Kaveri kaatoi oman skootterinsa ja siitä seurauksena variaattori alkoi päästämään h-vetinmoista rätinää. Rätinä poistuu aina, kun nostaa käynnistyspolkimen tarpeeksi ylös tai pitää sitä ylhäällä "kiinni".
Itse puolestaan avasin oman skootterini varikopan ja revin sen prikan sieltä pois, laitoin takaisin kiinni ja nyt mullakin alkoi rätisemään. Avasin jälleen, laitoin "paremmin" kiinni käynnistyspolkimen ja siinä takana olevan variaattoria polkaistaessa käyntiin pyöräyttävän rattaan jousineen. Ongelma hävisi, mutta ilmeisesti en kuitenkaan saanut sitä "oikein" laitettua, sillä nyt kuuluu taas pientä rätinää.
Olisiko joku ystävällinen ja kirjoittaisi tänne, että miten ja mihin asentoon tuo starttiratas pitäisi oikein oikeasti laittaa koppaa takaisin kiinnitettäessä? varmasti aika yleinen ongelma, mutta täältä palstalta ei tahdo löytää kuin fudetusta. Kuvia tai linkkejä vastaanotetaan myös innolla :)
Kiitos jo etukäteen!!!
Apua! Variaattorin rätiseminen/vinkuminen
8
7565
Vastaukset
- sfx
sulla jää käynnistys polin liian alas, eli ota variaattorin koppa pois ja laita kunnolla kiinni.
- Lasse
Niin mustakin tuntuu, että se jää liian alas. Onko siinä jotakin sääntöjä, että miten se pitää laittaa suhteessa siihen isompaan (käynnistyspolkimen) rattaaseen, siis se "pyöräyttäjä", ettei se jäisi millään tavalla koskettamaan variaattoria? pari kertaa otin kopan irti ja laitoin kiinni eri tavalla, mutta silti toi ääni jäi hämäämään. Siis tämä omasta skootterista (MBK, yammun koneella) ja siinä kaverin skootterissa on sama juttu (Peugeot Trekker), mutta siinä se on ottanut mällin jälkeen niin lujaa kiinni, että se tosiaan päästää aivan kammottavaa ääntä ja ottaa kovaa kiinni, on syönyt niitä siipiä veks varin etummaisesta pyörijästä. Ei vaan tajuta, että miten se pitäisi laittaa, että ponnahtais kunnolla takaisin, eikä jäisi laahaamaan. Tämä siis kummankin skootterin kohdalla.
- sinne?
Jos sieltä tulee rätinää, niin ensteks tulee mieleen, et sinne pitäisi varmaan kaataa öljyä. Tosin en tiedä skoottereista mitään. Kai sitä jostain raosta vois ruutata sinne desilitra pari.
- Mikaidiootti
Jop. Jos et tiedä mitään skootterista niin pakkoko oli sitten kirjotella tänne? Et kyllä tosiaan tiiä mitään kun variaattoriin käsket öljyä kaataa.. lakkaa aika nopiaa kulkemasta skode jos sinne öljyä kaataa..
- Kokenut
älä jumalauta kaada öljyä variaattoriin kun toi yks sanoo yhteen paikkaan voisit kyl kaataa öljyy, ois se ratasjuttu jossa akseli "taittuu" 90 astetta renkaaseen ja kaverillasi taitaa olla se ratas rikki siitä akselista. ja vinkuminen taitaa olla normaali ääni hihnasta.
- Lasse
Kiitos vastauksesta!
En kaada öljyä.
Mitä ratasta tarkoitat? tsekattiin toi kaverin mopo ja siinä on käynnistyspolkimen ratas jotenki jäänyt liian sisälle (se pienempi ratas, mikä pyöräyttää variaattoria) ja se on raapinut siipiä mukavasti siitä variaattorin etuosasta (miksiköhän sitä kutsutaan?).
Ei saatu niitä polkimen rattaita laitettua siten, että se toimis. Toi mopo on peugeot trekker, jos jollain on heittää vinkkiä, että miten sen kuuluisi olla, ettei raapisi.
Omasta sain sen prikan ihan hyvin pois, mutta musta tuntuu, että samanlainen vika jäi, eli että se käynnistysratas tai se, mikä ponnahtaa ja pyöräyttää variaattoria, ei tule kunnolla sisään sieltä, jää jotenkin hipomaan variaattoria ja että siitä se ääni lähtisi.
En tiedä, kuuluuko tuon hihnan pitää mitään ääntä vakiona.. toi ääni tuli vasta sitten, kun olin itse räpeltänyt sen prikan pois :) - Kiksiii
Lasse kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
En kaada öljyä.
Mitä ratasta tarkoitat? tsekattiin toi kaverin mopo ja siinä on käynnistyspolkimen ratas jotenki jäänyt liian sisälle (se pienempi ratas, mikä pyöräyttää variaattoria) ja se on raapinut siipiä mukavasti siitä variaattorin etuosasta (miksiköhän sitä kutsutaan?).
Ei saatu niitä polkimen rattaita laitettua siten, että se toimis. Toi mopo on peugeot trekker, jos jollain on heittää vinkkiä, että miten sen kuuluisi olla, ettei raapisi.
Omasta sain sen prikan ihan hyvin pois, mutta musta tuntuu, että samanlainen vika jäi, eli että se käynnistysratas tai se, mikä ponnahtaa ja pyöräyttää variaattoria, ei tule kunnolla sisään sieltä, jää jotenkin hipomaan variaattoria ja että siitä se ääni lähtisi.
En tiedä, kuuluuko tuon hihnan pitää mitään ääntä vakiona.. toi ääni tuli vasta sitten, kun olin itse räpeltänyt sen prikan pois :)Kiksin palautusjousi paskana/vituillee laitettu
- Anonyymi
Lasse kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
En kaada öljyä.
Mitä ratasta tarkoitat? tsekattiin toi kaverin mopo ja siinä on käynnistyspolkimen ratas jotenki jäänyt liian sisälle (se pienempi ratas, mikä pyöräyttää variaattoria) ja se on raapinut siipiä mukavasti siitä variaattorin etuosasta (miksiköhän sitä kutsutaan?).
Ei saatu niitä polkimen rattaita laitettua siten, että se toimis. Toi mopo on peugeot trekker, jos jollain on heittää vinkkiä, että miten sen kuuluisi olla, ettei raapisi.
Omasta sain sen prikan ihan hyvin pois, mutta musta tuntuu, että samanlainen vika jäi, eli että se käynnistysratas tai se, mikä ponnahtaa ja pyöräyttää variaattoria, ei tule kunnolla sisään sieltä, jää jotenkin hipomaan variaattoria ja että siitä se ääni lähtisi.
En tiedä, kuuluuko tuon hihnan pitää mitään ääntä vakiona.. toi ääni tuli vasta sitten, kun olin itse räpeltänyt sen prikan pois :)Mulla kuulu kans pientä kolinaa kun otin prikan pois variaattorista ja loppu sitten kun vaihdoin uuteen variaattoriin SPORT malliseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336694- 376153
- 293414
- 452870
- 342634
- 152328
- 372168
- 162026
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons471890En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777