Mua nyt hieman huolestuttaa, että kuinka paljon niillä lukion papereilla on merkitystä haettaessa yliopistoon?
Mulla on lievästi k*ssut nyt kaikki kirjotukset ja jäänyt muutamien pisteiden päähän tavoitteista ja yht. pisteitä tulisi VAIN 15p siihen lisättynä se 2p ensimmäinen hakutoive. Eli saisin vain 17p ja tuohon lisättynä ainakin Tampereelle tulisi saada valintakokeesta lähes täydet, että morjes.
Onko mahdollista, että jos haen kauppiksiin: Tampere, Turku, Kuopio - että niissä huomioidaan vain ne valintakoepisteet? Kun mietin kannattaako aloittaa mieletön luku-urakka, jos mitään toivoa ei ole...
Näillä papereilla kauppikseen?
7
741
Vastaukset
- mirrumii
Tässä samaa olin kyselemässä. Eli sama ongelma kuin sinulla! Tosin vielä huonommiltta lähtöpisteillä. :( Oon tänään ollu ihan masentunut ku sain kuulla alustavia pisteitä. Odotin parempia arvosanoja..
- anskuliini
Olettaisin, että voitte päästä yliopistoon sisään pelkän valintakokeenkin perusteella. 60 % hakijoista pääsee yhteisvalintapisteiden avulla sisään ja 40 % pelkän valintakokeen perusteella.
Panostakaa valintakokeeseen täysillä ja voitte päästä tuohon 40 prosenttiin. :) Toki se vaatii sitten paljon työtä, mutta mahdotontahan se ei ole! - kylteri
Olettekos lainkaan perehtyneet hakuoppaaseen? Kyllä kauppikseen voi päästä pelkillä valintakoepisteilläkin, jos kirjoitukset eivät menneet nappiin. Osa valitaan pääsykokeen perusteella ja osa yhteispistein, tarkempia lukumääriä ei ole nyt tähän hätään antaa, mutta löytyvät kyllä varmasti pienellä googlettelulla. Itse olen mennyt sisään yhteispistein kuten moni muu, mutta varmastikin yhtä moni on mennyt sisään myös valintakoepisteillä :)
Älkäähän nyt heittäkö kirvestä kaivoon jo ennen luku-urakkanne alkamista. Mutta hopi hopi sen urakan aloittamisen kanssa, pääsykokeet ovat ennen kuin huomaattekaan ;) Tsemppiä ja toivottavasti pääsette opiskelemaan kauppatieteitä! :)- mirrumii
Kiitän vastauksista, vaikken aloittaja olekaan... :) Tuli pieni motivaatiopuuska!
- mauno321
Pääsykokeilla sisään vaan jolloin yo-papereilla ei ole mitään väliä. Kaverini lukee KTM:ksi ja kirjoitti aikanaan 5 A:ta.
- 9536
Olet kokeessa pari pistettä vierustovereitasi jäljessä. Suoriudu kokeesta siis hyvin.
- late89834
Itellä 3 B:tä ja 3 C:tä lukiosta, pisteistä en tiedä mitä niistä tulee, mutta pelkällä valintakokeella tulin sisään Stadiin 33 2 pistettä vuosi sitten. Kovaa lukemista se vaatii (itsellä yli 550 tuntia sisältäen valmennuskurssin luennot n. 140h)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2346120Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492715- 1562262
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne432238Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161779- 821424
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621407Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241321Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351291Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091007