Eikö muut osaa enää murteita kuin nuo pohjalaiset. Ei ainakaan tästä palstasta päätellen.
Vain pohjalaiset osaa??
2
923
Vastaukset
- Nakke
Mää oon Pohojos-Pohojanmaalta, enkä ossaa puhua enkä varsinkaan kirijottaa tätä murretta oikeen. Joka puolelta tullee uusia sanoja ja niitten muunnoksia ja väännöksiä. Siinä oma murre väkisinki katuaa johonki.
- turkulainenaine
Tätä palstaa o kauhee vaikee löytää, sattumalt tänne löysin iteki. Sitä paitsi o tosi vaikeet kirjottaa niinku puhuu, esimerkiks mun kiäles mä en oo "mä" enkä "mää" enkä "Turuust" tai "Turust" vaa siit pualvälist, tajusiks? Turummurttes siis o käytös tollanen 1,5-pitune vokaali, joka ei oo yks (u) eikä tuplavokaali (uu) vaa siit välist. Nonni, taas meni monta lauset yhen sellasen asia selittämisee minkä kuulis puheest sekunni sarasosas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337174- 396685
- 293644
- 453150
- 342794
- 162592
- 372198
- 162126
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481997- 341910