Jouluna Intiaan

Idianmamma

Yrittäjäperheemme on suunnittelemassa ensi jouluksi 2-2,5vkon matkaa lämpimään. Ensimmäinen kerta kun lähdemme jouluksi pois Suomesta ja nyt etsimme ehdottomasti paratiisimaista lomakohdetta, jossa lämpöä riittää ja voimme ladata akkuja. Koska mukaan lähtee useampi perheenjäsen ja mahdollisesti vielä muutama sukulainenkin, on matkaa pakko lähteä järjestelemään jo nyt. Etelä-Goalla olimme viime kevättalvella ja pakko sanoa, että Intia vei sydämen. Peittoaa Thaimaan sillä ruoka oli taivaallisen hyvää, ilmasto lempeämpi ja tuuli vilvoitti mukavasti päivää. Hintataso oli erittäin edullinen. Järjestimme matkan itse lentämällä Hki-Mumbai-Hki ja edelleen paikallisella koneella Goalle. Majoituksena ihana rantamökki rauhallisella beachilla. Hintaa parin viikon reissulle kertyi n. 780e/hlö.

Muutama kysymys palstalaisille:
- Onko kukaan käynyt Andamanin saarilla tai Lakshadweep saarilla? Kokemuksia, hintatasoa ja vinkkejä majoituksesta kiitos.
- Oletteko ostaneet matkat intialaiselta matkatoimistolta vai järjestitteko itse?
- Malaria tilanne Intian eteläosissa tai em saarilla?

Lisäksi muutama kysymys Agrasta ja Taj Mahalista. Reissu olisi mahtava aloittaa visiitillä Agraan ja Taj Mahaliin, joka on mielestäni nähtävä kerran elämässä. Oletko käynyt Agrassa ja kannattaako sinne matkustaa lentämällä New Delhistä? Vinkkejä edulliseen ja asialliseen hotelliin ym. Kiitos.

1

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siirryn suoraan

tuohon viimeiseen kysymykseesi. Taj Mahalhan on nähtävä, Agra sen sijaan ei itsessään ole mitenkään sykähdyttävä kokemus.

Omat reissuni olen kulkenut junalla sekä vuokra-autolla. Aamujuna on kätevä ja nopea, loppupäivän voi kuluttaa tutustumalla Agraan ja sen muihin nähtävyyksiin, sitten hyvissä ajoissa aamulla Taj Mahaliin. Omasta mielesäni se on kauneimmillaan silloin (tämä on toki makuasia). Samaan reissuun on kätsyä yhdistää visiitti Fatehpur Sikrin autiokaupunkiin (historiikkia voi lukea googlettamalla, joten en nyt ala sitä tässä toistelemaan).

Hotellitarjonta on tosi runsas, ja hinnat heiluvat tosi halvoista aina tosi kalliisiin. Oman hotellin nimeä en muista, mutta sanotaan nyt vaikka näin, että eipä siitä juuri olisi ollutkaan mitään kotiinkirjoiteltavaa :). Huom! Kovinkin loisteliaalta näyttävät respat eivät välttämättä takaa samantasoista huonetta, joten tsekatkaa muutamakin ennen kuin hyväksytte huoneen. Samanhintaisiksikin ilmoitetut huoneet saattavat olla kovin eritasoisia. Ja pitäkää mielessä, että Agra on kuuluisa turistihuijauksistaan - ja tämä kaikella rakkaudella Intiaa ja intialaisia kohtaan ;)

Ja saarista sen verran, että hintataso on selvästi mannerta korkeampi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6864
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6324
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3474
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2950
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2684
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2368
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2056
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1917
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1787
    Aihe