Jeesushan puhui tästä Pyhän Hengen tulemisesta sen jälkeen kun hän on mennyt pois. Eli miten tämä Pyhän Hengen tuleminen liittyy Jeesuksen pois menoon.
Miten tämä Pyhän Hengen tulo eroaan vanhan testamentin ajasta.
Mitä Jeesus tarkoitti Pyhän Hengen lähettämisellä
17
77
Vastaukset
Turhaan satujen juonenkäänteillä päätäsi vaivaat.
- sovitaan näin
Älä sinä ateisti puutu asioihin joista et ymmärrä mitään?
Joo, ei saduista kannata kiistellä.
- kiusallista ?
Tämä aihepiiri kuulunee niihin Jeesuksen opetuksiin, joista uusteologit mielellään vaikenevat kuoliaaksi.
Siis kuuluu siihen noin 80 prosenttiin Jeesuksen puheista, joita ei mielellään sivuta.- noinpa
Noin se näyttää olevan. Minulle ei vain ole valjennut, miksi se on heille kiusallista. Luulisi näin yhtäkkiä, että sen saisi näppärästi sovitetuksi heidän oppeihinsa.
Pitäisi kysyä Lehdeskoskelta, mikä siinä on se mikä hiertää, mutta hän ei melko varmasti vastaisi. - ei teologi
"Siis kuuluu siihen noin 80 prosenttiin Jeesuksen puheista, joita ei mielellään sivuta."
Tuo prosenttiluku antaa jonkinlaisen kuvan siitä miten paljon evankeliumeissa on tutkimusten mukaan arviolta Jeesuksen suuhun myöhemmin laitettuja puheita.
Markuksen evankeliumiin kirjatuista Jeesuksen sanoista hänen autenttisina pidettyjä sanojaan on arviolta vain 12%, Matteuksessa 20% ja Luukkaassa 30% joka on suht' sama kuin Tuomaan evankeliumissa. Johanneksen evankeliumissa luku on 0,1% eli tod.näk. vain lause ”profeettaa ei arvosteta kotiseudullaan” (ja tämäkin varauksella: ”Jeesus luultavasti sanoi jotain tämän tapaista”). Muu on evankeliumien kirjoittajien lisää.
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10224/3777/raisanen-nas.pdf?sequence=1
Heikki Räisänen, Nasaretin miehen arvoitus
Pyhästä Hengestä sen enempää puheleminen ei kuulu näihin Jeesuksen sanomisiin, kuten lupaus sellaisen lähettämisestä. - näin
ei teologi kirjoitti:
"Siis kuuluu siihen noin 80 prosenttiin Jeesuksen puheista, joita ei mielellään sivuta."
Tuo prosenttiluku antaa jonkinlaisen kuvan siitä miten paljon evankeliumeissa on tutkimusten mukaan arviolta Jeesuksen suuhun myöhemmin laitettuja puheita.
Markuksen evankeliumiin kirjatuista Jeesuksen sanoista hänen autenttisina pidettyjä sanojaan on arviolta vain 12%, Matteuksessa 20% ja Luukkaassa 30% joka on suht' sama kuin Tuomaan evankeliumissa. Johanneksen evankeliumissa luku on 0,1% eli tod.näk. vain lause ”profeettaa ei arvosteta kotiseudullaan” (ja tämäkin varauksella: ”Jeesus luultavasti sanoi jotain tämän tapaista”). Muu on evankeliumien kirjoittajien lisää.
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10224/3777/raisanen-nas.pdf?sequence=1
Pyhästä Hengestä sen enempää puheleminen ei kuulu näihin Jeesuksen sanomisiin, kuten lupaus sellaisen lähettämisestä.Heh, no sitten Pyhä Henki on tullut Isä Jumalan lähettämänä ilmoittamaan evankeliumin kirjoittajille, että pistäkääs sinne minutkin, että ihmiset saisivat tietää minusta. Hyvin loogista. Ensin Jeesus on kertomassa Jumalan valtakunnasta, ja sitten tulee toinen tilalle.
- ¤ ¤
ei teologi kirjoitti:
Pyhästä Hengestä sen enempää puheleminen ei kuulu näihin Jeesuksen sanomisiin, kuten lupaus sellaisen lähettämisestä.Ahaa, liberaaliteologeilla on ilmeisesti sama vaiva kuin ateisteilla ja fundamentalisteilla, että he voivat uskoa vain siihen, mitä pitävät historiallisesti totena.
Sitten uskotaan vaikka huteriin tutkimustuloksiin ja äänestyksiin mieluummin kuin siihen, että Raamattu kertoo arkijärjen ylittävästä todellisuudesta. - Taas tätä hölmöä
ei teologi kirjoitti:
Pyhästä Hengestä sen enempää puheleminen ei kuulu näihin Jeesuksen sanomisiin, kuten lupaus sellaisen lähettämisestä.Ai Räisäsestäkö nyt Jeesus on tehty? Onpa viisas heppu. Onko hän keksinyt aikakoneen ja tietää täten, MITÄ Jeesus sanoi. Wow!
- Rehellinen Mirka
Raamatun jeesus on fiktio, pelkkää satua.
- voi olla niinkin
Onko Pyhä Henki korvattu akateemisella tutkimuksella ?
- M@k3
Jeesus ei siis itse voinut opettaa uusille hihuleille halpoja taikatemppuja, koska se olisi vaatinut hanen palaamistaan maanpäälle, joten Pyhä henki keksittiin postimiehen hommaan.
- Näin se vaan on
Aivan kuin syntymäsokeat keskustelisivat väreistä, tämä keskustelu.
- Jeesus Kristus
"maailma ei enää minua näe": Joh.14:19
- Olen täyttynyt
Pyhä Henki lähetettiin uskoontulleiile voimaksi ja avuksi vaeltaa Jumalan mielen mukaan.
Ja Jeesushan tuon lupauksen antoi kuten Apt 1:4-5 "Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
Apt 1:8 Vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Siis voimaksi ja avuksi jotta voidaan olla Jeesuksen todistajia. Käytetään myös ilmausta täyttyä Hengellä ja kaste Hengessä. - Joka janoaa....
Tämä on vähän kinkkinen juttu, siksi se on korvattu vauvavalelulla ja uskotellaan sitten ihmisillä, että saitte sen kasteessa vauvana.
Jos uskot Jeesukseen ja kadut syntejäsi, alt elämään uskoa todeksi, käyt kasteella ja rukoilet, että Herrani ja vapahtajani, anna mionun saada PH, ei isä mitään omiltaan kiellä. Eli saat jotain, mitä Raamattu lupaa Apt 1:8 "Vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani..."
Jos haluat löytää elävää vettä, etsi sitä vapaaseurakunnista, helluntaiseurakunnista ja muista vapaista suunnista, lutkukirkosta sitä et valitettavasti löydä (jos siis haluat muuta kuin mukavan tunnelman). Hmm..
Nähtävästi myös saduista ja sen juonenkäänteistä saa ihmiset kiistaa ja kädenvääntöä.
Mikä meni, ja missä vaiheessa, vikaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969