Passi umpeutuu. Voiko sillä toisella dokumentilla matkustaa Euroopan Unionin maissa? En muista dokun nimeä mutta oliko se joku "henkilökortti".
Kuljen lähes ainoastaan Italia -Suomi väliä seur. muutamat vuodet. (koulussa Italiassa)
Pääseekö sillä kyseisellä henkilökortilla takaisin Suomeen, vai pysäyttävätkö Hki-Vantaan lentokentällä ja lähettåävät mut afriikkaan (sinne missä albiinot asuu, hek)
Ainakaan muutama vuosi sitten kun kuljin Espanjaan, en uskaltanut passitta liikkua, se kävi virallisessti Eu-maissa mutta epäilytti olisko päästäneet takasin Suomeen.
MIKÄ ON HINTAERO noiden asiakirjojen välillä?
Kuinka moneksi vuodeksi kerrallaan voi sitä passin korviketta anoa?
Enne oli mulla 10 v passi, menin naimisiin -> nimi muuttui -> hankin 5-v passin. Se menee talvella 2013 umnpeen juuri kun olen koulussa kesken lukukauden.
Anonko uuden dokumentin (oli se sitten passi taikka se toinen doku) Italista käsin keskellä lukukausi kiireitä vai jo ennen kuin lähden lukukautta tekemään sinne vieraaseen maahan eli kesälllä Suomessa?
passi/hlö-kortti
Kumpi hankkia?
1
170
Vastaukset
- ite_otin
Tietoa henkilökortista:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/AADE45416013924AC2256BC2004567BB?opendocument
Toimii matkustusasiakirjana suunnilleen EU/Schengen-alueella. Lisäksi Suomessa varmasti joka paikassa riittävän virallisena henkilöllisyystodistuksena ja vaikka Kela-korttina. Luottokorttikokoisena kulkee aina lompakossa. Itse otin tuon passin viimeksi vanhetessa. Tosin ei ole hankinnan jälkeen tullut reissattua Pohjoismaiden ulkopuolella, joten käytännön matkustuskokemukset puuttuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1624143Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372463- 1552141
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 801292
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241250Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311139Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441102Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.100918Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115840