Jäin tuhkapilven aikana huhtukuussa 2010 ylimääräiseksi viikoksi Ateenaan, kun KLM joutui perumaan lentonsa.
KLM ei ole Euroopan kuluttajaviraston päätöksistä huolimatta korvannut minulle killinkiäkään ylimääräisistä hotellikuluista, ulkomaanpuheluista ja ruuasta yms.
Mainittakoon, että ainakin Finnair, Blueone jne ovat korvaukset maksaneet.
Juttuni on nyt Suomen ECC:n kautta joutunut ensiksi Hollanin kuluttajaviranomaisten käsittelyyn, josta se on edelleen siirretty Kreikan kuluttajaviranomaisille. Vastausta ei ole kuulunut vaikka asia on ollut vireillä 1,5 vuotta.
KLM toimii varmaan vastaisuudessa yhtä ketkumaisesti, joten kannattaa miettiä, käyttääkö KLM Air France palveluita vai löytyisikö muita rehellisempiä vaihtoehtoja.
Pettynyt
KLM varokaa, ei tuhkapilvikorvauksia
2
112
Vastaukset
Minulla on sellainen muistikuva, että täällä Azoreilla Finnair maksoi yhden yön ja matkanjärjestäjä sai sitten sovituksi loppuajaksi edullisen vuorokausihinnan hotellista, jonka matkailijat itse maksoivat. Yhdellä kertaa matkailijat joutuivat viipymään yhden ylimääräisen viikon, toisella kertaa kolme yötä. Sillä kertaa kun matkailijat juoutuivat viipymään ylimääräisen viikon, tuhkapilvivaara oli ohi aikaisemmin, mutta seuraava lentopäivä oli niin lähellä, että tyhjää konetta ei kannattanut lähettää pelkästään ryhmää hakemaan. Niinpä yhden ryhmän matka peruuntui ja viipymään joutunut ryhmä palasi viikkoa suunniteltua myöhemmin koneella, joka oli tuonut uuden ryhmän.
Korjatkaa, jos tiedätte Azorien osalta paremmin. Minulla ei ole tietoa, oliko korvauksista jälkipuheita Suomessa ja oliko Finnairin pakko kuitenkin lopulta maksaa korvauksia.
Portugalin palstalla kerrottiin, että Portugalin lentoyhtiö TAP korvasi viivästymisestä syntyneet kulut välittömästi.- KeLMi taas
Kiitos kommentistasi. On hyvä, että muiden yhtiöiden korvauskäytännöt alkavat hahmottua.
Kyllä jatkossa ainakin itse vältän näitä kelmiyhtiöitä, jotka eivät ongelman kohdatessa huolehdi matkustajistaan. Eivätkä viitsi edes vastata korvausasioissa.
KeLMi taas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336484- 355973
- 293324
- 452740
- 342594
- 152268
- 372158
- 161976
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401819En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191747