Kynsien kunto romahti!!!

apuaa

Apua osaako joku sano mitä tää on?? Mulla on AINA ollut todella hyväkuntoiset kynnet, vahvat ja pitkät. Aina olen saanut kehuja pitkistä ja hyväkuntosista kynsistäni, vaikka koskaan en ole niitä mitenkään hoitanut, ei ole tarvinnut.
Nyt reilu puolvuotta sitten kynsien kunto romahti:
- Kynnet täynnä pieniä "naarmuja"
- liuskoittuu oikein isoja palasia poikittaissuunnassa
- Myös pituussuunnassa halkeilee
- Eivät ole enää vahvat eivätkä kasva pitkiksi

Mitään muutosta ei ole tapahtunut elintavoissani. Ja mistä tiedän johtuuko tämä kalsiumista, magnesiumista vai mistä? Epäilen hometta asunnossani, voisi ehkä olla oire siitäkin. En tiedä. Kokemuksia kuulisin mielelläni, harmittaa ihan kauheesti ja kynnet ihan rumat :(

7

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100µg

D-vitamiinia 100µg

Ei kynsiä tarvii hoitaa. leikkaa, kun on liian pitkät.

• apuaa

Mutta mistä tietää, et on just D-vitamiinin puute? Syön multivitamiineja, niissä on myös tota. Mutta ei ainakaan viel oo auttanut :/

• Laamalääkäri

ei voi olla totta. kuukle on ystäva ei vihollinen

• kunnon ruokaa

• kokemus.

Vaihda sitä asuntoa hei! Home voi aiheuttaa kilpparin vajaatoiminnan, itselläni sellainen arvoiltaan lievänä, mutta esim kynnet ovat hauraat kuten sullakin. Niin ja itse olen asunut homekämpässä joskus. Otata ne kilpirauhasarvot ensin, jos ovat normien sisällä, niin uudestaan vaikka vuoden päästä. Jos tsh-arvot hilaa ylöspäin ja t4 arvo alaspäin, niin siitä tiedät, että kilpirauhasessa vikaa. Jos tk-lääkäri ei ala millekään, mene endokrinologille.

• ...

leikkaa kunnet ja käytä sellast kynsiöljyä.

• raavittua faktaa

Käsien toistuva pesu pehmentää kynsiä. Tämä vaikuttaa kulutuksenkestoon kynsissä samalla kun sorminäpertely suojaamattomin käsin vaurioittaa kynnet. Näin ollen kynsien kasvu on normaalia, siksi erityishuomioi kynnet ja kynsinauhat kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      235
      6704
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4004
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      131
      3145
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2322
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1853
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1577
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1474
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1451
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1369
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe