Miten äidin saisi suostumaan siihen että saisin värjätä hiukset?

ojedwjfhiw9okjev

help me.....

8

2137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvotellen

No sehän riippuu ihan siitä minkä ikäinen olet. Monet kampaajat eivät suostu värjäämään alle 16-vuotiaille allergiavaaran vuoksi. Värjäys tietysti myös rasittaa nuoria hentoja hiuksia enemmän, mutta sellaiset vauriot korjaantuu, kun uutta hiusta kasvaa tilalle.

Hiusvärit on pahoja myrkkyjä ja allergiavaara on vakava asia ja värjäyksissä on sattunut kuolemantapauksiakin. Sitä suurempi allergian puhkeamisen vaara mitä nuorempana värjäykset aloitetaan. Allergian lisäksi kemikaaleja imeytyy aina ihon kautta verenkiertoon, ja voi vaikuttaa eri tavoilla. Haittavaikutuksia kertyy tietysti vuosien myötä enemmän. Älä ainakaan aloita omin päin, vaan mene ammattitaitoisen kampaajan käsittelyyn.

Jos olet yli 16, pitäisi äitisi jo ymmärtää että sinulla on oikeus päättää itse omasta ulkonäöstä, hiuksista ja pukeutumisesta. Vetoa siihen, että on kysymys sinusta itsestäsi ja sinun mieltymyksesi ulkonäköasioissa saavat olla erilaisia kuin vanhempien. Jos valitset värin johon ei tule kovin erilaista juurikasvua, riittää harvemmat värjäyskerrat ja rahaakin kuluu vähemmän. Ajattelisin että sellainen harvemmin tehtävä värjäys voisi olla perusteltavissa myös vähän nuoremmalle.

• Viiviiz

Hei ! Olen 11 v tyttö haluaisin värjätä ruskeita hiuksiani syväksi ruskeaksi tai mustaksi, mutta äiti ei anna se väittää että niissä on niin vaarallisia aineita.. Tiedä sen itsekkin mutta käyttäisin jotain luonnon mukaista tuotetta. Help me!

• Anonyymi

Kannattaa käyttää kasviväriä se ei ole kallista. Haisee pahalle pari päivää mutta ei sitä huomaa. Värjätessä ruskea aine on ihan vihreää. Haalistuu kuukaudessa mutta se on sen arvoista

• cee

ÄLKÄÄ VÄRJÄTKÖ HIUKSIA!!!! Voin sanoo, että tuutte katumaan sitä, päivänä tai toisena!

• 4+17

Ymmärrän hingun värjätä tukkaa, itsekkin käynyt suunnilleen sateenkaaren värit läpi. Tulet luultavasti katumaan sitä joskus, sillä useimmille meistä jotka hiuksia värjäämme ei yksi värjäyskerta riitä. Kun sitä tyhmänä ostaa sen kestovärin ja oih että kun on kivaa siitä mustasta tai tummanruskeasta ruveta värinpoistolla läträämään ja tulee oranssia ja tulee rumaa liukuvärjäystyyppistä tukkaa, joka käy läpi blondista-mustaan eri sävyt. Lopuksi tukka niin huonossa kunnossa, ettei uskalla enää itse ruveta värjäilemään ettei putoo kaikki päästä. Kumminkin, niinkuin alussakin sanoin, ymmärrän tuon hingun. Aloita vaikka jollain sävyttävillä raidoilla tai jollain liukuvärjäyksellä, tai jos et kampaajalle halua mennä niin ehdota äitillesi väliaikaista värjäystä, esim kevytväriä. Pysyy tarpeeksi kauan päässä muttei ole yhtä pysyvä kuin kestoväri. Jos sulla sattuu olemaan vaalea tukka luonnostaan on suoravärit myös yksi ratkaisu. Suoravärit ei sisällä ammoniakkia (ainakaan paljoa), kuluvat pois itsekseen sekä purnukkaa voi säästää seuraavaankin kertaan, eli se säilyy avattuna.

Älä kuitenkaan ole yhtä tyhmä kuin minä olin 13 vuotiaana, menin itse värjäämään mustaksi tukan vaikkei ollut lupaa. Ai että äiti oli vihainen !

• Älä ainakaan

tee sitä virhettä, että ostat kaupasta jonkun värinpoiston, minkä kuvassa keikistelee platinaakin platinampi upea blondi. Tukastasi ei taatusti tule samanlaista, korkeintaan juuresta vaalea ja latvasta oranssi.

Näitä virheitä joudutaankin sitten korjailemaan toosi pitkään. Tukka kärsii ja väristä tulee surkea.

• pipo päässä

oma väri paras väri

• Anonyymi

Kaikki hiusaineet jolla käsitellään hiuksenväriä ,ei ole terveelistä.Miksi tähän asiaan ei puututa?Aineet menee päänähkaan,aika ohut on päänahka!Voi saada ihosairauksia kasvoihin näistä aineista ,voi saada silmiin tulehduksia.Kokemusta on .en suosittele !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6524
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6003
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2278
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1986
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1829
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe