskunta menee, nuorille välitetään liian materialistisia arvoja. En ihannoi köyhyyttä, tietty määrä rahaa tarvitaan päivittäiseen toimeentuloon, mutta kun se on saavutettu ei "lisäraha" sanottavasti nosta onnellisuutta.

Kun löytää elämäntarkoituksen Jumalan luomana ja saa rauhan ja levon Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta ja sitten uskoontulon jälkeen löytää elämälleen tehtävän niin mysö raha ja ajallsiet jutut loksahtavat paikoillen. Ei sielunrauhaa ja onnea anna pako maalle, luontoon taikka hurahatamien johonkin elämäntapaankaan.

Vain usko ja yhteys Jumalan kanssa pn se vastaus.

• Herran haltuun
        olen kokenut kirjoitti:

Kun löytää elämäntarkoituksen Jumalan luomana ja saa rauhan ja levon Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta ja sitten uskoontulon jälkeen löytää elämälleen tehtävän niin mysö raha ja ajallsiet jutut loksahtavat paikoillen. Ei sielunrauhaa ja onnea anna pako maalle, luontoon taikka hurahatamien johonkin elämäntapaankaan.

Vain usko ja yhteys Jumalan kanssa pn se vastaus.

Herranjestas, olet todella pulassa! Nyt äkkiä kuuntelemaan hallituksemme mantroja ja kokoomuksen risteilyille ja maakuntien kehitysliikemiesten pakeille, jotta uskosi palautuu. Toivon siunausta ja vilpitöntä uskon paluuta, jotta voisit jatkaa elämääsi tässä häviäjien hallituksen luvatussa maassa, joka jakaa rahamme ulkomaille.

• jk

Vai n iin

• 40v

Olen yksinäinen ja haihahteleva, mikään ei oikein tunnu miltään ja käytän aikani yrityksen pyörittämiseen ja saan sitä kautta saamista rahoista tyydytystä jatkaa elämää. Minulla on yritys joka työllistää reilu 10 henkeä ja saan tuloja yrityksestä kuukaudessa hieaman alle kymmenentuhatta. Nyt minulla lähes puoli miljoonaa jolla en tee mitään en edes nauti elämisestä. Käytän siis aikani vaurauden hankkimiseen ja turrutan sillä itseäni, etten haavaitsaisi yksinäisyyttä. Nytkin olen surullisena ja päätin tänne kirjoittaa.

Tapaan ihmisiä melko paljonkin työssä, mutta työn jälkeen katson telkkaria yksiössäni. Haluaisin kumppanin jonka kanssa voisin jakaa rakkauden ja tässä onkin suuri este olen nimitttäin kaappihomo. Nyt tämä Pekka Haavisto jasen mies sai minut ajattelemaan että jos möisin yritykseni (siis siihen sitoutui osa tuosta puolesta millistä) ja lähtisin ulkomaille.

Ja vielä että tämä ei ollut mikään parin haku ilmoitus en kaipaa onnenonkijoita.

• keski-ikäinen muori

MInä olen sinkku, kylläkin hetero. Ymmärrän että yskinäisyys on monelle ongelma. Minulla on laaja ystäväpiiri ja olen oppinut elämään sinkkuna. Olisi niitä kumppaneitakin joskus tulossa ja joskus on itsekkin tuntenut että voisi alkaa tutustumaan. Olen vakaumuskellinen kristitty ja minulla on Raamtun kriteerit seurustelusta ja sukupuoliasioista. Eronneena en oikein voi hyväksyä uutta avioliittoa ja seksin harjoittaminen avosuheessa ilman avioliittoa ei tule edes kuuloonkaan. On vain ollut aina, että nämä kivat sulhasehdokkaat eivät tahdo sitoutua vaan pitäisi allaa elämään susiparina. ja sitä en voi mitenkään hyväksyä. Sittenkään elämä sinkkuna ei ole ongelma. Kyllä ihmisen onni pitää löytyä sisimmästä. Joskus voi tunntua, että kun elämässä olisi sitä ja tätä, niin sitten taivas repeäsi ja elämä alkaisi loistaa. Sitten kun kaipaama ihmisuhde, ammatti, aineellinen saavutus tulee - onni kesttääkin vain hetken ja jälleen on sisimmässä tyhjyys ja epätoivo. Onni pakenee kun sen on saamssa hyppysiinsä.
        Eräs tuttava pariskunta oli onneton, kun eivät saaneet lasta. Varsinkin mies. Kun sitten lapsi syntyi, mies yritti reilun vuoden päästä itsemurhaa.

Hienoa, että sinulla on mahollisuus työllistää 10 henkilöä.
        Olen menettänyt paljon: konkurrsin myötä meni puoliso ja maallinen omaisuus. Olen löytänyt sisäisen onnen Jumalan yhteydessä ja mysö elämälleni tarkoitusken. Kyllä ihmisuhteet ovat tärketiä. Vaikuttaa, että sinulla on paljon arvostavia henkilöitä ympärilläsi, mutta ei oikestaan ketään läheistä. Ei ystävien tarvitse välttämättä olla seksuaalikumppaneita.
        Toivottavasti en ainakaan masentanut sinua. On ihan hyvä kirjoittaa ja purkaa sydäntä tälläkin tavalla.

• JonesHenry

Tuo materialismi vaikutti tosin paljon minunkin elämääni. Kasvoin tekokristityssä roskaperheessä jonka vaimo sai mielipuoliseen päähänsä adoptoida värillisen lapsen. Eräs kommunistidiktaattori jossain kaukana kauan sitten suostui, ja kaupat tuli!

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6171927.stm

Kukaan ei ikinä tietenkään kysynyt minulta yhtään mitään, joskaan ei kysynyt myöskään näiltä lapsilta;

http://www.guardian.co.uk/world/2009/nov/09/child-sexual-assault-epidemic-zimbabwe

http://www.iol.co.za/news/politics/easy-adoption-makes-sa-a-baby-supermarket-1.62804

http://www.theatlantic.com/international/archive/2011/12/adoption-inc-how-ethiopias-industry-dupes-families-and-bullies-activists/250296

http://bbs.chinadaily.com.cn/thread-722290-1-1.html

http://rt.com/news/us-child-beagley-parents

Nyt olen työkyvyttömyyseläkellä ja meitä on täällä Suomessa jo noin 4000

http://www.iltalehti.fi/ilona/200606154611931_in.shtml

http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/2010/10/suomeen_sopeutuminen_on_adoptoiduille_tyolasta_2031684.html

http://yle.fi/alueet/pohjanmaa/2011/07/adoptiolapselle_oma_kulttuuri_on_tarkea_2738314.html

• JonesHenry

En ikinä halunnut itsemurhakonsultiksi. Mitä tapahtui oli, että kaksi ihmistä satunnaisesti kysyi minulta apua uuritsryhmässä, jossa käsiteltiin tämän nuoren kaverin itsemurhaa.

http://www.thedailybeast.com/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet.html

Aloitn selvittää kuinka mahdollista tuo olisi ihan puhtaan teknisesti. Sain tehdä aika paljon töitä ja laskelmia, mutta sain selville että se todella on mahdollista mös täällä Suomessa jokseenkin samoilla välineillä. Otin aiheesta yhteyttä myös Tiede lehteen jossa aihetta parhaillaan käsitellään.

http://www.tiede.fi/blog/2012/02/01/miksei-eutanasiaa-sallita

• JonesHenry
        JonesHenry kirjoitti:

En ikinä halunnut itsemurhakonsultiksi. Mitä tapahtui oli, että kaksi ihmistä satunnaisesti kysyi minulta apua uuritsryhmässä, jossa käsiteltiin tämän nuoren kaverin itsemurhaa.

http://www.thedailybeast.com/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet.html

Aloitn selvittää kuinka mahdollista tuo olisi ihan puhtaan teknisesti. Sain tehdä aika paljon töitä ja laskelmia, mutta sain selville että se todella on mahdollista mös täällä Suomessa jokseenkin samoilla välineillä. Otin aiheesta yhteyttä myös Tiede lehteen jossa aihetta parhaillaan käsitellään.

http://www.tiede.fi/blog/2012/02/01/miksei-eutanasiaa-sallita

Aihe on minulle läheinen koska minulle läheinen ysävä kuoli tekemällä itsemurhan sairaalassa tasan 20-vuotta sitten. Olin silloin vasta 10-vuotias ja hän oli jo 85-vuotias mummo. Järkytyin tapauksesta syvästi. Hän pudottautui tietoisesti korkealta sairaalasängyltä murtaen jokaikisen luun hauraassa ruumiissaan, jääden kylmälle sairaalan lattialle makaamaan odottamaan kuolemaa, eli käytännössä hauraan sydämmensä pysähtymistä.

Siitä lähtien olen pelännyt ikääntymistä Suomessa. Aina kun näen mummon kyyristelevän kadulla rullaattorissa, sydämmeni hyppää. Minulla on huonot geenit, kärsin ylipainosta ja minulla on muutenkin alhainen testosteronitaso. Kädet melkein kuin naisella, ovat niin ohuet. Pelottaa usein kuinka kaameaa ikääntyminen tulee minulle olemaan. Ehkä ilman näitä apinan kouria se ei olisi niin paha, mutta notko selkä vääristää ylipainoani muutenkin. Joudun nyt tekemään rutkasti töitä, että saisin pidettyä edes jonkinlaista kuntoa yllä.

Paikkakunnalla jossa asun on nyt noin 70-vuotias mies. Hän oli meillä 10-vuotta sitten talonmiehenä. Nyt hän kävelee rullaattorissa. Törmään häneen aina sillon tällöin rutiini kävelyretkilläni.

Mies oli luonnostaan vahva ja reipas. Hänellä oli myös hyvät geenit. Nyt hänelle tapahtui "jotain" eikä hän oikein enää liiku kunnolla omin avuin. Eräs pastori jonka kanssa minulla oli tapana rukoilla on nyt saanut kaihin kumpaankin silmäänsä. Toista silmää ei enää voi leikata. Siihen suoritettiin kaihileikkaus joka kuitenkin epäonnistui. Hän on nyt käytännössä sokea, rajusti ylipainoinen, eikä enää voi likkuua omin avuin ulkona. Ei edes lukea Raamattua.

Olen tullut siihen tulokseen seuratessani valkoisia, etteivät edes hyvät geenit suojele ikääntymiseltä. Ei edes ne, eikä minulla edes ole niitä. Minä muistan myös sen mummon(hän oli sotavereraanin vaimo)aviomiehen. He olivat eronneet vuosikymmeniä aiemmin. Mies oli noin 60-80 vuotias tavatessamme. Hän makasi yksin korkeassa sairaalasängyssä. Samassa sängyssä jollaisesta hänen(ex)vaimonsa heittäytyi alas. Melkein muumoituneena, totaalisesti liikuntakyvyttömänä. Hyvin ruma, epämielyttävä näky. Yleisesti ottaen häntä ei enää voinut tunnistaa ihmiseksi.

• JonesHenry
        JonesHenry kirjoitti:

Aihe on minulle läheinen koska minulle läheinen ysävä kuoli tekemällä itsemurhan sairaalassa tasan 20-vuotta sitten. Olin silloin vasta 10-vuotias ja hän oli jo 85-vuotias mummo. Järkytyin tapauksesta syvästi. Hän pudottautui tietoisesti korkealta sairaalasängyltä murtaen jokaikisen luun hauraassa ruumiissaan, jääden kylmälle sairaalan lattialle makaamaan odottamaan kuolemaa, eli käytännössä hauraan sydämmensä pysähtymistä.

Siitä lähtien olen pelännyt ikääntymistä Suomessa. Aina kun näen mummon kyyristelevän kadulla rullaattorissa, sydämmeni hyppää. Minulla on huonot geenit, kärsin ylipainosta ja minulla on muutenkin alhainen testosteronitaso. Kädet melkein kuin naisella, ovat niin ohuet. Pelottaa usein kuinka kaameaa ikääntyminen tulee minulle olemaan. Ehkä ilman näitä apinan kouria se ei olisi niin paha, mutta notko selkä vääristää ylipainoani muutenkin. Joudun nyt tekemään rutkasti töitä, että saisin pidettyä edes jonkinlaista kuntoa yllä.

Paikkakunnalla jossa asun on nyt noin 70-vuotias mies. Hän oli meillä 10-vuotta sitten talonmiehenä. Nyt hän kävelee rullaattorissa. Törmään häneen aina sillon tällöin rutiini kävelyretkilläni.

Mies oli luonnostaan vahva ja reipas. Hänellä oli myös hyvät geenit. Nyt hänelle tapahtui "jotain" eikä hän oikein enää liiku kunnolla omin avuin. Eräs pastori jonka kanssa minulla oli tapana rukoilla on nyt saanut kaihin kumpaankin silmäänsä. Toista silmää ei enää voi leikata. Siihen suoritettiin kaihileikkaus joka kuitenkin epäonnistui. Hän on nyt käytännössä sokea, rajusti ylipainoinen, eikä enää voi likkuua omin avuin ulkona. Ei edes lukea Raamattua.

Olen tullut siihen tulokseen seuratessani valkoisia, etteivät edes hyvät geenit suojele ikääntymiseltä. Ei edes ne, eikä minulla edes ole niitä. Minä muistan myös sen mummon(hän oli sotavereraanin vaimo)aviomiehen. He olivat eronneet vuosikymmeniä aiemmin. Mies oli noin 60-80 vuotias tavatessamme. Hän makasi yksin korkeassa sairaalasängyssä. Samassa sängyssä jollaisesta hänen(ex)vaimonsa heittäytyi alas. Melkein muumoituneena, totaalisesti liikuntakyvyttömänä. Hyvin ruma, epämielyttävä näky. Yleisesti ottaen häntä ei enää voinut tunnistaa ihmiseksi.

On masentavaa tietenkin tehdä tätä työtä aivan yksin, mutta olen nyt saavuttanut nin paljon edistystä, että tässä epäilemättä olisi aihetta kirjaksi asti. Ensisijainen tarkoitukseni on ottaa yhteyttä Tiede lehteen ja saada sitäkautta tutkimukseni julkaistuksi. Vaikka ne eivät voisi auttaa minua, ne voivat silti auttaa jotakin toista. itsemurha tai edes itsemurhassa avustaminenhan ei Suomen lain mukaan ole rikos. Myöskään Raamattu ei suoraan tuomitse itsemurhaa.

Vaikka saisinkin joskus julkaistua kirjan en tiedä, kuinka suurta vaikutusta sillä olisi. En itse halua tappaa vanhuksia. Kyse ei ole siitä.

En ehkä tiedä itsekään mitä haluan. Ainakaan en vielä kuolla, koska olen vasta 30-vuotias. Tutkimustyöni voi jonkinverran vaikuttaa myös ns "eutanasiakeskusteluun" Lääkärithän ovat sanoneet, etteivät he halua tappaa potilaitaan. Itse olen sitä mieltä, ettei heidän tarvitse.

http://www.yle.fi/uutiset/ohjelmat/aamu-tv/2012/02/eutanasian_puolustajien_mukaan_armomurhaa_harkitaan_aina_tarkoin_3281141.html

Nyt kun olen aloittanut aiheesta kirjan kirjoittamisen huomaan, etteivät mummot enää samallalailla pelota minua. On hiukan huojentuneempi olo. Ehkä minullekin sitten aikanaan löytyy avustaja, kun tulee aika lähte. Ainakin toivon niin.

• mammomateria

Euran osuuspankin pääkonttori ja vanhempani varastavat kaikki tuloni tililtäni. Heidän mielestä minulla ei ole oikeutta lyhentää asuntolainaani, vaan minun kuuluu saada maksuhäiriömerkintojä. Pankki muutti tasaerälainan annuiteettilainaksi kysymättä lupaa minulta, vaikka olen täysi-ikäinen, en siis holhouksen alainen.

Nyky-yhteiskunnassa mammona ja materia ovat yhteiskunnallisen aseman ns. arvomittarit. Samoin vanhempani ja useat tuttavat ovat murtautuneet kotiini varastamaan omaisuuttani, jotta muuttaisin kadulle. Kaikille kansalaisille kuuluu kansalaisten perusoikeudet (perustuslain toinen luku) sekä koti, uskonto, isänmaa.

Nämä mainitsemani rikollisuudet alkoivat suruaikana mieheni kuoltua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6364
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5863
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3284
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2690
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2258
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1956
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1799
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe